بررسی و نقد انیمیشن سونیک 2 [نظر منتقدان مطرح سینمای جهان]

پس از تبعید دکتر رباتنیک به سیاره قارچی همه در انتظار تلاش او برای رهایی از آنجا و رسیدن به قدرت بودیم. در زنگ تفریح بررسی و نقد انیمیشن سونیک 2 را خواهیم داشت.

Sonic the Hedgehog 2 یک فیلم کمدی اکشن ماجراجویی 2022 است که بر اساس بازی ویدیویی Sega ساخته شده است و دنباله Sonic the Hedgehog (2020) می‌باشد. این فیلم به کارگردانی جف فاولر و نوشته پت کیسی، جاش میلر و جان ویتینگتون است.

بررسی و نقد انیمیشن سونیک 2

پس از موفقیت فیلم اول Paramount Pictures ساختن دنباله را در ماه می 2020 اعلام کرد، با ادامه کار فاولر به عنوان کارگردان. در حالی که کیسی و جاش میلر به عنوان نویسندگان اثر ادامه کار می‌دهند و شوارتز، کِری و بقیه بازیگران نقش خود را از فیلم قبلی ادامه می‌دهند. فیلم‌برداری از مارس تا ژوئن 2021 در ونکوور و هاوایی برگزار شد.

Sonic the Hedgehog 2 در تاریخ 30 مارس 2022 در چندین کشور منتشر شد. اما تاریخ اکران فیلم سونیک 2 در 8 آوریل توسط Paramount Pictures و Sega Sammy Group بود که در ایالات متحده منتشر شد. منتقدین اجرای و طنز فیلم را ستودند اما از فیلم‌نامه و زمان انتشار انتقاد کردند. این فیلم تا الآن بیش از 325 میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است و تبدیل به بالاترین فیلمِ بازی‌های ویدیویی در ایالات متحده و ششمین فیلم برتر سال 2022 شده است.

تحلیل ساختاری

داستان فیلم سونیک, نقد سونیک 2
داستان فیلم سونیک, نقد سونیک 2, نقد انیمیشن سونیک 2

حضور جیم کری در هر فیلمی نویدبخشِ جذابیت هرچه بیشتر آن فیلم است. جیم کری آرتیستی موقعیت‌شناس و بازیگری توانمند با میمیک‌های قدرتمند و بی‌همتا است. او خلاقیتِ بالایی در خلقِ هر کاراکتری دارد و اگر شما کارگردان باشید و او در فیلم شما بازی کند می‌توانید با خیالی راحت به کار خود ادامه دهید.

در کنار حضور جیم کری باید به ترکیب‌بندی مناسب در رنگ و کنتراست خوبِ فیلم اشاره کرد. در فیلم‌نامه اما حس تعلیق مناسبی از همان ابتدای فیلم ایجاد می‌شود که به کششِ مخاطب رو به پایانِ فیلم کمک می‌کند. درام فیلم به سرعت شکل می‌گیرد: “دکتر رباتنیک و دوستِ جدیدش قرار است به سونیکِ تنها حمله کنند.”

صحنه‌های اکشن خوب از آب درآمده و باورپذیر هستند. روندِ کامپیوتری در خصوص جلوه‌های ویژه خوب اتفاق افتاده است و کنتراست بین انیمیشن و واقعیت تماما باور پذیر به نظر می‌رسد که در خدمتِ ساختار دراماتیکِ خوبِ فیلم قرار گرفته است. نقد فیلم سینمایی سونیک خارپشت 2 را با بررسی بازی سونیک ادامه می‌دهیم.

بازی سونیک

نقد فیلم سینمایی سونیک خارپشت 2, تاریخ اکران فیلم سونیک 2
نقد فیلم سینمایی سونیک خارپشت 2, تاریخ اکران فیلم سونیک 2, نقد انیمیشن سونیک 2

سونیک خارپشت نام قهرمان اصلی در مجموعه بازی‌های ویدئویی سونیک خارپشت از شرکت سگا و همچنین تعداد زیادی مشتقات کمیک، انیمیشن و انیمه‌های او وی‌ ای است. این مجموعه بازی در سبک سکوبازی است و بازیکن باید در کمترین زمان ممکن تمام دشمنان را از بین برد و مرحله را به اتمام رساند.

او در منطقه گرین‌هیل زندگی می‌کند. سونیک یک خارپشت آبی رنگ است ولی نه یک خارپشت معمولی بل‌که سریع‌ترین خارپشت جهان است. یکی از برجسته‌ترین قابلیت‌های سونیک سرعت آن است. تقریبا هیچ موجودی نمی‌تواند سریع‌تر از آن حرکت کند.

هنگامی که او هفت الماس آشوب را به دست می‌آورد دیگر چیزی جلودار او نیست. با انتشار اولین عنوان در سال ۱۹۹۱ سونیک به عنوان نماد شانس‌بیار شرکت سگا چنان اوج گرفت که حتی مدتی قهرمان افسانه‌ای بازی‌های ویدئویی نینتندو، ماریو را هم پشت سر گذاشت. از دوستان وی می‌توان به تیلز، ناکلز، امی، وکتور، اسپیو، چارمی، شدو، سیلور، رژ، بلیز، ماریا، تنگل، ویسپر، سالی، بانی، روتور، آنتوان، نیکول و… اشاره کرد.

حالت‌های سونیک

نقد انیمیشن سونیک 2, داستان فیلم سونیک, نقد سونیک 2
نقد انیمیشن سونیک 2, داستان فیلم سونیک, نقد سونیک 2
  • سوپر سونیک

این حالت معروف‌ترین حالت سونیک است و در هر بازی سونیک که امکان تغییر حالت وجود داشته باشد حتماً این حالت وجود دارد. این حالت وقتی به وجود می‌آید که سونیک ۷ زمرد آشوب (Chaos Emeralds) را داشته باشد. این حالت قوترین حالت سونیک از دیدگاه کاربران است. این حالت برای اولین بار در سونیک ۲ به وجود آمد.

  • دارک سونیک

این حالت سونیک وقتی به وجود می‌آید که دوستان سونیک مورد آزار و اذیت قرار بگیرند. در این حالت سونیک بسیار خشمگین است و بخاطر همین است که این حالت به یکی از وحشتناک‌ترین حالت‌های سونیک تبدیل شده‌است. این حالت برای اولین بار در کارتون سونیک ایکس (Sonic X) به نمایش درآمد.

  • هایپر سونیک

قویترین حالت سونیک است که وقتی هفت زمرد را داشته باشد و ارباب زمرد ها کنار آن ها باشد تبدیل میشود. این فرم اولین و آخرین بار در بازی سونیک 3 و ناکلز در مرحله تپه ی قازچی مشاهده شد.

  • دارک اسپین سونیک

این حالت اولین بار وآخرین بار در بازی سونیک و راز حلقه ها در مرحله ی باس نهایی ارینزور جن به وجود آمد . وی زمانی به این حالت تبدیل می شود که هر هفت حلفه جادویی را داشته باشد. با نقد انیمیشن سونیک 2 با ما همراه باشید.

  • اکسکالیبر سونیک

این حالت اولین و آخرین بار در بازی سونیک و شوالیه ی سیاه برای مقابله با شوالیه سیاه ظاهر شد.وی زمانی به این حالت در می آید که تمام شمشیر های مقدس را در اختیار داشته باشد.

  • اولترا سونیک

این فرم بسیار مرموز است و اولین و آخرین بار در جلد 66 کمیک های آرچی برای نابودی ناگس جادوگر به وجود آمد.

نگاهی به فیلم سونیک 1

نقد انیمیشن سونیک 2, داستان فیلم سونیک, نقد سونیک 2
نقد انیمیشن سونیک 2, داستان فیلم سونیک, نقد سونیک 2

سونیک خارپشت 1 یک فیلم سینمایی در ژانر کمدی اکشن ماجراجویی به کارگردانی جف فاولر است که بر اساس فرنچایز بازی ویدئویی ساخته کمپانی سگا به رشته تحریر درآمده است. داستان آن درباره خارپشتی فرازمینی با سرعت مافوق صوت است که به زمین آمده‌ است و در این میان با پلیسی به نام تام آشنا می‌شود و تام به او کمک می‌کند تا دکتر رباتنیک به قدرت او دست پیدا نکند.

این فیلم در ۱۴ فوریه سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم تولید مشترک بین ایالات متحده و ژاپن است. سونیک خارپشت در ابتدا قرار بود در ۸ نوامبر ۲۰۱۹ در ایالات متحده آمریکا اکران شود اما پس از واکنشی کاملا منفی به اولین تریلر که در ۳۰ آوریل منتشر شد پارامونت این فیلم را به تاخیر انداخت تا ۱۴ فوریه ۲۰۲۰ به منظور طراحی مجدد سونیک.

نقد انیمیشن سونیک 2
نقد انیمیشن سونیک 2

طراحی مجدد که در تریلر جدیدی برای این فیلم رونمایی شد واکنشی مثبت و رضایت‌بخشی از سوی طرفداران و نقد متوسطی از منتقدان به دست آورد. در سایت IMDB این فیلم نمره ۶٫۶ از ۱۰ را توانسته از سوی مردم دریافت کند. این فیلم با فروش ۳۱۹ میلیون دلار به ششمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۰ تبدیل شد.

پس از پخش تریلر اولیه واکنش بسیار منفی‌ای به چهره سونیک داده شد و این باعث شد که پارامونت پیکچرز فیلم را به تاخیر بیندازد تا چهره سونیک را بازسازی کنند. بازسازی چهره سونیک ۵ میلیون به بودجه فیلم اضافه کرد. اما در نهایت پس از پخش تریلر دوم فیلم واکنش‌های بسیار مثبتی گرفت. پس از اکران فیلم نمره ۶ را دریافت کرد اما برخلاف نقدهای متوسط فیلم، فیلم فروش شگفت‌انگیزی داشت و در همان هفته اول رکورد فیلم کاراگاه پیکاچو را شکست. با نقد انیمیشن سونیک 2 با ما همراه باشید.

داستان سونیک 1 و سونیک 2

نقد انیمیشن سونیک 2, داستان فیلم سونیک, نقد سونیک 2, نقد فیلم سینمایی سونیک خارپشت 2, تاریخ اکران فیلم سونیک 2
نقد انیمیشن سونیک 2, داستان فیلم سونیک, نقد سونیک 2, نقد فیلم سینمایی سونیک خارپشت 2, تاریخ اکران فیلم سونیک 2

در انتهای نقد سونیک 2 نگاهی به داستان این فیلم می‌اندازیم. داستان این فیلم درباره خارپشتی با سرعت مافوق صوتی به نام سونیک است که در سیاره خود زندگی می‌کرد که در بچگی توسط جغدی به نام Longsclaw نجات پیدا می‌کند و با استفاده از حلقه‌های طلایی پرتال که او را از جهانی به جهانی دیگر منتقل می‌کند خود را به زمین می‌فرستد و تصمیم می‌گیرد که در آنجا به زندگی خود ادامه دهد اما سرعت بالای او که باعث جریان انرژی مغناطیسی و برق می‌شود باعث قطع شدن برق و انرژی در ایالات متحده می‌شود.

در ادامه داستان فیلم سونیک برای همین سران ارتش و دولت جلسه ای برای رفع این مشکل برگزار می‌کنند که در این ماجرا شخصی به نام دکتر ایوو رباتنیک که دانشمندی فوق هوشمند در زمینهٔ ساخت ربات و سلاح‌های هوشمند است خود را وارد این ماجرا کرده و تصمیم می‌گیرد که مشکل را حل کند و دولت هم نظامیان و ارتش را در اختیار او قرار می‌دهند اما هدف دکتر رباتنیک دست یافتن قدرت سونیک برای تسلط یافتن بر کل جهان است. با نقد انیمیشن سونیک 2 با ما همراه باشید.

نقد انیمیشن سونیک 2

نقد انیمیشن سونیک 2
نقد انیمیشن سونیک 2

در این هنگام وقتی سونیک متوجه می‌شود که دکتر رباتنیک در پی او است. با کمک پلیس شهری به نام تام واچوفسکی که در گرین هیلز است و سونیک او را از حیله دکتر رباتنیک آگاه می‌کند و تام تصمیم می‌گیرد که به سونیک کمک کند و جلوی حیله و نقشه شیطانی دکتر رباتنیک را بگیرد.

اگمن با بازی جیم کری موفق میشود به کمک ناکلز از سیاره قارچ ها فرار کند و به همراه ناکلز برای انتقام به سوی سونیک میرود. سونیک پس از درگیری با ناکلز موفق میشود به کمک تیلز (روباه) از معرکه فرار کند. و پی به نقشه‌ای ببرد که الماس در آنجا نگه داری میشود. پس از پی بردن به محل اختفای الماس اگمن موفق میشود آن را به دست بیاورد و ناکلز را که با سونیک در حال مبارزه بود تنها می‌گذراد. اکنون سونیک به کمک ناکلز و تیلز باید به مبارزه با اگمن بروند که به واسطه الماس به نیرویی ماورایی دست پیدا کرده است…

بیشتر بخوانید:

واکنش منتقدان

نقد انیمیشن سونیک 2, داستان فیلم سونیک, نقد سونیک 2, نقد فیلم سینمایی سونیک خارپشت 2, تاریخ اکران فیلم سونیک 2
نقد انیمیشن سونیک 2, داستان فیلم سونیک, نقد سونیک 2, نقد فیلم سینمایی سونیک خارپشت 2, تاریخ اکران فیلم سونیک 2

سونیک 2 تا الان در Rotten Tomatoes بر اساس 153 نظر، با میانگین امتیاز 5.90/10، 67% موفقیت کسب گرده است. اجماع انتقادی سایت چنین می‌گوید: “به اندازه بزرگ‌ترین بازی‌های پسر آبی کوچولو سرگرم‌کننده نیست، اما اگر از فیلم اول لذت بردید، Sonic the Hedgehog 2 به‌ عنوان یک دنباله قابل قبول عمل می‌کند”.

در متاکریتیک میانگین وزنی امتیاز 47 از 100 بر اساس نظر 33 منتقد، نشان دهنده “بررسی های مختلط یا متوسط” است. تماشاگران شرکت‌کننده در نظرسنجی CinemaScore به فیلم نمره متوسط ​​”A” را در مقیاس A+ تا F (همانند اولی) دادند در حالی که آن‌ها در PostTrak نمره مثبت 87٪ به آن دادند و 74٪ گفتند که قطعا آن را توصیه می‌کنند.

نقد انیمیشن سونیک 2

نقد انیمیشن سونیک 2
بررسی و نقد انیمیشن سونیک 2, نقد انیمیشن سونیک 2, انیمیشن سونیک 2, سونیک 2, کارتون سونیک, کارتون سونیک 2, sonic 2, نقد انیمیشن سونیک 2

امی نیکلسون از نیویورک تایمز نقد مثبتی به فیلم داد و گفت: “نقش دوباره جیم کری به عنوان یک غریبه شرور به این دنباله فیلم ویدیویی سریع و خانواده‌پسند کمک می‌کند تا جذابیتش را حفظ کند.” Minow از Rogerebert.com به فیلم دو ستاره از چهار ستاره داد و نوشت: “بله، ما می‌دانیم که  جزئیات فیلم‌ها مهم است. این فیلم بیش از حد طرح‌ریزی شده است، با سه خط داستانی مختلف که کمدی و ماجراجویی را در هم می‌آمیزند.”

تیم گریرسون از Screen Daily به فیلم 50 از 100 داده و گفته است از نظر فنی سونیک خارپشت 2 در تلفیق انیمیشن و لایو اکشن نسبتا چشمیگر است که یادآور پیشرفت تکنولوژی از زمان Who Framed Roger Rabbit است، حین اینکه این‌بار در خدمت داستان یک مرد قهرمان بی‌مزه است که به دنبال طلسم‌های قدرتمند برای شکست دادن شرورهای وحشتناک است. برای فیلمی که درباره شخصیتی فوق‌العاده سریع است، این فیلم فکر میکند دارد روندهای پرفروش را دنبال می‌کند اما بسیار عقب مانده است!

 

بیشتر بخوانید:

 

بهترین سریال های مدرسه ای و دبیرستانی آمریکایی | جذابترین سریال های تینیجری آمریکاییپخش زنده یوونتوس جنووا 16 اردیبهشت 1401 [+ساعت پخش]دانلود آهنگ نشد برای عشقمون از رضا ملک زاده | +متن کامل آهنگبازی دیسنترالند (Decentraland) | دانلود، نصب و آموزش کامل بازینقد فیلم Stillwater (مرداب 2021) | ما همه مقصر هستیم! / نقد سریال Nine Perfect Strangers | اضطراب، خیانت، ترس، شرم و احساس گناه / ساعت پخش سریال معصومیت (Masumiyet) [+زمان تکرار] /

 

 

نظر شما درباره بررسی و نقد انیمیشن سونیک 2 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های زنگ تفریح با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *