بهترین بازی های جهان باز | مهمترین و جذاب ترین ها را بشناسید

امروز در این مطلب قصد داریم بهترین بازی های جهان باز تاریخ را به شما معرفی کنیم، پس زنگ تفریح را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

دریاهای خروشان اِسکِلیگه، شهرهای شلوغ و سرقت‌های باشکوه، غرب وحشی و رستگاری به رنگ خون و بسیاری دنیاها و داستان‌های دیگر که در طول چند دهه گذشته از گشت و گذار در آن‌ها لذت برده‌ایم و با شخصیت‌های آن‌ها زندگی کرده‌ایم؛ این تجربیات فقط و فقط در دنیاهای بازی‌های ویدیویی یافت می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم به سراغ دنیاهایی برویم که به هر دلیلی، گوشه‌ای از ذهن و خاطره ما را اشغال کرده‌اند، چه آن دلیل غرق شدن در دنیای زیبایی باشد که ساعت‌ها در آن‌ها قدم زده‌‌اید یا قصه‌هایی باشد که در بطن این جهان‌ها گنجانده شده‌اند. با معرفی بهترین بازی های جهان باز تاریخ (بازی های Open World) با سایت زنگ تفریح همراه باشید.

بهترین بازی های جهان باز

مهمترین و جذاب ترین ها را بشناسید

 

بازی GTA San Andreas

هر بازی دیگری نیاز به معرفی داشته باشد، GTA San Andreas نیازی به معرفی ندارد. هفتمین نسخه از سری GTA که تبدیل به یک بازی تاریخی و ماندگار شد، اما چگونه؟ می‌توان گفت بازی GTA San Andreas اولین بازی جهان باز بود که علاوه بر داشتن نقشه و محیط‌های بزرگ، گیم‌پلی با کیفیت بالا و محتوایی درخور این محیط‌های بزرگ داشت. دو بازی قبلی سری قبل از San Andreas یعنی جی تی ای ۳ و Vice City تجربه‌های گران‌بهایی برای راک‌استار گیمز به ارمغان آوردند و به‌کارگیری این تجربه‌ها در ساخت San Andreas باعث خلق یک شاهکار شد. جالب است بدانید که این بازی اولین بار روی پلتفرم پلی استیشن ۲ منتشر شد و پرفروش‌ترین بازی این کنسول، که پرفروش‌ترین کنسول تاریخ صنعت بازی نیز است، همین جی تی ای سن آندریاس است.

جدای از داستان، گیم‌پلی، موسیقی و باقی بخش‌های بازی که همگی کیفیت ساخت و تولید فوق‌العاده برای زمان خود داشتند، یکی از بزرگ‌ترین شاخصه‌های این عنوان نقشه بزرگ‌اش که شامل انواع محیط و ساختمان‌های متنوع با هویت به‌خصوص خودشان می‌شد. نقشه سن آندریاس فقط نقشه یک شهر نبود بلکه نقشه سه شهر و یک ایالت بود که از محله‌های آپارتمانی و بازارهای مختلف را در خود جا می‌داد تا جنگل‌ها و رشته‌کوه‌ها. دنیای GTA San Andreas مملو از جزییات ریز و درشتی است که هنوزم که هنوز است این بازی را زنده نگه داشته‌اند. علاوه بر این ویژگی، تلاش شده تا شخصیت‌های داستان بازی نیز هر کدام هویت خاص خودشان را داشته باشند؛ هر کدام اهداف، انتظارات و روش پیشبرد امور خودشان را داشته باشند، چیزی که برای یک بازی جهان‌باز در سال ۲۰۰۴ فوق‌العاده بلندپروازانه بود و بخواهیم با دقت بیشتری نگاه کنیم، سن آندریاس یک بازی فوق‌العاده بلندپروازانه بود که در تلاش برای بلندپروازی سقوط نکرد و شکست نخورد.

دیگر امروزه می‌دانیم راک‌استار چه‌قدر به دنیاسازی و پر کردن آن دنیا با انواع و اقسام محتواهای متنوع اهمیت می‌دهد و جی تی ای سن آندریاس نیز از این قائله مستثنی نبود. وجود صدها نوع وسیله نقلیه از انواع اتوموبیل گرفته تا هواپیما، هلیکوپتر، قایق، موتور و غیره یکی از بخش‌های متنوع بازی بود که هر گیمری را به خودش جذب می‌کرد. GTA San Andreas از جمله بازی‌هایی است که فراتر از نسل و زمانه‌اش بود و به همین دلیل امروزه هم هنوز طرفدار و بازیکن دارد. اگر همین امروز راک‌استار گیمز یک بازسازی از این بازی معرفی کند که فقط از نظر گرافیکی بازی را ارتقا داده، می‌توان گفت بازی در نوع خودش تقریبا چیزی کم ندارد و طرفداران بازی‌های جهان‌باز برای خریدش هجوم می‌برند.

بازی Batman Arkham City

بهترین بازی های جهان باز

شوالیه تاریکی، کسی که در شهر فاسدی چون گاتهام همچنان به عقاید سفید خود پایبند است و خیال می‌کند که می‌تواند ریشه ظلم و فساد را بسوزاند، نه تنها در دنیای کمیک بلکه در دنیای پرده نقره‌ای و بازی‌های ویدیویی نیز خوش درخشیده است. سری Batman Arkham نفسی تازه در ژانر بازی‌های ابرفهرمانی دمید. شرکت راک‌استدی با نهادینه کردن یک سیستم مبارزه تن به تن کارا، تاثیر بسزایی در صنعت بازی‌های ویدیویی گذاشت تا جایی که بازی‌های خوبی مانند Middle-Earth Shadow of Mordor و بازی مرد عنکبوتی به دلیل همین سیستم، مبارزه‌های لذت بخشی را رقم زدند. حال در بین بازی‌های بتمن کدام یک از همه بیشتر درخشید؟ به نظر ما، بازی Batman Arkham City لایق دریافت عنوان «بهترین بازی بتمن تاریخ» است. در این بازی بود که برای اولین بار می‌توانستیم در شهر گاتهام (که به تاریک‌ترین شکل ممکنه به تصویر کشیده شده است) آزادانه بچرخیم و شاهد جرم و جنایت‌هایی باشیم که در آن اتفاق می‌افتد. جوکر این بازی با هنرنمایی فوق‌العاده مارک همیل یکی از بهترین جوکرها، نه تنها در مدیوم بازی، بلکه در کمیک‌ها و فیلم‌های سینمایی است. از شرورهایی چون پنگوئن و Two Face گرفته تا Bane و Mr.Freeze همگی در این بازی حضور پررنگی دارند و به بهترین شکل ممکن از حضور آن‌ها استفاده شده. بتمن آرکام سیتی نه تنها اصالت خودش را حفظ کرده، بلکه تقابل جوکر و بتمن را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده است.

در واقع باید این گونه گفت که بازی بتمن آرکام سیتی استاندارد یک بازی بتمن را تا قدری بالا برده که بعید است استودیوی دیگری بتواند عنوانی بهتر از این بازی بسازد. قطعا بازی Batman Arkham City یکی از بهترین بازی های جهان باز تاریخ است.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت اکانت در امانگ آس (among us) | نحوه رفع خطا در ورود به حساب بازی

بازی Middle Earth: Shadow of War

بازی کارکرده Middle-earth: Shadow of War برای PS4 | فروشگاه سرگرمی تیلنو

برخورداری از یک Lore قوی یکی از لازمه‌های یک داستان قدرتمند است و چه Lore بهتر از شاهکار ادبیات فانتزی، دنیای ارباب حلقه‌های تالیکن. از سری ارباب حلقه‌ها بعد از انتشار سه‌گانه موفق ارباب حلقه‌ها بازی‌های مختلفی ساخته شد که هیچ‌کدام به موفقیتی در خورد اسم ارباب حلقه‌ها دست نیافتند. این رویه تا عرضه بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor ادامه یافت. این بازی نشان داد که با استفاده از Lore سری ارباب حلقه‌ها و یک اقتباس خوب از این داستان می‌توان یک اثر خوب ساخت و نیازی به تکیه کردن بر کارهای پیتر جکسن نیست. شرکت Monolith بعد از دیدن موفقیت این بازی، به فکر ساختن نسخه بعدی افتاد و سعی کرد در عنوان بعدی اشکالات بازی قبل را بپوشاند، و در این کار موفق شد. بازی Middle Earth: Shadow of War به جرئت بهترین بازی سری ارباب حلقه‌ها است. این بازی سیستمی موسوم به نمسیس را که در بازی قبلی بسیار سطحی و جزئی بود، ارتقا داد و از آن به عنوان یکی از مکانیک‌های اصلی بازی استفاده کرد. حمله و تصرف استحکامات سارن یکی از بخش‌های اصلی و جذاب بازی بود که به لطف همین سیستم نمسیس ۲ امکان پذیر شد. البته بازی عاری از مشکلات نیست و اشکالاتی در داستان سرایی و روایت داستان دارد، اما در کل یکی از بهترین تجربه‌ها از دنیای ارباب حلقه‌ها خواهد بود.

بازی Mad Max

بهترین بازی های جهان باز

بدون شک در حالی که که در میان یک طوفان شن با Chumbucket، همراه وفادارتان رانندگی می‌کنید و با مسلسل سوار شده بر ماشینتان به سمت دشمن شلیک می‌کنید، یاد دیالوگ بیادماندنی «What a Lovely Day» از فیلم Mad Max Fury Road میفتید. همان‌طور که انتظار می‌رود بخش اعظمی از این بازی بر مبارزات و درگیری‌های سوار بر ماشین تمرکز دارد. در نتیجه سکانس‌های حمله به دشمنان افسارگسیخته در بیابانی متروکه در آن بسیار معمول خواهند بود. همچنین امکان شخصی‌سازی ماشین مکس با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد که بر جذابیت آن می‌افزاید. در بازی Mad Max داستان از اهمیت چندانی برخوردار نیست و گیم‌پلی نیز بعد از مدتی تکراری می‌شوند، اما باز با این حال تجربه‌ای که از گشت و گذار در صحرای آخرالزمانی این بازی بدست می‌آورید را در کمتر جایی می‌توانید پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های ابرقهرمانی برای کامپیوتر |‌ مهمترین ها را بشناسید

بازی Terraria

بهترین بازی های جهان باز

بازی Terraria سرشار از احتمالات عجیب و غیر قابل پیش‌بینی است، در واقع می‌توانید به آن به چشم یک Minecraft دو بعدی بنگرید. شما می‌توانید در این بازی خانه‌ی خود را ساخته و از آن در مقابل دشمنان عجیبی که به دنبال خوردن مغزتان‌اند محافظت کنید. اگر ترجیح می‌دهید به این دشمنان وحشی بی‌اعتنایی کنید نیز می‌توانید به گشت و گذار در اعماق زمین برای استخراج منابع ارزشمند بپردازید. در این عنوان توانایی ساخت زره، سلاح‌های بهتر و حتی وسایلی چون جت پک وجود دارد. باس‌فایت‌های بازی نیز بسیار چالش برانگیزند و شکست آن‌ها حس بسیار خوبی را به دنبال دارد. در این بازی همیشه چیزی برای ساختن، سیاهچالی برای کشف کردن و دشمنانی برای کشتن وجود دارد. بازی Terraria را می‌توان یکی از بهترین بازی های جهان باز محسوب کرد.

بازی L.A. Noire

بهترین بازی های جهان باز

بدون شک شاخص‌ترین ویژگی بازی L.A. Noire اهمیت دادن آن به عناصر کارآگاهی نوآر است که ما را یاد فیلم‌های کلاسیک و جذاب می‌اندازد. با وجود پرونده‌هایی به نام White Shoe Slaying و The Red Lipstick Murder می‌توان آن را اثری عالی برای علاقه‌مندان به ژانر کارآگاهی دانست. پروسه‌ی حل پرونده در این عنوان بسیار عمیق و جذاب بوده و مخاطب در آن باید به ریزترین جزییات چون حرکات اعضای چهره‌ی مظنونین دقت کند. خارج از مراحل اصلی، دنیای بازی نیز سرشار از اتفاقات و درگیری‌های تصادفی مختلف است که نیاز به دخالت پلیس دارند. با این حال عدم پرداختن کافی به زندگی شخصی قهرمان بازی و نبود مغازه‌های مختلف در بازی کمی آزاردهنده است. اما اگر می‌خواهید در عصر طلایی هالیوود غرق شده و زندگی حرفه‌ای یک مامور پلیس را در این دوران تجربه کنید، عنوانی بهتر از بازی L.A. Noire نخواهید یافت.

بازی No Man’s Sky

بهترین بازی های جهان باز

بدون شک بازی No Man’s Sky را می‌توان بهترین مثال از احترام سازنده به مخاطب دانست. این بازی پیش از عرضه‌ی خود با ایده‌ها و وعده‌های بسیار بزرگی تبلیغ شد و هنگامی که نتوانست آن‌ها را عملی کند، با واکنشی بسیار سرد از جانب مخاطبان روبرو شد. با این حال در ماه‌های اخیر سازندگان این بازی با به روز رسانی‌های فراوانی که منتشر کرده‌اند توانسته‌اند آن را به محصول وعده داده شده‌ی اولیه نزدیک و تجربه‌ای جالب، خاص و به یاد ماندنی را خلق کنند. این بازی سفری جذاب در منظومه‌ی شمسی است که سیارات متنوع و تصادفی فراوانی را بر سر راه مخاطب قرار می‌دهد. در حال حاضر ۳۰ ساعت محتوای داستانی، Lore جذاب، راه‌هایی متفاوت برای تعامل با شخصیت‌های دنیای بازی، پورتال‌هایی برای انتقال بین دنیاهای مختلف و سیارات مختلفی برای سکونت وجود دارند. با کمی جسارت می‌توان این بازی را فراتر از یک عنوان جهان‌باز دانست و یک بازی کهکشان‌باز خطابش کرد. اگر به عناوین علمی تخیلی و گشت و گذار در فضای بی‌نهایت علاقه دارید، تجربه‌ی این بازی را به شما توصیه می‌کنیم. بازی No Man’s Sky یکی از بهترین بازی های Open World است.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های 2 نفره ای 2021 | بهترین ها را با دوستانتان تجربه کنید

بازی Watch Dogs 2

بهترین بازی های جهان باز

دنیای بازی Watch Dogs 2 را می‌توان شهر بازی‌ای مملو از سرگرمی‌های تکنولوژیکی که در اختیار مخاطب‌ند دانست. مخاطب در این بازی باید به دنبال اعضای بیشتری برای گروه پنهانی خود، DeadSec، باشد و همچون دنیای واقعی هرچه تعداد این افراد بیشتر باشند، قدرت مخاطب و دوستانش نیز بیشتر خواهد بود. شما می‌توانید با انجام مراحل داستانی یا هک کردن شخصیت‌های دنیای بازی افراد بیشتری را به گروه خود اضافه کنید، با هک کردن منابع برق آشوبی به راه انداخته و شهر را به هم بریزید. البته در این میان باید مراقب پلیس‌های جان‌سخت و قدرتمند بازی نیز باشید.

بازی Dragon Age Inquisition

نسخه جدید Dragon Age احتمالا به‌زودی معرفی می‌شود

بدون شک بازی Dragon Age Origins را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیک و یکی از بهترین بازی های جهان باز تاریخ دانست. استودیوی Bioware در دومین قسمت از این سری نتوانست به استانداردهای بالای عنوان نخست برسد و با وجود عرضه‌ی عناوین زیبایی چون بازی The Witcher 2 با استقبال ضعیف منتقدان و مخاطبان روبرو شد. اما این استودیو توانست با قسمت سوم این سری بار دیگر به اوج بازگردد و تجربه‌ای ناب و در خور نام این سری را ارائه دهد. اگر با این سری آشنایی داشته باشید می‌دانید که در آن مخاطب همراه با گروهی از یاران خود به گشت و گذار در دنیایی فانتزی برای شکست تهدیدی مخوف می‌پردازد. هر کدام از شخصیت‌های بازی توانایی‌های مخصوص به خود را داشته و استفاده‌ی درست از آن‌ها می‌تواند روند پیشروی بازی را روان و لذت‌بخش نماید. مراحل فرعی خوب و داستان اصلی پرجزییات این بازی آن را به یکی از تجربه‌های الزامی این نسل از بازی‌های رایانه‌ای بدل کرده‌اند.

بازی Borderlands 2

بهترین بازی های جهان باز

بازی Borderlands 2 را می‌توان معجونی خوش‌طعم و با شکوه از تفنگ‌های متنوع و رنگارنگ، گلوله و کمدی سیاه و جوک‌های توهین‌آمیز دانست. بسیاری از مکانیزم‌های جهان‌باز این عنوان در ماموریت‌های فرعی عجیب و جذاب آن چون شلیک به صورت فردی به نام صورت شلیکی و کشتن قارچ‌های متخاصم برای یافتن غنایم ارزشمند معنا پیدا می‌کنند. داستان اصلی بازی نیز خصوصا برای دوست‌داران بازی نخست بسیار زیبا و بیاد ماندنی است. تجربه‌ی این بازی را به تمامی علاقه‌مندان به بازی‌های چند نفره و جهان باز (Open Wrold) توصیه می‌کنیم.

بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

بهترین بازی های جهان باز

سری بازی‌های Metal Gear Solid را می‌توان یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین عناوین دنیای بازی دانست. هیدئو کوجیما توانسته در طول قسمت‌های مختلف این سری در کنار ارائه‌ی تجربه‌ای نو و جذاب از سبک مخفی‌کاری، داستان‌هایی مهم، پیچیده و ماندگار را روایت کند. اگر به دنبال عنوانی مخفی‌کاری در سبک جهان‌باز می‌گردید، بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain یکی از بهترین بازی های Open World این نسل است. دست مخاطبان در پیشروی در این بازی باز است و آن‌ها می‌توانند بسته به علاقه‌ی خود از روش‌های مرگبار یا غیر مرگبار استفاده کنند. ترکیب مکانیزم‌ها و سیستم‌های مختلف بازی با یکدیگر شگفت‌آور است. با این حال باید حواستان باشد که از روش‌های تکراری استفاده نکنید، چرا که دشمنان آن را می‌آموزند و خود را با آن وقف می‌دهند. در این بازی همراهان دوست داشتنی‌ای چون یک اسب، یک سگ و یک گرگ حضور دارند و سیستم آب و هوای پویای آن نیز تجربه‌ای متفاوت و جذاب را رقم زده است. با این حال ممکن است که تغییر بستر سری از خطی و سینمایی به جهان‌باز برای بسیار از مخاطبان خوشایند نباشد.

بیشتر بخوانید: آپدیت جدید Apex Legends ؛ نگاهی به تغییرات فصل 9 Apex Legends آپدیت Legacy

بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion

بهترین بازی های جهان باز

به لطف سیستم‌های Playstation Now سونی و Backwards Compatibility مایکروسافت، مخاطبان امروزه می‌توانند به تجربه‌ای بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion بپردازند. جالب است که گذشت زمان به هیچ وجه از ارزش‌های فراوان این اثر کم نکرده و هنوز هم می‌توان آن را یکی از بهترین بازی های جهان باز و نقش آفرینی دانست. دنیای این بازی سرشار از مراحل و شخصیت‌های به یاد ماندنی است و می‌تواند برای مدت زمان زیادی مخاطب را درگیر خود کند. تمامی جهان این بازی زیر پای مخاطب قرار دارد و او می‌تواند در هر لحظه به تجربه‌ی قسمت‌های مختلف آن بپردازد. تجربه‌ی این بازی را به تمامی دوست‌داران دنیای بازی توصیه می‌کنیم.

بازی Assassin’s Creed Origins

بهترین بازی های جهان باز

آیا تا به حال به ریشه‌های اعتقادات قاتلان سری بازی‌های Assassin’s Creed اندیشیده‌اید؟ اگر جوابتان آری است، می‌توانید برای یافتن پاسخ‌ سوال‌های خود به تجربه‌ی بازی Assassin’s Creed Origins بپردازید. این بازی به کل سبک تکراری این سری را متحول کرد و توانست نفسی تازه به ریه‌های خسته‌ی آن بدمد. مجموعه‌ی فراوانی از فعالیت‌های مختلف در طول نقشه‌ی بزرگ بازی قرار داده شده است و که می‌تواند عاشقان این سری را برای مدت زیادی سرگرم خود کند. ساکنین دنیای بازی در طول روز و شب به گونه‌ای کاملا طبیعی به انجام کارهای روزمره‌ی خود می‌پردازند. قهرمان بازی بایک نام دارد. شخصیتی جذاب و متفاوت که پرداخت بسیار مناسبی در طول بازی داشته و به یکی از بهترین قهرمانان این سری بدل می‌شود. مراحل فرعی بازی نیز عمدتا جذاب بوده و از جزییات قابل قبولی برخوردارند. اگر به این سری علاقه دارید و از طرفی همیشه دوست داشته‌اید در شهرهای مصر باستان چون ممفیس و اسکندریه قدم بزنید، تجربه‌ی این اثر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های آفلاین اندروید 2021 | با گرافیک بالا و حجم کم

بازی Far Cry 5

بهترین بازی های جهان باز

ناحیه‌ی Eden’s Gate را شاید بتوان زیباترین مورد در بین بازی‌های مدرن سری Far Cry دانست. این سری که پس عرضه‌ی سومین نسخه‌ی خود سبکی ثابت پیدا کرد توانسته در سالیان اخیر به یکی از پاهای ثابت عناوین خوب سبک اکشن بدل شود. قسمت پنجم این سری را می‌توان بهترین نسخه از آن و تکامل فرمول بازی‌های پیشین دانست. داستان این بازی حول فرقه‌ی آخرالزمانی‌ خشن و افسار گسیخته‌ای می‌چرخد. برخلاف بازی‌های پیشین سری، مخاطب به محض کامل کردن بخش آموزشی می‌تواند در سرتاسر نقشه‌ی بازی به جست و جو و انجام فعالیت‌های مختلف بپردازد. روند بازی شباهت‌های زیادی با دو بازی پیشین دارد و برای طرفداران این سری آشنا خواهد بود. با این حال در بازی Far Cry 5 امکان حضور یک حیوان همراه چون شیر، سگ یا خرس کوهستانی در کنار مخاطب وجود دارد. حال باید دید آیا بازی Far Cry 6 می‌تواند روی دست این بازی بلندشود یا خیر.

بازی Fallout New Vegas

بهترین بازی های جهان باز

بسیاری از بازی‌های ویدیویی مخاطب را در نقش قهرمان یک گروه یا نجات دهنده‌ی برگزیده‌ی دنیا از نابودی حتمی قرار می‌دهند. اما در بازی Fallout New Vegas شما در نقش پیکی که مصمم به یافتن فردی که به او شلیک کرده است بازی خواهید کرد. این بازی را می‌توان یکی از بهترین و پخته‌ترین بازی‌های سری Fallout دانست که نقاط قوت این سری را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهد. داستان‌ اصلی و داستان‌های فرعی بازی به بهترین شکل ممکن پرداخته می‌شوند. از درگیری Legion به رهبری سزار با بسیاری از گروه‌های بازی گرفته تا بازی‌های سیاسی Mr House در کازینوهای شهر New Vegas، می‌توان روزها و حتی ماه‌ها در دنیای این بازی غرق شد.

شاید ظاهر گرافیکی و جلوه‌های بصری بازی در ابتدا آزاردهنده به نظر بیایند، اما به محض عادت کردن به آن‌ها، مخاطبان با جهانی غنی و مملو از داستان‌ها، شخصیت‌ها و مکان‌ها با جزییات و به یاد ماندنی و یکی از بهترین بازی های Open World روبرو خواهد شد.

بازی Assassin’s Creed Odyssey

بهترین بازی های جهان باز

بدون شک بازی Assassin’s Creed Odyssey را می‌توان گسترده‌ترین قسمت از سری بازی‌های Assassin’s Creed و شاید عناوین کمپانی Ubisoft دانست. داستان این بازی مخاطب را به یونان باستان برده و به او امکان انتخاب از بین دو شخصیت، کاساندرا یا الکسیوس، را می‌دهد. البته بازی در نقش این برادر و خواهر تفاوت‌های چندانی با یکدیگر ندارد. هر دوی آن‌ها مزدورند و شخصیت‌پردازی مناسب و جذابی دارند. اودیسه را می‌توان دستاوردی بزرگ دانست که از داستان اصلی گسترده و به یاد ماندنی‌ای بهره می‌برد که درگیری‌های شخصی قهرمان بازی را با قضایای بزرگتر و گسترده‌تر چون فرقه‌ای مرموز در هم می‌آمیزد. در طول بازی با افزایش شهرت مخاطب دیگر مزدورها به سراغ او آمده و سعی در کشتن او برای کسب پاداشی که برای سرش تعیین شده دارند. همان‌طور که از عنوانی در یونان باستان انتظار می‌رود موجودات افسانه‌ای چون مینوتور نیز در بازی حضور دارند و مبارزه با آن‌ها تعدادی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی را به خود اختصاص می‌دهد. برای نخستین بار در سری امکان انتخاب دیالوگ و پیشبرد دلخواه داستان به بازی اضافه شده و مخاطب می‌تواند از مسیرهای مختلفی برای تکمیل مراحل بازی پیشروی کند. در این بازی در کنار داستان اصلی بخش‌های فراوانی برای تجربه وجود دارند و اگر به دنبال اثری گسترده و با محتوا می‌گردید تجربه‌ی این بازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بازی Horizon Zero Dawn

دانلود رایگان بازی Horizon Zero Dawn روی PS4 و PS5

بازی Horizon Zero Dawn یکی از بهترین عناوین موجود روی کنسول PS4 و یکی از بهترین بازی های جهان باز است. ماجرای این بازی در دنیایی پسا آخرالزمانی روایت می‌شود که انسان‌ها در آن در قالب قوم‌های مختلف زندگی می‌کنند. دشمنان بازی را ربات‌های وحشی‌ای تشکیل داده و نقشه‌ی بازی بسیار متنوع است. شما در نقش Aloy به انجام بازی می‌پردازید که شخصیت‌پردازی قابل قبولی دارد. مخاطب می‌تواند به صورت مخفی‌کاری بازی را پیش برده یا با استفاده از سلاح‌ها و ابزارهای مختلف خود به شکار ربات‌ها بپردازد. داستان اصلی بازی پیچش‌ها و رمز و رازهای جالب توجه و سرگرم‌کننده‌ای دارد و می‌تواند مخاطب را تا پایان به دنبال خود بکشد. نواحی مختلف نقشه‌ی بزرگ بازی نیز بسیار چشم‌نواز بوده و از دشت‌های سرسبز و شهرهای شلوغ گرفته تا بیابان‌های خشک و کوهستان‌های خشن را شامل می‌شوند. بخش New Game + نیز به مخاطب بهانه‌ای برای تجربه‌ی دوباره‌ی بازی می‌دهد.

بازی The Legend of Zelda Breath of the Wild

بهترین بازی های جهان باز

قابلیت ترکیب مکانیزم‌های جذاب و متنوع بازی The Legend of Zelda Breath of the Wild را می‌توان بزرگترین نقطه‌ی قوت آن دانست. مخاطب در این بازی می‌تواند از کوه‌های بلند بالا رفته، با اتصالِ بالون‌هایی اختاپوس‌مانند اجسام مختلف را به هوا بفرستد و یا درخت‌هایی سنگین را به سلاح‌هایی مرگبار تبدیل کند. این بازی را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های کنسول Switch دانست که با دنیای جذاب و روایت‌ دوست‌داشتنی خود تجربه‌ای ماندگار را برای مخاطبان رقم می‌زند. در این بازی مخاطب نه به دلیل انجام ماموریت‌های مختلف، بلکه صرفا به دلیل کنجکاوی و جذابیت دنیای بازی به کشف گوشه‌ و کناره‌های آن می‌پردازد. بسیاری از جزییات نقشه‌ی این بازی اطلاعات داستانی جالبی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. بازی The Legend of Zelda Breath of the Wild قطعا یکی از بهترین بازی های Open World تاریخ است.

بازی Red Dead Redemption

بهترین بازی های جهان باز

در بازی Red Dead Redemption غرب وحشی و اهالی آن در حال کشیدن آخرین نفس‌های خود به سر می‌برند و شما می‌توانید در نقش جان مارستون شاهد رخ دادن این اتفاق باشید. این بازی را می‌توان آوازی غم‌ناک بر پایان دوران گاوچرانان، یاغی‌ها و شهرهای خاکی دانست و مشاهده‌ی این موضوع از نزدیک تجربه‌ای جذاب و فراموش نشدنی است. جان مارستون قهرمانی عالی با شخصیت‌پردازی بی‌نظیر است و بازی در نقش او را می‌توان یکی از به یاد ماندنی‌ترین تجربه‌های دنیای بازی دانست. دنیای عظیم و نفس‌گیر این بازی به لطف جلوه‌های بصری فوق‌العاده و منظره‌های زیبا مخاطبان را ساعت‌ها در خود غرق خواهند کرد. اگر به تازگی بازی Red Dead Redemption 2 را تمام کرده‌اید و مایلید شاهد سرنوشت جان مارستون و دیگر شخصیت‌های این سری باشید، تجربه‌ی یکی از بهترین بازی های جهان باز تاریخ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. علاوه بر این بسته‌الحاقی متفاوت و سرگرم‌کننده‌ی بازی، Undead Nightmare، نیز با ترکیب غرب وحشی و زامبی‌ها ساعاتی خوش را برایتان رقم خواهد زد.

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

بهترین بازی های جهان باز

دنیای بازی Skyrim حول مخاطب و اعمال او نمی‌چرخد. در واقع قهرمان این بازی تنها یکی از ساکنان سرزمینی پهناور و پرجمعیت است. جایی در جنگل‌های یخ‌زده‌ی بازی جادوگری در حال زنده کردن یکی از عزیزانش است، گروهی از دزدان به غولی حمله کرده‌اند و اژدهای مخوف به دهکده‌ی بی‌دفاع حمله کرده است. این بازی برای داستان‌گویی خلق شده است به گونی‌ای که حتی اگر مخاطب از رفتن به داخل شهرهای بزرگ بازی خودداری کرده و تنها در مناطق وحشی بازی به گشت و گذار بپردازد، می‌تواند ۳۰ درصد از ماموریت‌های آن را تکمیل کند. نقشه‌ی بازی مملو از فعالیت‌های مختلف، رویدادهای عجیب، موجودات مختلف، شخصیت‌های متنوع و خرابه‌های متروک است. ممکن است صدها ساعت صرف این بازی کرده و همچنان بخش‌هایی از آن را ندیده باشید. البته این اثر مخالفان و منتقدان خود را نیز دارد اما به هیچ وجه نمی‌توان از تاثیر فراوان آن بر دنیای بازی چشم‌پوشی کرد. بازی Skyrim به عقیده بسیاری، یکی از بهترین بازی های Open World است.

بازی Dark Souls

بازی Dark Souls 3

دیگر کمتر کسی است که نام مجموعه پرآوازه Dark Souls را نشنیده باشد. این بازی جهان باز بی‌نظیر و تاثیرگذار، زاده ذهن خلاق یکی از متفاوت‌ترین بازی‌سازان تاریخ به نام هیدئو میازاکی هستند. در میان تمامی ساخته‌های استودیوی دوست داشتنی FromSoftware، شاید بتوان بازی Dark Souls را محبوب‌ترین دانست؛ اثری پیچیده، اندوهگین، به یاد ماندنی و سرگرم‌کننده که با دنیای عظیم، پرجزییات و داستان عالی خود در زمره بهترین بازی‌های تاریخ قرار گرفته است. بدون شک، میازاکی و همکارانش استاد داستان‌گویی محیطی بوده و در تمامی ساخته‌های خود، از این استعداد بهترین استفاده را برده‌اند. به صورت ساده، داستان‌گویی محیطی بازی Dark Souls را باید بهترین و پرجزییات‌ترین در تمامی آثار این مجموعه بدانیم؛ اثری که با بهبود فرمول هوشمندانه استودیو FromSoftware در بازی‌هایی چون Demons Souls و King’s Field, جهان و تاریخی عمیق، قابل درک و عظیم خلق می‌کند.

یکی از تحسین‌برانگیزترین المان‌های ساخته‌های میازاکی، تاریخچه عمیق دنیاهای آن‌هاست؛ عنصری که به بهترین شکل ممکن در آثاری چون Sekiro و بازی Bloodborne دیده شد. با این حال، بازی Dark Souls را می‌توان نقطه اوج کار این بازی‌ساز در خلق تاریخچه یک جهان فانتزی دانست. احاطه هوشمندانه تیم سازنده این اثر بر تمامی جنبه‌های این تاریخچه، اتصال شگفت‌انگیز و دور از انتظار تمامی محیط‌ها و شخصیت‌ها به یکدیگر و در نهایت اتمسفر خاص و درگیرکننده هر کدام از آن‌ها، گشت و گذار در سرزمین Lordran را به تجربه‌ای فراموش نشدنی تبدیل کرده‌اند. بدون شک، Dark Souls یکی از بهترین بازی‌های جهان باز تاریخ و آغازگر تحولی جذاب در دنیای بازی به شمار می‌رود. ترکیب عناصر داستان‌گویی مذکور در کنار موسیقی فوق‌العاده، طراحی هنری نفس‌گیر شخصیت‌ها و محیط‌ها و گیم‌پلی درگیر کننده و اعتیادآور، تجربه این بازی را به امری الزامی برای تمامی علاقه‌مندان به آثار فانتزی تاریک تبدیل می‌کنند.

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

اگر نگاهی به فیلم های Star Wars و جهان رنگارنگ آن‌ها بیندازیم، به تاثیرگذاری این مجموعه بر دنیای بازی پی خواهیم برد. از جهان غنی و تاریخچه فوق‌العاده گرفته تا نبردهای هیجان‌انگیز و جذاب، ایده Star Wars را به شالوده‌ای عالی برای یک بازی رایانه‌ای موفق و ماندگار تبدیل می‌کنند. با این حال، به دلایل مختلفی چون تصمیم‌های تجاری اشتباه، بازی‌های خوب چندانی در دنیای جنگ ستارگان منتشر نشده‌اند. شاید بتوان برجسته‌ترین بازی‌های ویدیویی ساخته شده بر اساس مخلوق جورج لوکاس را دوگانه دوست‌داشتنی و زیبای Knight of the Old Republic دانست. با این حال، علاقه‌مندان به جهان شمشیرهای نوری و نبرد جاویدان جدای‌ها و سیث‌ها تا مدت‌ها خواستار اثری در سبک اکشن از این دنیا بوده‌اند. در دهه گذشته، دوگانه The Force Unleashed، تا حد زیادی به حد مطلوب طرفداران جهان Star Wars به عنوان یک اکشن خوش‌ساخت، عرضه شد؛ با این وجود، برخی مشکلات تکنیکی، ضعف‌های گیم‌پلی و داستان‌پردازی نصفه و نیمه از تبدیل این آثار به بازی‌هایی ماندگار جلوگیری می‌کردند. با معرفی یک بازی اکشن جدید در این مجموعه به کارگردانی ایمی هنینگ، علاقه‌مندان به دنیای Star Wars به یاد آرزوی دیرینه خود افتاده و اندکی امیدوار شدند،‌ اما کنسل شدن این پروژه امید آن‌ها را به یاس تبدیل کرد؛ یاسی که تا زمان عرضه بازی Star Wars Jedi: Fallen Order ادامه یافت.

این بازی اکشن ماجراجویی را می‌توان به راحتی در چهارچوب مترویدوانیا قرار داد؛ چهارچوبی اثبات شده در زمینه طراحی بازی که در آثار موفقی چون God of War 2018 نیز به خوبی پیاده‌سازی شده بود. شخصیت اصلی این بازی، جدای جوانی به نام کل کستیس است؛ مبارزی قدرتمند که پس از سلاخی پادوان‌های جوان و جدای‌های قدرتمند به وسیله دارث ویدر و نیروهای امپراطوری، در سیاره‌ای کوچک مخفی شده و به تعمیر سفینه‌ها می‌پردازد. با این حال، تلاش‌های جدای جوان با شکست روبرو شده و پس از مدتی کوتاه، نیروهای امپراطوری او را شناسایی می‌کنند. در این میان، امدادهایی آسمانی در قالب یک جدای بازنشسته و یک خلبان سالخورده ظاهر شده و او را از مرگ حتمی نجات می‌دهند. همان‌طور که می‌بینید، داستان جنگ ستارگان جدای: محفل سرنگون ، خصوصا برای علاقه‌مندان به آثار فانتزی و حماسی، بسیار کلیشه‌ای و پیش پا افتاده بوده و شخصیت‌ها نیز به جز دو مورد جذابیت چندانی ندارند. با این حال، سازندگان این ضعف را با گیم‌پلی عالی، دنیای خوش‌ساخت و المان‌های مترویدوانیا و ماجراجویانه هوشمندانه جبران کرده‌اند. به جرات می‌توان گفت که گشت و گذار در سیارات موجود در بازی همانی بوده که عاشقان سینه‌چاک جهان Star Wars، مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدند. الگوگیری مناسب سازندگان از فرمول موفق بازی‌های استودیوی From Software نیز به خوبی جواب داده و ترکیب آن‌ها با عناصر پلتفرمینگ و معماهای محیطی، تجربه‌ای متنوع را ایجاد می‌کنند. با وجود برخی مشکلات، این بازی را می‌توان یکی از بهترین عناوین ساخته شده در دنیای Star Wars و یکی از بهترین بازی های جهان باز دانست؛ اثری که شاید فوق‌العاده نباشد، اما می‌توان به عنوان آغازگر مسیری جدید و هیجان‌انگیز برای این سری شناخته شود.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice

بازی Sekiro Shadows die twice

کشور ژاپن، به دلیل تاریخ غنی و فرهنگ جالب خود، بارها مورد توجه هنرمندان مطرح تاریخ قرار گرفته است. در این میان،‌ شاید بتوان آثار تاریخی ژاپنی را بهترین عناوین با محوریت فرهنگ و سرگذشت این کشور دانست؛ هنرمندان جاویدانی چون آکیرا کوروساوا بارها با ساخته‌های خود به ریشه‌ها و گذشته کشورشان ادای احترام کرده و توجه جهانیان را به فرهنگ مردمیان سرزمین خورشید تابان جلب کرده‌اند. سامورایی‌ها و نینجا‌ها و در پی آن‌ها دوره تاریخی سنگوکو به دلیل جذابیت‌های خاص خود، از اهمیت ویژه‌ای در این زمینه برخوردارند. در تاریخچه دنیای بازی، شاهد عرضه آثار برجسته‌ای چون Onimusha و Tenchu با محوریت این دوره تاریخی بودیم. به تازگی نیز بازی Ghost of Tsuhima از استودیوی غربی Sucker Punch تجربه‌ای خلاقانه و سرگرم‌کننده از ایفای نقش یک سامورایی قدرتمند به تصویر کشیده است. با این حال، شاید بتوان بازی Sekiro: Shadows Die Twice از استودیوی مشهور FromSoftware را یکی از متفاوت‌ترین و برترین بازی‌های تاریخ با محوریت نینجاها و سامورایی‌ها دانست که با ترکیب فرمول موفق آثار این استودیو و المان‌های جذاب و خاص این دوران، به اثری پرطرفدار و سرگرم‌کننده تبدیل شده است.

همان‌طور که انتظار دارید، بازی سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند یک بازی جهان باز با دنیایی عمیق، داستانی درگیرکننده و گیم‌پلی اعتیادآور است. اگر در گذشته به تجربه سایر ساخته‌های استودیوی From Software پرداخته باشید، احتمالا به پختگی فرمول این آثار در آخرین بازی آن‌ها و طراحی فوق‌العاده مبارزات آن پی خواهید برد. برخلاف مجموعه Dark Souls، گیم‌پلی بازی Sekiro بسیار سریع و متکی بر واکنش‌ها بوده و تمرکزی دو چندان بر ضد حمله دارد؛ سیستمی که به شکلی هوشمندانه پیاده‌سازی شده و همچون بازی Bloodborne، مخاطب را با حمله به دشمنان ترغیب و خودداری از دفاع تشویق می‌کند. این گیم‌پلی فوق سریع و برق‌آسا در کنار اتمسفر حزن‌آلود خاص این اثر، آن را به عنوانی خوش‌ساخت و ارزشمند تبدیل کرده‌اند؛ عنوانی که تجربه آن بر تمامی دوستداران فرهنگ ژاپن و به طور کلی بازی‌های رایانه‌ای، از واجبات است.

بازی Marvel’s Spiderman

بهترین بازی های جهان باز

بازی در نقش قهرمان‌های مختلف یکی از جذابیت‌های دنیای بازی است. اما کمتر عنوانی را می‌توان پیدا کرد حس قرار گرفتن در نقش یک ابرقهرمان را به خوبی بازی اسپایدرمن (Marvel’s Spider-Man) استودیوی Insomniac به مخاطب انتقال دهد. بعید است هنگامی که بر فراز نیویورک و در میان آسمان‌خراش‌های آن به جست و خیز می‌پردازید و انعکاس زیبای آفتاب در حال غرور را در شیشه‌های آن می‌بینید، احساس فوق‌العاده‌ای پیدا نکنید. داستان این بازی را می‌توان یکی از بهترین داستان‌های نوشته شده برای این شخصیت در دنیای بازی دانست که از ابتدا تا انتها جذابیت خود را حفظ کرده و با پیچش‌های فراوان مخاطبان را به دنبال خود می‌کشاند. نحوه‌ی شخصیت‌‌‍پردازی پیتر پارکر، یاران و دشمنانش نیز به بهترین نحو ممکن صورت گرفته و این اثر را به جواهری برای طرفداران پرشمار این قهرمان تبدیل کرده‌اند. جلوه‌های بصری و موسیقی بازی نیز به بهترین شکل ممکن طراحی شده و مخاطبان را کاملا در دنیای بازی غرق می‌کند. تجربه‌ی بازی مرد عنکبوتی را نه تنها به هواداران سبک ابرقهرمانی و جهان‌باز، بلکه به تمامی دارندگان کنسول PS4 پیشنهاد می‌کنیم. با تصویری مثال زدنی که استودیوی اینسامنیاک از نیویورک درست کرده است، نمی‌شود بازی Spider-Man را یکی از بهترین بازی های جهان باز نخواند.

بازی Subnautica

بهترین بازی های جهان باز

برای پیدا کردن یک کشتی گم شده به زیر اقیانوس می‌روید اما به جای پیدا کردنش خودتان را در سیاره‌ای ناشناخته پیدا می‌کنید. بازی Subnautica یک بازی سبک بقا و ماجراجویی است که داستان مرموزی دارد. سازندگان موفق به ساخت یک اکو سیستم کامل شده‌اند، جایی که ماهی‌های کوچکتر منبع تغذیه‌ای برای ماهی‌های بزرگترند؛ در واقع قانون طبیعت در این بازی رعایت شده است. گشت و گذار در یک دنیای زیر آب که با موجودات ناشناخته پر شده سفر وسوسه انگیز و شگفت‌انگیزی به نظر می‌رسد.

بازی Kingdom Come: Deliverance

بهترین بازی های جهان باز

اگر می‌خواهید بدانید زندگی کردن در Bohemia سال ۱۴۰۳ چطور است، بازی Kingdom Come: Deliverance بازی مورد نظر شماست. میزان توجه به جزئیات در‌این بازی خیره کننده است، چه بسا تیم سازنده آن از لحاظ بودجه و یا اعضای تیم چندان قوی به نظر نمی‌رسیدند. البته اگر باگ‌های بازی بگذارند که از بازی لذت ببرید، بازی Kingdom Come: Deliverance یکی از بهترین تجربه‌های Open World شما خواهد شد، مخصوصا روی پلتفرم PC. با‌ این که بازی بسیار گسترده است اما همچنان انسجام خود را حفظ می‌کند و محیط تقریبا بزرگ و زیبای بازی خستگی سفر‌ها را از تنتان در می‌آورد. بازی Kingdom Come: Deliverance مطمئنا یکی از بهترین بازی های Open World روی PC است، البته اگر از مشکلات گرافیکیش بگذریم.

بازی FORZA HORIZON 4

بازی FORZA HORIZON 4

وقتی صحبت از بهترین بازی‌های ریسینگ می‌شود، یکی از اولین نام‌هایی که به ذهنمان خطور می‌کند، سری Forza است. این سری رقیب سر سخت فرنچایز Gran Turismo به حساب می‌آید که در چند سال اخیر عملکرد بهتری نسبت به فرنچایز رقیبش داشته و حتی ۴ بازی در سبک شبیه‌سازی- آرکید منتشر کرده است. سری بازی‌های Forza Horizon عناوین فرعی فرنچایز فورزا موتوراسپورت‌اند که بسیار خوش درخشیده‌اند. نسخه چهارم این سری، بازی Forza Horizon 4 نه تنها یکی از بهترین‌ها در فرنچایز خود، بلکه یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ و یکی از بهترین بازی های جهان باز تاریخ است. این بازی جهان باز، سیستم آب و هوای پویا دارد و دارای ۴ فصل پاییز، زمستان، بهار و تابستان است که هر کدام استیال گیم‌پلی مخصوص به خود را دارند و باعث تنوع در گیم‌پلی بازی می‌شوند. اگر دنبال یک بازی ریسینگ جهان باز با صدها ماشین متنوع و رویدادهای جذاب می‌گردید، فوزا هورایزن ۴ بهترین انتخاب شماست.

بازی Stalker: Shadow of Chernobyl

بازی Stalker: Shadow of Chernobyl

دنیای آخر الزمانی سری بازی‌های Stalker با بقیه‌ی دنیا ها کمی فرق دارد. برای مثال دنیای سری Fallout یک نمونه کامل از یک دنیای آخرالزمانی‌ست، اما آن ترس از تنهایی که بازی‌های Stalker به مخاطبش القا می‌کند را ندارد و البته هدفش هم‌ این نیست. بازی Stalker: Shadow of Chernobyl در ترساندن مخاطبش بسیار موفق است، چیزی که کم و بیش در بازی Metro 2033 نیز دیدم، فقط با‌ این تفاوت که بازی استالکر: سایه چرنوبیل یک بازی Open World است. در کل این بازی تجربه‌ای متفاوت از دیگر بازی‌های آخر الزمانی ارائه و تصویری کامل از یک دنیا که توسط تشعشعات رادیواکتیو به نابودی کشیده شده است را نشان می‌دهد.

بازی Assassin’s Creed 4: Black Flag

بازی Assassin's Creed 4: Black Flag

بعد از دیدن فیلم‌هایی همانند دزدان دریای کارائیب تجربه‌ی یک بازی خوب در نقش یک دزد دریایی تقریباً به آرزوی هر شخصی بدل شده بود و به لطف Ubisoft ‌این خواسته، جامه‌ی عمل به خود پوشید. بازی Assassin’s Creed 4: Black Flag شاید تنها بازی کشتی رانی و دریایی است که استاندارد‌های یک بازی اکشن/ ماجراجویی را رعایت کرده. در بازی Assassin’s Creed 4، ما به جزیره‌های دریای کارائیب می‌رویم؛ جایی که جولان‌گاه دزدان دریایی و نیرو‌های انگلیسی بود. درگیری کشتی ها با‌ این که گاهی تکراری می‌شد اما همچنان جذاب بود و گرفتن قلعه‌های بزرگ و کوچک تجربه‌ای تکرار نشدنی را رقم زد. بازی اساسینز کرید ۴: پرچم سیاه شاید بهترین نسخه در سری نباشد اما مطمئنا از جایگاه مناسبی برخوردار است و می‌توان آن را در زمره بهترین بازی جهان باز قرار داد.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های 2021 | مهمترین ها را بشناسید

بازی The Elder Scrolls 3: Morrowind

بازی The Elder Scrolls 3: Morrowind

در بین طرفداران قدیمی سری Elder Scrolls، آن‌هایی که نسخه سوم را (الدر اسکورولز ۳: موروویند) بازی کرده‌اند، عموما‌ این بازی را بهترین در سری می‌دانند. با ‌این بازی بود که سری Elder Scrolls معروف شد و نظر منتقدان و طرفداران سبک RPG را به خود جلب کرد. با‌ این که Morrowind در یک سیاره دیگر است اما محیطش بسیار زنده به نظر می‌رسد و مکان‌های منحصر به فرد زیادی دارد و در کل تحسین شما را بر می‌انگیزد. قطعا بازی The Elder Scrolls III: Morrowind یکی از بهترین بازی های Open World است.

بازی Westerado: Double Barreled

بازی Westerado: Double Barreled

آیا تا به حال شده یک داستان را با‌ر‌ها و بار‌ها بشنوید و آن داستان تازگی خود را از دست ندهد؟ بازی Westerado: Double Barreled یکی از آن داستان‌هاست.داستان این بازی همیشه در مورد شخصی است که خانواده شما را به قتل رسانده، اما هر بار قاتل فرق دارد. شما آزادید که به هر کجا که دلتان خواست سرک بکشید، هر کسی که به نظرتان قاتل بود را مضنون خطاب کنید و هر زمان که دوست داشتید تنفگتان را از غلاف در آورید و به مخاطبتان شلیک کنید.

بازی Westerado: Double Barreled نمونه بارز یک بازی وسترن Open World با آزادی شگفت انگیز و یک بازی جهان باز است، هر چند که ظاهر غلط‌‌ اندازی دارد ولی هیچگاه اجازه ندهید که ظاهر قضیه شما را گول بزند.

بازی Fallout 4

بازی Fallout 4

بعد از یک استراحت طولانی، سری Fallout در E3 سال ۲۰۱۵ جانی دوباره گرفت و نسخه چهارم سری معرفی شد. باری دیگر باید در سرزمین‌های مرده گشت و گذار کنید و با خطر‌های ناشی از انفجار مواد رادیواکتیو دست و پنجه نرم کنید. تجربه‌ی زیاد Bethesda در ساخت این گونه محیط‌ها به کارش آمد و در بازی Fallout 4 خودنمایی و آن را تبدیل به یک بازی جهان باز تمام عیار کرد. طبیعت وحشی Boston به هر چیزی که در دیدش باشد رحم نمی‌کند و از آن طرف راهزنان برای مردم بومی مشکل بوجود می‌آورند. هر چیزی که در محیط یافت می‌شود قابل بازیافت است و هر وسیله‌ای ارزش خود را دارد. و البته Fallout بدون Mod کم و کاستی زیادی دارد ولی Bethesda همیشه به خوبی از Modder ها پشتیبانی کرده و دست آن‌ها را برای بهبود بازی باز گذاشته است.

بازی Dwarf Fortress

بازی Dwarf Fortress

چندی قبل تر از این که بازی Minecraft به بازار عرضه شود و توجهات را به سوی خود جلب کند، در سال ۲۰۰۶ عنوانی با همین مضمون اما خاص پسندتر توسط برادران Adams ساخته شد. بازی Dwarf Fortress به نوعی پدر بازی Minecraft محسوب می‌شود اما شاید سختی بیش از حد و جلوه های بصری ASCII مانند آن باعث شد تا همانند آن بازی ندرخشد. اما اگر بتوانید با این بازی ارتباط برقرار کنید جزو یکی از بهترین بازی های جهان باز خواهد شد که تابه‌حال تجربه کرده‌اید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های ماشینی |‌ مهمترین ها را بشناسید

بازی Sunless Sea

بازی Sunless Sea

در دریایی پر از رمز و راز به ماجراجویی بپردازید و از سرِّ تاریک دریا پرده برداری کنید. بازی Sunless Sea یک بازی نقش آفرینی و Survival/ Exploration است که گاهی ترسناک است و گاهی بی رحم. اگر اهل مطالعه و به دنبال لحظاتی هیجانی و چالش برانگیزید، بازی Sunless Sea را به لیست خود اضافه کنید. طنز خاص بازی در کنار گیم پلی منحصر به فردی که دارد و البته دنیای گسترده و آزادش این بازی را به یکی از بهترین بازی های Open World تبدیل می‌کند.

بازی Minecraft

بازی Minecraft

بازی Minecraft یک فرق اساسی با بقیه‌ی بازی‌های حاضر دارد. شما در این بازی به دنبال دنیای زیبای ساخته شده توسط دیگران نمی‌روید و در آن به گشت و گذار نمی‌پردازید؛ بلکه شما دنیای شگفت انگیز خودتان را می‌سازید و برای آن قانون گذاری می‌کنید. توسط این بازی دنیاهای گسترده‌ی بسیار زیبایی ساخته شده‌اند که دیدن آن ها خالی از لطف نیست. شاید Minecraft یکی از جهان بازترین بازی‌های این لیست باشد زیرا محیط این بازی بی نهایت است! خوب است بدانید که بازی Minecraft نهمین بازی پر فروش تاریخ است، پس می‌توان آن را یکی از بهترین بازی جهان باز تاریخ محسوب کرد.

بازی Mount & Blade: Warband

بازی Mount & Blade: Warband

شاید دنیای بازی Mount & Blade به زیبای دنیای بازی‌های بزرگ و پر هزینه نباشد اما آزادی عملی که به شما داده می‌شود این موضوع را جبران می‌کند. در نقشه‌ای که با روستا‌ها و شهر‌های دوره‌ی Medieval پر شده، گشت و گذار کنید، ارتشی از متحدانتان بسازید و به فتح و فتوحات بپردازید. مبارزات بازی بسیار پر تنش‌اند و همچنین بازی Mount & Blade: Warband جزو معدود بازی‌های اول شخصی است که در دوران Medieval جریان دارد. در این بازی شما به معنای واقعی کلمه، آزادید. با هر گروهی که دوست دارید متحد شوید و یا به تنهایی به دل دشمنانتان بزنید و بر شهرها و قلعه‌ها فرمانروایی کنید. بازی Mount & Blade: Warband با این که یک بازی AAA نیست، اما با این حال توانسته جایگاهی در لیست بهترین بازی های Open World سایت پی اس آرنا به‌دست آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های اندرویدی | مهمترین ها را بشناسید

بازی Death Stranding

تحلیل داستان بازی دث استرندینگ هیدئو کوجیما - زومجی

دیگر کمتر کسی است که هیدئو کوجیما را نشناسد؛ یکی از مشهورترین، تاثیرگذارترین و مهم‌ترین بازی‌سازان تاریخ که بیش از هر چیز با مجموعه افسانه‌ای Metal Gear Solid شناخته می‌شود. پس از جدایی کونامی و پیوستن او به سونی، بسیاری از مخاطبان مشتاقانه در انتظار جدیدترین بازی او یعنی Death Stranding بودند؛ اثری جسورانه، خاص و خلاقانه که دغدغه‌های گسترده این هنرمند دنیای بازی را نشان می‌دهد. بازی Death Stranding در دنیایی پسا آخرالزمانی جریان داشته و مخاطبان را در نقش شخصیتی به نام سم پورتر بریجز قرار می‌دهد. در این دنیای متروک و غم‌انگیز، تحویل‌دهندگان مهم‌ترین وظیفه را در برقراری اتصال بین انسان‌ها بر عهده دارند. داستان فوق‌العاده، پیچیده، مملو از شخصیت‌های جذاب و سکانس‌های به یاد ماندنی را می‌توان از بهترین نقاط قوت بازی Death Stranding دانست. کوجیما و تیمش در طراحی دنیا و مراحل اثر خود عالی عمل کرده و از محیط و نقشه بازی دث استرندینگ مانعی تپنده و چالش برانگیز ساخته‌اند. در گیم‌پلی نوآوارانه و متفاوت این بازی، خبری از مکانیزم‌های متداول بازی‌های جهان‌باز نیست. مخاطبان باید با بررسی وضعیت آب و هوا، محل حضور دشمنان در نقشه و با اتکا بر تجربیات پیشین خود، بهترین مسیر و برنامه را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب کنند. آزادی عمل بالا در کنار جلوه‌های دیداری نفس‌گیر، بازی Death Stranding را به یکی از بهترین عناوین جهان‌باز نسل هشتم دنیای بازی تبدیل می‌کنند؛ اثری که تا مدت‌ها در ذهن مخاطبان باقی خواهد ماند.

بازی Bloodborne

Bloodborne

اگر بخواهیم لیستی از تاثیرگذارترین بازیسازان تاریخ سرگرمی تهیه کنیم، باید نام هیدتاکا میازاکی را در صدر آن قرار دهیم. این بازی‌ساز خلاق، جسور و دوست‌داشتنی با مجموعه خارق‌العاده Dark Souls شناخته می‌شود؛ عناوینی بی‌نظیر و عمیق که در زمره آثار ماندگار دنیای بازی قرار می‌گیرند. با این حال، شاید بتوان مهم‌ترین ساخته میازاکی را بازی Bloodborne دانست. این اثر که به طور انحصاری برای کنسول PS4 منتشر شد، نگاهی جدید به فرمول عناوین استودیو From Software بود؛ نگاهی که در ترکیب با فضاسازی خفقان‌آور، معماری محیطی گوتیک، موسیقی فراموش‌نشدنی، گیم‌پلی اعتیادآور، شخصیت‌های تراژیک و داستان تاثیرگذار، یکی از بهترین بازی‌های سال‌های گذشته را رقم زد. اگر از علاقه‌مندان به ساخته‌های استودیو From Software باشید، با دنیای عمیق این بازی‌ها و گیم‌پلی سخت‌گیرانه اما رضایت‌بخش آن‌ها آشنایی دارید. میازاکی در بازی بلادبورن با ترکیب آن عناصر و الهام‌گیری از نوشته‌های اچ پی لاوکرفت افسانه‌ای، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای مخاطبان دنیای بازی رقم زد؛ تجربه‌ای که تا سالیان به عنوان یکی از اتمسفریک‌ترین آثار دنیای بازی، ماندگار خواهد ماند. یکی دیگر از عناصر جالب این اثر را می‌توان جهان گسترده و محیط‌های متنوع آن دانست؛ محیط‌هایی که از قصری برفی تا کابوسی آزاردهنده را در بر می‌گیرند. گستردگی قابل توجه سلاح‌ها، دشمنان و باس‌فایت‌ها از تمامی ثانیه‌های بازی Bloodborne تجربه‌ای به یاد ماندنی و افسانه‌ای می‌سازند.

بیشتر بخوانید: تاریخ انتشار بازی GTA 6 مشخص شد

بازی Grand Theft Auto V (GTA V)

بازی Grand Theft Auto V (GTA V)

همه‌ی مخاطبان دنیای بازی می‌دانند که بازی GTA V یکی از بهترین بازی های جهان باز و به کلی یکی از زیباترین آثار این دنیا است. هر چه نباشد، این بازی موفق‌ترین محصول سرگرمی تاریخ است. فعالیت‌های پرشمار موجود در این بازی که شامل رانندگی با وسایل نقلیه‌ی مختلف، رفتن به مغازه‌های گوناگون، سقوط آزاد، مبارزه با کوسه‌ها، دستگیری یک قاتل زنجیره‌ای، فرار کردن از دست پلیس و ایجاد هرج و مرج در بازی می‌شوند می‌توانند مخاطبان را برای ساعت‌ها سرگرم کنند. بازی اتومبیل‌دزدی بزرگ ۵ را می‌توان مجموعه‌ای گسترده از فعالیت‌های مختلف قانونی و غیر قانونی دانست. دنیای این بازی پتانسیل غیر قابل تصوری دارد. در سرتاسر نقشه‌ی آن شخصیت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان تعامل‌های جالبی با آن‌ها برقرار کرد. می‌توان صدها صفحه و هزاران کلمه در وصف این بازی نوشت، اما در این نوشته صرفا به پیشنهاد آن به تمامی علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی بسنده می‌کنیم.

بازی The Witcher 3 Wild Hunt

بازی The Witcher 3 Wild Hunt

گرالت با قهرمان‌های سایر بازی‌ها متفاوت است. او به هیچ‌ وجه شخصیتی بی نقص نیست و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ عملی دریغ نمی‌کند. دنیای اطراف او نیز همین‌طور است. هیچ کس سیاه یا سفید نیست؛ بلکه همه خاکستری‌اند. در بازی The Witcher 3 Wild Hunt جنگی خسته کننده دنیا را به هم ریخته، موجوداتی خطرناک که دیگر ترسی از نشان دادن چهره‌ی خود در طول روز ندارند به مردم بی‌گناه حمله‌ می‌کنند و بسیاری از آن‌ها نیز در این میان سعی در زندگی در میان انسان‌ها دارند. در این بازی همیشه ماموریتی جالب برای گرالت وجود دارد و او نیز حاضر است در ازای قیمت مناسب هر کاری را انجام دهد. مخاطب می‌تواند با رفتن به جاده‌های خاکی به اهالی بی دفاع روستاها کمک کند، با کلاهبرداری خوش‌قلب، در میان شهری بزرگ مذاکره کند یا به کشف علامت‌های موجود بر نقشه‌ی بازی بپردازد. بازی The Witcher 3 Wild Hunt را می‌توان یک عنوان کامل و بی‌نقص دانست که تا مدت‌ها به عنوان یکی از زیباترین آثار دنیای بازی و یکی از بهترین بازی های جهان باز ماندگار خواهد ماند.

بازی Red Dead Redemption 2

معرفی بازی Red Dead Redemption 2 به همراه داستان و نکات اولیه آن | فانیبو

بازی Red Dead Redemption 2 را می‌توان متنوع‌ترین و گسترده‌ترین عنوان حاضر در این لیست دانست. به شکار علاقه دارید؟ می‌توانید در جنگل‌ها، کوهستان‌ها یا مناطق برفی همچون شکارچیان افسانه‌ای به دنبال حیوانات مختلف رفته و پوست آن‌ها را بکنید. به داستان‌های طولانی، پرجزییات و زیبا علاقه دارید؟ با آرتور، داچ و سایر شخصیت‌های بازی همراه شده و یکی از بهترین داستان‌های روایت شده در غرب وحشی را تجربه کنید. تنوع فعالیت‌های موجود در این بازی شگفت‌انگیز است. هر کدام از نواحی بازی بسیار چشم‌نواز، با جزییات فراوان و متفاوت از هم طراحی شده‌اند. شما می‌توانید در این بازی به دنبال فسیل‌های دایناسورها بگردید، معمای قتل‌هایی مرموز را حل کنید یا حتی با خون‌آشامی روبرو شوید. بحث در مورد این اثر فراوان و از حوصله‌ی این مقاله خارج است؛ اما آن را می‌توان به راحتی یکی از بهترین و زیباترین بازی‌های تاریخ دانست که تجربه‌ی آن بر هر فرد علاقه‌مندی واجب است.

 

 

 

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید، نظرات خود را با زنگ تفریح در میان بگذارید و بگویید جای کدام بازی در این لیست خالی بوده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *