بهترین بازی های ماشینی |‌ مهمترین ها را بشناسید

در نوشتار بررسی بهترین بازی های ماشینی از بازی Dirt گرفته تا سری خاطره انگیز Need for Speed را در نظر خواهیم داشت. با فیگار همراه باشید.

بهترین بازی های ماشینی در کامپیوتر کدامند؟ بازی‌های اتومبیلرانی در این پلتفرم سابقه طولانی‌ایی دارند و به دهه 1980 و شاید حتی قبل‌تر بر می‌گردند. کلاسیک‌های زیادی از Midtown Madness گرفته تا Need For Speed وجود دارد. اما بهترین بازی‌های اتومبیل رانی که امروز می‌توانید بازی کنید، کدامند؟ این سوالی است که این لیست به آن پاسخ خواهد داد، ورای این که شما یک ماشین باز حرفه ای هستید یا در بعضی شب‌ها به یک رانندگی آرامش بخش می‌پردازید.

در ادامه می‌توانید بازی‌های شبیه ساز چالش‌برانگیز مانند Dirt Rally را پیدا کنید. ما در اینجا درباره تعریف “بازی مسابقه ای” سخت‌گیری به خرج نمی‌دهیم. اگر چرخ داشته باشد، بازی خوبی است! اما این بازی‌ها همه در یک چیز مشترک هستند: آنها یک تجربه رانندگی عالی را ارائه می‌دهند و پشت فرمان احساس خوبی به فرد می‌دهند.

بهترین بازی های ماشینی

مهمترین بازی های رانندگی را بشناسید 

 

 

بازی Forza Horizon 4

بهترین بازی های ماشینی ؛ بازی های ماشینی برای کامپیوتر ؛ بهترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر

سال انتشار: ۲۰۱۸ | توسعه دهنده: Playground Games

یکی از بهترین بازی های ماشینی که در نوع خود بی نظیر است. این بازی یک ترکیب عالی از یک آرکید ساده (بازی آرکید (arcade) یک دستگاه مرتبط با سرگرمی سکه‌ای (همچنین کارتی و اسکناسی) که معمولاً در اماکن عمومی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها و به‌خصوص محل‌های برگزاری بازی‌های ویدئویی کار گذاشته می‌شود. اکثر بازی‌های آرکید شامل بازی‌های ویدئویی، ماشین پین‌بال، جوک‌باکس، بازی‌های الکترومکانیک و سرگرمی جرثقیل چنگکی کالا هستند بازی‌های ویدئویی آرکید معمولاً دارای مراحل کمی می‌باشند که با جلوتر رفتن بازی، به سرعت درجه سختی آن نیز افزایش پیدا می‌کند و توسط کنترل‌کننده‌های مکانیکی انجام می‌شوند. بازی‌کننده تا زمانی که شخصیت بازی زنده است، مجاز است دستگاه را در اختیار خود داشته باشد) و توجه وسواس گونه به جزئیات است که اطمینان حاصل می‌کند که هر ماشین به اندازه‌ ی کافی منحصر به فرد باشد. هدف این بازی این نیست که یک شبیه سازی کامل باشد، بلکه هدفش این است که وزن، سرعت و گشتاور هر وسیله نقلیه به آن شخصیتی فراتر از کلاس و رده ببخشد.

Forza Horizon 4 با عملکرد به مراتب بهتر نسبت به Horizon 3 در سخت افزار کمتر، ویژگی‌های بصری و اجتماعی چند نفره بیشتر و یک نقشه همیشه در حال تغییر که دائما در حال تغییر فصل است، می‌تواند یک بازی کاملاً عالی و کاملاً رایگان را بهبود بخشد. این بازی برای متعصبین شبیه سازی نیست، بلکه برای هر کسی که علاقه وافری به اتومبیل و یا رانندگی در کوه را داشته باشد، Horizon 4 کفایت می‌کند.

بازی Dirt Rally 2

بهترین بازی های ماشینی ؛ بازی های ماشینی برای کامپیوتر ؛ بهترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر

سال انتشار: ۲۰۱۹ | توسعه دهنده: Codemasters

اولین Dirt Rally در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و بر کلاه های snapback و تبلیغات نوشیدنی‌های انرژی زا که در گذشته سری Dirt را تعریف می‌کردند تمرکز کرد و تمرکز خود را بر روی ایجاد چالش سرسام آور تازه کرد؛ نگه داشتن یک ماشین در مسیر یک دوره رالی. Dirt Rally 2 نیز چنین کاری می‌کند و از هر لحاظ در آن بهتر است.

رالی یک رشته فوق العاده با مهارت بالا است و Codemasters از شما مهارتی کمتر از مهارت کنترل یک وسیله نقلیه واقعی 4WD WRC نمی‌خواهد. حداقل، اینطور احساس می‌شود- در حقیقت هیچ یک از ما تجربه شخصی احساس چگونگی عبور یک سیتروئن از جاده‌های خاکی فنلاند را به همان سرعتی که سباستین اوجیر قادر به انجام آن است، نداریم و هرگز نخواهیم کرد. اما انتقال وزن در اتومبیل‌های Dirt Rally، احساس قدرت محض در حالی که چرخها برای اعمال قدرت وارد شده از طرف شما به زحمت افتاده‌اند، کاملاً قانع کننده است.

بازی Forza Motorsport 7

بهترین بازی های ماشینی ؛ بازی های ماشینی برای کامپیوتر ؛ بهترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر

سال انتشار: ۲۰۱۷ | توسعه دهنده: Turn 10 Studios

یکی از بهترین بازی های ماشینی، بسیار گسترده و همه جانبه که نه تنها می‌توان آن را به یک بازی احمقانه درباره وانت تبدیل کرد، بلکه می‌توان آن را به یک بازی در مورد مسحورکننده بودن وانت ها تعریف کرد! و در نهایت این بازی را به یادگیری نحوه رانندگی با اتومبیل های جذاب اسپورت تبدیل کرد این بازی یک پکیج کامل است – یک بازی سند باکسی (سندباکس به بازی‌هایی گفته میشود که در آنها غالبا فرد باید برای انجام ماموریت ها و تسک های خود خلاقیت به خرج دهد. باکثرا در این بازی ها هیچ هدفی وجود ندارد به همین عبت به آنها نرم افزار های اسباب بازی گفته میشود. شاید به همین علت به این بازی ها سندباکس میگویند چرا که تنها چیزی که بازی را برای فرد محدود کرده است تخیل او است. و با ماسه هر چیزی که بخواهد میتواند بسازد و آن را تجربه کند.) برای عاشقان ماشین است، برای عاشقان سرعت با ماشین های تر و تمیز و براق است، طرفداران دو آتشه ی سبک بازی‌های شبیه سازی را راضی نگه می‌دارد و در نهایت همه‌ی افراد مابین این دسته‌ها نیز از این بازی راضی خواهند بود.

افزودن جلوه‌های جوی پویا، مسابقه معمولی را از یک تست حفظ مسیر فنی به یک ماراتن فی البداهه و گول زدن در دید کم تبدیل می‌کند. رده‌های شب به آرامی به طلوع آفتاب تبدیل می‌شوند، و نور خورشید جای تاریکی سیاه و سفید را پر می‌کند. در کل Forza بهتر از همیشه ظاهر شده است که باعث راه‌یابی این بازی به لیست بهترین بازی های ماشینی شده است. اما باید اضافه کرد که این بازی دارای یک سیستم پیشرفت در بازی بسیار بد است که بیش از حد به لوت (loot) که خود این سیستم غنیمت نیز تکراریست، وابسته است. اما به عنوان اولین عنوان اصلی Forza در رایانه، Motorsport 7 به اندازه کافی قابل انعطاف است تا شوک چند سرعت گیر را جذب کند.

بازی Project Cars 2

بهترین بازی های ماشینی ؛ بازی های ماشینی برای کامپیوتر ؛ بهترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر ؛ بازی های رانندگی

سال انتشار: ۲۰۱۷ | توسعه دهنده: Slightly Mad Studios

بازی Project Cars 2 که یکی از بهترین بازی های ماشینی است، تلاش می‌کند که پوشش کاملی داشته باشد: مسابقه یخ با استفاده از تایرهای مخصوص در جاده‌های برفی سوئدی. کارتینگ در ارتفاعات اسکاتلند. رالی کراس در قسمت‌های داخلی هاین هایم، به عبارتی پاشیدن گل و لای به همه جا.

شگفت‌انگیز تراز وسعت محتوای موجود در قسمت دوم شبیه ساز Slightly Mad’s، این واقعیت است که همه‌ی این محتوا به نحو احسنت اجرا شده اند. مسابقه روی سطح لغزنده به همان اندازه برخورد با پیست در اتومبیل مجاز به حرکت در جاده احساس قانع کننده ای می‌دهد و مطیع بودن بازی نسبت به شما در هنگام تلاش برای مجبور کردن ماشین به حرکت با نهایت سرعت با پشتیبانی از بازخورد نیرو، همه‌ی این‌ها به نحوی احسنت نسبت به سایر بازی‌های همنوع اجرا شده‌اند. چندین راننده مسابقه در سراسر رشته‌های مختلف به عنوان مشاور در طول توسعه این بازی به کار گرفته شدند، و این واقعا بروز پیدا می‌کند. مخلص کلام این که ProjectCars2 به عنوان یک eSports قوی تثبیت شده است، و از چنان شبیه‌سازی قوی ایی برخوردار است که بهترین جایگزین برای رانندگی برای رانندگان جوان مشتاق به حساب می‌آید.

بازی iRacing

بهترین بازی های رانندگی ؛ بازی های ماشینی برای کامپیوتر ؛ بهترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر ؛ بازی های رانندگی

سال انتشار: ۲۰۰۸ | توسعه دهنده: iRacing Motorsport Simulations

iRacing با داشتن لیگ‌های اتومبیلرانی آنلاین و مدلسازی دقیق اتومبیل و پیست، همانقدر که می‌توانید به رایانه شخصی نزدیک شوید به مسابقات واقعی نزدیک است.

این همچنین بدان معنی است که iRacing بازی ایی است که شما باید در آن کار کنید. هیچ مؤلفه معنی دار تک نفره ای ندارد و با هزینه اشتراک و برنامه ریزی مسابقات زنده، به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد.و برای اجرای بهتر به فرمان نیاز دارد؛  گیم پد بازی ضعیف است.

اما برای یک کلاس خاص از طرفداران بازی‌های شبیه ساز، هیچ چیز با این بازی قابل مقایسه نیست. بهترین بازیکنان iRacing اغلب در مسابقات اتومبیلرانی واقعی نیز رقابت می‌کنند و از مسابقات eSports sim racing، وارد مسابقات حرفه ای می‌شوند. و اولین بار که بیش از یک دهه پیش در سال 2008 منتشر شده است، هموز هم که هنوز است کاملا سرپا مانده، حتی با وجود انتشار همه ساله‌ی بازی‌های شبیه‌سازی جدیدتر.

بازی F1 2020

بهترین بازی های رانندگی ؛ بازی های ماشینی برای کامپیوتر ؛ بهترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر ؛ بازی های رانندگی

سال انتشار : ۲۰۲۰ | توسعه دهنده: Codemasters

سری بازی‌های F1 Codemasters چند سالی است که رقیبان همنوع خود را به چالش می‌کشد، اما ایجاد و مدیریت تیم شخصی شما واقعاً در وابستگی احساسی که نسبت به بازی احساس می‌کنید تفاوت ایجاد می‌کند. از پاسخ مصاحبه مطبوعاتی گرفته تا انتخاب یک هم تیمی مناسب، شما مسئول نتایج خود هستید و هرگونه شکست نتیجه تصمیمات قبلی شماست.

در حالی که لحظاتی از شور و هیجان واقعی در F1 2020 وجود دارد، هنگامی که رقیب شما با عبور سریع از چاله‌ها درست در کنار شما از شما سبقت می‌گیرد و به چرخش 1 می رود، مقررات بی شماری نیز برای پیگیری و مدیریت لازم در مورد طول عمر اجزا وجود دارد که باعث می شود F1 یک بازی مسابقه ای فکری و استراتژیک شود، بسیار بیشتر از برخی از همدوره ای های خود.

این یک شبیه‌سازF1 پر زرق و برق و زیبا است و هرچه بیشتر به آن نگاه کنید جذاب‌تر می‌شود. به حال و هوای ماشین‌های امروزی نزدیک‌تر است و به وضوح ماشینهایش، به اندازه ماشین‌های بازی ۱۰ سال پیش این توسعه دهنده توان تحمل تصادفات ندارند. اما این بازی می‌توانست در ارائه خود از کمی ذوق و شخصیت بیشتری استفاده کند اما از عالی بودن این بازی کم نمی‌شود.

بازی Assetto Corsa Competizione

بهترین بازی های ماشینی ؛ بهترین بازی های رانندگی ؛ بهترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر ؛ بازی های رانندگی

سال انتشار: ۲۰۱۹ | توسعه دهنده: Kunos Simulazioni

صادقانه بگویم، دنیای شبیه سازی بازی‌های مسابقه‌ای احتمالاً بدون یک بازی از سری Blancpain World Endurance مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

بازی 2014 Kunos Simulazioni آیتم‌های زیادی را تحت شعاع قرار می‌داد، از جمله یک مدل هندلینگ برای رقابت با بهترین و عالی ترین سیستم پشتیبانی چرخ، اما ساختار تک نفره زیادی وجود نداشت. پولیش کردن که اصلا وجود نداشت. آنچه این فرنچایز در جدیدترین عنوان خود ارائه می‌دهد، یک ساختار رقابتی قهرمانی جالب با رده های مختلف وسیله نقلیه و مسابقات استقامتی بسیار مقیاس پذیر در رقابت‌های ارزشمندی مانند Paul Ricard  Spa Francorchamps و Circuit de Catalunya است. هندلینگ در این بازی که بهتر از هر زمان دیگری است، یک سیستم پربازده کنترل چرخها را شامل می‌شود که احساس بی نظیری به فرد می‌دهد.

بازی TrackMania 2

بهترین بازی های ماشینی ؛ بهترین بازی های رانندگی ؛ بهترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر ؛ بازی های رانندگی

سال انتشار: ۲۰۲۰ | توسعه دهنده: Ubisoft Nadeo

تقریباً یک دهه پس از انتشار بازیUbisoft Nadeo ،TrackMania 2، برای اولین بار ریبوت(این اصطلاح به عناوینی اطلاق می‌شود که ضمن حفظ شاکله‌ی اصلی داستان، شخصیت‌ها و اتفاقات آن جهان، داستان را باز تعریف و باز طراحی کنند) این مجموعه را با Trackmania 2020 آغاز کرد. بازی جدید به شدت ارتقا گرافیکی پیدا کرده اما بهبود اصلی شامل پیست‌های مخصوص روزانه، پیست‌های جدید مانند یخ، و چک پوینت بهبود یافته است. از همه مهمتر، این یک شروع تازه برای Trackmania که از پلت فرم عجیب Maniaplanet Nadeo جدا شده است، می‌باشد.

اما نگران نباشید، Trackmania هنوز هم فوق العاده عجیب است. بازی هنوز هم دارای پیست‌های بی معنی زیادی است که برای اتمام نیاز به زمان‌بندی مشخص، تکرار بی پایان و کمی شانس دارند. نادئو همچنین با انتشار پیست‌های جدید ساخته شده توسط استودیو به صورت فصلی، رویکرد عملی تری به محتوای پس از انتشار (DLC) می‌دهد. اگر که طرفدار دو آتشه یا تازه وارد سری هستید، این بازی برای شماست

بازی MotoGP 18

بهترین بازی های ماشینی ؛ بهترین بازی های رانندگی ؛ بهترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر ؛ بازی های رانندگی

سال انتشار: ۲۰۱۸ | توسعه دهنده: Milestone

ممکن است در برخی از گوشه های جامعه اتومبیلرانی، مسابقه با دو چرخ کفر تلقی شود!، اما برای همه کسانی که مایلند تعداد چرخهای معمول را به نصف برسانند، شبیه‌سازی MotoGP شرکت Milestone کاملا مناسب است

مسابقه موتور سیکلت ذاتاً هیجان انگیز است – زاویه‌های ناب، سبقت های به قصد خودکشی و سرعت و شتاب همه و همه یک ورزش تماشاگر پسند عالی را ایجاد می‌کنند. و متخصصان ایتالیایی superbike  Milestone واقعاً احساس وحشت و شجاعت حضور در یک موتورسیکلت MotoGP را می‌آفرینند. بدیهی است که بازی Codemasters F1 الهام بخش بزرگی برای این بازی است، اما برداشت هر کسی که آن را بازی کرده این بوده که آنرا در مقام اول مسابقات بازی های شبیه‌سازی قرار داده‌اند! به آرامی برای خود شهرتی دست و پا کنید و وارد تیم‌های بزرگتر و حرفه‌ای شوید

بازی rFactor 2

بهترین بازی های ماشینی ؛ بهترین بازی های رانندگی ؛ بهترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر ؛ بازی های رانندگی

سال انتشار: ۲۰۱۲ | توسعه دهنده: Image Space Incorporated

rFactor احتمالاً همیشه آن‌طور که باید زیبا نخواهد بود، اما این وارث یکی از بازی های مسابقه ای عالی PC و یکی از چشمگیرترین جوامع modding (ماد (Mod کوتاه شدهٔ Modification به معنی اصلاح) تغییری است که طرفداران یک بازی ویدئویی در آن ایجاد می‌کنند تا یک یا چند جنبهٔ بازی را تغییر دهد، از جمله ظاهر یا طرزِ کار بازی را. یک ماد ممکن است تنها چند ویرایش و تعدیل جزئی در بازی انجام داده یا به‌طور کلی آن را تغییر دهد. به کمک مادها می‌توان جذابیت بازی را بالاتر برده یا به آن ارزشِ چندباره بازی کردن ببخشد) در جهان است. rFactor 2، مانند مدل قبلی خود، حتی سالها پس از عرضه، همچنان در حال رشد است زیرا که بسته‌های اتومبیل و پیست جدید در انواع مختلف سری مختلف ظاهر می‌شوند. این بازی ارزان نیست، اما ماشین بازان دو آتشه را راضی می‌کند

این تنها نیمی از داستان است. حجم گسترده mod های ایجاد شده توسط کاربران بسیار زیاد است و در حالی که تمرکز اصلی بازی بر روی فرمول یک در طول سال است، کسانی که عشق به مسابقات DTM ، WTCC ، GT  و سایر ماشین‌های چرخ باز (خودروی چرخ‌باز (Open wheel car) به خودروهایی گفته می‌شود که چرخهای آن‌ها بیرون از بدنه و بیرون از گلگیرها قرار گرفته) دارند نیز راضی خواهند شد.

بازی Need for Speed:Hot Pursuit

بهترین بازی های رانندگی برای کامپیوتر ؛ بهترین بازی های رانندگی ؛ بهترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر ؛ بازی های رانندگی

سال انتشار: ۲۰۱۰ | توسعه دهنده: Criterion Games

Hot Pursuit یک بازی رانندگی است که به طور خاص در زمان بازی‌های آرکید مانده است. خالص ترین ماهیت بازی Need for Speed قبل از اینکه این مجموعه به دنیای باز تبدیل شود، دقیقاً همان چیزی را که نامش وعده داده است، مسابقه ای پس از مسابقه، بدون وقفه ارائه می‌دهد. از زندگی ساده لذت ببرید همانطور که یک اروپایی عجیب و غریب را دنبال می‌کنید که در یک بزرگراه در امتداد ساحل زیبای اقیانوس آرام و در حالیکه قطار ماشین‌های پلیس در پی شما هستند، در حرکت است.

این بازی بسیار پیر هم هست. بافت‌های کنار جاده و تعداد پلی خودرو ممکن است نتوانند با جدیدترین نسخه ها رقابت کنند، اما زیبایی کلی در Hot Pursuit هنوز لوکس به نظر می‌رسد. و مهم‌تر از همه، سریع.

بازی My Summer Car

بهترین بازی های رانندگی برای کامپیوتر ؛ بهترین بازی های رانندگی ؛ بهترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر ؛ بازی های رانندگی

سال انتشار: ۲۰۱۶ | توسعه دهنده: Amistech Games

حداقل نیمی از وقت شما در My Summer Car در خارج از اتومبیل سپری می‌شود. در حقیقت، این بازی به همان اندازه که یک بازی اتومبیلرانی است، به همان اندازه هم یک بازی مکانیکی اتومبیل و شبیه ساز محل استقرار نوجوانان در دهستان 1990 فنلاند است. با این وجود جای خود را در لیست بهترین بازی‌ های ماشینی پیدا می‌کند، زیرا برای هر کسی که علاقه مندی به اتومبیل داشته باشد یک تجربه کامل است.

همه چیز با یادداشتی از والدین شروع می‌شود که در آن یادداشت به شما گفته می‌شود که ماشینی اوراقی را در گاراژ خود دوباره بسازید. اینجاست که شما یک وسیله نقلیه قابل رانندگی و قابل اصلاح را تا ظریف ترین جزئیات را ایجاد می کنید، به شما یاد می‌دهد دقیقاً یک اگزوز چندشاخه چگونه به نظر می رسد و چه اتفاقی می‌افتد که در امتداد جاده تک بانده کنار دریاچه با سرعت 70 مایل در ساعت این اگروز با سروصدا تکان بخورد. به جرأت می‌توان گفت که مالکیت یک اتومبیل در دنیای بازی‌های اتومبیلرانی هیچ وقت تا این حد لذت‌بخش نبوده است.

 

 

در آخر ممنون که تا انتها با من همراه بودید، نظرات خود را در زنگ تفریح به اشتراک بگذارید و بگویید جای کدام بازی در این لیست خالی بوده است.

 

 

 

منبع: فیگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *