بهترین بازی های اندرویدی | مهمترین ها را بشناسید

در مطلب قصد دارم تا لیستی از بهترین بازی های اندرویدی را به شما عزیزان معرفی کنم، پس تا انتهای این مطلب با زنگ تفریح همراه باشید.

از زمانی که بازار بازی های موبایلی شکل گرفت و طی این سال‌ها بزرگ و بزرگ‌تر شد، صنعت بازی توسط این دست از بازی‌ها دچار تحولات بسیار زیادی شد و قشر مخاطبی را جذب خود کرد که پیش از شناخته شدن بازی های موبایلی، آنها را در جمع خانواده مخاطب‌های خود نمی‌دیدید. گوشی‌های موبایل مخالف، انواع سیستم عامل و وارد شدن هر چه بیشتر تیم‌های بزرگ و کوچک به بازار بازی های موبایل باعث شد بازی کردن از همیشه راحت‌تر و در دسترس‌تر باشد. در ادامه لیستی آماده کرده‌ایم از بهترین بازی های اندروید ، بازی‌هایی که می‌توانید روی سیستم عامل اندروید و موبایل‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، تجربه کنید و در اوقات فراغت خود با آنها سرگرم شوید. با لیست بهترین بازی های اندروید همراه پی اس ارنا باشید.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Clash of Clans

ژانر: استراتژی

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

بازی کلش آو کلنز یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی است که در ماه اکتبر سال 2013 برای این سیستم عامل عرضه شده است. این بازی توسط شرکت سوپرسل (Supercell) توسعه داده شده است. در این بازی استراتژیک، سرزمین کوچکی در اختیار شما قرار داده می‌شود و شما باید برای ارتقای آن تلاش کنید. تمامی هدف شما باید پیروزی در نبردها و حفظ سرزمین‌تان باشد. در این بازی چهار عنصر وجود دارد که سرنوشت قبیله شما را تعیین می‌کنند:

  • طلا
  • اکسیر
  • اکسیر سیاه
  • الماس

علاوه بر این موارد، ساختمان‌ها و معادن مهمی در بازی وجود دارند که به پیروزی شما در جنگ‌ها و یافتن منابع بیشتر کمک می‌کنند:

ساختمان اصلی (Town hall)، ساختمان‌های منبع (Resources)، معدن طلا (Gold Mine)، انبار طلا (Gold Storage)، انبار اکسیر (Elixir Storage)، معدن اکسیر (Elixir Mine)، انبار اکسیر سیاه (Dark Elixir Storage)، معدن اکسیر سیاه (Dark Elixir Mine)، ساختمان‌های دفاعی، ساختمان‌های ارتشی، ساختمان‌های دکوری.

Clash of Clans یکی از بهترین بازی های اندرویدی است که در سال 2015، روزانه نزدیک به بیست و نه میلیون نفر آن را بازی می‌کردند. درآمد کلش آو کلنز در این سال به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید. سپس، به تدریج از کاربران این بازی کاسته شد. اکنون، روزانه حدود یک میلیون کاربر فعال دارد.

Clash Royale

ژانر: استراتژی، چندنفره

نمره گوگل پلی: 4/2 از 5

بازی کلش رویال در سال 2015 توسط سوپرسل منتشر شد. در این بازی استراتژیک باید از سرزمین و غنائم خود محافظت کنید و در عین حال، به دشمن حمله کنید. در ابتدای بازی هر گروه هشت کارت دارد. هر کارت شامل یک نیرو می‌شود که دارای ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی است. برخی از آن‌ها برای حمله و برخی دیگر برای دفاع کردن کاربرد دارند. در مجموع سه نوع کارت در بازی وجود دارد:

  • کارت‌های معمولی
  • کارت‌های افسانه‌ای
  • کارت‌های کمیاب

شما باید از بین این کارت‌ها انتخاب کنید و استراتژی مختص به خود را به کار ببرید. هر گروه دارای یک برج پادشاه و دو برج مراقبت است. تیم‌ها باید تلاش کنند این برج‌ها را از بین ببرند. در نهایت، باید سه تاج کسب کنید تا پیروز میدان شوید. شما می‌توانید به تدریج و با جمع‌آوری منابع، کارت‌های خود را ارتقا دهید. برای استفاده از هر کارت باید اکسیر مصرف کنید.

زمان بازی سه دقیقه است. در صورتی که هیچ کدام از تیم‌ها پیروز نشوند، یک دقیقه به این زمان اضافه می‌شود و در صورت برنده نشدن هیچ کدام از گروه‌ها، بازی با نتیجه مساوی پایان می‌یابد. با کسب پیروزی سطح شما بالا می‌رود و رقبای سخت‌تری خواهید داشت.

Candy Crush Saga

ژانر: پازل، تفننی

نمره گوگل پلی: 4/6 از 5

یکی دیگر از بهترین بازی های اندروید، کندی کراش ساگا است، عنوانی که حتی بسیاری از سلبریتی‌ها هم به آن معتاد شده‌اند. این بازی در ماه دسامبر 2012 توسط شرکت کینگ (King) برای سیستم عامل اندروید عرضه شد. این بازی در سبک پازل است و شما باید به صورت یک‌نفره مراحل را طی کنید. شما باید آبنبات‌های یک شکل و رنگ را کنار هم بچینید و ردیفی از آن‌ها درست کنید.

به غیر از آبنبات‌های معمولی، موارد دیگری وجود دارند که دارای ویژگی‌های خاصی هستند. هر مرحله مأموریت‌هایی دارد که باید آن‌ها را انجام دهید. عملکرد شما در هر مرحله، با ستاره‌هایی مشخص می‌شود. برای این که به مراحل بالاتر بروید باید حداقل یک ستاره کسب کنید.

در کنار طی کردن مراحل اصلی بازی، مأموریت‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را فعال کنید و امتیاز بیشتری کسب کنید. امکان بازی کردن به صورت آنلاین هم وجود دارد. با وصل شدن به اینترنت برخی از جوایز، به ویژه گردونه شانس برای شما فعال می‌شوند. بازی کندی کراش ساگا حدود 273 میلیون کاربر فعال در ماه دارد. این بازی در سال 2015 حدوداً 550 میلیون کاربر فعال داشت و تاکنون جوایز زیادی در جشنواره‌ها کسب کرده است.

Fortnite

ژانر: اکشن، چندنفره

دریافت بازی

بازی فورتنایت نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی است. این بازی در سبک جهان باز و بقا ساخته شده است و به صورت چندنفره انجام می‌شود. در سال 2017 اپیک گیمز (Epic Games) این بازی را عرضه جهانی کرد. علاوه بر سیستم عامل اندروید، بازی فورتنایت برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، مایکروسافت ویندوز و iOS نیز منتشر شده است.

این بازی دارای سه ماد مختلف است که همه آن‌ها به وسیله موتور آنریل انجین (Unreal Engine) ساخته شده‌اند:

  • Fortnite Battle Royale
  • Fortnite: Save the World
  • Fortnite Creative

در هر کدام از این مادها باید برای حفظ بقای خود یا تیم‌تان تلاش کنید، در حین بازی، منابع مختلفی مانند چوب، فلز و آجر جمع‌آوری کنید و از آن‌ها برای دفاع از خود استفاده کنید. بخش بتل رویال فورتنایت حدوداً 78 میلیون کاربر فعال در ماه دارد و تاکنون جوایز زیادی در جشنواره‌های مختلف کسب کرده است.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Call of Duty: Mobile

ژانر: اکشن، چندنفره

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

بازی Call of Duty: Mobile توسط شرکت تنسنت (Tencent Holdings Ltd.) ساخته شد و شرکت اکتیوژن آن را برای سیستم عامل اندروید و iOS عرضه کرد. این بازی که در سبک تیراندازی اول شخص است، در ماه اکتبر سال 2019 به صورت رسمی منتشر شد و اکنون نیز جز یکی از بهترین بازی های اندرویدی جهان محسوب می‌شود.

با توجه به این که مجموعه کال آو دیوتی طرفداران زیادی دارد و بازی محبوب بسیاری از گیمرها است، کسب موفقیت برای نسخه موبایلی آن زمان زیادی نمی‌طلبید. تنها 24 ساعت از زمان انتشار این بازی گذشته بود که حدود بیست میلیون بار دانلود شد. این میزان در همان هفته اول به صد میلیون رسید و درآمد حاصل از آن نزدیک به هجده میلیون دلار بود. این استقبال بی‌نظیر موجب شد تا Call of Duty: Mobile موفق‌ترین بازی موبایل در تاریخ لقب بگیرد.

در این بازی می‌توانید به عنوان شخصیت‌های قدیمی و محبوب مجموعه ندای وظیفه یعنی کاپیتان پرایس، گوست، توماس مریک، الکس و دیوید میسون بازی کنید. کرکترهای جدیدی هم به بازی اضافه شده‌اند. این بازی شامل دو ماد بتل رویال و مولتی‌پلیر می‌شود که هر کدام از آن‌ها حالت‌های مختلفی دارند.

PUBG

ژانر: اکشن، چندنفره

نمره گوگل پلی: 4/2 از 5

بازی پابجی در سال 2017 برای پلتفرم‌های مایکروسافت ویندوز و ایکس باکس وان منتشر شد و در سال 2018 نسخه اندروید و iOS آن توسط شرکت تنسنت عرضه شد. این بازی در سبک بتل رویال است و به صورت چندنفره و آنلاین انجام می‌شود.

در بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds، شما در جزیره‌ای فرود می‌آیید و باید برای بقا با دیگر بازیکنان مبارزه کنید. هر نقشه صد بازیکن دارد و برنده کسی است که در نهایت، با وجود کوچک‌تر شدن نقشه و محدود شدن اسلحه و مهمات زنده می‌ماند. برای موفق شدن در این بازی باید سرعت عمل و دقت بالایی داشته باشید.

از نکات مثبت بازی پابجی می‌توان به انتخاب سبک دید دوربین اشاره کرد. شما می‌توانید هم در حالت اول شخص و هم سوم شخص بازی را پیش ببرید. با وجود این که این بازی رایگان است، مشمول پرداخت درون برنامه‌ای هم می‌شود و شما می‌توانید برای داشتن تجهیزات بهتر از آن استفاده کنید.

Alto’s Adventure

ژانر: اکشن

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

اگر به اسنوبرد علاقه دارید، بازی Alto’s Adventure جز بهترین بازی های اندرویدی است که می‌توانید در این سبک تجربه کنید. شما در قالب شخصیتی به نام آلتو وارد سفری ماجراجویانه می‌شوید و در این مسیر باید از اسنوبرد خود استفاده کنید. این بازی توسط شرکت Noodlecake Studios در سال 2016 برای سیستم عامل اندروید منتشر شد. بازی ماجراجویی Alto برای پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس، کیندل فایر و iOS نیز عرضه شده است.

Alto در سفر خود باید از جنگل‌ها و کوهستان عبور کند. بر سر راه او موانع مختلفی وجود دارد که برای رفتن به مرحله بعدی باید از همه آن‌ها به درستی رد شود. چیزی که رد شدن از این موانع را دشوار می‌کند، شرایط آب و هوایی مختلفی است که بر نوع حرکت اسنوبرد تأثیر می‌گذارد.

در واقع، قوانین فیزیکی در بازی ماجراجویی Alto اعمال می‌شود. با عبور از این موانع می‌توانید امتیاز کسب کنید. هر چه سطح بازی بالاتر برود، موانع نیز دشوارتر می‌شوند. در طول مسیر مأموریت‌های مختلفی به آلتو داده می‌شود که با انجام دادن آن‌ها امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. یکی از ویژگی‌های مثبت بازی، صداگذاری عالی آن است که هیجان بازی را دوچندان می‌کند.

Super Mario Run

ژانر: اکشن، رانر

نمره گوگل پلی: 3/7 از 5

بازی سوپر ماریو ران در تاریخ مارس 2017 توسط شرکت نینتندو برای سیستم عامل اندروید منتشر شد. این بازی در سبک دویدن خودکار و سکوبازی است و شما تنها باید ماریو را از موانع رد کنید. این بازی سه بخش دارد:

  • Toad Rally
  • World Tour
  • Kingdom Builder

هر مرحله با توجه به نقشه، زمان مشخصی دارد و شما باید تلاش کنید تا به انتهای مرحله و پرچم برسید. در مسیر بازی دشمنانی وجود دارند که مانع حرکت ماریو می‌شوند. علاوه بر این، باید تلاش کنید سکه‌هایی را که در مسیرتان وجود دارد، جمع‌آوری کنید. سه نوع سکه در بازی وجود دارد:

  • سکه بنفش
  • سکه صورتی
  • سکه سیاه

بخش World Tour شش جهان مختلف دارد. هر کدام از آن‌ها 4 مرحله دارند. در مرحله فینال، باید با باوزر (Bowser) بجنگید و پرنسس را نجات دهید. در قسمت Toad Rally باید در زمان تعیین شده با سایر بازیکنان رقابت کنید. در این قسمت می‌توانید Toadها را جمع‌آوری کنید و در بخش Kingdom Builder قلمرو خود را گسترش دهید و شخصیت‌های جدید را باز کنید. در Kingdom Bulider باید به کمک سکه‌ها و Toad هایی که در دو ماد قبلی جمع‌آوری کردید، قلمرو خود را بازسازی کنید.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Temple Run

ژانر: رانر

نمره گوگل پلی: 4/1 از 5

یکی دیگر از بهترین بازی های اندروید، تمپل ران است. این بازی در سال 2012 توسط شرکت ایمانجی استودیو (Imangi Studios) برای سیستم عامل اندروید منتشر شد. Temple Run 1 موفقیت‌های زیادی کسب کرد و ایمانجی استودیو تصمیم گرفت نسخه دوم آن را عرضه کند. همکاری بعدی با دیزنی انجام شد و Temple Run: Brave و Temple Run: Oz ساخته شدند.

داستان بازی از این قرار است که عتیقه‌ای باستانی در معبدی وجود دارد و شما آن را برداشته‌اید. این معبد توسط میمون‌های شیطانی کنترل می‌شود و شما باید از دست آن‌ها فرار کنید. در این بازی شخصیت‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها پیشینه مختص به خود دارند:

  • Guy Dangerous
  • Scarlett Fox
  • Barry Bones
  • Karma Lee
  • و… .

شخصیت شما در بازی در حال دویدن است و شما تنها می‌توانید آن را به سمت چپ یا راست حرکت دهید. در مسیر بازی باید سکه‌ها را جمع‌آوری کنید و از موانع عبور کنید. سه نوع سکه در بازی وجود دارد: طلایی، قرمز، آبی. سکه‌های طلایی یک امتیازی، سکه‌های قرمز دو امتیازی و سکه‌های آبی سه امتیازی هستند. از سکه‌ها برای به‌روز رسانی و ارتقای شخصیت‌های استفاده می‌شود. سکه‌ها را به وسیله پرداخت درون‌برنامه‌ای هم می‌توانید خریداری کنید.

Slither io

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/1 از 5

حتماً شما هم مار بازی را که در گوشی‌های قدیمی بود، به یاد دارید. حال مدل پیشرفته آن توسط شرکت استیو هاوس (استیو هاوس) عرضه شده است. بازی اسلیتر در مارچ سال 2016 برای سیستم عامل اندروید منتشر شد. این بازی به صورت آنلاین و چندنفره انجام می‌شود.

شما در این بازی کنترل یک کرم را در بر عهده دارید. در حین بازی باید دانه‌هایی را که در نقشه وجود دارند، جمع‌آوری کنید تا اندازه این کرم بزرگ‌تر شود. علاوه بر این، کرم‌های کوچک‌تر دیگر هم می‌توانید شکار کنید؛ اما باید حواس‌تان باشد تا به سر کرم‌ها برخورد نکنید.

برای حرکت دادن این کرم باید صفحه گوشی را در جهت موردنظر خود لمس کنید. اگر کرمی به سایر کرم‌ها برخورد کند، از بین می‌رود و دانه‌هایی از آن در نقشه پخش می‌شود. این دانه‌ها بزرگ‌تر از دانه‌های پیش‌فرض و معمولی بازی هستند و اگر بتوانید آن‌ها را کسب کنید، زودتر رشد خواهید کرد. آن چه بر هیجان این بازی افزوده است، امکان رقابت با سایر بازیکنان در نقاط دیگر جهان است.

Crossy Road

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

بازی کراسی رود در سال 2014 توسط شرکت هیپستر ویل (Hipster Whale) عرضه شد. Crossy Road یکی از بهترین بازی های اندروید محسوب می‌شود و در سبک آرکید ساخته شده است. نام این بازی از جک معروف انگلیسی ” Why did the chicken cross the road?” الهام گرفته شده است.

در این بازی شما در کنار خیابان یک بزرگراه قرار دارید، بزرگراهی که پایانی ندارد. شما باید از خیابان رد شوید و از موانعی مانند اتومبیل‌ها، رودخانه، قطار و … عبور کنید. هر چه بیشتر این مسیر را طی کنید، امتیاز بیشتری هم کسب خواهید کرد.

برای رد شدن از برخی موانع باید از المان‌های درون بازی کمک بگیرید. اگر زمان زیادی پشت خط بمانید و وارد مسیر نشوید، یک عقاب کرکتر را می‌رباید و بازی پایان می‌یابد. هر حرکت رو به جلو یک امتیاز دارد. در مسیر بازی سکه‌هایی وجود دارد که با جمع‌آوری آن‌ها می‌توانید سایر شخصیت‌ها را فعال کنید. اکثر شخصیت‌ها را می‌توانید با سکه خریداری کنید. با هر صد سکه می‌توان یک بار از دستگاه قرعه‌کشی کرکترها استفاده کرد. ارز درون بازی را هم با پیش رفتن در بازی، تماشای تبلیغات، به اتمام رساندن مأموریت‌ها و جایزه رایگانی که هر چند ساعت فعال می‌شود، می‌توان به‌دست آورد.

Plants vs. Zombies 2

ژانر: استراتژی

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

اگر به دنیای زامبی‌ها علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم بازی Plants vs. Zombies 2 را تجربه کنید. این بازی توسط شرکت پاپ‌کپ گیمز (PopCap Games) ساخته شده است. قسمت اول این بازی با استقبال زیادی رو به رو شد و به همین علت، قسمت دوم آن در سال 2013 برای سیستم عامل اندروید عرضه شد.

این بازی در سبک استراتژیک دفاع از برج است. به این معنی که شما باید تلاش کنید از برج (قصر، خانه و…) خود در برابر دشمن دفاع کنید و اجازه ندهید که دشمن به آن دست پیدا کند. در این بازی شما باید از ملک خود در برابر زامبی‌ها حفاظت کنید. در قسمت اول، شما باید از خانه خود دفاع می‌کردید اما در این قسمت وارد دنیاهای مختلفی مانند غرب وحشی، مصر باستان، شهر گمشده، کشتی دزدان دریایی، سرزمین ژوراسیک و… می‌شوید.

تاکنون پانزده نقشه برای این بازی ساخته شده است. برای مقابله با آن‌ها تنها سلاح شما گیاهانی است که می‌توانید در باغچه و حیاط خود بکارید. این گیاهان انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. به عنوان مثال، برای خرید گیاهان مختلف به خورشیدهایی که آفتابگردان تولید می‌کند، نیاز دارید. برای ساخت دیوار دفاعی باید سیب‌زمینی بکارید.

Dumb Ways to Die

ژانر: تفننی

نمره گوگل پلی: 4/1 از 5

بازی Dumb Ways to Die توسط شرکت مترو ترینز ملبورن (Metro Trains Melbourne) ساخته شده است. این بازی در سال 2013 برای سیستم عامل اندروید منتشر شد. بازی Dumb Ways to Die یکی از بهترین بازی های اندرویدی است که درون‌مایه‌ای طنزآلود دارد. شخصیت‌هایی بازی ممکن است هر لحظه با حرکتی احمقانه، جان خود را از دست بدهند. شما باید حواس‌تان را جمع کنید و از کشته شدن آن‌ها جلوگیری کنید. مراحل ساده به نظر می‌رسند اما در عمل، کنترل کردن کرکترها سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. این بازی دارای مراحل مختلفی است که باید امتیاز هر کدام از آن‌ها را کسب کنید تا وارد مرحله بعدی شوید. با کمک این امتیازات می‌توانید شخصیت‌های جدیدی را باز کنید.

داستان این بازی از یک ویدئوی تبلیغاتی الهام گرفته شده است. این ویدئو برای آگاه‌سازی مردم نسبت به خطرات احتمالی ایستگاه راه‌آهن و قطار ساخته شده بود و جوایز زیادی کسب کرد. همین امر باعث شد تا سازندگان بازی Dumb Ways to Die دست به کار شوند و از آن ایده بگیرند. این بازی 22 مرحله دارد که تمامی آن‌ها گرافیکی ساده دارند. موسیقی بازی نیز با دقت ساخته شده است و با فضای بازی هماهنگی دارد.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Asphalt 8

ژانر: مسابقه‌ای

نمره گوگل پلی: 4/3 از 5

بازی Asphalt 8 یکی از بهترین بازی‌های ریسینگی است که برای سیستم عامل اندروید منتشر شده است. شرکت گیم‌لافت (Gameloft) در سال 2013 این بازی را برای اندروید عرضه کرده است. برای رانندگی در این بازی کافی است گوشی موبایل خود را به سمت چپ و راست حرکت دهید. در این بازی امکان مسابقه دادن با بهترین ماشین‌های دنیا از جمله لوتوس اکسیج، تسلا مدل اس، بوگاتی ویرون، رنو کلیو، شورولت کامارو، کادیلاک ATS و… وجود دارند. این بازی در مجموع 266 اتومبیل دارد.

گرافیک بی‌نظیر بازی شاید اولین چیزی باشد که نظر شما را به خود جلب می‌کند. بازی در شرایط آب و هوایی مختلف و در طول شبانه‌روز انجام می‌شود. علاوه بر تنوع در شرایط جوی، بازی آسفالت 8 دارای نقشه‌های بسیار متنوعی است. هر کدام از آن‌ها در کشورهای مختلف هستند. برای این که بتوانید وارد مرحله بعدی شوید، باید ستاره‌های هر مرحله را کسب کنید. با کسب مقام اول تا سوم بازی می‌توانید ستاره کسب کنید. علاوه بر این، انجام بخش‌های چالش‌برانگیز بازی به شما کمک می‌کند ستاره‌های بیشتری جمع کنید. هر چه ستاره‌های شما بیشتر باشد، پول بیشتری هم کسب خواهید کرد. جمع‌آوری پول در این بازی اهمیت زیادی دارد زیرا با آن‌ها می‌توانید اتومبیل جدید بخرید و آن‌ها را ارتقا دهید. علاوه بر این، خرید آیتم‌های تقویت‌کننده مخصوص به اول هر مسابقه هم امکان‌پذیر می‌شود. این بازی شامل دو بخش تک‌نفره و چندنفره می‌شود. در قسمت چندنفره می‌توانید با دوستان خود و سایر رقبا مسابقه دهید.

Hill Climb Racing

ژانر: مسابقه‌ای

نمره گوگل پلی: 4/3 از 5

شرکت فینگرسافت (Fingersoft) در سال 2012 یکی از بهترین بازی های اندروید را عرضه کرده است. این بازی در سبک ریسینگ است و دارای دو حالت تک‌نفره و چندنفره است. نکته جالبی که در مورد این بازی وجود دارد این است که قوانین فیزیک بر روند آن تاثیر به‌سزایی دارد.

ممکن است بازی کمی ساده به نظر برسد اما زمانی که وارد جریان آن شوید کاملاً تاثیر قوانین فیزیکی را احساس خواهید کرد. در ابتدا یک نقشه و ماشین به شما داده می‌شود و باید به وسیله آن مسیری را طی کنید. در این مسیر تپه‌ها، موانع و… زیادی وجود دارد که به وسیله پدال گاز ترمز باید از آن‌ها عبور کنید.

در مسیر شما سکه و گالن بنزین وجود دارد. بنزین‌ها بسیار مهم هستند زیرا ماشین شما برای ادامه حرکت به آن نیاز دارد. در قسمت سمت چپ صفحه نوار بنزین دیده می‌شود. این نوار نباید به آخر برسد زیرا ماشین خاموش می‌شود. سکه‌ها هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. با این سکه‌ها می‌توانید ماشین‌های مختلفی بخرید و آن‌ها را ارتقا دهید. در این بازی 23 وسیله نقلیه و 23 مسیر وجود دارد. تنها با رسیدن به امتیاز موردنظر می‌توانید مسیر بعدی را باز کنید.

Angry Birds

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/2 از 5

بازی محبوب انگری بردز در سال 2010 برای سیستم عامل اندروید عرضه شد. این بازی توسط شرکت‌های چیلینگو (Chillingo) و راویو انترتینمنت منتشر شده است. بازی پرندگان خشمگین به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد تا جایی که انیمیشن و کارتون‌هایی از روی آن ساخته شد. مجموعه Angry Birds از ابتدای انتشار تا تاریخ ژانویه سال 2018 بیش از چهار میلیارد بار دانلود شد.

داستان بازی از این قرار است که خوک‌های سبزرنگی تخم پرندگان را دزدیده‌اند. حال پرندگان خشمگین شده‌اند و می‌خواهند تخم‌ها را نجات دهند. خوک‌ها درون سازه‌هایی قرار دارند و شما به کمک یک تیر و کمان باید پرندگان را به سمت آن‌ها پرتاب کنید. برخی از پرندگان دارای ویژگی‌های خاصی هستند. با بالاتر رفتن در مراحل مختلف، می‌توانید پرندگان مختلف را به‌دست آورید. خوک‌ها نیز انواع مختلفی دارند و از بین بردن هر کدام از آن‌ها روش خاص خود را دارد. نشانه‌گیری صحیح مهم‌ترین عنصر این بازی است. هر مرحله سه ستاره دارد که نشان‌دهنده تسلط شما بر آن مرحله است. با کسب یک ستاره هم می‌توانید به مرحله بعدی بروید. این بازی بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. نسخه اندرویدی این بازی در 24 ساعت اولیه بیش از یک میلیون بار دانلود شد.

Quiz of Kings

ژانر: دانستنی‌ها

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

نمره کافه بازار: 4/7 از 5

یکی از بهترین بازی های اندروید ایرانی، بازی کوییز آو کینگز است. این بازی توسط شرکت دانش‌پروران امیرکبیر در سال 1394 منتشر شد. در این بازی می‌توانید اطلاعات عمومی خود را در موضوعات مختلف بسنجید. کافی است یک کاربری در بازی بسازید و وارد بخش‌های مختلف آن شوید. این بخش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

حالت تک‌نفره: شما به تنهایی با رقیب خود مسابقه می‌دهید و به 18 سوال چهار گزینه‌ای پاسخ می‌دهید. موضوعات سوالات را شما و رقیبتان انتخاب خواهید کرد.

لیگ ستاره: در این بخش ده کاربر به 12 سوال چهار گزینه‌ای باید پاسخ دهند و بازیکنی که به سوالات بیشتری در زمان کمتر پاسخ صحیح بدهد، برنده می‌شود.

بازی گروهی: در این حالت ده سوال از هر گروه پرسیده می‌شود. در این بخش حداقل ده و حداکثر 38 بازیکن می‌توانند با یکدیگر مسابقه دهند.

رکورد: در این قسمت نیز باید به صورت انفرادی به سوالات مختلف پاسخ دهید و در نهایت، در فهرست رکورد روزانه و هفتگی قرار بگیرید.

شما برای پاسخ به هر سوال زمان مشخصی دارید. یکی از ویژگی‌های مثبت این بازی این است که کاربران می‌توانند سوالاتی در آن طرح کنند و در صورت تایید شدن سوال، جایزه بگیرند.

پسر خوانده

ژانر: استراتژی

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

نمره کافه بازار: 4/7 از 5

بازی پسر خوانده توسط شرکت پاییزان ساخته شده است. اگر به بازی مافیا علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم پسرخوانده را تجربه کنید. این بازی در سال 1396 برای سیستم عامل اندروید عرضه شد و بازخوردهای مثبتی از جانب منتقدین و جشنواره‌های مختلف کسب کرد.

شما در این بازی ریاست یک باند مافیایی را بر عهده دارید و باید تمام تلاش خود را بکنید تا از بقیه گروه‌ها برتری پیدا کنید. در ابتدای این بازی استراتژیک-کارتی سه شخصیت به شما داده می‌شود. گروه شما شامل خلاف‌کاران مختلفی می‌شود که هر کدام‌شان ویژگی خاصی دارند. هر چه با قدرت بیشتری جلو بروید، صندوق‌های زیادتری به شما تعلق می‌گیرد. از طریق این صندوق‌ها می‌توانید شخصیت‌های دیگر را پیدا کنید.

در این صندوق‌ها سکه، الماس و کارت‌های ویژه ارتقای کرکترها هم موجود است. این بازی دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای است. برای این که سرعت بازی را بیشتر کنید می‌توانید برخی از چیزها را بخرید. موسیقی و صداپیشگی بازی پسرخوانده یکی از بهترین‌ها در میان بازی‌های ایرانی است. مبارزات این بازی به صورت آنلاین انجام می‌شود.

این بازی توانسته است جوایزی مانند بهترین بازی از دیدگاه هنری در دومین جشنواره بین‌المللی IMGA حوزه خاورمیانه و بهترین بازی نیمه اول سال 1396 به انتخاب کاربران را کسب کند.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

آمیرزا

ژانر: دانستنی‌ها

نمره گوگل پلی: 4/7 از 5

نمره کافه بازار: 4/8 از 5

آمیرزا یکی دیگر از بهترین بازی های اندروید است که سازندگان ایرانی آن را منتشر کرده‌اند. این بازی در سال 1396 توسط موسسه فرهنگی هنری نردبان اندیشه فردا برای اندروید عرضه شد. در این بازی باید جدول کلمات را به کمک حروفی که به شما داده می‌شد تکمیل کنید. ممکن است به شما پنج حرف داده شود و به وسیله آن‌ها باید شش کلمه حدس بزنید. تعداد حروف کلمات متفاوت است. ممکن است بعضی از آن‌ها سه‌حرفی، برخی دیگر شش‌حرفی و… باشند. تکمیل کردن هر مرحله، مرحله بعدی برای‌تان باز می‌شود. علاوه بر این، به شما سکه‌هایی تعلق می‌گیرد. از این سکه‌ها برای خرید راهنما می‌توانید استفاده کنید.

در کنار حدس زدن کلمات اصلی، بهتر است کوزه کلمات فرعی را هم پر کنید. اگر واژگان فرعی را به حدنصاب برسانید، می‌توانید سکه کسب کنید. با پرداخت درون‌برنامه‌ای هم می‌توانید سکه خریداری کنید. این بازی بیش از 800 مرحله دارد. در بازی آمیرزا از موسیقی سنتی ایرانی استفاده شده است. از مزیت‌های آمیرزا می‌توان به تقویت حافظه و هوش، بالا بردن اطلاعات عمومی و گسترش دایره لغات اشاره کرد. تاکنون انتقادات مثبتی از این بازی شده است. آمیرزا به عنوان بهترین بازی 1396 انتخاب شده است.

Oddmar

ژانر: اکشن ماجراجویی

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

بازی Oddmar در سال 2018 توسط شرکت Mobge Ltd منتشر شد. نسخه دموی این بازی در گوگل پلی موجود است و برای تجربه بازی به‌صورت کامل باید مبلغی را پرداخت کنید. داستان بازی در مورد وایکینگی به نام آدمار است. او با سایر اعضای قبیله‌اش تفاوت‌های زیادی دارد و مانند آن‌ها قوی و خشن نیست.

در کودکی نیز پدر و مادر خود را از دست داده است. زمانی که سایر مردان قبیله به جنگ می‌روند و به فکر گسترش هستند، او در خانه می‌ماند و غذا می‌خورد. در نهایت، اعضای قبیله تصمیم می‌گیرند او را در عملی سخت قرار دهند تا آدمار لیاقت و ارزش خود را ثابت کند. او باید وارد جنگل شود و با موجودات درون آن بجنگد. قبل از ورود به این منطقه، فردی به او قارچی جادویی می‌دهد که با خوردن آن، قدرت زیادی به دست می‌آورد. او پس از بازگشت از جنگل، مورد بازخواست قرار می‌گیرد زیرا از جادو استفاده کرده است. ناگهان رعد و برقی به دهکده آن‌ها برخورد می‌کند و تمامی اهالی غیب می‌شوند. حال او تصمیم می‌گیرد اهالی را نجات دهد. جلوه بصری زیبا، موسیقی دل‌نشین، طراحی دقیق و داستان سرگرم‌کننده مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این بازی هستند.

Cut the Rope

ژانر: پازل

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

بازی Cut the Rope یکی دیگر از بهترین بازی های اندروید است که مانند Hill Climb Racing از قوانین فیزیک تاثیر گرفته است. این بازی توسط شرکت زپتولب (ZeptoLab) توسعه پیدا کرده و شرکت چیلینگو آن را در سال 2010 نشر داده است.

در این بازی موجودی سبزرنگ شبیه به یک قورباغه وجود دارد که به آبنبات خوردن علاقه زیادی دارد. شما باید به Om Nom کمک کنید تا به آبنباتی که در هر مرحله وجود دارد، دست پیدا کند. علاوه بر این، ستاره‌های هر مرحله را هم باید جمع‌آوری کنید. هر کدام از مراحل سه ستاره دارند که با به دست آوردن آن‌ها می‌توانید وارد مرحله بعدی شوید.

این بازی نظر منتقدان را به خود جلب کرد و تا کنون نمرات بالایی از آن‌ها و کاربران کسب کرده است. بازی Cut the Rope از ابتدای انتشار تا سال 2018 بیش از یک میلیارد بار دانلود شده و در جشنواره‌های مختلف جوایز زیادی کسب کرده است. این بازی بیش از 350 مرحله گوناگون دارد، مراحلی که به زیبایی تصویرسازی شده‌اند.

Badland

ژانر: ماجراجویی

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

بازی بدلنز یکی دیگر از محبوب‌ترین بازی های اندروید است که قابلیت بازی کردن به صورت تک‌نفره و چندنفره دارد. این بازی در سال 2013 توسط استودیو فراگمایند گیمز (Frogmind Games) منتشر شد. شما در این بازی کنترل موجودی به نام Clone را در دست دارید. در این بازی پلتفرمر دوبعدی با لمس صفحه نمایشگر موبایل می‌توانید به سمت چپ یا راست حرکت کنید. در مسیر شما موانعی وجود دارد که با بالاتر رفتن مراحل رد شدن از آن‌ها پیچیده‌تر و دشوارتر می‌شود. داستان بازی در محیطی جریان دارد که در حال از بین رفتن است. گیاهان آن مرده‌اند و این مکان در حال تبدیل شدن به باتلاق است.

نسخه کامل این بازی را باید خریداری کنید؛ زیرا تمامی مراحل در نسخه دمو باز نیستند. فضای بازی کمی غمگین و تاریک طراحی شد است. با این حال، از رنگ‌بندی جذاب و گیرایی برخوردار است. این بازی دارای سه بخش است:

Single Player: این بخش بیش از صد مرحله دارد و شما باید کلونی‌ها را از سرزمین در حال نابودی نجات دهید.

Co-op: در این قسمت می‌توانید با دوستان خود مراحل را طی کنید.

Versus: در این بخش دو تا چهارنفره کسی برنده می‌شود که زمان بیشتری دوام بیاورد.

Bubble Witch 3

ژانر: پازل

نمره گوگل پلی: 4/6 از 5

بازی Bubble Witch 3 یک بازی معمایی و جادویی از سازندگان Candy Crush و جدیدترین نسخه از مجموعه محبوب Bubble Witch  است. استلای جادوگر بازگشته است و به کمک شما نیاز دارد تا ویلبور را در یک ماجراجویی هیجان انگیز شکست دهد. وبلبور ممکن است که بامزه به نظر برسد اما موجود موذی‌ست و جادو‌های پلیدی دارد که بر سر راه شما مشکل ایجاد خواهند کرد.

با اندازه‌گیری دقیق‌تان حباب‌ها را با یکدیگر منطبق کنید تا شما و استلا آن‌ها را منفجر کنید! معماها را حل کنید و ملکه را در این بازی پر از انفجار و ماجراجویی نجات دهید. هدف بگیرید و به مراحل بعدی پیش بروید تا استلا بتواند ستاره جادویی را پیدا کند و خانه‌اش را که توسط ویلبور نابود شده است، بازسازی کند.

همچنین شما می‌توانید با اتصال به دوستان‌تان همراه با آن‌ها به مبارزه با ویلبور بروید و با برداشتن موانع از سر راه‌تان ملکه را نجات دهید.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Smash Hit

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

سفری سورئال را در پیش بگیرید. با صدا و موسیقی حرکت کنید و همه چیز را در مسیرتان بشکنید! این تجربه نیازمند تمرکز، حواس‌جمعی و زمان بندی دقیق است تا نه تنها تا جایی که می‌توانید سفر کنید بلکه تمامی اشیا شیشه‌ای اطراف‌تان را نیز خرد و خاکشیر کنید.

در یک بعد زیبا از آینده اهداف و موانع سر راهتان را نابود کنید و بهترین تخریب‌پذیری در موبایل را تجربه کنید. گیم پلی این بازی با موسیقی هماهنگ شده است و در طول بازی با موسیقی و افکت‌های صوتی مواجه می‌شوید که با هر مرحله تناسب دارد و با تغییر تن موسیقی، موانع نیز متعاقبا تغییر می‌کنند. بیش از 50 اتاق مختلف، 11 سبک گرافیکی و هنری مختلف و مکانیک‌های شکستن واقع‌گرایانه‌ در هر مرحله انتظار شما را می‌کشند.

این بازی از لیست بهترین بازی‌های اندروید کاملا رایگان است و هیچ تبلیغات آزاردهنده‌ای ندارد. تنها یک نسخه ویژه و پریمیوم وجود دارد که خرید آن اختیاری‌ست. در صورت خرید این حساب ویژه، برخی آپگرید‌ها در دسترس شما قرار می‌گیرد که بخش‌های جدیدی از بازی را فعال می‌کند  و با استفاده از این حساب می‌توانید بازی را روی دستگاه‌های مختلف و متعددی ذخیره کنید.

Reigns

ژانر: استراتژی

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

بازی Reigns یک بازی در سبک استراتژی است که توسط استودیو Nerial ساخته و توسط Devolver Digital عرضه شده است. شما در این بازی، پادشاه یک قلمرو هستید که با پذیرفتن یا رد کردن نصیحت‌های مشاوران، سرنوشت قلمرو خود را تعیین و اداره می‌کنید. بازی در زمان قرون وسطی روایت می‌شود و شما با یک کارت نصیحت و پیشنهاد از طراف مشاوران و وزرا مواجه می‌شوید که پذیرفتن یا رد کردن با چپ و راست کردن انگشت همایونی، عواقبی دارد که روی چهار اصل جامعه یعنی کلیسا، مردم، ارتش و ثروت تاثیر می‌گذارند. در این میان، دشمنان شما نیز برای تصاحب کاخ و سرزمین‌تان نقشه می‌کشند. هر تصمیمی که می‌گیرید نه تنها روی سلطنت و تخت پادشاهی شما تاثیرگذار است بلکه شما و خاندان‌تان را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد. شما باید از قلمرو خود در برابر دشمنان محافظت کنید و در عین حال بین چهار اصل جامعه توازن برقرار کنید تا از شورش داخلی جلوگیری شود.

BombSquad

ژانر: اکشن

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

این بازی به راستی یکی از بهترین بازی‌های اندرویدی است چرا که هم مبارزات نفس‌گیری را به شما تحویل می‌دهد و هم بازی بسیار مفرح و خلاقی است. دوستان‌تان را دور هم جمع کنید و دشمنان را با بمب‌هایی که در دست دارید، منفجر کنید و اگر دل‌تان کمی کتک خواست، می‌توانید حساب دشمنان را با مشت‌هایتان برسید. شما هم می‌توانید با دوستان‌تان به صورت آنلاین بازی کنید و هم می‌توانید که به شبکه محلی متصل شوید و تجربه مفرحی داشته باشید. مراحل این بازی تنها به انفجار و کتک‌کاری محدود نمی‌شود و از تنوع بالایی برخوردار هستند. برای مثال مراحلی مانند هاکی و فوتبال نیز وجود دارد.

شما حتی می‌توانید کاراکتر‌های بازی را خودتان انتخاب و شخصی‌سازی کنید. بازی از گرافیک بسیار خوبی بهره می‌برد و موسیقی نیز تاثیر به‌سزایی در بازی دارد که آن هم در اختیار شماست. این بازی علاوه بر اندروید، برای مکینتاش هم موجود است.

Shadow Fight

ژانر: اکشن، مبارزه‌ای، نقش‌آفرینی

نمره گوگل پلی: 4/3 از 5

Shadow Fight یک مجموعه بازی‌های مبارزه‌ای است که توسط استودیو Nekki ساخته شده است. این مجموعه بازی اکشن و نقش آفرینی کار خود را با عرضه اولین نسخه در فیس‌بوک آغاز کرد و به سرعت محبوب شد. با انتشار سومین نسخه از این مجموعه به نام Shadow Fight 3، سرور‌های بازی اول خاموش شدند و بازی برداشته شد.

در این مجموعه بازی ما شاهد نبرد بین دو شخصیت هستیم که مبارزان از فنون هنرهای رزمی، زره ها و سلاح‌های مرگباری استفاده می‌کنند تا پشت حریف خود را به خاک بزنند. برای طراحی هنری دو بازی اول از تکنیک سیلوئت یا ضد نور استفده شده است و بازی از حیث بصری و شنیداری بسیار چشم نوار و دل نواز می‌باشد. در نسخه سوم دیگر شاهد تکنیک سیلوئت نبودیم و سازندگان از انیمیشن‌ها و محیط سه بعدی استفاده کردند.

نسخه دوم این مجموعه به نوعی داستان‌محور بود و روایتگر جنگجویی بود که پس از باز کردن «دروازه‌ سایه‌ها» به سایه‌ای تبدیل می‌شود و حالا برای برداشتن این طلسم باید از سد دشمنان عبور کند. داستان بازی سوم سال‌ها پس از نسخه پیشین رخ می‌دهد و در این بازی شاهد سه حزب با سلاح‌ها و روش‌های مبارزه مختلف هستیم.

Mekorama

ژانر: پازل

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

بازی Mekorama از دوست داشتنی‌ترین‌های لیست بهترین بازی‌های اندروید است که توسط مارتین مگنی، بازی‌ساز سوئدی، ساخته شده است. این بازی در سال 2017 برنده جایزه افتخاری هیئت ژوری از مراسم بین المللی بازی‌های موبایل شد. در این بازی چندین مرحله وجود دارد که شما باید موانع را به نحوی جابجا کنید و تغییر دهید که روبات کوچولو و دوست داشتنی بازی بتواند به مقصد خود برسد.

بازی گیم پلی بسیار آرامش‌بخش و مفرحی دارد و علاوه بر آن، روبات‌های کوچولو، بامزه و دوست داشتنی آن نیز شما را مجذوب خود خواهند کرد. موسیقی بازی بسیار دل‌نواز است و به شما حین بازی و تفکر حس خوبی می‌دهد. طراحی محیط بازی با اینکه بسیار چالش برانگیز است اما در عین حال بسیار زیبا و رنگارنگ است و شما را از خودش خسته نمی‌کند. بازیکنان می‌توانند مراحل خود را نیز بسازند و کارت‌هایی را هم از برخی مراحل جمع‌آوری کنند. بازی حجم بسیار کمی دارد و واقعا به همگی پیشنهاد می‌شود.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Shadow Blade Zero

ژانر: آرکید، اکشن

نمره گوگل پلی: 4/2 از 5

کورو مرد جوانی‌ست که مسیر تبدیل شدن به Shadow Blade را در پیش گرفته است. او باید از استادان نینجایی که باقی مانده‌اند، آموزش ببیند. شما او را در این مراحل طاقت فرسا و تله‌های بی‌شمار هدایت خواهید کرد و در مواجهه با دشمنان، یا از کنار آن‌ها به طور مخفیانه گذر خواهید کرد و یا اینکه از کنار اجسادشان می‌گذرید. شما باید سریع و آگاه از محیط اطرافتان باشید. شما باید یک نینجا باشید. این بازی، یک بازی اکشن پلتفرمر سرعتی است که برای موبایل‌های اندروید ساخه شده است و از پشتیبانی تبلت نیز بهره می‌برد.

در این بازی سلاح‌های مختلف و متنوعی وجود دارند که باید در طول مراحل چالش برانگیز و سخت از آن‌ها استفاده کنید. بازی بر اساس مدت زمان پایان مراحل و مقدار آیتمی که جمع آوری کرده‌اید به شما پاداش می‌دهد اما در تمام طول لحظات بازی باید دو چیز را به یاد داشته باشید: مخفی‌کاری و مبارزه.

Fruit Ninja

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/3 از 5

انگشت‌تان را روی صفحه حرکت دهید تا میوه‌ها را ببرید ولی مراقب باشید که بمب‌ها را منفجر نکنید. این بازی به این اندازه ساده است و ممکن است که فکر کنید نباید در لیست بهترین بازی‌های اندروید حضور داشته باشد اما همین بازی میوه قاچ کردن توسط میلیاردها بازیکن در سراسر دنیا بازی می‌شود.

اعتیاد به این بازی را با قتل عام میوه‌ها در سه مد اصلی بازی به وسیله چاقو‌های مختلف آغاز کنید. هیجان ثبت رکورد جدید در میان بازیکنان را در حالی که میوه‌ها را تکه تکه می‌کنید و از بمب‌ها خودداری می‌کنید، تجربه کنید. یا اینکه برای کاهش اضطراب و کمی ریلکس کردن به بخش Zen Mode بروید. همچنین این بازی دارای یک مد کلاسیک نیز است که نباید در آن میوه‌ها را بیاندازید. با قدرت‌هایی ویژه می‌توانید زمان اضافی بخرید و میوه‌های اطراف را منفجر کنید.

Polyforge

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/7 از 5

کریستال‌های مختلفی را در سمفونی از صدا، شکل و رنگ تشکیل دهید. به هر سمت و سویی ضربه بزنید تا اجسام و اشکال جدیدی بسازید اما مراقب باشید که به هر سمت دو بار ضربه نزنید! بازی Polyforge دارای بخش بصری ساده و در عین حال زیبا و چشم‌نوازی است که بر جذابیت این بازی افزوده است. بازی از طراحی صوتی بسیار خوبی بهره می‌برد که به ترسیم فضا و اتمسفر بازی کمک کرده است. به بازی بپردازید و در میان سایر بازیکنان در سراسر دنیا برای کسب بالاترین مرحله و امتیاز رقابت کنید.

این بازی هم می‌تواند تجربه مفرح و سرگرم کننده‌ای را برایتان فراهم کند و شما را از خستگی و بی‌حوصلگی نجات داد و هم می‌تواند مراحلی را پیش روی‌تان قرار دهد که عصبانی شوید و از سخت بودن آن ناله کنید. پس بهتر است که این بازی را تجربه کنید چرا که بدون شک با بازی متفاوت و قابل تحسینی مواجه می‌شوید.

Vector

ژانر: اکشن، مبارزه‌ای

نمره گوگل پلی: 4/3 از 5

بازی Vector یکی دیگر از آثار استودیو Nekki است که در لیست بهترین بازی‌های اندروید قرار دارد. داستان این بازی، فضایی شبیه به آثار جرج ارول دارد و در یک دنیای دیستوپیایی روایت می‌شود که ذهن مردم توسط حاکمان و ماموران آن‌ها کنترل می‌شود اما مردی به اسم Vector لباس‌هایش را پاره می‌کند و از این زندان ملال‌آور فرار می‌کند. با این حال یکی از ماموران او را تعقیب می‌کند و شما وظیفه دارید که با انجام فنون مختلف پارکور، او را از دست این مامور خطرناک و ترسناک فراری دهید.

برای طراحی هنری این دو شخصیت از تکنینک سیلوئت استفاده شده است که با فضای داستان همخوانی دارد و این بازی را دو چندان جذاب کرده است. موفقیت این بازی باعث شد که سازندگان نسخه دوم آن را نیز بسازند. در پایان نسخه اول شخصیت اصلی توسط مامور خستگی‌ناپذیر دستگیر می‌شود اما حاکمان مستبد به جای آن‌که او را بکشند، تصمیم می‌گیرند که از توانایی‌های او در یک مرکز تحقیقاتی استفاده کنند و این آغاز قسمت دوم این مجموعه است. جالب است که بدانید، موفقیت این بازی بود که سبب شد سازندگان به فکر یک بازی مبارزه‌ای یک به یک با همین سبک هنری بیفتند که نتیجه آن چیزی نبود جز Shadow Fight.

Rodeo Stampede

ژانر: رانر، تفننی

نمره گوگل پلی: 4/2 از 5

اسب‌هایتان را زین کنید و آماده شوید تا با موجودات مختلف سر و کله بزنید. شیر‌ها، ببرها و خرس‌ها حریف کابوی این بازی نمی‌شوند. کلاه کابوی و شلاق‌تان را آماده کنید تا سوار بر بوفالوها، فیل‌ها، شترمرغ و … شوید. این حیوانات چموش را محکم بچسبید تا دل‌شان را بدست آورید. هنگامی که ازدحام گله تمام شود، باغ وحش شروع می‌شود! پس بازی را با دوستان چهارپایتان آغاز کنید.

دره‌ها و صحراها را سوار بر پشت بوفالوها، فیل‌ها و تمام حیوانات بپیمایید و از موانع پیش روی‌تان دوری کنید تا بتوانید به بالاترین امتیاز دست یابید. حیوانات را از هر اندازه و شکلی بگیرید و با آن‌ها دوست شوید تا در باغ وحش خود به نمایش بکشید. شما می‌توانید کلاه‌های مختلفی را جمع آوری کنید تا بپوشید و ظاهر جذاب‌تری داشته باشید. دوستان خود را دعوت کنید تا با نمایش کلکسیون‌تان تحسین آن‌ها را برانگیزید. باغ وحش را مدیریت کنید تا از بازدیدکنندگان این بازی دوی بی‌انتها جوایز بزرگی دست یابید.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Fallout Shelter

ژانر: مدیریت، شبیه‌سازی

نمره گوگل پلی: 4/6 از 5

بازی Fallout Shelter یک بازی شبیه سازی‌ست که توسط بتسدا (Bethesda) ساخته شده است. این بازی از مجموعه محبوب و پرطرفدار Fallout است. این بازی از بهترین بازی‌های اندروید در سبک بقاست. در این بازی، شما باید پناهگاهی را بسازید و آن را مدیریت کنید. همچنین شما نقش رهبر مردم را دارید که باید بر آن‌ها نظارت داشته باشید و نیازهای آن‌ها اعم از آب، غذا و انرژی را تامین کنید. شما باید بازماندگان این فاجعه اتمی را ادر دنیای پساآخرالزمانی بازی نجات دهید و به پناهگاه خود بیاورید تا از آن‌ها محافظت کنید. شما می‌توانید برای ساکنین پناهگاه‌تان کارهای مختلفی را تعیین کنید که در طول بازی وضعیت سلامت و مهارت آن‌ها نیز افزایش می‎یابد و می‌توانند به سلاح دسترسی پیدا کنند.

هر شخصیتی یک توانایی ویژه دارد که روی تولید منابع مختلف اثر می‌گذارد و شما می‌توانید با فرستادن آن‌ها به اتاق تمرین، توانایی‌شان را افزایش دهید و بهبود بخشید. برای افزایش جمعیت ساکنین یا باید منتظر بازماندگان از دنیای بیرون باشید و یا می‌توانید از ساکنین پناهگاه برای زاد و ولد استفاده کنید تا جمعیت گروه‌تان را زیاد کنید.

Subway Surfers

ژانر: رانر، آرکید

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

بازی Subway Surfers یک بازی در سبک دوی بی‌انتهاست که توسط استودیو Kiloo و SYBO Games ساخته شده است. بازی دارای داستان سر راستی است. یک جوان به اسم جیک (Jake) مشغول گرافیتی کشیدن روی قطار است که نگهبان به همراه سگ‌تش او را پیدا می‌کند. جیک یا سایر شخصیت‌های قابل بازی سعی می‌کنند که از این مامور سمج فرار کنند. شما در این بازی چهار حرکت راست، چپ، پایین و بالا را در دست دارید که باید با استفاده از آن‌ها از موانع بپرید و جای خالی دهید تا از برخورد با قطار جلوگیری کنید و سکه‌های درون بازی را جمع‌آوری کنید. همچنین در بازی آیتم‌هایی همانند هاوربورد یا جت پک وجود دارند که شخصیت می‌تواند از آن‌ها برای فرار استفاده کند.

بازی تاکنون از مرز 7/2 میلیارد دانلود گذشته است و از محبوب‌ترین بازی‌های فروشگاه گوگل پلی است. همچنین بازی از پشتیبانی بسیار خوبی بهره می‌برد و در رویدادهای خاصی مانند کریسمس محتوای جدید دارد و به طور مداوم چالش‌های جدیدی را برای بازیکنان به همراه دارد.

ZigZag

ژانر: آرکید

بازی ZigZag ساخته استودیو Ketchapp است که حتما به واسطه بازی 2048 آن را می‌شناسید چرا که این بازی یکی از بهترین بازی‌های اندروید است. بازی‌های این استودیو عمدتا «کژوال» یا به اصطلاح نامرتب هستند که هدف ساده و گیم پلی ساده‌ای دارند و نیازمند انجام فعالیت‌های متنوع و متعدد نیستید. این گونه بازی‌ها شما را در صورت خستگی سرگرم می‌کنند و در عین حال نیز گیم پلی نسبتا جذابی ارائه می‌دهند.

در بازی ZigZag شما باید یک گوی سیاه رنگ را در مسیری پر پیچ و خم حرکت دهید و با زدن ضربه روی صفحه و واکنش مناسب، از سقوط این گوی از گوشه‌ها جلوگیری کنید. این توپ سیاه در طول مسیر حرکت می‌کند و هرگاه به مسیر جدیدی راه یافت، سطح پشت سرش خراب می‌شود و شما باید او را با واکنش به موقع و زمان بندی دقیق‌تان از سقوط نجات دهید. هرچقدر بیشتر مسیر را طی کنید، امتیاز بیشتری کسب می‌کنید و می‌توانید به رکورد جدیدی در میان بازیکنان سراسر جهان دست یابید.

 

Into The Dead

ژانر: اکشن

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

در دنیایی که توسط مردگان اشغال شده است، شما زنده مانده‌اید اما تا کی؟ Into The Dead یک بازی اکشن با محوریت زامبی است که شما را در دنیای تیره و تاریکی قرار می‌دهد که آخرالزمانی با زامبی‌ها رخ داده و شما هیچ شانس دومی ندارید. هرکاری که برای زنده ماندن لازم است انجام دهید. به سرعت فرار کنید و به هر روشی که شده از خودتان محافظت کنید. هنگامی که مردگان برمی‌خیزند، فرار کنید!

بخش‌های بصری و صوتی بازی برای یک بازی آخرالزمانی و زامبی محور عالی هستند و دنیای این چنینی را به خوبی به تصویر می‌کشند. بازی دارای اسلحه‌ها و مهارت‌های مناسبی می‌باشد که برای بقا به دردتان می‌خورند. همچنین مراحل و چالش‌هایی نیز وجود دارند که گیم پلی بازی را از تکرار خارج می‌کنند. در به‌روزرسانی‌هایی که برای بازی منتشر می‌شود، مد‌ها و محتویات جدیدی به بازی اضافه می‌شوند که باعث می‌شود مخاطبین از پشتیبانی بازی راضی باشند.

Hay Day

ژانر: استراتژی

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

بازی Hay Day که توسط استودیو سوپرسل، سازنده بازی‌های Clash Of Clans و Clash Royale، ساخته شده است و در 122 کشور جهان رتبه اول محبوب‌ترین بازی کشاوری روی موبایل و تبلت را دارد. پس می‌توان گفت که این بازی قطعا لیاقت حضور در لیست بهترین بازی‌های اندروید را دارد.

خاک زمین‌تان را بشناسید و کشاورزی فرا گیرید. غلات بکارید و محصولات خود را دوستان و همسایه‌ها معاوضه کنید. اینجا یک مکان واقعی‌ست که با وجود اینکه هرگز باران نمی‌بارد، محصولات هیچ‌گاه از بین نمی‌روند! محصولات خود را داد و ستد کنید و به خرید و فروش اجناس روی بیاورید. به حیوانات مزرعه رسیدگی کنید و امتیازاتتان را جمع آوری کنید تا سطح خود را ارتقا دهید. سفارش‌ها را انجام دهید و با کامیون یا قایق بفرستید. لنگرگاه را تعمیر کنید و ماهیگیری کنید. روستای خود را بسازید و به بازدیدکنندگان خوشامد بگویید.

این بازی برای دانلود رایگان است اما برخی از ویژگی‌ها و گزینه‌های آن را می‌توانید در فروشگاه بازی با اعتبار درون بازی خریداری کنید.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Nonstop Knight

ژانر: نقش‌آفرینی

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

بازی Nonstop Knight یک بازی نقش آفرینی‌ست که از عناصر بازی‌های اکشن و RPG بهره گرفته است و تجربه بسیار معرکه‌ای را ارائه می‌دهد. این بازی دارای ماجراجویی‌ها و مراحل بسیار جذابی است که شما را خسته نخواهند کرد.

با قهرمانان متحد شوید و ماموریت‌های حماسی را آغاز کنید تا پاداش و تاراج بسیاری بدست آورید. شما هم می‌توانید در مدت زمان طولانی بازی کنید یا اینکه در مدت کوتاه استراحتتان به مبارزه با شمشیر بپردازید. این بازی اکشن و نقش آفرینی بسیار سرگرم‌کننده و در عین حال ساده است و تنها می‎‌توانید با یک انگشت آن را بازی کنید.

در طول ماجراجویی حماسی‌تان دشمنان را شکست دهید و طلا، آیتم‌های متنوع و زره‌های مختلفی را تصاحب کنید و در این راه به توانایی‌های جدید قهرمان‌تان دست یابید تا بتوانید از پس باس‌ها و سیاه‌چاله‌های متعدد بربیایید.

این بازی نیازمند اتصال دائمی به اینترنت نیست و برای بازیکنان آفلاین بسیار مناسب است.

Traffic Racer

ژانر: مسابقه‌ای

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

بازی Traffic Racer در ژانر مسابقه و آرکید بی‌پایان یک اثر برجسته و عالی‌ست و قطعا در سبک خود لیاقت حضور در لیست بهترین بازی های اندروید را دارد و به نوعی می‌توان آن را پرچم‌دار این سبک دانست. در میان ترافیک شلوغ مسیر رانندگی کنید و پول به‌دست بیاورید تا ماشین‌تان را ارتقا دهید یا اینکه ماشین‌های جدید بخرید. تلاش کنید تا به یکی از سریع‌ترین رانندگان در میان سایر بازیکنان این بازی تبدیل شوید.

گرافیک سه بعدی بازی بسیار خوب کار شده است و همچنین کنترل ماشین، واقع‌گرایانه و روان است. بازی دارای 5 محیط حومه شهر، صحرا، خیابانی، برفی و بارانی است. مد‌های بازی نیز شامل 5 مد بی‌پایان، دو طرفه، زمان محور، تعقیب و گریز پلیس و رانندگی آزادانه هستند. شما می‌توانید ماشین خود را شخصی‌سازی کنید و رنگ و چرخ‌های آن را بر اساس سلیقه خودتان انتخاب کنید و تغییر دهید. هرچقدر که سریع‎‌تر رانندگی کنید، امتیاز بیشتری دریافت می‌کنید. NPCهای بازی نیز تنوع بالایی دارند و از کامیون گرفته تا اتوبوس‌ها، همگی در بازی حضور دارند و رد شدن از کنار آن‌ها باعث دریافت امتیاز بیشتری می‌شود.

Table Top Racing Free

ژانر: مسابقه‌ای

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

بازی Table Top Racing Free یک بازی مسابقه‌ای-مبارزه‌ای است که تاکنون چندین جایزه برنده شده است و ساعات بسیار زیادی شما را سرگرم خواهد کرد و تجربه کم‌نظیری به شما ارائه می‌دهد.

با ماشین‌هایتان مسابقه دهید و از سلاح‌های نصب شده روی آن استفاده کنید تا رقبا را از میان بردارید. این بازی، ماشین‌های دیوانه‌وار زیادی دارد و با برنده شدن در مسابقات، می‌توانید آن‌ها را به گاراژ ببرید و سلاح‌های قوی‌تری روی آن نصب کنید تا رقابت میان شما و دوستان‌تان دیوانه‌وار و هیجان انگیز‌تر شود. راه‌های مخفی و میان‌بر را پیدا کنید تا مسابقه را زودتر از سایرین به اتمام برسانید. سکه‌ها را به‌دست آورید تا ماشین جدید بخرید و ماشین‌هایتان را ارتقا دهید.

این بازی نسبت به سایر بازی‌های موبایل نرخ فریم خوبی را ارائه می‌دهد که لذت مسابقه را نیز بیشتر می‌کند. بازی دارای 8 مسیر مسابقه، 17 ماشین، 7 مد مسابقه و بیش از 30 رویداد ویژه است.

 Sonic Forces

ژانر: مسابقه‌ای، چندنفره

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

سونیک جوجه تیغی این‌بار در یک بازی مسابقه‌ای و چند نفره برگشته است! او باید در این مسابقات به سرعت بدود و با دیگر بازیکنان در سرتاسر جهان به رقابت بپردازد. او باید به آن‌ها حمله کند و از حملات آن‌ها جای خالی دهد و در این میان مراقب تله‌های دیگر بازیکنان نیز باشد. این بازی رایگان هم اکنون در دسترس است و می‌توانید چند نفره آن را بازی کنید. در جنگل، طبیعت، شهر و آسمان به رقابت بپردازید و همچون برق و باد به سرعت حرکت کنید. بچرخید و مسیرتان را برای پیروزی هموار کنید. جایزه برنده شوید تا بتوانید مسیر‌های مسابقه جدید و چالش برانگیز را باز کنید.

علاوه بر سونیک، شما می‌توانید در نقش ایمی، تیلز، ناکلز، شدو، روگ و سایر شخصیت‌ها نیز به بازی بپردازید و با برنده شدن حلقه‌ها، شخصیت خود را ارتقا دهید و در جمع بازیکنان برتر جهانی این بازی قرار بگیرید.

Alto’s Odyssey

ژانر: اکشن

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

نام بازی Subway Sufers برای همه‌ی ما کاملا آشناست و بسیاری از ما با این بازی سبک Endless Runner (دویدن بی‌پایان) را شناختیم. استودیو Noodlecake با انتشار بازی Alto’s Adventure سعی کرد تا بتواند در این ژانر خودنمایی کند که کاملا در این امر موفق بود. این بازی موفقیت‌های زیادی برای سازندگان‌اش به همراه داشت و جوایز بسیاری را در مراسم‌های متفاوت به‌دست آورد. پس از این موفقیت استودیو Noodlecake تصمیم گرفت تا دنباله‌ای برای این بازی منتشر کند و نام خود را بیش از پیش در صنعت بازی‌های ویدیویی مطرح نماید.

بازی Alto’s Odyssey یکی از بهترین بازی‌های اندروید محسوب می‌شود. این بازی نیز مانند نسخه قبلی در سبک رانر ساخته شده و تجربه‌ای متفاوت و منحصر به فرد را برای شما به ارمغان می‌آورد. بازی در محیطی کوهستانی دنبال می‌شود که شما باید در نقش Alto ظاهر شوید و او را از بین موانع عبور داده و امتیاز جمع‌آوری کنید. بازی پیچیدگی خاصی ندارد و کافی است انگشت خود را به صفحه نمایشگر بزنید تا کاراکترتان بتواند بپرد. در هنگام پرش اگر ارتفاع زیادی از سطح زمین گرفتید، می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود روی نمایشگر حرکات نمایشی انجام دهید و امتیاز بیشتری دریافت کنید. با جمع کردن سکه می‌توانید برای خود از فروشگاه آیتم‌های مختلف را خریده و بازی را شخصی‌سازی کنید.

این بازی از نظر جلوه‌های بصری بسیار خوب عمل کرده و رنگ‌بندی زیبایی را ارائه می‌نماید، همچنین صداگذاری بازی بسیار خوب است و با این بازی می‌توانید ساعت‌ها خود را سرگرم کنید و اوقات خوشی داشته باشید.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Among Us

ژانر: چندنفره

نمره گوگل پلی: 3/6 از 5

استودیو Innersloth در سال 2018 بازی Among us را عرضه کرد که در همان سال و حتی در ادامه روند موفقیت آمیز زیادی را تجربه نکرد. اما به لطف یوتیوبرها و استریمرهای صنعت بازی‌های ویدیویی، این بازی در سال 2020 رشد چشم‌گیری را در تعداد کاربران تجربه کرد. این رشد به حدی بود که اگر هم ما تاکنون این بازی را تجربه نکرده باشیم، اسم‌اش را شنیده‌ایم.

این بازی که در سبک Social Deduction بوده و به‌صورت آنلاین و چندنفره قابل بازی است یکی از بهترین بازی‌های اندروید به‌شمار می‌رود که نباید تجربه آن را از دست بدهید.

در بازی Among us شما با 4 تا 10 نفر به‌صورت آنلاین می‌توانید بازی کنید که این افراد را می‌توانید از میان دوستان خود انتخاب کنید یا به‌صورت اتفاقی به افراد مختلفی در سراسر دنیا بپیوندید.

بازی در یک سفینه فضایی رخ می‌هد که شما و دیگر بازیکنان به‌دلیل نقص فنی سفینه قادر به ادامه مسیر نیستید. وظیفه شما در ابتدای کار رفع نقص فنی سفینه است که از طریق حل چندین مینی‌گیم قابل انجام است. ولی این تمام ماجرا نیست و در ابتدا و پیش از شروع بازی از بین بازیکنان یکی به‌عنوان بازیکن شیاد (Impostor) معرفی می‌شود سایر بازیکنان در نقش خدمه (Crewmates) خواهد بود. هیچ‌ یک از بازیکنان اطلاعی ندارند که کدام یک از آن‌ها شیاد است و بازی از همین‌جا شروع می‌شود.

بازیکن شیاد باید عادی رفتار کند تا کسی به او شک نکند و در موقعیت مناسب یکی از بازیکن‌ها را از بین ببرد. پس از دیدن جسد یکی از بازیکنان صفحه‌ی چت باز می‌شود و شما می‌توانید در این صفحه باهم چت کنید و رای‌گیری کنید که کدام کاراکتر شیاد است. سپس او از سفینه به بیرون پرت می‌شود و اگر انتخاب درست باشد خدمه پیروز می‌شوند و اگر درست نباشد بازی تا آخر به همین نحو طی می‌شود.

بازی Among us بدون شک یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌هایی است که در چند سال اخیر ساخته شده‌اند و تجربه‌ای منحصر به فرد را برای‌تان به ارمغان خواهد آورد.

Asphalt Xtreme

ژانر: مسابقه‌ای

نمره گوگل پلی: 4/1 از 5

قطعا همه ما نام کمپانی Gameloft را شنیده‌ایم و شاهکارهای این شرکت را بازی کرده‌ایم. بازی Asphalt Xtreme آخرین عنوان از سری بازی‌های آسفالت است که توسط این شرکت به‌صورت رایگان روی گوگل‌پلی عرضه شده است.

  معرفی انیمه Mob Psycho 100 | شمارش معکوس برای انفجار

این بازی همان‌گونه که می‌دانید در سبک مسابقه‌ی اتومبیل‌رانی است و طرفداران زیادی را در سال‌های گذشته به خود جذب کرده است. بازی Asphalt Xtreme برخلاف نسخه قبلی این مجموعه که در محیطی شهری و خیابان‌های شلوغ جریان داشت، این‌بار شما را به محیطی خشک و به‌دور از سروصدای شهر می‎‌برد.

شما در این نسخه از مجموعه آسفالت مثل عناوین پیشین می‌توانید به رقابت با هوش مصنوعی بازی بپردازید و اگر از آن هم خسته شدید، قطعا می‌توانید به‌صورت آنلاین و چند نفره با افراد دیگر در سراسر دنیا رقابت کنید و خود را بیشتر به چالش بکشید. با انجام مسابقات فراوان می‌توانید به مرور زمان امتیاز کسب کنید و از این امتیازات در راه شخصی‌سازی یا ارتقا خودروی خود استفاده نمایید. همچنین می‌توانید با گذشت زمان خودروهای جدیدی را از حالت قفل خارج کنید و با دادن امتیاز آن‌ها را در اختیار بگیرید. شایان ذکر است که برخی ماشین‌ها به‌صورت کاملا لایسنس شده در بازی وجود دارند که به‌طور مثال می‌توان از خودروهای کمپانی لندروور و شورولت نام برد.

این بازی بسیار هیجان‌انگیز است و جلوه‌های بصری و کیفیت ساخت بی‌نظیری دارد. همچنین موسیقی بازی بسیار خوب کار شده و باتوجه به حجم 1 گیگابایتی بازی، انتظارات شما را به نحو احسن برآورده می‌کند.

Assassin’s Creed Rebellion

ژانر: اکشن، نقش‌آفرینی

نمره گوگل پلی: 4/3 از 5

شرکت یوبیسافت (Ubisoft) در سال‌های اخیر فراز و نشیب بسیاری را تجربه کرده است. اما بی تردید همه‌ی ما با شاهکارهای ساخته شده توسط این کمپانی آشنایی داریم. سری بازی‌های Assassin’s Creed یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای چند سال اخیر در صنعت بازی‌های ویدیویی بوده است.

حال یوبیسافت سعی کرده که با انتشار بازی Assassin’s Creed Rebellion (به‌صورت رایگان و البته به همراه خرید درون برنامه‌ای) نام خود را در بین سازندگان بازی‌های موبایلی هم بر سر زبان‌ها بیندازد. این نسخه از بازی‌های Assassin’s Creed شباهت‌هایی هم به بازی Fallout Shelter دارد ولی یوبیسافت عناصری در بازی پیاده سازی کرده که این دو نسخه را بسیار از هم متمایز می‌کند.

در این بازی شما در نقش آگیلار (اساسینی که در فیلم Assassin’s Creed شاهدش بودیم) ظاهر می‌شوید که در قرن 15 میلادی و در کشور اسپانیا حضور دارد. در ابتدا مثل بسیاری از نسخه‌ای این مجموعه شاهد قدرتمند شدن هرچه بیشتر گروه تمپلارها هستیم و وظیفه شما این است که با پیدا کردن متحدان بیشتر و بیشتر با آن‌ها مقابله کنید و شکست‌شان بدهید.

در این بازی شما می‌توانید از اساسین‌های متفاوتی استفاده کنید که هرکدام ویژگی منحصر به فردی دارند و با استفاده از خصوصیات خاص آن‌ها می‌توانید مراحل را پیش ببرید. مثلا برای درگیری یا بالا رفتن از ساختمان می‌توانید از دو اساسین متفاوت بهره ببرید که هرکدام در یکی از این زمینه‌ها مهارت بیشتری دارند.

بازی Assassin’s Creed Rebellion عنوانی بسیار جذاب است که گرافیک بصری زیبایی را به همراه دارد و موسیقی بازی بسیار خوب کار شده است. همچنین از طراحی جالب و متفاوت کاراکترها نمی‌توان گذشت. این بازی یکی از بهترین بازی‌های اندروید است که می‌توانید تجربه کنید و ساعت‌ها خود را در دنیای اساسین‌ها غرق نمایید.

Basketball Stars

ژانر: ورزشی

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

اگر به بازی‌های ورزشی و به‌خصوص بسکتبال علاقه‌مندید، استودیو Miniclip به کمک شما آمده تا تجربه‌ای خوشایند را برای‌تان به ارمغان آورد. بازی Basketball Stars ساخته استودیو Miniclip است که یک بازی آنلاین در سبک ورزشی به حساب می‌آید.

این بازی شما را در نقش یک بسکتبالیست قرار می‌دهد و شما باید در مسابقات مختلف غیر رسمی شرکت کرده و برای خود اسم و رسمی درست کنید. یکی از ایرادهایی که به این بازی می‌توان وارد کرد، عدم وجود بخش آفلاین است که در این حالت بازیکن در حالت آفلاین تنها می‌تواند به بخش تمرینات بازی دسترسی داشته باشد، البته این موضوع را اگر از زاویه دیگری ببینیم تبدیل به مزیت می‌شود چون در حالت آنلاین رقیب شما یک فرد واقعی است و هوش مصنوعی نیست که پس از مدتی از تجربه بازی خسته شوید.

شما در این بازی می‌توانید حالت‌های Career، Attacker-Defender و Shooting Race را تجربه کنید. در حالت Attacker-Defender شما در مقابل حریف خود قرار می‌گیرید و یکی مهاجم می‌شود و دیگری مدافع؛ هرکدام از شما امتیاز بیشتری به‌دست آورید برنده بازی خواهید شد. در حالت Shooting Race شما به‌طور مستقیم در مقابل حریف‌تان قرار نمی‌گیرید بلکه برنده از مجموع امتیازهای به‌دست آمده مشخص می‌شود. حالت آخر که Career نام دارد، شما را وارد بخش تقریبا داستانی بازی می‌کند و می‌توان گفت ترکیبی از دو حالت قبل است.

بازی Basketball Stars کیفیت بسیار خوبی دارد و با کسب امتیازات زیاد می‌توانید به شخصی‌سازی کاراکتر خود بپردازید و می‌توانید با این بازی ساعت‌ها خود را سرگرم کنید و لذت ببرید.

Bridge Constructor Medieval

ژانر: شبیه‌سازی

نمره گوگل پلی: 3/8 از 5

بازی Bridge Constructor Medieval یک عنوان کاملا متفاوت با اکثر بازی‌هایی است که تا به حال تجربه کرده‌اید. این بازی که توسط استودیو Headup Games ساخته شده به شما محیطی برای رشد خلاقیت‌تان ارائه می‌دهد.

بازی Bridge Constructor Medieval در محیطی جریان دارد که از لحاظ بازه زمانی به دوران قرون وسطی برمی‌گردد. در این بازی شما در نقش یک مهندس معمار ظاهر می‌شوید که وظیفه ساخت و ساز پل‌ها بر دوش شماست. مراحل به این‌گونه است که پادشاه از شما می‌خواهد برای عبور سربازان و خدمه‌اش پلی بنا کنید و کار شما هم دقیقا برآورده کردن خواسته امپراطور است. اما مسئله به این سادگی‌ها نیست و شما باید بتوانید باتوجه به موقعیت مکانی و حالت پل بهترین تصمیم را بگیرید و پلی متناسب با آن موقعیت بنا کنید.

اگر در هنگام عبور سربازان پل بدون مشکل باشد و سربازان به سلامت از پل عبور کنند شما آن مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید اما اگر در این میان ایرادی رخ دهد و پل از هم بپاشد باید به فکر تکرار آن مرحله باشید. گاهی در هنگام عبور سربازان حملات دشمن هم جریان خواهد داشت پس باید از سرپوش برای محافظت از سربازان استفاده کنید. دیگر نکته این است که شما باید باتوجه به بودجه دریافتی مصالح مورد نظر خود را انتخاب کنید و اگر قادر به تخمین درست نباشید به دردسر خواهید افتاد و همین نکات است که شما را به فکر وامی‌دارد و خلاقیت شما را به چالش می‌کشد. با عبور از هر مرحله و رسیدن به مرحله بعدی سطح بازی سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود و باید بیشتر از فکر و خلاقیت‌تان استفاده کنید.

این بازی گرافیک سه‌بعدی زیبایی دارد و صداگذاری به نحو احسن در آن انجام شده است. اگر شغل یا تحصیلاتی در زمینه معماری دارید یا حتی اگر به ساخت و ساز علاقه دارید می‌توانید از این بازی که یکی از بهترین بازی‌های اندروید است استفاده کنید و لذت ببرید.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Candy Crush Jelly Saga

ژانر: پازل

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

بازی Candy Crush Jelly Saga یکی از محبوب‌ترین و اعتیادآورترین بازی‌های استودیو King است که تاکنون روانه بازار شده. در این بازی همانند نسخه‌های پیشین این مجموعه شما با یک بازی پازل‌مانند روبه‌رو هستید که پر از رنگ‌های زیبا و خوراکی‌های اشتهاآور است.

در این نسخه شخصیت جدیدی به بازی اضافه شده که جنی (Jenny) نام دارد و وجود او باعث تنوع بیشتر در روند بازی شده است. همچنین دو حالت جدید به بازی اضافه شده که جلی (Jelly) و باس (Boss) نام دارند. شما در حالت جلی باید آبنبات‌ها و ژله‌ها را در ردیف‌های یکسان قرار دهید تا امتیاز بیشتر بگیرید. در حالت باس شما باید با ملکه‌ی ژله‌ای (Jelly Queen) رقابت کنید و مهارت خود را در مواجهه با او به چالش بکشید. این بازی دارای بخشی برای خرید درون برنامه‌ای است و اگر نمی‌خواهید پول واقعی را خرج کنید می‌توانید مراحل بازی را پشت سر هم طی کنید و امتیازات زیادی به‌دست آورید تا با آن‌ها بتوانید از فروشگاه آیتم‌های دلخواه‌تان را تهیه کنید. قابل ذکر است که این بازی شامل 120 مرحله می‌شود پس نگران تمام شدن این بازی نباشید چون بازی در برخی مراحل به قدری سخت می‌شود که شما را مجبور می‌کند که از راهنمای بازی کمک بگیرید.

این بازی گرافیک و رنگ‌بندی زیبایی دارد و حتی رنگ‌های موجود در بازی شما را به اشتها می‌آورد. بازی Candy Crush Jelly Saga به یکی از اعتیادآورترین بازی‌های اندروید معروف است و فقط باید یک بار آن‌را نصب کنید تا برای مدت زیادی اسیرش شوید.

Dota Underlords

ژانر: استراتژی

نمره گوگل پلی: 3/8 از 5

نام Dota همیشه تمام دوست داران بازی‌های ویدیویی را به یاد نسخه‌ی رایانه‌ای این بازی می‌اندازد که ناخودآگاه ذهن ما را به سمت مجموعه Warcraft هم سوق می‌دهد. حالا شرکت ولو (Valve) یک عنوان با الهام از همین سری عرضه کرده که سبک استراتژیکی را هم از آن به ارث برده است.

بازی Dota Underlords یک بازی جذاب و سرگرم کننده است که در آن از قهرمان‌های بازی Dota 2 هم می‌توانید استفاده کنید. پس از اجرای بازی به شما سه گزینه برای انتخاب داده می‌شود که شامل بخش آنلاین، آفلاین و بخش تمرینی می‌شود. اگر با سبک بازی آشنایی ندارد بهترین کار این است که از بخش تمرینی کار خود را آغاز کنید تا بتوانید در بازی با هوش مصنوعی یا سایر بازیکن‌های حریف از استراتژی مناسب استفاده کنید.

شما در هنگام ورود به بخش آنلاین بازی به 7 نفر دیگر وارد رقابت می‌شود که هر کدام از شما 8 نفر باید تلاش کند تا از دیگران دیرتر نوار سلامتی‌اش به اتمام برسد. در این بازی اگر برنده باشید تعداد سکه مشخصی دریافت می‌کنید و از آن سکه‌ها می‌توانید برای ارتقا سطح خود در بازی استفاده کنید.

بازی Dota Underlords  یکی از بهترین بازی‌های اندروید است که می‌توانید آن‌را تجربه کرده و از گرافیک زیبا و صداگذاری مثال‌زدنی آن نهایت لذت را ببرید.

Duet

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/6 از 5

گاهی برای جدا شدن از مسائل روزمره فقط نیاز به یک بازی موبایلی ساده دارید که نه نیازی به پردازنده قوی دارد و نه گوشی شما را سنگین می‌کند. بازی Duet یک بازی مستقل است که توسط استودیو Kumobius ساخته و منتشر شده است و کاملا برای گذراندن وقت و به چالش کشیدن تمرکز انتخاب مناسبی است.

برای انجام این بازی تنها کافی است به سمت چپ و راست صفحه نمایش ضربه بزنید تا دایره‌های آبی و قرمز جابه‌جا شوند. هدف شما در این بازی این است که از برخورد با موانع جلوگیری کنید و تا پایان هر مرحله بدون برخورد با موانع پیشروی کنید. این بازی تنوع مراحل بسیار زیادی دارد و گیم‌پلی آن نه‌تنها شما را از خود خسته نمی‌کند بلکه موجب جذب هرچه بیشتر شما می‌شود. بازی شامل بخش‌های مختلفی مثل Story، Encore، Epilogue و Challenges می‌شود که توضیح مختصری از هرکدام ارائه می‌دهیم.

بخش Story همان بخش اصلی بازی است و گیم‌پلی چیز متفاوتی را ارائه نمی‌دهد. پس از اتمام مراحل Story می‌توانید بخشی مثل Encore را تجربه کنید که با ورود به این بخش موانع از جلو و عقب به سمت شما می‌آیند و گیم‌پلی را برای‌تان سخت‌تر می‌کنند. بخش Epilogue نیز با آوردن موانع از طرفین شما را به چالش می‌کشد. در بخش Challenges هم می‌توانید در بازی به ثبت رکورد بپردازید و آن‌ را با دیگران به اشتراک بگذارید.

بازی Duet به‌دلیل سبک خود گرافیک خاصی ندارد ولی صداگذاری در بازی بسیار خوب کار شده و موسیقی بازی بی‌نظیر است، هر مرحله بنا به درجه سختی‌ که دارد دارای موسیقی متفاوتی است. اگر دوست‌ دارید یک بازی جذاب و در عین حال یک گیم‌پلی چالش برانگیز را تجربه کنید این بازی انتخاب مناسبی است.

Flick Goal!

ژانر: ورزشی

نمره گوگل پلی: 3/9 از 5

یکی از بهترین راه‌ها برای گذراندن وقت و گیر نکردن در حالت کسلی روی آوردن به بازی‌های ویدیویی است. امروزه اکثر افراد یک تلفن هوشمند در اختیار دارند و به همین دلیل باید گفت در جیب هر یک از ما، یک بازی‌ ویدیویی است. بازی Flick Goal! یک عنوان بسیار سرگرم کننده است که توسط شرکت Lion Studios برای پلتفرم اندروید منتشر شده است.

سبک این بازی ورزشی بوده و در آن شما در نقش یک بازیکن فوتبال ظاهر می‌شوید. بازی گیم‌پلی بسیار ساده و سرراستی دارد و هدف از کل بازی گل کردن توپ است. در این بازی شما باید پشت توپ قرار بگیرید و ضربه آزاد را وارد دروازه کنید. در این میان موانع متعددی از ماشین گرفته تا انسان سد راه شما می‌شوند. با گل کردن توپ‌ها و دریافت سکه و امتیاز می‌توانید به بخش شخصی‌سازی بروید و لباس، توپ و چندین موارد دیگر را به شکلی که دوست دارید شخصی‌سازی کنید.

بازی گیم‌پلی ساده‌ای دارد و کافی است نمایشگر را لمس کنید و به سمت محلی که می‌خواهید توپ به آن سمت حرکت کند، بکشید و حتی می‌توانید در صورت نیاز به توپ کات بدهید یا توپ را به‌صورت چیپ وارد دروازه کنید.

بازی Flick Goal! بخش چند نفره هم دارد که می‌توانید به‌صورت آنلاین در مسابقات یک درمقابل یک یا سه درمقابل سه به رقابت بپردازید. این بازی بدون شک نه‌تنها یکی از سرگرم کننده‌ترین عناوین ورزشی است بلکه آن را می‌توان از بهترین بازی‌های اندروید نیز قلمداد کرد.

Fruit Ninja 2

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/3 از 5

بسیاری از ما گاهی ممکن است دوست نداشته باشیم که خود را در داستان یک بازی غرق کنیم یا معماهای زیادی را حل کنیم. در این مواقع بیشتر به دنبال بازی‌هایی می‌گردیم که جنبه سرگرم کننده داشته باشند و روایت داستان عمیق چندان برای‌مان اهمیت نخواهد داشت. عناوین زیادی در این دسته بازی‌ها جای می‌گیرند ولی یکی از بهترین بازی‌های اندروید که بسیار هم سرگرم‌کننده است توسط شرکت Halfbrick Studios ساخته و منتشر شده است.

بازی Fruit Ninja 2 مسئله‌اش داستان یا حل پازل‌های سخت نیست و تنها قصد دارد برای مدتی شما را سرگرم کرده و از زندگی روزمره دور کند. همان‌گونه که می‌دانید و از نام بازی پیداست این عنوان نسخه دوم این سری بازی است که توسط استودیو هافبریک برای اندروید و آی او اس عرضه شده است.

شما در این بازی نقش یک نینجا را برعهده دارید که به نظر از آدم‌کشی خسته‌شده و تصمیم گرفته باقی عمر را به تکه‌تکه کردن غذاها و میوه‌های مختلف بپردازد. بازی Fruit Ninja 2 گیم‌پلی ساده‌ای دارد و کافی است که انگشت خود را روی صفحه نمایش بکشید و میوه‌ها و مواد غذایی را نصف کنید و سکه بگیرید، البته باید حواس‌تان را جمع کنید چون ممکن است در این میان چند بمب هم وجود داشته باشد که اگر آن‌ها را بزنید کارتان تمام است.

بازی Fruit Ninja 2 عنوانی است که بیشتر جنبه سرگرمی دارد و می‌تواند پس از یک روز سخت به کمک شما بیاید و کمی از خستگی‌تان بکاهد. اگر به‌دنبال یک بازی سرگرم‌کننده هستید که در بازه‌های زمانی کوتاه مدت شما را سرگرم کند این بازی را از دست ندهید.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Genshin Impact

ژانر: نقش‌آفرینی

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

بازی Genshin Impact که در سال 2020 توسط استودیو miHoYo منتشر شد از همان ابتدا به‌دلیل شباهت‌اش به بازی تحسین شده Zelda نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. البته این بازی از لحاظ داستانی هیچ شباهتی به زلدا ندارد ولی اتمسفر و طراحی محیط قطعا شما را به یاد آن بازی خواهد انداخت.

این بازی که در سبک اکشن RPG و Gacha است در جهانی  خیالی به نام Teyvat جریان دارد. جایی یک خواهر و برادر از هم جدا افتاده‌اند و شما در نقش یکی از آن‌ها باید در جهان بازی به ماجراجویی بپردازید تا خواهر/برادر خود را پیدا کنید. در این راه شما با کاراکترهای بیشتری آشنا می‌شوید که به شما در طول مسیر کمک می‌کنند. یکی از ویژگی‌های جذاب این بازی Open World بودن آن است که به شما قابلیت گشت و گذار در جهان زیبای بازی را می‌دهد. در طول بازی باید مبارزات زیادی را تجربه کنید و از شخصیت‌های مختلف که هرکدام ویژگی‌های منحصر به ‌فردی دارند کمک بگیرید تا بتوانید بازی را به‌خوبی به پایان برسانید.

بازی Genshin Impact با داشتن گرافیک بصری جذاب، صداگذاری بسیار خوب و گیم‌پلی عالی توانسته تجربه خوبی برای کاربران به همراه داشته باشد و انتظارات را برآورده است. اگر به‌دنبال یک بازی نقش‌آفرینی جذاب برای گوشی موبایل خود هستید یکی از بهترین انتخاب‌ها این بازی است.

Gods of Rome

ژانر: مبارزه‌ای

نمره گوگل پلی: 4/1 از 5

اگر به بازی‌های سبک مبارزه‌ای مثل عناوین مشهور Mortal Kombat و Tekken علاقه دارید و می‌خواهید مواردی مشابه آن‌ها را روی تلفن هوشمند خود داشته باشید باید خبر خوشی به شما بدهم، شرکت سرشناس Gameloft خواسته شما را برآورده کرده است. این شرکت که همه دوست داران بازی‌های موبایلی با آن آشنایی دارند دست به ساخت عنوانی متفاوت به نام Gods of Rome زده است.

این بازی در سبک مبارزه‌ای است و شما در آن می‌توانید از شخصیت‌های تخیلی و خدایان روم باستان یکی را انتخاب کرده و با حریف خود دست و پنجه نرم کنید. شما در ابتدا بازی را با شخصیتی نسبتا ضعیف شروع می‌کنید و به مرور زمان و با بازی‌های بیشتر می‌توانید شخصیت مورد نظر خود را قوی‌تر کنید. شما با گذراندن وقت بیشتر روی بازی می‌توانید پیشرفت کنید و برای مسابقات آنلاین آماده‌تر شوید و در آن بخش می‌توانید خود را بیشتر به چالش بکشید.

بازی Gods of Rome از نظر جلوه‌های بصری بسیار خوب کار شده و صداگذاری بازی نیز به‌خوبی انجام گرفته است. استودیو Gameloft این بازی را روی پلتفرم‌های اندروید، آی او اس و رایانه‌های شخصی منتشر کرده است. این بازی پس عرضه با استقبال گرمی از سوی کاربران روبه‌رو شد و درحال حاضر تعداد زیادی از بازیکن‌ها این عنوان را که بدون شک یکی از بهترین بازی‌های اندروید است، روی تلفن هوشمند خود دارند.

Golf Blitz

ژانر: ورزشی

نمره گوگل پلی: 4/1 از 5

بازی Golf Blitz توسط استودیو Noodlecake ساخته و منتشر شده است و همان‌گونه که از اسم‌اش پیداست، عنوانی است ورزشی و آن‌هم ورزشی که معروف به ورزش ثروتمندان است، یعنی گلف.

این بازی محیط ساده‌ای دارد و در طول بازی تنها کاری که باید انجام دهید این است که توپ را با ضربات کمتر و در زمانی کوتاه‌تر از رقبای خود به داخل سوراخ بیندازید. در این بازی شما به سه نفر دیگر به رقابت خواهید پرداخت. در حین بازی یک نوار پیروزی را در پایین صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد که مربوط به پیروزی شماست و پس از هر راند و باتوجه به عملکرد شما در آن‌ راند این نوار شروع به پر شدن می‌کند. این بازی در عین حال که محیطی ساده دارد به شدت شما را به چالش می‌کشد و همچنین کنترل بازی بسیار راحت است و کافی است انگشت خود را روی صفحه نمایشگر به سمت مسیری که می‌خواهید بکشید تا توپ حرکت کند. از دیگر ویژگی‌های این بازی می‌توان به امکان شخصی سازی کردن بازیکن گلف اشاره کرد که جذابیت بازی را بیشتر می‌کند.

بازی Golf Blitz با توجه به سبک بازی گرافیک بصری چشم‌گیری ندارد و استودیو Noodlecake بیشتر برای جنبه سرگرمی از جلوه‌ای کارتونی برای این بازی استفاده کرده است. اگر به دنبال یک بازی آنلاین و چالش برانگیز هستید این عنوان انتخاب خوبی است و شایان ذکر است که این عنوان درحال حاضر بدون تردید یکی از بهترین بازی های اندروید است.

Jelly Defense

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

اگر به سبک استراتژیکی علاقه دارید استودیو Infinite Dreams شما را برسر ذوق خواهد آورد زیرا بازی جدید این استودیو علاوه‌بر بامزه بودن، بسیار چالش برانگیز است. بازی Jelly Defense یک بازی استراتژیکی و دفاع از قلعه (Tower Defense) است که توسط استودیو Infinite Dreams برای پلتفرم اندروید عرضه شده است.

شما در این بازی به عنوان گروهی از ژله‌های بامزه باید بر سر راه دشمنان‌تان قرار بگیرید و به آن‌ها اجازه ندهید که از دام شما فرار کنند. بازی Jelly Defense به‌شدت مهیج است و گیم‌پلی آن بسیار اعتیادآور است. شما برای پیروز شدن در مراحل این بازی باید از استراتژی‌های متفاوتی استفاده کنید تا دشمن را به زانو درآورید و برنده شوید.

بازی Jelly Defense گرافیک بصری جالب و بامزه‌ای دارد که به تجربه شما در بازی کمک زیادی می‌کند، همچنین صداگذاری در بازی به‌خوبی انجام گرفته و بازی را بیش از پیش جذاب می‌کند. اگر به بازی‌های استراتژیکی علاقمند هستید این بازی که یکی از بهترین بازی‌های اندروید است، انتخاب مناسبی برای شماست.

Jetpack Joyride

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

همه ما شرکت Halfbrick Studios را با سری بازی‌های Friut Ninja می‌شناسیم ولی این‌بار شرکت هافربیک دست به ساخت یک بازی متفاوت زده است. بازی Jetpack Joyride در سبک اکشن و Side-Scrolling است که از همان ابتدای کار طرفداران زیادی را به خود جذب کرد. این بازی در ابتدا کار خود در سال 2011 برای پلتفرم آی او اس منتشر شد و پس از موفقیت‌های فراوان به‌مرور زمان برای سایر پلتفرم‌ها نیز عرضه شد.

در این بازی شما در نقش فردی به نام بری (Barry) ظاهر می‌شوید که باید او را از بین آزمایشگاه‌های مختلفی که توسط دانشمندان دشمن اداره می‌شوند عبور داده و به آزمایشگاه مرکزی برسانید. در این بین شما با انواع و اقسام مشکلات روبه‌رو می‌شوید و باید در حین پرواز با جت‌پکی که در اختیار دارید از بدون برخورد با هیچ‌یک از موانع عبور کنید. هدف شما از طی کردن مسافت در بازی چه در حالت پرواز و چه به‌صورت پیاده ثبت رکورد است. همچنین در طول مسیرتان نه‌تنها باید از موانع دوری کنید، بلکه گاهی در هنگام عبور سکه‌هایی می‌بینید که بهتر است از خیر آن‌ها نگذرید زیرا داشتن آن‌ها کمک زیادی در روند بازی به شما خواهد رساند. به‌عنوان مثال با داشتن سکه می‌توانید کاراکتر خود را شخصی سازی کنید یا تجهیزات خود را ارتقا دهید؛ این‌کار به شما اجازه می‌دهد با قابلیت‌های بیشتری پا به مراحل بعدی بگذارید.

بازی Jetpack Joyride عنوانی بسیار سرگرم کننده است که با گرافیک جذاب و صداگذاری خاص خود می‌تواند شما را ساعت‌ها در دنیای خود غرق کند.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Johnny Trigger

ژانر: اکشن

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

استودیو Say Games با ساخت بازی Johnny Trigger توانست بسیاری از دوست داران سبک اکشن بازی‌های موبایلی را ذوق زده کند. در این بازی شما در نقش یک شخصیت  کچل به‌نام جانی (Johnny) ایفای نقش می‌کنید که در نگاه اول شما را به یاد هیتمن می‌اندازد. البته هیتمن تنها نام آشنا در ارتباط با این بازی نیست بلکه تجربه بازی چیز مثل بازی مکس پین یا تماشای فیلم جان ویک است.

در این بازی شما نقش جانی را برعهده دارید که مثل ابرقهرمانان دنیای دی سی و مارول تصمیم گرفته به تنهایی قانون را اجرا کند و در گروه‌های مافیایی را از بین ببرد. این بازی تقریبا مشابه با بازی‌های سبک Runner است و شما نقشی در هدایت کاراکتر اصلی بازی ندارید و تنها کاری که باید انجام دهید، این است که صفحه نمایشگر را لمس کنید تا بتوانید به سمت دشمنان خود شلیک کنید. سیستم حرکتی بازی به شما چندان انتخاب زیادی نمی‌دهد و حرکات پرش و دیگر حرکات اکشن به‌صورت پیشفرض توسط بازی انجام می‌گیرد و شما فقط باید در زمان مناسب ماشه را بکشید تا کار دشمن را یکسره کنید. اگر شانس‌تان را از دست بدهید و تیرتان خطا برود کارتان تمام است و باید از Checkpoint قبلی خود به بازی ادامه دهید (دکه‌های تلفن عمومی محل Checkpointها هستند).

بازی Johnny Trigger یکی از بهترین بازی‌های اندروید در سبک اکشن است که با داشتن جلوه‌های بصری جذاب و صداگذاری مناسب تجربه‌ای خوب را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 Jumanji Epic Run

ژانر: رانر، ماجراجویی

نمره گوگل پلی: 4/0 از 5

بازی‌های ویدیویی از گذشته تاکنون اقتباس‌های زیادی از فیلم‌ها، کتاب‌ها و دیگر رسانه‌ها داشته‌اند. استفاده از نام عناوین بزرگ، بازی‌ها را بیشتر مورد استقبال قرار می‌دهد. یکی از بهترین بازی‌های اندروید که این کار را به نحو احسن انجام داده است، Jumanji Epic Run است که توسط استودیو Crazy Labs تهیه و منتشر شده است.

این بازی اقتباسی از مجموعه فیلم‌های Jumanji است که به شما اجازه می‌دهد تا در دنیای فانتزی این مجموعه ماجراجویی کنید. بازی Jumanji Epic Run در سبک Runner است و اگر با این سبک آشنا نیستید باید بگویم این عنوان از لحاظ کلی به بازی Subway Surfurs شباهت دارد ولی تفاوت‌های عمده‌ای را می‌توان در این بازی دید.

شما در این بازی کنترل شخصیت دکتر اسمولدر بریواستون را برعهده دارید که کاراکتر آن از روی دواین جانسون (راک) الهام گرفته شده است که احتمالا همه او را به‌دلیل شهرت‌اش از بازیگری گرفته تا ورزش می‌شناسند. همانگونه که پیشتر اشاره شد شما در این بازی باید کاراکترتان را در مسیر به‌ نحوی کنترل کنید که به موانع برخورد نکند. البته شخصیت دکتر اسمولدر تنها کاراکتر قابل بازی نیست و با پیشرفت در بازی می‌توانید از 3 کاراکتر دیگر نیز استفاده کنید که هریک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. همچنین در مسیر می‌توانید به جمع کردن سکه بپردازید و با استفاده از آن‌ها شخصیت خود را شخصی‌سازی کنید.

بازی Jumanji Epic Run بسیار مهیج است و گرافیک بصری و رنگ‌‌بندی محیط فانتزی بازی چشم‌نواز است. گیم‌پلی بازی به خوبی تنوع را حفظ کرده و می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند.

Lara Croft Relic Run

ژانر: اکشن، رانر

نمره گوگل پلی: 4/0 از 5

همه دوست‌داران بازی‌های ویدیویی لارا کرافت (Lara Croft) را می‌شناسند چون بی‌شک او مهم‌ترین و معروف‌ترین کاراکتر زن در بازی‌های ویدیویی است. تاکنون بازی‌های فراوانی برای پلتفرم‌های گوناگون با الهام از این شخصیت ساخته شده که بسیاری از آن‌ها به‌یاد ماندنی هستند. حالا استودیو Crystal Dynamics بار دیگر ما را با لارا در ماجراجویی‌هایش همراه می‌کند.

بازی Lara Croft Relic Run در سال 2015 توسط شرکت Square Enix عرضه شد و در همان ابتدای کار مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت. این بازی در سبک Runner است که یعنی شما کنترلی روی حرکت کاراکترتان ندارید و فقط باید مانع برخورد او به موانع شده و در مسیر امتیاز جمع کنید و دشمنان‌تان را از بین ببرید.

بازی دارای تنوع محیط وسیعی است و شما محیط‌هایی مانند جنگل، معبد، کوهستان، بیابان و … را تجربه خواهید کرد. تنوع محیط موجب می‌شود که به هیچ وجه از بازی خسته نشوید و ساعات زیادی را پای این عنوان بگذرانید. شما در این بازی سلاح‌های مختلفی مثل کلت و تیر و کمان را نیز امتحان خواهید کرد و همچنین با توجه به موقعیت ممکن است پیاده یا سوار بر یک وسیله نقلیه باشید. قابل ذکر است که به مرور زمان و با کسب امتیازات بیشتر می‌توانید سلاح‌های خود را ارتقا دهید تا در روند بازی به شما کمک بیشتر برسانند.

بازی Lara Croft Replic Run دارای جلوه‌های بصری و مکان‌هایی بسیار دیدنی است و می‌تواند بسیاری از انتظارات شما را برآورده کند. پس اگر به ماجراجویی علاقه دارید بیش از این صبر نکنید و در کنار لارا به گشت و گذار بپردازید.

Legends of Runeterra

ژانر: کارتی

نمره گوگل پلی: 4/6 از 5

بازی کارتی Legends of Runeterra که توسط استودیو Riot Games منتشر شده است. این بازی همانگونه که در نام‌اش هم پیداست با بازی League of Legends ارتباط دارد و کارت‌های این بازی ترکیبی است از قهرمانان جهان لیگ آو لنجنز.

  چرا باید انیمه هفت گناه کبیره را ببینیم؟

در آغاز بازی 4 کارت در اختیار شما قرار می‌گیرد که با صرف مانا می‌توانید آن‌ها را با هدف حمله یا دفاع در زمین بازی بچینید. بازی به نحوی دنبال می‌شود که هرکس زودتر کریستال‌هایی که در اختیار دارد را تمام کند بازنده بازی خواهد بود.

کارت‌های بازی به دو دسته Spell و Unit تقسیم می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. کارت‌های Unit از هیروها و فالورها تشکیل شده است که وظیفه حمله را برعهده دارند و تحت شرایط خاصی (مثلا بعد از دوبار حمله) ارتقا پیدا می‌کنند.

بازی از 4 سیستم مبارزاتی تشکیل شده که بازیکن در مقابل بازیکن، بازیکن در مقابل هوش مصنوعی، بخش Expeditions و Challenges هستند. از دو بخش آخر می‌توانید بیشتر برای تمرین و آزمون و خطا استفاده کنید تا توانایی هر یک از کارت‌های استفاده می‌کنید را بهتر درک کنید و با توجه به قابلیت‌های هرکدام از کارت‌ها بتوانید در بازی استراتژی خاصی را پیاده کنید و حریف خود را به زانو درآورید.

این بازی گیم‌پلی خوب و سرگرم‌کننده‌ای دارد و به شما اجازه می‌دهد ساعات خوشی را بدون توجه به گذر زمان تجربه کنید.

Missile Escape

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/2 از 5

گاهی برای فرار از دغدغه‌های زندگی روزمره راهی بجز پناه آوردن به بازی‌های ویدیویی نداریم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی نیست که برای اجرای بازی‌ها حتما به سراغ کامپیوترمان برویم بلکه در جیب هریک از ما یک گوشی هوشمند وجود دارد که هر وقت اراده کنیم، می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

بازی Missile Escape یک بازی ساده است که توسط استودیو 2ndBoss منتشر شده است. در این بازی شما باید یک هواپیما را هدایت کنید تا به موشک‌ها برخورد نکند و باید جواب حملات دشمن را نیز بدهید. گیم‌پلی بازی بسیار ساده است ولی در عین حالی بازی حالتی شدیدا اعتیادآور دارد. با این بازی می‌توانید مراحل زیادی را پیشت سر بگذارید و امتیازات فراوان کسب کنید تا بتوانید با افراد مختلف در سراسر دنیا به رقابت بپردازید.

این بازی کم حجم و سبک تاکنون بیش از 1 میلیون بار از طریق گوگل‌ پلی دانلود و نصب شده است و با بیش از 15 هزار رای میانگین نمره 4.2 از 5 را کسب کرده که این عنوان از 2ndBoss را به یکی از بهترین بازی‌های اندروید بدل کرده است.

پس اگر می‌خواهید کمی از اضطراب محیط دور بمانید و چند ساعت مفرح را طی کنید، بازی Missile Escape را به هیچ نحو از دست ندهید.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

PAKO

ژانر: مسابقه‌ای

نمره گوگل پلی: 4/3 از 5

سبک مسابقات اتوموبیل‌رانی یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در بین تمام پلتفرم هاست و این بازی‌ها همیشه توانسته‌اند طرفداران زیادی را به سمت خود بکشانند. این نوع بازی‌ها روی تلفن‌های هوشمند نیز از محبوبیت زیادی برخوردارند زیرا تلفن همراه بسیار کوچک‌تر از کنسول است و به‌سادگی می‌توان آن را با خود جابه‌جا کرد.

استودیو Tree Men Games یک بازی نسبتا متفاوت را تولید و روانه بازار کرده است که PAKO نام دارد. این بازی همان سبک مسابقات اتوموبیل‌رانی را دنبال می‌کند فقط با این تفاوت که اینجا بحث بین پلیس و فرد تحت تعقیب است. شما در این بازی باید در نقش فراری ظاهر شوید و از دست خودروی پلیس بگریزید و بازی به نحوی طراحی شده است که باری دشواری بیشتر آن موانعی هم بر سر راه شما قرار می‌گیرد. همچنین بازی دارای حالت‌های متفاوت و مکان‌های نسبتا زیادی است که در هر یک از آن‌ها می‌توانید تجربه جدیدی کسب کنید.

پس اگر به بازی‌های اتوموبیل رانی علاقه دارید یا می‌خواهید چند ساعتی را به خود استراحت داده و از گذر زمان لذت ببرید به شما پیشنهاد می‌کنم به هیچ عنوان بازی PAKO را نادیده نگیرید.

RAID Shadow Legends

ژانر: نقش‌آفرینی

نمره گوگل پلی: 4/3 از 5

بازی RAID Shadow Legends یک بازی نقش آفرینی (RPG) است که در سال 2018 توسط استودیو Plarium ساخته و منتشر شده است. این بازی در زمان عرضه قدمی نو در جهان بازی‌های موبایلی بود که نشان داد این پلتفرم هم حرف‌هایی برای گفتن دارد.

بازی RAID Shadow Legends داستان بازی از چند بخش تشکیل شده که در جهانی فانتزی به نام Teleria جریان دارد. بازی اینگونه شروع می‌شود که 4 جنگجوی بزرگ با هدف نجات دنیا از در صدد پیدا کردن یک کریستال خاص هستند و به‌همین دلیل وارد دانجینی تاریک و خوفناک می‌شوند. مطابق تمام افسانه‌ها اوضاع به‌خوبی پیش نمی‌رود و آن‌ها با یک اژدهای ترسناک مواجه می‌شوند. آن‌ها هرچه تلاش می‌کنند، نمی‌توانند اژدها را از پا درآورند و توسط آن اژدها کشته می‌شوند. اینجاست که یک فرشته به نام آربیتر از راه می‌رسد و به شما اجازه می‌دهد یکی از مبارزان را به حیات بازگردانید و به کمک او تیمی برای نجات جهان تشکیل دهید.

برای شروع بازی باید پنج هیرو انتخاب کنید و با کمک آن‌ها که هرکدام‌شان مهارت‌های مختص به خود را دارند در راه پیروزی گام بردارید. بازی محیطی بسیار زیبا و جذاب دارد که در کنار گیم‌پلی خیره کننده‌اش، یک بازی اعتیادآور را برای کاربران به‌وجود آورده است.

بازی RAID Shadow Legends گرافیک بسیار مطلوبی دارد و در بازی جزئیات زیادی به‌کار رفته که به بهبود بازی کمک زیادی کرده است. اگر به ژانر نقش آفرینی علاقمند هستید، این بازی را هرگز از دست ندهید.

Raiders of the North Sea

ژانر: استراتژی، بردگیم

نمره گوگل پلی: 4/7 از 5

امروزه اقتباس برای ساخت بازی‌های ویدیویی متداول شده است، خواه این اقتباس‌ از فیلم و سینما باشد یا کتاب و کمیک، همه آن‌ها به‌دلیل نامی که برای خود دست و پا کرده‌اند نیاز به تبلیغ گسترده‌ای برای بازی اقتباس شده به‌وجود نمی‌آورند. امروز کاری با رسانه‌های ذکر شده نداریم و به اقتباسی متفاوت می‌پردازیم. بازی Raider of the North Sea یک بازی استراتژیکی است که توسط استودیو Dire Wolf ساخته و روانه بازار شده است. این بازی اقتباسی از یک بازی رومیزی است و با اینکه شاید کمی تعجب‌برانگیز باشد ولی تغییرات بازی چیزی از ارزش‌های آن کم نکرده و این اقتباس به نحو احسن کار شده است.

شما در این بازی در نقش گروهی از وایکینگ‌ها هستید و باید همان کاری را کنید که وایکینگ‌ها در آن تبحر داشتند، یعنی حمله به مناطق مختلف و غارت دارایی ساکنان آن مناطق. بازی به همین سادگی‌ها هم نیست و شما باید مراقب باشید که از منابع‌تان به درستی استفاده کنید تا دچار کمبود نشوید. همچنین بخش شخصی‌سازی بازی به خوبی کار شده است و می‌توانید موارد زیادی را شخصی‌سازی کنید، به‌عنوان مثال می‌توانید یک پرچم منحصر به فرد برای خود‌تان طراحی کنید تا همه شما را با آن بشناسند. توانایی ارتقای محل سکونت نیز از دیگر ویژگی‌های این بازی است.

بازی Raider of the North Sea گرافیک بصری زیبایی دارد و با جلوه‌های صوتی خوبی که در بازی استفاده شده است، این عنوان به اثری باارزش تبدیل شده و می‌توان آن را یکی از بهترین بازی‌های اندروید دانست.

Rayman Adventures

ژانر: ماجراجویی

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

نام Rayman برای بسیاری از ما کاملا آشناست و یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین فرنچایزهای تاریخ بازی‌های ویدیویی به این شخصیت اختصاص یافته است. شخصیت Rayman بیش از 20 سال پیش برای بار اول توسط استودیو یوبیسافت خلق شد و از آن موقع تاکنون طرفداران زیادی را به‌دست آورده است.

بازی Rayman Adventures که توسط شرکت Ubisoft ساخته و منتشر شده است، بار دیگر به ما اجازه می‌دهد که با این شخصیت دوست داشتنی به ماجراجویی بپردازیم ولی این‌ بار روی گوشی‌های هوشمندمان. این بازی در سبک ساید اسکرولر است و شما مدیریت حرکات ریمن را برعهده ندارید و فقط وظیفه پرش و نابود کردن دشمنان بر دوش شماست.

داستان این قسمت از ماجراجویی‌های ریمن اینگونه است که یک سری موجود به نام Incrediball که موجودات توپ‌مانند هستند اسیر شده‌اند و شما باید برای نجات آن‌ها به دل دشمن بزنید و نجات دهنده‌شان باشید. در طول مسیر برخی Incrediballها هستند که هنوز در بند اسارت گیر نکرده‌اند و می‌توانند به شما کمک کنند.

یوبیسافت برای این که بازی خسته کننده نشود، شخصیت باربارا (دوست وایکینگ ریمن که همیشه با اوست) را به بازی اضافه کرده است و می‌توانید برای طی کردن مراحل از او نیز استفاده کنید.

بازی Rayman Adventures به همه ما نشان می‌دهد که چه کارهایی از دست یک بازی موبایل برمی‌آید و با محیط زیبا و رنگارنگ خود در کنار موسیقی گوش نوازش تجربه‌ای تکرارنشدنی برای ما به وجود می‌آورد تا همیشه از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های اندروید یاد کنیم.

Rider

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/0 از 5

نیازی نیست دائما به سمت بازی‌هایی برویم که محیطی با گرافیک خیره‌کننده و جلوه‌های بصری خارق‌العاده‌ای دارند، گاهی فقط برای فرار از استرس محیط یا خستگی روزانه نیازی به یک بازی ساده داریم تا اوقات خوشی برای‌مان رقم بزنند و کمی از خستگی ما را رفع کنند. یکی از همین نوع بازی‌ها Rider نام دارد که توسط استودیو Ketchapp تولید و منتشر شده است.

این بازی محیط ساده‌ای دارد و گیم‌پلی آن بسیار سر راست و در عین حال جذاب است. تنها کافی است انگشت خود را روی صفحه نمایش فشار دهید تا موتورتان به حرکت در بیاید. اما مسئله به همین سادگی‌ها نیست و شیب‌های تندی در طول مسیر پیش‌ روی شما قرار می‌گیرند که عبور را برای شما چالشی می‌کنند. در این بازی می‌توانید با جمع کردن الماس‌ها امتیاز جمع کنید و علاوه‌بر این می‌توانید برای جمع کردن امتیازات بیشتر وقتی پس از پرش در هوا معلق هستید با نگاه داشتن انگشت‌تان روی صفحه نمایش حرکات نمایشی انجام دهید، اما باید مراقب باشید که خیلی این کار را طولانی نکنید زیرا اگر به پشت با زمین برخورد کنید هرچه پیشروی کرده‌اید را باید از نو تکرار کنید.

با امتیازات به‌دست آمده می‌توانید موتورسیکلت‌های جدیدی بخرید که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند و به جذاب‌تر شدن و تکراری نشدن بازی کمک زیادی می‌کنند. بازی Rider محیط جذابی دارد که در هر مرحله از نورهای نئونی متفاوتی استفاده شده است تا برای کاربر خسته‌کننده نباشد. پس اگر به‌دنبال یک بازی هستید که کمی از حال و هوای روزمرگی خارج‌تان کند، بازی Rider را در لیست خود قرار دهید.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Sky Children of the Light

ژانر: نقش‌آفرینی، چندنفره

نمره گوگل پلی: 4/2 از 5

نام استودیو Thatgamecompany همیشه ما را به یاد بازی فوق‌العاده‌اش یعنی Journey می‌اندازد که به لطف این بازی توانست جوایز زیادی را از آن خود کند. این استودیو با بازی Sky: Children of the Light نشان داد که موفقیت به‌دست آمده از بازی قلبی اتفاقی نبوده است.

این بازی یک شاهکار به تمام معناست و در همان لحظات شروع بازی محیط جذاب و بی‌نظیرش شما را محو خود می‌کند. این بازی نقش آفرینی (RPG) در جهانی به نام Sky جریان دارد که سابقا ساکنان بسیار خوشحالی داشته ولی با یک نفرین‌، ستاره‌هایش که حکم امید و روشنایی را برای مردم این سرزمین داشتند از بین می‌روند. حال این جهان در غم و تاریکی فرو رفته و شما به‌عنوان یکی از فرزندان نور باید به‌دنبال منبع این نفرین بگردید و روشنایی، امید و نشاط را به دنیای خود بازگردانید.

گیم‌پلی بازی باوجود این که اکشن زیادی ندارد ولی بسیار جذاب است و از ویژگی‌های بازی می‌توان به قدرت پرواز اشاره کرد که جذابیت بازی را بیشتر از قبل افزایش می‌دهد. این بازی علاوه‌بر بخش داستانی، به‌صورت چند نفره و آنلاین هم قابل بازی است و می‌توانید با کمک دیگر بازیکن‌های بازی از سراسر دنیا به حل معماها مشغول شوید.

بازی Sky: Children of the Light از نظر بصری حرف ندارد و به حق یک اثر هنری محسوب می‌شود. همچنین صداگذاری و موسیقی بازی هم مانند سایر بخش‌های آن عالی کار شده و تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای‌تان خواهد ساخت. این بازی بدون شک یکی از بهترین بازی های اندروید است که می‌توانید آن را تجربه کنید.

Snipers vs Thieves

ژانر: اکشن

نمره گوگل پلی: 4/1 از 5

بازی‌هایی که تقابل رقابت دزد و پلیس را روایت می‌کنند از دیرباز تاکنون مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته‌اند. استودیو Playstack عنوانی متفاوت ولی با همین درون مایه را با نام Sniper vs Thieves ساخته و منتشر کرده است.

در این بازی شما فقط کنترل شخصیت مثبت داستان را برعهده ندارید و می‌توانید در نقش دزد نیز قرار بگیرید. بازی به‌صورت آنلاین جریان دارد و در طول هر بازی به‌صورت یکی در میان شما در نقش شکار یا شکارچی قرار می‌گیرید. در نتیجه با حضور بازیکن‌های آنلاین بازی رقابتی‌تر و جذاب‌تر خواهد شد و حتی با ارسال شکلک‌های خاص می‌توانید رقیب خود را در طول بازی اذیت کنید. یکی از مزیت‌های ستودنی این بازی، قرار دادن بازیکن‌های هم سطح در کنار هم است تا اگر تازه کار باشید سریع شکست نخورید و از بازی زده نشوید.

با کسب امتیاز می‌توانید در بازی هرچه بیشتر پیشرفت کنید و سلاح‌های جدیدتری را برای خود تهیه نمایید. بازی Sniper vs Thieves بسیار جذاب و سرگرم کننده است که می‌تواند ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند. این بازی بسیار دوست‌داشتنی است که با طراحی خاص خود توانسته به خوبی از عناصر کمدی کمک بگیرد.

Soccer Stars

ژانر: ورزشی

نمره گوگل پلی: 4/2 از 5

با قطعیت می‌توان گفت که فوتبال پرطرفدارترین ورزش دنیاست و این استقبال عمومی باعث شده تا اثرات این ورزش را به‌طور گسترده در دنیای بازی‌های ویدیویی هم ببینیم. تاکنون بازی‌های زیادی در این سبک منتشر شده‌اند و هرکدام سبک و سیاق مختص به خود را عرضه کرده‌اند، مثلا از بازی با سبک واقعی بگیرید تا عناوینی که در آن فقط می‌توانید ضربات ایستگاهی بزنید. اما این بار یک عنوان متفاوت‌تر توسط استودیو Miniclip منتشر شده که این بازی، Soccer Stars نام دارد.

در این بازی شما چند مهره را در اختیار دارید و با استفاده از آن‌ها باید به رقابت با رقیب‌تان بپردازید. بازی به‌صورت نوبتی پیگیری می‌شود و جریان از این قرار است که شما در نوبت خود باید یکی از مهره‌های‌تان را به سمت توپ پرتاب کنید تا بتوانید دروازه حریف را تهدید کنید و و در مقابل حریف شما نیز همین هدف را دارد پس باید مراقب باشید که همیشه از دروازه‌تان به‌خوبی مراقبت کنید.

این بازی را در حالت آنلاین و با افراد مختلفی در سراسر دنیا می‌توانید انجام دهید و حتی در بازی چندین جمله پیش‌فرض وجود دارد که با ارسال آن‌ها می‌توانید برای هم کری بخوانید. بازی دارای مهره‌های متنوع، با طرح و لوگوی تیم‌های باشگاهی و ملی است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با جمع کردن امتیازات بیشتر می‌توانید وارد مسابقات مختلف شده و در این تورنمنت‌ها مهارت خود را بسنجید.

بازی Soccer Stars بسیار ساده و در عین حال فوق‌العاده سرگرم کننده است و می‌توانید با دوستان‌تان دور هم جمع شده و از آن لذت ببرید.

Total War Battles KINGDOM

ژانر: استراتژی

نمره گوگل پلی: 4/0 از 5

دوست‌داران بازی‌های استراتژیکی قطعا با سری بازی‌های Total War آشنا هستند. این فرنچایز که بیش از 20 سال از انتشار اولین نسخه آن می‌گذرد، در این سال‌ها توانسته علاقه بسیاری را به خود جلب کند و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استراتژیکی دنیای بازی‌های ویدیویی شود.

شرکت سگا (Sega) که صاحب امتیاز این مجموعه است تصمیم گرفت که بالاخره یکی از نسخه‌های این سری را برای گوشی‌های هوشمند نیز منتشر کند. بازی Total War Battles: KINGDOM توسط استودیو Creative Assembly تولید شده و شرکت سگا آن را برای کامپیوترهای شخصی و تلفن‌های هوشمند عرضه کرد. این بازی با اینکه اولین بار بود که روی موبایل آمده ولی بازهم عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد.

با بازی کردن این نسخه می‌توانید به مفهوم واقعی بازی استراتژیکی پی ببرید و اگر هم چندان به انجام این سبک بازی‌ها علاقه ندارید پیشنهاد می‌کنم یک شانس به این بازی بدهید تا به‌راحتی نظرات را تغییر دهد. یک مزیت بسیار خوب این بازی، داشتن حالت کراس پلی است که در این حالت می‌توانید بدون هیچ دردسری بازی را روی هر پلتفرمی که دوست دارید پیش ببرید و هروقت اراده کردید پلتفرم‌تان را تغییر دهید، بدون حتی یک مشکل در بارگذاری سیوها و پیشرفت‌های بازی.

بازی Total War Battles: KINGDOM بی شک یکی از بایدها برای دوست داران ژانر استراتژیکی است و با داشتن گرافیک بی‌نظیر و نبردها شلوغ و پرهیاهو می‌تواند شما را ساعات زیادی به خود مشغول کند.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Two Player Games

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

گاهی در کنار دوست خود نشسته‌اید و نمی‌دانید چi طور وقت خود را بگذرانید. در این مواقع تلفن هوشمندتان به داد شما خواهد رسید تا بتوانید با بازی‌های دو نفره وقت خود را سپری کنید. استودیو JindoBlu کاملا به این مسئله فکر کرده و عنوانی را منتشر کرده که برای چنین وقت‌هایی انتخاب بی‌نظیری است. این بازی Two Player Games نام دارد و همان‌طور که از اسم آن پیداست، بازی‌هایی دو نفره را به ما ارائه می‌دهد.

این بازی تنوع بسیار زیادی دارند و شامل بیش از 20 بازی می‌شود. برای نمونه می‌توان به بازی‌هایی نظیر پینگ پونگ، شمشیر بازی، هاکی، مار بازی، پنالتی زدن، سونو، مسابقه اتومبیل سواری، بسکتبال، فوتبال دستی و عناوین بسیار زیاد دیگری اشاره کرد. مزیت این بازی عدم نیازش به برقراری اتصال از طریق وای‌فای یا بلوتوث است که در صرفه‌جویی شارژ موبایل‌تان به شما کمک می‌کند. این نکته قابل ذکر است که با وجود دو نفر بودن بازی‌ها، شما می‌توانید به‌صورت تک نفره هم از آن‌ها استفاده کنید و لذت ببرید.

پس اگر به‌دنبال یک بازی هستید که در اوقات فراغت در کنار یکی از دوستان‌تان آن را تجربه کنید، ما نه تنها یکی بلکه یک مجموعه‌ بازی را در قالب یک عنوان در لیست بهترین بازی های اندروید به شما پیشنهاد می‌دهیم.

Yu-Gi-Oh! Duel Links

ژانر: کارتی

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

در چند سال اخیر اقتباس از روی انیمه ومانگا بیشتر از قبل شده زیرا این بازی‌ها به شدت از جانب کاربران مورد استقبال قرار می‌گیرند. یکی از موفق‌ترین بازی‌های موبایلی اقتباس‌ شده از مانگا، بازی Yu-Gi-Oh! Duel Links است که از روی مانگایی به همین نام برگرفته شده است.

این بازی ابتدا به‌صورت رومیزی بود که شرکت Konami حق انتشار این بازی را خرید و در سال 2016 آن را در قالب یک بازی موبایلی راهی بازار کرد. شما در این بازی می‌توانید از شخصیت‌های اصلی همین مانگا استفاده کنید و در بازی به رقابت با حریفان بپردازید.

همانطور که اشاره شد بازی به شکل کارتی است و شما باید از میان صدها کارت با ویژگی‌های خاص خود، موارد مشخصی را انتخاب کنید و با استراتژی درست به رقابت با رقبا بپردازید. داشتن تعداد کارت‌های زیاد این بازی را تقریبا به یک عنوان تخصصی بدل کرده زیرا شما باید ویژگی تک‌تک کارت‌ها را بلد باشید تا بتوانید در بازی پیشرفت کنید و رقیب‌های خود را شکست دهید.

شما در این بازی می‌توانید به‌صورت آنلاین به کاربرانی از سراسر دنیا متصل شده و با آن‌ها رقابت کنید. بازی Yu-Gi-Oh! Duel Links عنوانی بسیار جذاب است که فقط باید مدتی به آن زمان بدهید تا بازی را خوب یاد بگیرید، سپس به این نتیجه می‌رسید که این بازی یکی از بهترین بازی های اندروید است که تا به حال تجربه کرده‌اید.

شاه دزد

ژانر: استراتژی

نمره کافه بازار: 4/6 از 5

در سال‌های گذشته استودیوهای ایرانی معمولا روند ساخت بازی‌شان به این صورت بود که یک بازی خارجی به موفقیت می‌رسید و همان بازی توسط استودیوهای داخلی به‌سرعت بومی سازی می‌شد که معمولا هم کیفیت نسخه داخلی کمتر از نمونه اصلی بود. اما استودیو کاریزما با ساخت و انتشار بازی شاه دزد ورق را برگرداند.

این بازی مهیج شما را در نقش یک سارق قرار می‌دهد که هدفی جز خالی کردن جیب رقبا ندارد. روند بازی شاه دزد به اینگونه است که شما باید از مسیری که سایر بازیکن‌ها به‌صورت آنلاین آن را تله گذاری کرده‌اند عبور کنید و به گاوصندوق مورد نظر برسید تا بتوانید سکه‌ها و طلاهایی که در آن قرار دارند را به‌دست آورید.

بازی فقط به همین موارد خلاصه نمی‌شود بلکه شما هم باید از گاوصدوق‌تان در مقابل سایر بازیکن‌ها مراقبت کنید تا آن‌ها به شما دستبرد نزنند و همین تنوع حالت بازی موجب می‌شود تا گیم‌پلی به هیچ‌وجه تکراری نشود.

اگر شما در سرقت از کاربری شکست بخورید بخشی از امتیازتان به او منتقل می‌شود و برعکس، اگر دیگران در سرقت از شما ناکام باشند بخشی از امتیاز آن‌ها به شما می‌رسد.‌ با جمع کردن سکه‌ها بیشتر می‌توانید کاراکتر خود را شخصی‌سازی کنید و تله‌هایی با تنوع بیشتر تهیه کنید تا سکه‌های‌تان غیرقابل دسترس‌تر از قبل شوند.

بازی شاه دزد اثری جذاب از استودیوی ایرانی کاریزماست که توانسته مخاطبان زیادی به‌دست آورد و با داشتن گرافیک زیبا و صداگذاری خیلی خوب به یکی از بهترین بازی های اندروید بدل شده است.

Sonic Dash

ژانر: رانر، آرکید

نمره گوگل پلی: 4/6 از 5

بازی Sonic Dash یک بازی در سبک دو بی‌پایان و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو Hardlight ساخته شده. گیم‌پلی بازی مشابه بازی Temple Run است و بازیکنان باید در نقش سونیک یا شخصیت‌های دیگر، حلقه‌ها را جمع و از برخورد با دشمنان و موانع دوری کنند. همچنین بازیکنان می‌توانند امتیازات خود را به اشتراک بگذارند و در کسب بیشترین امتیاز با دوستان‌شان و سایر بازیکنان به رقابت بپردازند. بازی سیستمی نیز دارد که در مراحل به بازیکنان اهداف خاصی می‌دهد تا آن را انجام دهند. علاوه بر شخصیت‌های اصلی دنیای سونیک، شخصیت‌هایی نظیر پرندگان خشمگین، پک‌من و هلو کیتی نیز در این بازی حضور دارند. بازی Sonic Dash برای پلتفرم‌های اندروید، آی ‌او ‌اس و ویندوز در دسترس است.

Caravan War: Kingdom of Conquest

ژانر: استراتژی

نمره گوگل پلی: 4/3 از 5

بازی Caravan War: Kingdom of Conquest یک بازی استراتژی پرطرفدار و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو HIKER GAMES ساخته شده. شما در این بازی وظیفه دارید که بزرگترین قلمروی ممکن را بسازید و از آن دفاع کنید، اما در این راه باید با برخی قبیله‌ها و گروه‌ها متحد شوید و با برخی دیگر نیز به نبرد بروید تا به خواسته‌تان برسید. منابع مختلف را بدست آورید و از آن‌ها استفاده کنید، با دیگران مبادله کنید یا وارد جنگ شوید و منابع‌شان را غارت کنید؛ تنها هدف شما ساخت قلمرویی وسیع و شکوهمند و دفاع از آن است.

این بازی دارای دو حالت آفلاین و آنلاین (ارتباط با سایر بازیکنان در سراسر دنیا) است. شما باید از نقاط قوت و ضعف ارتش‌تان پی ببرید و از خطرات سرزمین اطراف‌تان آگاه باشید. بازی دارای خریدهای درون برنامه‌ای است که مطابق میل‌تان آن‌ها را فعال یا غیرفعال کنید.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Zombie Road Trip

ژانر: مسابقه‌ای

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

بازی Zombie Road Trip یک بازی مسابقه‌ای و یکی از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو ZPLAY Games ساخته شده. این بازی تنها یک قانون دارد و آن هم بسیار ساده است؛ از لشکر زامبی‌ها فرار کنید وگرنه توسط آن‌ها خورده می‌شوید. در این بازی دو بی‌پایان و بقا باید از گروه‌های متعدد زامبی‌ها در سرزمین‌های برهوت و بی‌پایان فرار کنید و آن‌ها را با توپ‌خانه‌ی مجهزتان نابود کنید. با این کار سکه‌هایی مخصوص به دست می‌آورید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سلاح‌ها و ماشین‌تان را ارتقا دهید و تجهیزشان کنید.

Stick Hero

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

بازی Stick Hero یک بازی آرکید و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو Ketchapp ساخته شده. هدف شما در این بازی بسیار ساده است؛ شما باید نردبان یا یک چوب را به اندازه‌ی کافی بسازید تا بتوانید روی آن به ستون یا سطح بعدی بروید اما اگر کمتر از فاصله‌ی مورد نظر باشد، سقوط خواهید کرد و اگر بیشتر از آن نیز باشد، باز هم به همین سرنوشت دچار خواهید شد. سبک و سیاق بازی تا حدودی شبیه بازی Flappy Bird است.

علاوه بر حرکت به سمت ستون‌های بعدی، آیتم‌هایی نظیر هندوانه و گیلاس نیز در بازی وجود دارند و در کنار آن نیز می‌توانید با شخصیت‌های جدیدی بازی کنید. این بازی علاوه بر اندروید و آی او اس، برای پی سی نیز قابل دسترس است.

Mr Gun

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

بازی Mr Gun یک بازی آرکید اکشن و یکی دیگر از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو Ketchapp ساخته شده. ایده‌ی بازی ساده و بدیهی به نظر می‌آید اما گیم‌پلی آن به مهارت شما نیازمند است و با هر خطایی بسیار چالش‌ برانگیز خواهد شد. شما در نقش فردی تیرانداز بازی می‌کنید که با شلیک به هر یک از دشمنان که در سطحی بالاتر از خودش قرار دارد، چند پله بالاتر می‌رود و با دشمنی دیگر مواجه می‌شود. اما باید مراقب باشید چرا که اگر تیرتان خطا برود، مورد شلیک دشمنان قرار می‌گیرید و باید مرحله را دوباره تکرار کنید.

موسیقی بازی و اتمسفر آن شما را وادار به ادامه‌ی نبرد می‌کنند و در این مسیر با دشمنانی مواجه خواهید شد که تنها یک گلوله برای آن‌ها کافی نیست و نبردی طولانی‌تر را برای‌تان به وجود می‌آورند. در طول بازی می‌توانید به تفنگ‌های پیشرفته‌تر و متنوع‌تری دست یابید.

Spider-Man Unlimited

ژانر: رانر، اکشن

بازی Spider-Man Unlimited یک بازی دو بی‌پایان و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو Gameloft ساخته شده. شما در این بازی در نقش ابرقهرمان محبوب مارول یعنی اسپایدرمن بازی می‌کنید و وظیفه دارید که گروه شش خبیث (Sinister Six) را شکست دهید. داستان بازی درباره‌ی مبارزه‌ی گروه شش خبیث و دیگر نسخه‌های آن‌ها از جهان‌های موازی‌ست که قصد دارند دنیای اسپایدرمن را تصاحب کنند.

پس از آن‌که اسپایدرمن گرین گابلین را شکست می‌دهد، نیک فیوری به اسپایدرمن می‌گوید که گرین گابلین پُرتالی را به جهان‌های موازی گشوده است و اعضای گروه شش خبیث و تمام همزادهای آن‌ها را کنار هم آورده است. سازمان شیلد نیز از فرصت استفاده کرده است و دیگر اسپایدرمن‌های جهان‌های موازی و قهرمانان عنکبوتی نظیر اسپایدرگرل را گرد هم آورده است تا گرین گابلین و گروه شش خبیث را شکست دهند.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Cube Surfer

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/1 از 5

بازی Cube Surfer یک بازی آرکید سه بعدی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو VOODOO ساخته شده. در این بازی شما باید سوار مکعب‌های مختلف بازی شوید و با آن‌ها برجی بسازید تا از موانع عبور کنید و خطی رنگی از مسیرتان تشکیل دهید. این بازی تجربه‌ی ماجراجویی رنگارنگ و سرگرم‌کننده‌ای‌ست که می‌تواند شما را در مراحل مختلف و با موانع متفاوت‌اش به خود جذب کند. با بدست آوردن الماس‌های درون بازی می‌توانید پوسته‌های جدیدی را کسب کنید و ظاهر شخصیت‌تان را تغییر دهید.

FRAG Pro Shooter

ژانر: اکشن

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

بازی FRAG Pro Shooter یک بازی شوتر اکشن و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو Oh BiBi ساخته شده. در این بازی شوتر شما باید در دوئل‌های دیوانه‌وار و پر زد و خورد شرکت کنید و با دیگر بازیکنان بازی از سراسر جهان به نبرد بپردازید. شما می‌توانید از بین شخصیت‌های مختلف بازی، یکی را انتخاب و به سلیقه‌ی خودتان شخصی‌سازی کنید و در طول بازی نیز، آن‌ها را ارتقا دهید. هر شخصیت نقاط قوت و ضعف خودش را دارد که می‌توانید از آن‌ها به سود خودتان استفاده کنید. زاویه دید شخصیت را نیز می‌توانید مطابق سلیقه‌تان بین سوم شخص و اول شخص تغییر دهید.

همچنین می‌توانید با میلیون‌ها بازیکن این بازی به صورت تیمی به نبرد بروید و گروه‌های مختلفی تشکیل دهید. بازی دارای مدهای چند نفره‌ای‌ست که می‌توانید در آن به صورت گروهی از ویژگی‌های خود بهره ببرید و با یکدیگر همکاری کنید تا دشمنان را شکست دهید.

طراح باشی

ژانر: تفننی

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

نمره کافه بازار: 4/6 از 5

بازی طراح باشی یک بازی جورچینی و پازلی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو گاراژ گیمز ساخته شده. داستان بازی درباره‌ی زوجی به نام‌های مسعود و آذین است که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند و می‌خواهند در رشته‌ی طراحی داخلی و دکوراسیون کار کنند. مراحل بازی به کندی کراش (Candy Crush) شباهت دارند و با انجام آن‌ها می‌توانید مقداری پول کسب کنید تا طراحی داخلی و دکوراسیون افراد و خانه‌های مختلف را انجام دهید. انتخاب‌های شما برای طراحی متنوع‌اند و دکوراسیون نیز تنها به یک سبک و سیاق یا دوره‌ی خاص محدود نمی‌شود.

Hitman: Sniper

ژانر: اکشن

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

بازی Hitman: Sniper یک بازی اکشن در زیر ژانر Shooting gallery و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو Square Enix Montreal ساخته شده. این بازی همان‌طور که از نامش پیداست، یک بازی از مجموعه‌ی معروف هیتمن است. شما در این بازی در نقش مامور 47 موظف‌اید که برخی از افراد قدرتمند و مشهور را به قتل برسانید.

شما اهداف را در دوربین سلاح تک تیراندازتان می‌بینید و روش‌های متفاوتی را برای از بین بردن اهداف به کار می‌گیرید و حتی از محیط اطراف نیز در این جهت استفاده می‌کنید. در طول بازی شما به اسلحه‌های قوی‌تر و توانایی‌هایی تازه دست می‌یابید. سازندگان در به‌روزرسانی‌های پس از عرضه‌ی بازی، حالت زامبی، تم هالووین و سلاح‌های جدیدی را به بازی اضافه کردند. بازی در هنگام عرضه‌اش با واکنش‌هایی مثبت مواجه و باعث شناخت بیشتر استودیوی سازنده شد.

Hopeless: The Dark Cave

ژانر: اکشن

نمره گوگل پلی: 4/0 از 5

بازی Hopeless: The Dark Cave یک بازی اکشن و از بهترین بازی های اندروید است که توسط Upopa Games ساخته شده. شما در این بازی شوتر و بقا در نقش بلاب‌هایی بازی می‌کنید که در تاریکی ترسناکی گیر افتاده‌اند و باید با سلاح‌ها و تجهیزات‌شان در برابر هیولاهای درون تاریکی از خود محافظت کنند.

گیم پلی بازی بسیار ساده و بر اساس سرعت واکنش‌های شما و درستی آن‌هاست. شما در تاریکی گیر افتاده‌اید و سلاحی در دست دارید که می‌توانید هیولاها را از خود دور کند، اما اگر اشتباه تیراندازی کنید، ممکن است یکی از دوستان‌تان را بکشید و امتیاز زیادی از دست بدهید. با بیشتر شدن تعدادتان، هیولاها نیز سرعت و تعدادشان بیشتر می‌شود و باید واکنش‌هایی سریع‌تر و دقیق‌تر از خودتان نشان دهید. با کسب امتیاز بیشتر می‌توانید سلاح‌ها و تجهیزات قوی‌تر و کاربردی‌تری را بدست آورید.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

Dragon Hills

ژانر: آرکید، اکشن

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

بازی Dragon Hills یک بازی اکشن و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو Rebel Twins ساخته شده. شما در این بازی در نقش یک شاهزاده بازی می‌کنید که سوار بر اژدهایی قدرتمند و خطرناک شده تا انتقام بگیرد. این شاهزاده‌ی جوان و ماجراجو سوار بر اژدهایش از تپه‌ها پایین و به درون زمین می‌رود و هر چیزی که سر راهش است را تخریب و نابود می‌کند. شوالیه‌ها را شکست دهید، قلعه‌های جدیدی را تصاحب کنید و به سرزمین‌های جدیدی راه یابید و در این راه به سلاح‌ها و زره‌های قوی‌تر برسید تا بتوانید باس فایت‌های چالش برانگیز بازی را شکست دهید.

انتقام کرگدن

ژانر: اکشن

نمره کافه بازار: 4/3 از 5

بازی انتقام کرگدن یک بازی رانر و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو ناطور گیمز ساخته شده. شما در این بازی نقش یک کرگدن را دارید که می‌خواهد از شکارچیانی که حیوانات را شکار می‌کند و شاخ‌های کرگدن‌ها را می‌دزدند، انتقام بگیرد. گیم‌پلی بازی بسیار ساده است، شخصیت –همانند سایر بازی‌های رانر- خودش حرکت می‌کند، حال شما می‌توانید با ضربه به سمت چپ باعث پرش او شوید یا با ضربه به راست با شاخ او به شکارچیان حمله کنید. آن‌ها نیز در مسیر شما و سوار بر ماشین‌های مختلف با شما مبارزه و موانع مختلفی ایجاد می‌کنند. بازی دارای مراحل مختلف در محیط‌هایی با آب و هوای متفاوت است و همچنین می‌توانید لباس‌هایی متفاوت را برای این کرگدن خشمگین و مصمم انتخاب کنید.

منچرز (منچ آنلاین)

ژانر: تفننی

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

نمره کافه بازار: 4/3 از 5

بازی منچرز (منچ آنلاین) یک بازی تفننی و سرگرم کننده و از بهترین بازی های اندروید است که توسط اینسایتل گیمز ساخته شده. گیم پلی این بازی نوستالژیک همانند منچ فیزیکی‌ست و شما در کنار سه فرد دیگر تاس می‌اندازید و مهره‌های خود را حرکت می‌دهید. بازی حالت آفلاین نیز دارد که با هوش مصنوعی رقابت می‌کنید. شما در این بازی می‌توانید دیگران را به لیست دوستان خود اضافه کرده تا همواره با آن‌ها بازی کنید. جالب است بدانید که مهره‌های بازی نیز قابل شخصی‌سازی‌اند. بازی منچرز (منچ آنلاین) به صورت رایگان برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده است.

Swordigo

ژانر: نقش‌آفرینی، ماجراجویی

نمره گوگل پلی: 4/6 از 5

بازی Swordigo یک بازی پلتفرمر و اکشن ماجراجویی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیوی فنلاندی Touch Foo ساخته شده. شما در این بازی در نقش پسری جوان بازی می‌کنید که مرگ استادش را در خواب می‌بیند و هنگامی که بیدار می‌شود، جسد او را در جنگل می‌یابد که روی آن نوشته‌ای وجود دارد که از موجوداتی شیطانی و تاریک می‌گوید. او به دستور یکی از بزرگان روستا به سفری می‌رود تا شمشیری به نام Megablade را پیدا کند که می‌تواند آن موجودات شیطانی را نابود کند. روح استاد این قهرمان جوان نیز در این مسیر به او کمک می‌کند.

بسیاری این بازی را نامه‌ای عاشقانه به بازی‌های زلدا، متروید و کستلونیا می‌دانند. شما در این بازی می‌توانید در سیاه‌چاله‌ها و شهرها به گشت و گذار بپردازید و به دنبال گنج‌های مختلف با هیولاهای شیطانی مبارزه کنید و از سلاح‌ها، آیتم‌ها و جادوهای مختلف بهره ببرید.

گلمراد

ژانر: پازل

نمره گوگل پلی: 4/6 از 5

نمره کافه بازار: 4/5 از 5

بازی گلمراد یک بازی جورچین و پازل و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو مدریک گیمز ساخته شده. شما در این بازی در نقش گلمراد بازی می‌کنید که به تازگی با الهام ازدواج کرده است و به خانه‌ی دوران بچگی‌اش بازگشته اما این خانه بسیار قدیمی‌ست و او باید آن را بازسازی و به‌روز کند. برای انجام این کار باید پازل‌های جورکردنی مشابه بازی‌هایی نظیر کندی کراش را حل کرد و با ستاره‌های بدست آمده در آن‌ها، وسایل خانه، دکوراسیون و ظاهر خانه را تغییر داد. بازی دارای آیتم‌هایی‌ست که حل پازل‌ها را راحت‌تر می‌کنند و در به‌روزرسانی‌های اخیر نیز مراحل جدیدی به بازی اضافه شده.

لیست بهترین بازی های اندروید : فهرستی برای تجربه بهترین بازی های موبایلی اندروید

خروس جنگی

ژانر: مبارزه‌ای

نمره کافه بازار: 4/6 از 5

خروس جنگی یک بازی مبارزه‌ای آنلاین و از بهترین بازی‌ های اندروید است که توسط استودیو مدریک گیمز ساخته شده. شما در ابتدای این بازی خروس خود را می‌سازید و آن را شخصی‌سازی می‌کنید. در ادامه می‌توانید در بخش داستانی بازی یا در مسابقات آنلاین با دیگران شرکت کنید. در بخش داستانی بازی به عنوان یک جایزه بگیر ماموریت می‌یابید که صلح را در سرزمین خروس‌نشین برقرار کنید و بدین منظور باید در مناطق مختلف و با خروس‌های مختلفی مبارزه کنید اما طولی نمی‌کشد که متوجه می‌شوید، ماموریت سختی در پیش دارید. در مسابقه‎های آنلاین و تورنومنت‌های بازی نیز با در مکان‌های مختلف با دیگران بازی و مبارزه می‌کنید و همچنین می‌توانید با دوستان‌تان اتحاد تشکیل دهید. سلاح‌ها و آیتم‌های متنوعی نیز وجود دارند که می‌توانید در بازی از آن‌ها برای مبارزه استفاده کنید.

بزن بهادر

ژانر: استراتژی، مبارزه‌ای

نمره کافه بازار: 4/6 از 5

بازی بزن بهادر یک بازی مبارزه‌ای و استراتژی‌ و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو تترا پازل ساخته شده. شما در این بازی در نقش قهرمانان محله بازی می‌کنید که گرد هم آمده‌اند تا مجرمین و شرورهای محله را شکست دهند و بیرون کنند. بازی دارای حالت آفلاین و آنلاین است. در حالت آنلاین می‌توانید در کنار سایر بازیکنان ایرانی بازی کنید یا در لیگ‌های مختلف شرکت کرده و جوایزی را کسب کنید. شما می‌توانید سه قهرمان را از قهرمانان متعدد بازی انتخاب کنید و با استفاده از قدرت‌های آن‌ها یک تیم قوی و شکست ناپذیر بسازید.

آنسوی باران

ژانر: اکشن، پلتفرمر

نمره گوگل پلی: 4/1 از 5

نمره کافه بازار: 4/6 از 5

بازی آنسوی باران ساخته شده توسط استودیو Crescent Moon Games مورد بعدی از لیست بهترین بازی های اندروید ماست. در این بازی شما در نقش «آبان» یکی از نگهبانان طبیعت قرار می‌گیرید و هدف‌تان دوباره جوان کردن درخت زندگی است. در همین مسیر، شما درگیر پازل‌ها و مرحله‌های متنوع و جذابی می‌شوید که حل کردن‌شان و گذر کردن از آنها دقت و سرعت عمل بسیار بالایی می‌طلبد.

از دیگر ویژگی‌های بازی آنسوی باران می‌توان به جلوه‌های دیداری چشم‌نواز و موسیقی فوق‌العاده زیبایش اشاره کرد. ناگفته نماند که این بازی در سال انتشار خود موفق به کاندید شدن و برنده شدن در دسته‌بندی‌های مختلف جشنواره بازی‌های رایانه‌ای ایران شد.

تکاور

ژانر: اکشن

نمره کافه بازار: 4/5 از 5

تکاور یک بازی اکشن و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو گونای ساخته شده. شما در این بازی در نقش یک تکاور به نبرد با نیروهای داعش می‌روید. بخش داستانی بازی دارای 25 مرحله است که در پایان هر مرحله با باس‌های مختلفی مواجه می‌شوید. شما می‌توانید ظاهر تکاور را شخصی‌سازی کنید و سلاح‌ها و تجهیزات او را ارتقا دهید.

41148

ژانر: معمایی

نمره گوگل پلی: 4/2 از 5

نمره کافه بازار: 4/6 از 5

41148 یک بازی معمایی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط مهدی فنائی ساخته شده. داستان بازی درباره‌ی مردی به نام سیناست که گذشته‌ی خود را به یاد نمی‌آورد و در کلیسایی بیدار می‌شود که اجسادی خونین در آن وجود دارد. او رفته رفته پی می‌برد که وارد بازی خطرناک و مرگباری شده است و تلاش می‌کند به پاسخ سوالات‌اش برسد. داستان بازی در چهار قسمت روایت می‌شود. گیم پلی آن نیز مانند بسیاری از بازی‌های ماجراجویی و اشاره و کلیک است که به مرور در هر قسمت قابلیت‌های بیشتری در اختیارتان قرار می‌گیرد. هر چهار قسمت این بازی در حال حاضر به‌طور رایگان در دسترس‌اند.

پاپالند: فرار کله‌ها

ژانر: آرکید

نمره کافه بازار: 4/4 از 5

پاپالند: فرار کله‌ها یک بازی رکوردزنی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو نووا گیمز ساخته شده. داستان بازی با یک نقاشی سیاه و سفید و بریده شدن تکه‌های کاغذی آغاز می‌شود که سرزمین کله‌ها را تشکیل می‌دهند. کله‌ها در این سرزمین با آرامش زندگی می‌کنند تا وقتی که بیگانه‌ها وارد می‌شوند و بدین ترتیب، کله‌ها متحد می‌شوند تا بیگانه‌ها را از سرزمین‌شان بیرون کنند.

گیم‌پلی بازی بسیار ساده است، شما یکی از کله‌ها را کنترل می‌کنید و باید او را با پرواز و حرکت به جهات مختلف از شلیک‌های دشمنان فراری دهید. بازی با الگوبرداری از نقاشی‌های کودکانه‌ی سیاه و سفید ساخته شده و به گونه‌ای طراحی شده که بازیکنان حس کنند بازی روی یک میز قرار گرفته‌ است.

پرسیتی (PerCity)

ژانر: شبیه‌سازی

نمره کافه بازار: 4/6 از 5

پرسیتی یک بازی شهرسازی و مزرعه‌داری و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو تاد ساخته شده. شما در این بازی باید با استفاده از منابع محدودی که در ابتدای بازی در اختیار دارید، یک روستا بسازید و رفته رفته با پیشرفت در بازی به ساخت و مدیریت یک شهر برسید. شما می‌توانید محصولات مختلف تولید کنید، ساختمان‌ بسازید و ارتقا دهید و با دیگر بازیکنان ارتباط برقرار کرده و متحد شوید. در این بازی با تولید، فروش و انجام فعالیت‌ها به امتیاز برای پیشرفت دست می‌یابید اما الماس‌هایی در بازی نیز وجود دارند که با خرید آن‌ها با ارز درون برنامه‌ای می‌توانید پیشرفت کنید.

آفتابه

ژانر: پازل

نمره کافه بازار: 4/6 از 5

آفتابه یک بازی معمایی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط گروه درخت ساخته شده. در هر مرحله از این بازی تصاویری را می‌بینید که ترکیب آن‌ها باعث ساخت یک عبارت یا ضرب المثل می‌شود و شما باید آن را حدس بزنید. برای هر مرحله می‌توانید از راهنمایی استفاده کنید که منجر به کسر امتیاز می‌گردد. همچنین می‌توانید سکه‌های درون برنامه را خریدای کنید تا از راهنمایی‌های مرحله بهره ببرید.

شهرزاد

ژانر: دانستنی‌ها

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

نمره کافه بازار: 4/7 از 5

شهرزاد یک بازی معمایی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو باران ساخته شده و توسط مدریک گیمز منتشر. این بازی همان‌طور که از نام‌اش پیداست، به داستان‌های هزار و یک شب می‌پردازد. شما در این بازی با این قصه‌های خاطره‌انگیز و شخصیت‌هایی نظیر سندباد، علی بابا و قارون مواجه می‌شوید. گیم پلی بازی به این شکل است که باید جورچین‌ها و پازل‌های مختلفی را حل کنید؛ گاهی باید اشیاء را در تصویر پیدا کنید، گاهی باید تفاوت دو تصویر را بیابید و گاهی نیز به حل معماها بپردازید.

هزار مشتان

ژانر: اکشن

نمره کافه بازار: 4/5 از 5

هزار مشتان یک بازی اکشن و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیوی ایرانی Heads Up Games ساخته شده. شما در این بازی در نقش مبارزی حرفه‌ای به نبرد با خلافکاران شهر می‌روید. این خلافکاران، نوچه‌های فردی به نام چنگیزند که می‌خواهند از آقای مشتان بابت به زندان افتادن چنگیز انتقام بگیرند.

گیم‌پلی بازی بدین صورت است که با کشیدن انگشت‌تان روی صفحه، مشت‌هایتان را به دشمنان حواله می‌کنید و می‌توانید از آیتم‌هایی مانند چوب و فنون مختلف نیز در مبارزات خود استفاده کنید. مبارزات بازی در محیط‌هایی مانند سینما و گاراژ صورت می‌گیرند. جالب است بدانید که ارز درون برنامه‌ای این بازی سبیل است!

گشت پلیس ۲

ژانر: مسابقه‌ای

نمره کافه بازار: 4/4 از 5

گشت پلیس 2 یک بازی ماشین سواری و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو هنر نور و حرکت ساخته شده. آرش و فرهاد که به تازگی در کنار یکدیگر کارشان را شروع کرده‌اند، با مجرمان و اشرار مبارزه می‌کنند و قصد دارند باندی را که آرامش محله را مختل کرده است، دستگیر کنند. در این بازی مدل‌های مختلف ماشین وجود دارد و می‌توانید در حین تعقیب و گریز به مجرمین تیراندازی یا نیروی پشتیبانی و هلیکوپتر درخواست کنید.

ماشین پلیس در این بازی قبل ارتقاست و باید در حین ماموریت‌ها مراقب بود که صدمه‌ای به آن وارد نشود. سوالات عمومی و تخصصی نیز به بازی اضافه شده‌اند و قابلیتی برای عکاسی در حین بازی و به اشتراک گذاشتن عکس‌ها نیز وجود دارد.

Oceanhorn

ژانر: نقش‌آفرینی

نمره گوگل پلی: 3/8 از 5

بازی Oceanhorn یک بازی ماجراجویی و نقش آفرینی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیوی فنلاندی Cornfox & Bros ساخته شده. داستان بازی زمانی آغاز می‌شود که شخصیت اصلی پس از بیدار شدن از خواب نمی‌تواند پدرش را پیدا کند و تنها گردن‌بندی را می‌بیند که از ماهیت آن بی‌خبر است و در نتیجه راهی ماجراجویی مهمی می‌شود. در جزایر ناشناخته در دنیایی پر از خطرها، معماها و رازهای مختلف به گشت و گذار بپردازید، با هیولاها مبارزه کنید، کار با جادو را یاد بگیرید و گنج‌هایی باستانی را پیدا کنید تا به هدف‌تان برسید. از هیچ تلاشی دریغ نکنید و از مهارت‌تان استفاده کنید تا پرده از رازهای این سرزمین باستانی بگشایید. بازی شباهت بسیاری به بازی‌های زلدا نیز دارد.

Unciv

ژانر: استراتژی

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

بازی Unciv یک بازی استراتژی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط Yair Morgenstern ساخته شده. این بازی در واقع نسخه‌ای دو بعدی از بازی Civilization V است و همانند آن باید تمدن خود را در برهه‌های مختلف زمانی تشکیل دهید، با تکنولوژی‌ها و امکانات مختلف استفاده کنید، شهرهایتان را گسترش دهید و دشمنان‌تان را شکست دهید. با اینکه گیم پلی بازی و مکانیک‌های آن شبیه بازی تمدن‌اند، اما ظاهر بازی و طراحی پیکسلی‌اش با الهام از بازی‌های رترو دهه نود میلادی ساخته شده.

Pocket City

ژانر: شبیه‌سازی

نمره گوگل پلی: 4/1 از 5

بازی Pocket City یک بازی شبیه‌سازی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط Codebrew Games ساخته شده. در مقام یک شهردار، شهر منحصر به فرد خود را بسازید، مناطق مسکونی، تجاری و صنعتی ایجاد کنید، پارک‌ها و بوستان‌های زیبا بسازید، به جنایات و بحران‌های شهر واکنش نشان دهید و آن‌ها را رفع کنید؛ شما می‌توانید هر کاری در این شبیه‌سازی انجام دهید. با به‌دست آوردن XP و انجام دادن مراحل و خواسته‌ها می‌توانید در طول بازی پیشرفت کنید، به آیتم‌ها و قابلیت‌های جدیدی دست یابید و به شهردار بهتری تبدیل شوید. با افراد مختلف شهر تعامل ایجاد کنید و از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات و به‌دست آوردن اعتماد و محبوبیت‌شان دریغ نکنید. رضایت مردم در این بازی بسیار مهم است!

DATA WING

ژانر: مسابقه‌ای

نمره گوگل پلی: 4/8 از 5

بازی DATA WING یک بازی مسابقه‌ای و از بهترین بازی های اندروید است که توسط Dan Vogt ساخته شده. بازی با الهام از بازی‌های آرکید و رترو دهه نود میلادی ساخته شده. شما در این بازی وظیفه دارید که اطلاعات و داده‌های یک سیستم را در فرمت ماشین مسابقه‌ای انتقال دهید تا آن‌که سیستم دچار نقص می‌شود. بخش داستانی بازی بیش از 40 مرحله دارد و میانگین مدت زمان آن دو ساعت اعلام شده است.

Triple Town

ژانر: پازل

نمره گوگل پلی: 4/6 از 5

بازی Triple Town یک بازی معمایی و استراتژی با عناصر شهرسازی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو Spry Fox ساخته شده. شما در این بازی وظیفه دارید که بزرگ‌ترین شهر ممکن را بسازید و به طبع، امتیاز بیشتری نیز دریافت کنید. بازی از سبک جورچین پیروی می‌کند و با تطابق سه آیتم همسان از بازی می‌توانید به آیتم جدیدی دست یابید و ساخت شهر بزرگ خود را ادامه دهید؛ برای مثال با تطابق سه چمن، یک بوته ساخته می‌شود و با تطابق سه بوته، یک درخت و این روند ادامه خواهد داشت تا به خانه‌ها و قلعه‌ها و … برسید. بازی به سبب نوآوری‌ها و خلاقیت‌های مکانیزم‌های گیم‌پلی‌اش مورد ستایش قرار گرفت و جوایز بسیاری نیز دریافت کرد.

Lost Lands 1

ژانر: ماجراجویی

نمره گوگل پلی: 4/7 از 5

بازی Lost Lands 1 یک بازی ماجراجویی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو FIVE-BN GAMES ساخته شده. در این بازی ماجراجویی شما نقش مادری را بازی می‌کنید که پسرش توسط موجودی عجیب و غریب به درون یک پرُتال برده می‌شود و سر از دنیایی خطرناک و تاریک درمی‌آورد و او به دنبال پسرش به سرزمین‌های گمشده می‌رود اما در این راه با رازها و معماهای غیرمنتظره‌ای مواجه می‌شود. بازی بیش از 50 منطقه‌ی متفاوت برای گشت و گذار و 40 مینی گیم و پازل دارد. در چپترهای متعدد بازی باید نکات مخفی تصاویر را پیدا کنید تا بتوانید به چپتر‌های بعدی بروید.

Gods of Boom

ژانر: اکشن، چندنفره

نمره گوگل پلی: 4/0 از 5

Gods of Boom یک بازی اکشن آنلاین و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو Game Insight ساخته شده. در این بازی تیم محور و چندنفره بازیکنان در قالب دو تیم چهار نفره در بازی‌های پنج دقیقه‌ای در برابر هم قرار می‌گیرند و برای کسب امتیاز بیشتر رقابت می‌کنند. با کشتن دشمنان نیز می‌توان سلاح‌های آن‌ها را کسب کرد. بازی دارای سلاح‌ها، آیتم‌ها و لباس‌های متنوع و زیادی‌ست و کاراکترها نیز به طبع قابل شخصی‌سازی‌اند. همچنین می‌توانید با ترکیب ویژگی‌ها و مهارت‌های مختلف شخصیت‌تان و تجهیزات مناسب تیم قوی را تشکیل دهید. به‌روزرسانی‌های بازی نیز رویدادهایی با تم‌های مختلف را به بازی اضافه می‌کنند.

Monument Valley

ژانر: پازل

نمره گوگل پلی: 4/8 از 5

بازی Monument Valley یک بازی معمایی مستقل و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو Ustwo ساخته و در سال 2014 عرضه شد. ساخت بازی بیش از ده ماه طول کشید و در هنگام عرضه با بازخورد بسیار خوب منتقدان و بازیکنان روبرو شد. بازی در طول دو سال به رقم فروش 26 میلیون نسخه دست یافت که موفقیتی عظیم برای آن به شمار می‌آمد. دنباله‌ی این بازی با نام Monument Valley 2 در سال 2017 عرضه شد. جالب است بدانید که در سریال House of Cards، شخصیت فرانک آندروود حین بازی کردن این بازی دیده می‌شود که نقش کوچکی در داستان نیز دارد. پس از این اتفاق، فروش بازی باری دیگر قوت گرفت.

بازیکنان در این بازی نقش شاهزاده‌ای به نام Ida را دارند که در مسیرش به دنبال بخشیده شدن است. او باید از موانعی که دارای خطای دید و شیء غیرممکن‌اند، بگذرد و از هر مرحله با موفقیت خارج شود. سبک بصری بازی برگرفته از نقاشی‌های ژاپنی، مجسمه‌های مینیمالیستی و بازی‌هایی نظیر Windosill، Fez و Sword & Sworcery است. منتقدان نیز سبک بصری بازی را با آثار موریس اشر و بازی Echochrome مقایسه کردند. طراحی هنری بازی به گونه‌ای بود که هر فریم از بازی ارزش نمایش عمومی و مستقل را داشته باشد.

بهترین بازی های اندروید

Pascal’s Wager

ژانر: اکشن

نمره گوگل پلی: 4/5 از5

بازی Pascal’s Wager یک بازی نقش‌آفرینی و فانتزی و از بهترین بازی های اندروید است که توسط استودیو Giant Games ساخته شده. بازیکنان در این بازی سولزبورن-لایک (اصطلاحی که به بازی‌های مشابه دارک سولز و … اطلاق می‌شود) در نقش چهار شخصیت سفری پرماجرا را در پیش می‌گیرند تا در دنیایی تاریک و مه‌آلود، حقیقت روشنایی را بیابند. بازیکنان در این بازی در سرزمین‌های مرموز Solas سفر می‌کنند و از مکان‌های پرجزئیات و در عین حال بسیار خطرناکی می‌گذرند.

هر مکان در این بازی رمز و رموز خودش را دارد و داستان‌های جالب را در خویش پنهان کرده است. هر کدام از این چهار شخصیت متفاوت، قدرتمند و منحصر به‌فرد، سبک مبارزه و چالش‌های خودشان را دارند که تجربه‌ای چالش‌برانگیز را برای بازیکنان ایجاد می‌کند. دشمنان بازی به راحتی از مسیر برداشته نمی‌شوند و برای شکست باس‌ها به برنامه‌ریزی و تصمیات استراتژیک نیاز است. بازی در دنیایی تاریک، مه‌آلود و سرشار از بیماری روایت می‌شود که ماجراجویان در آن خیر و شر و تقابل این دو را مشاهده خواهند کرد.

Dead Effect 2

ژانر: اکشن، ترس و بقا

نمره گوگل پلی: 4/3 از 5

یکی از بهترین بازی های اندروید Dead Effect 2 است. این بازی نسخه دوم بازی Dead Effect است که در سال 2013 برای اندروید منتشر شد. شرکت BadFly Interactive این بازی را در سال 2015 منتشر کرد. علاوه بر اندروید، این بازی را روی پلتفرم‌های iOS، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و ویندوز هم می‌توانید تجربه کنید.

داستان بازی از جایی شروع می‌شود که در نسخه اول به پایان رسیده بود. اتفاقاً از بعد از مرگ دکتر واگنر (Wagner) و در کشتی فضایی ESS Meridian شروع می‌شود. حال بازیکن باید با سربازان بجنگد. این بازی در سبک تیراندازی اول شخص است. ویژگی دیگر آن امکان بازی کردن به صورت تک‌نفره یا چندنفره است. جالب است بدانید که نسخه اندروید این بازی امتیاز بالاتری نسبت به نسخه ویندوز گرفته است.

این بازی گرافیک بسیار خوبی دارد. امکان ارتقای شخصیت نیز دیگر ویژگی این بازی است. علاوه بر این، در ابتدای بازی می‌توانید از بین سه شخصیت یکی را انتخاب کنید. بیش از چهل سلاح وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توانید انتخاب کنید. همچنین ارتقای آن‌ها هم در طول بازی امکان‌پذیر است. اگر به بازی‌های سبک ترسناک علاقه دارید، Dead Effect 2 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Temple Run 2

ژانر: رانر

نمره گوگل پلی: 4/2 از 5

یکی دیگر از بازی‌های محبوب اندرویدی Temple Run 2 است. این بازی نسخه دوم Temple Run است و توسط کمپانی Imangi Studios ساخته شده است. این بازی در سبک سرعتی و سکوبازی است. در ابتدای آن بازیکن در جنگلی است و می‌خواهد از معبدی بازدید کند. در این حین او با هیولایی برخورد می‌کند و باید برای حفظ جان خود از دست او فرار کند. این بازی در 24 ژانویه 2013 برای اندروید منتشر شد. ابتدا نسخه iOS آن روانه بازار شد.

Temple Run 2 را تنها در حالت تک‌نفره می‌توانید بازی کنید. یکی از نکات مثبت این بازی، تعداد شخصیت‌های مختلف است. ده شخصیت در این بازی وجود دارد که از بین آن‌ها یکی را می‌توانید انتخاب کنید. از بین این شخصیت‌ها می‌توان به حضور اوسین بولت، سریع‌ترین انسان جهان و زک واندر، فوتبالیست آمریکایی اشاره کرد. دیگر شخصیت‌ها شامل Santa Claus، Scarlett Fox، Maria Selva و… اشاره کرد.

Aliens Drive Me Crazy

ژانر: اکشن

نمره گوگل پلی: 4/3 از 5

بازی Aliens Drive Me Crazy مناسب افرادی است که به تصاویر رنگارنگ علاقه دارند و نمی‌خواهند محیط بازی یکنواخت باشد. استودیوی Rebel Twins این بازی را برای اندروید منتشر کرده است. طراحی بازی ساده است و استفاده از آن نیاز به یادگیری و مهارت خاصی ندارد. به همین دلیل همه می‌توانند این بازی را تجربه کنند و از آن لذت ببرند.

داستان بازی در رابطه با زمانی است که سفینه‌های فضایی به زمین حمله کرده‌اند این امر موجب شده است تا زمین ارتباطات ماهواره‌ای خود را از دست بدهد. حال شما باید به پایگاه موجودات فضایی بروید و آنان را نابود کنید. در این مسیر هم باید از سلاح‌های خود استفاده کنید و امتیاز جمع کنید. با جمع‌آوری امتیاز هم می‌توانید به تدریج ماشین خود را ارتقا دهید. ماشین‌های مختلفی در بازی وجود دارد که بازیکن می‌تواند از میان آن‌ها انتخاب کند. بازی به صورت آفلاین است اما با وصل شدن به اینترنت می‌توانید امتیاز سایر کاربران را مشاهده کنید.

Clumsy Ninja

ژانر: اکشن-ماجراجویی

نمره گوگل پلی: 4/3 از 5

Clumsy Ninja هم در فهرست بهترین بازی های اندروید قرار می‌گیرد. این بازی توسط شرکت NaturalMotion ساخته شده است. علاوه بر اندروید، امکان بازی در iOS هم وجود دارد. شرکت NaturalMotion این بازی را در سال 2013 منتشر کرده است. این بازی در سبک بازی اکشن-ماجراجویی است و شما باید نینجایی را آموزش دهید تا بتواند مأموریت‌ها را انجام دهد. این بازی محبوب در هفته اول انتشار بیش از ده میلیون بار دانلود شد.

در بازی آیکونی برای دوربین وجود دارد و هر زمان که بخواهید می‌توانید از نینجای خود عکس بگیرید. از دیگر ویژگی‌های این بازی، امکان شخصی‌سازی نینجاها است. شما می‌توانید لباس، کمربند و… نینجا را عوض کنید. نینجاها در ابتدا بسیار دست و پا چلفتی هستند و نمی‌توانند هیچ کاری را درست انجام دهند. در نتیجه این وظیفه شما است که آنان را به خوبی آموزش دهید و تبدیل به نینجایی ماهر کنید. آموزش نینجاها کار آسانی نیست و در بازی وسایلی برای تنبیه کردن وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای آموزش استفاده کنید.

MMX Hill Dash

ژانر: مسابقه‌ای

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

بازی MMX Hill Dash یکی از بهترین بازی‌ها در زمینه مسابقات تپه‌نوردی است. این بازی توسط استودیوی Hutch Games ساخته شده است و امتیاز بالای 4/4 از 5 را در گوگل پلی دارد. این بازی برای گوشی‌های آیفون هم منتشر شده است. این بازی Racing جز پرطرفدارترین بازی‌ها در این سبک است. آن چه این بازی را از دیگر گیم‌های این سبک متفاوت می‌کند، وجود ماشین‌های بزرگ و سنگین برای مسابقه است. در واقع بازیکن باید بتواند این ماشین‌های سنگین را از تپه‌های پر از فراز و نشیب به مقصد برساند.

طراحی بازی و تصاویر زیبا از دیگر ویژگی‌های مثبت MMX Hill Dash است. موانع بازی و مراحل نیز به خوبی طراحی شده‌اند و بازیکن را به چالش می‌کشند. عبور از برخی موانع بسیار دشوار است و با این حال، با توجه به طراحی خوب بازی، بازیکن همچنان می‌خواهد به بازی ادامه دهد. صداگذاری نیز به خوبی انجام شده است. این بازی هم به صورت تک نفره و هم آنلاین است. در نتیجه، می‌توانید با دوستان خود هم مسابقه دهید.

King of Thieves

ژانر: ماجراجویی

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

اگر به دنبال بازی می‌گردید که ذهن و تفکر شما را به چالش بکشد، ما بازی King of Thieves را پیشنهاد می‌کنیم. این بازی یکی از بهترین بازی های اندروید است و توسط استودیوی ZeptoLab ساخته شده است. در این بازی فانتزی و رنگارنگ باید از توانایی فکری خود به خوبی استفاده کنید. در واقع، هوش شما در این بازی به خوبی به چالش کشیده خواهد شد. شما در این بازی سردسته تعدادی سرباز هستید و نباید اجازه دهید سایرین آنان را از بین ببرند. البته این نکته هم قابل ذکر است که شما در نقش یک دزد هستید و سربازان شما نیز سارقانی هستند که با شما همکاری می‌کنند.

این بازی بیش از 80 مرحله متفاوت دارد و باید بتوانید گنج‌های پنهان شده در کاخ‌های پادشاهان را پیدا کنید. در نهایت هم از قصر فرار کنید. به هیچ عنوان نباید در طول فرار کردن دستگیر شوید. این بازی آنلاین است و نمره 4/4 را از گوگل پلی دریافت کرده است.

Crazy Taxi City Rush

ژانر: مسابقه‌ای

بازی Racing دیگری در این فهرست ما قرار می‌گیرد و Crazy Taxi City Rush نام دارد. این بازی رایگان است و توسط استودیو Hardlight ساخته شده است. سگا نیز این بازی را برای اندروید و iOS منتشر کرده است. در این بازی بازیکن کنترل مستقیمی روی سرعت ماشین ندارد. جاده‌ها نیز به خطوط مختلفی تقسیم شده‌اند و با لمس دو طرف صفحه اسکرین می‌توانید خطوط را عوض کنید. در بازی می‌توانید پول جمع کنید تا در نهایت، به کمک آن‌ها ماشین‌ها و توانایی‌های خود را ارتقا دهید.

برای دریافت پول در بازی از دو بخش story missions و side jobs می‌توانید استفاده کنید. در واقع، شما وظیفه دارید به عنوان یک راننده تاکسی، شخصی خاص را سوار کنید و در زمان مشخص شده، صحیح و سالم به مقصد برسانید. هر مرحله زمان مشخصی دارد و تا پایان یافتن زمان، شما باید مسافر را به مقصدش رسانده باشید.

در بازی راننده و ماشین‌های مختلفی وجود دارد که میزان سرعت و توانایی هر کدام متفاوت است. در صورتی که ماشین و راننده جدی انتخاب کنید، بازی به شما این فرصت را می‌دهد تا ابتدا با آن‌ها تمرین کنید و سپس وارد بخش اصلی بازی شوید. بازی Crazy Taxi City Rush نمره 4/3 را از گوگل پلی کسب کرده است.

8 Ball Pool

ژانر: ورزشی

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

بازی 8 Ball Pool یکی دیگر از بهترین بازی های اندروید است. اگر به بیلیارد علاقه دارید حتماً این بازی جذاب و هیجان‌انگیز را نصب کنید. این بازی توسط استودیوی Miniclip.com ساخته شده است و به صورت رایگان می‌توانید آن را از گوگل پلی دانلود کنید. این بازی امتیاز 4/4 را از این سرویس دریافت کرده است و تا کنون میلیون‌ها کاربر آن را نصب کرده‌اند.

شما می‌توانید این بازی را به صورت آنلاین و دو نفره تجربه کنید. هم می‌توانید دوستان خود را به چالش بکشید و هم با بازیکنانی دیگر از سراسر جهان رقابت کنید. با برنده شدن در هر بازی به شما سکه‌هایی تعلق می‌گیرد که از آن‌ها می‌توانید برای شخصی‌سازی میز بیلیارد خود استفاده کنید. امکان تمرین کردن نیز در ابتدای بازی وجود دارد. پیشنهاد ما نیز این است که در ابتدا به صورت تمرینی در چند مسابقه شرکت کنید و سپس وارد مسابقات اصلی شوید. علاوه بر این که می‌توانید میز را سفارشی‌سازی کنید، امکان شخصی‌سازی چوب بیلیارد هم وجود دارد.

Deus Ex GO

ژانر: پازل، معمایی

نمره گوگل پلی: 4 از 5

Deus Ex GO بازی معمایی و پازلی است که در سال 2016 توسط استودیوی SQUARE ENIX Ltd برای اندروید منتشر شده است. این بازی علاوه بر اندروید، برای پلتفرم‌های iOS، ویندوز و ویندوز 10 موبایل نیز عرضه شده است. کاربر در این بازی تک‌نفره در نقش آدام جنسن (Adam Jensen) است و باید مراحل را با حل معماها پشت سر بگذارد. شیوه‌های مختلفی برای به پایان رساندن تمامی مراحل وجود دارد و کاربر باید با توجه با توانایی‌های خود، مراحل را بگذراند.

دو شیوه‌ای که کاربر در این بازی می‌تواند در پیش بگیرد، شامل هک کردن و پنهان‌کاری می‌شود. کنترل زمان در این بازی بسیار اهمیت دارد. هر روشی را در پیش بگیرید، با چالش‌های مختلفی رو به رو خواهید شد. این بازی بیش از 50 مرحله دارد. داستان فوق‌العاده و گیم‌پلی عالی از دیگر ویژگی‌های است که موجب شده است Deus Ex GO را جز بهترین بازی‌های اندروید بدانیم. این بازی نیز از لحاظ ساختاری شبیه به سایر بازی‌های مجموعه GO است.

DC Legends

ژانر: نقش‌آفرینی

نمره گوگل پلی: 4/2 از 5

بازی DC Legends توسط شرکت Warner Bros. International Enterprises ساخته و منتشر شده است. اگر به قهرمانان مجموعه کمیک‌های DC علاقه دارید، حتماً از تجربه این بازی لذت خواهید برد. در این بازی قهرمانان و ضدقهرمانان بزرگی مانند سوپرمن، بتمن و جوکر حضور دارند. داستان بازی در دنیایی پر از تاریکی جریان دارد و اکنون، شما باید در قالب قهرمانان محبوب خود، شهر را نجات دهید.

این بازی نقش‌آفرینی به خوبی ذهن شما را به چالش می‌کشد. DC Legends جز محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی است و نمره 4/2 از 5 را از گوگل پلی کسب کرده است. شما می‌توانید با سایر بازیکنان از سراسر دنیا بازی کنید و هوش و ذکاوت خود را بسنجید. امکان ارتقای شخصیت‌ها هم وجود دارد و شما در حین بازی باید امتیازاتی کسب کنید تا بتوانید کرکتر خود را ارتقا دهید. علاوه بر این که امکان انتخاب قهرمانان را دارید، می‌توانید تبهکاران و ضدقهرمانان را هم برای بازی انتخاب کنید. این بازی جز بهترین بازی های اندروید در این ژانر است.

Modern Combat 4: Zero Hour

ژانر: اکشن، تیراندازی اول شخص

نمره گوگل پلی: 4/1 از 5

Modern Combat 4: Zero Hour یکی دیگر از محبوب‌ترین بازی‌های اندروید است. این بازی توسط استودیو Gameloft ساخته و منتشر شده است و قسمت چهارم مجموعه Modern Combat است. این بازی در سال 2012 منتشر شده است و یکی از بهترین بازی‌های تیراندازی اول شخص برای اندروید است. نسخه iOS این بازی نیز عرضه شده است. گیم پلی بازی شبیه به نسخه‌های قبلی است. گیم پلی شباهتی با مجموعه Call of Duy دارد. در واقع، در ساخت این بازی از این مجموعه الهام گرفته شده است.

در این بازی علاوه بر این که می‌توانید قهرمانان بازی را کنترل کنید، امکان کنترل ضدقهرمان، ادوارد پیج هم وجود دارد. در چند مرحله می‌توانید با او بازی کنید. در یکی از مراحل می‌توانید گروهبان اندرسون را کنترل کنید. برای کنترل شخصیت‌ها باید از دکمه‌های مجازی که روی صفحه نمایشگر قرار دارند، استفاده کنید. امکان نشستن، سینه‌خیز رفتن، تعویض خشاب، تعویض اسلحه و پرتاب کردن نارنجک هم وجود دارد.

Angry Birds Go

ژانر: مسابقه‌ای

نمره گوگل پلی: 4/3 از 5

Angry Birds Go یکی از بهترین بازی های اندروید است که در سال 2013 توسط دو استودیو Rovio Entertainment و Exient Entertainment منتشر شد. این بازی Racing دارای دو حالت تک نفره و چند نفره است. Angry Birds Go هشتمین بازی از مجموعه Angry Birds است. اتفاقات بازی در جزیره‌ای به نام Piggy Island رخ می‌دهد. هر کدام از شخصیت‌ها دارای توانایی‌ها مهارت‌هایی هستند که بازیکن باید با توجه به شیوه بازی خود آنان را انتخاب کند. امکان ارتقای کرکترها هم وجود دارد. ارتقا در صورتی انجام می‌شود که شما بتوانید مراحل را پیش بروید و امتیازات لازم را کسب کنید.

بخش بازی چند نفره در سال 2015 اضافه شد زیرا استقبال از این بازی بسیار زیاد بود و در دو سال بیش از 100 میلیون بار دانلود شد. این بازی دارای انواع مختلفی از رقابت‌ها است که شامل موارد زیر می‌شود:

Race: بازی مسابقه‌ای چندنفره.

Time Boom: بازی تک نفره که پیش از اتمام زمان باید به مقصد برسید.

Fruit Splat: بازی تک نفره یا چندنفره (تا سه نفر).

Versus: بازی دو نفره دارای سه حالت آسان، متوسط و سخت.

Champion Chase: بعد از سه برد، قفل کرکتری جدید برای شما باز می‌شود. پیش از آن باید در برابر آن کرکتر برنده شوید.

Slalom: رقابت‌های هفتگی.

هر کدام از این حالت‌ها دارای ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خود هستند و شما می‌توانید با سایر بازیکنان هم بازی کنید.

UNCHARTED: Fortune Hunter

ژانر: پازل، ماجراجویی

نمره گوگل پلی: 4/2 از 5

بازی UNCHARTED: Fortune Hunter نیز از محبوب‌ترین بازی‌های اندروید است. این بازی توسط PlayStation Mobile Inc ساخته و منتشر شده است. اگر از طرفداران فرانچایز UNCHARTED هستید، این بازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. قطعاً کنترل کردن ناتان دریک (Nathan Drake) در گوشی و تبلت می‌تواند جذاب باشد. در این بازی مسیری مارپیچ پیش روی شما است و باید در حین حرکت از این مسیر، معماها را حل کنید.

هر مرحله تعدادی حرکت مشخص دارد که شما باید با آن تعداد معماها را حل کنید. اگر بتوانید با همان میزان مشخص شده معما را حل کنید، کلیدی به شما تعلق می‌گیرد. این کلیدها بسیار مهم هستند زیرا با آن‌ها می‌توانید جعبه‌ها را باز کنید.

در جعبه‌ها محتویات مختلفی وجود دارد. این محتویات شامل اسکین، لباس، تقویت‌کننده‌ها و… می‌شوند. از تقویت‌کننده‌ها می‌توانید در بخش چند نفره استفاده کنید. این باز بیش از 200 مرحله دارد و شما باید به دنبال افسانه‌های تاریخی بروید و آنان را کشف کنید.

Stack

ژانر: آرکید

نمره گوگل پلی: 4/1 از 5

اگر به بازی‌های سبک آرکید علاقه دارید، حتما بازی Stack را نصب کنید و از آن لذت ببرید. این بازی طراحی بسیار ساده‌ای دارد اما با وجود این سادگی شما را به چالش می‌کشد و اعتیادآورد است. Stack از بهترین بازی های اندرویدی این ژانر است. این بازی توسط استودیوی Ketchapp ساخته شده و رایگان است. دقت و سرعت عمل بالا دو ویژگی است که به بازیکن کمک می‌کند تا بتواند مراحل این بازی جذاب را پیش ببرد.

کافی است مکعب‌ها را به درستی روی هم بچینید و تا جایی که امکان دارد، ساختمان خود را بالا ببرید. ارتفاع ساختمان هر چه بیشتر باشد، امکان برنده شدن شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. شاید این کار به نظر ساده برسد اما شما باید ساختمان خود را حرکت دهید تا بتوانید مکعب‌ها را روی هم بچینید. در نتیجه، امکان این وجود دارد که مکعب‌ها به درستی روی هم قرار نگیرند. این بازی تا کنون بیش از ده میلیون بار دانلود شده است و از بازی‌های محبوب کاربران اندرویدی است.

Marvel Contest of Champions

ژانر: مبارزه‌ای

نمره گوگل پلی: 4/2 از 5

اگر به دنیای مارول و قهرمانان آن علاقه دارید، حتما بازی Marvel Contest of Champions را دانلود و نصب کنید. این بازی مبارزه‌ای در سال 2014 توسط استودیو Kabam منتشر شد و جز بهترین بازی های اندروید مبارزه‌ای است. داستان بازی در دنیای مارول جریان دارد و اکثر ماجراهای آن از مجموعه کمیک بوک‌های Contest of Champions الهام گرفته شده است.

نسخه آرکید این بازی در سال 2019 منتشر شده و از فیلم Captain Marvel الهام گرفته شده است. شخصیت‌های زیادی در بازی وجود دارند که برای هر کدام مهارت و قدرتی مشخص شده است. از جمله این شخصیت‌ها شامل ونوم، اسپایدرمن، انتمن، بلک پانتر، ایر واکر، بلک ویدو، بیشاپ، هلا، رد هالک، رابین، ایسمن، هالک، کینگ پین، استورم، لورکی، کالکتور، تانوس، کانگ، مجیک، دیردویل، کاپیتان امریکا، بلید، ددپول، دکتر وودو، دیابلو، موردو، موجو، الکترا، فینکس و… می‌شوند.

پس از انتخاب شخصیت موردنظرتان باید با سایر قهرمانان بجنگید و برنده شوید. در این حین باید تلاش کنید قهرمانانی را که توسط کالکتور به کریستال تبدیل شده‌اند، نجات دهید. اسپایدر من، ددپول، هالک، ثور، گامورا، ولورین و… همگی به کریستال تبدیل شده‌اند.

Where’s My Water? 2

ژانر: پازل

نمره گوگل پلی: 4/2 از 5

بازی Where’s My Water? 2 ادامه نسخه اول این بازی است. Where’s My Water? در سال 2011 منتشر شد و جوایز زیادی را در آن سال کسب کرد. از جمله این جوایز، جایزه بهترین بازی پازلی سال بود. در نتیجه می‌توان گفت که این بازی جز بهترین بازی های اندروید است. این مجموعه میلیون‌ها بار دانلود شده است. این بازی اعتیادآور ذهن و مهارت‌های شما را به چالش می‌کشد و نکته جالبی که درباره ان وجود دارد این است که مبتنی بر فیزیک است.

سه مکان جدید به این بازی اضافه شده است که این اماکن شامل فضالاب، کاخانه صابون و ساحل می‌شوند. همه پازل‌ها و مراحل رایگان هستند اما بازی دارای تبلیغات درون‌برنامه‌ای است. بازیکن باید شخصیت خود را از آب‌ها و خاک‌های آلوده نجات دهد و او را به آب شیرین و تمیز برساند. این بازی بیش از 100 مرحله دارد و با انجام هر مرحله می‌توانید امتیازاتی برای ارتقای شخصیت‌ها و توانایی‌های آنان کسب کنید.

Contract Killer: Sniper

ژانر: تیراندازی

نمره گوگل پلی: 4/3 از 5

یکی دیگر از بازی‌های اندروید فوق‌العاده، Contract Killer: Sniper است. این بازی توسط استودیو GLU ساخته شده است. ماجرای بازی درباره قاتلی حرفه‌ای و قراردادی است که باید به صورت پنهان‌کاری وارد مکان‌های مختلف شود و ماموریت خود را انجام دهد. ماموریت او نیز کشتن افرادی است که دیگران تعیین کرده‌اند. این بازی از گیم پلی عالی و گرافیکی فوق‌العاده برخوردار است. بیش از 250 ماموریت در بازی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها اهداف خاص و متفاوتی دارند.

از دیگر ویژگی‌های این بازی این است که می‌توانید با سایر کاربران به صورت آنلاین بازی کنید و مهارت خود را بسنجید. علاوه بر این، با کسب امتیاز بازی می‌توانید سلاح‌های خود را ارتقا دهید. این بازی میلیون‌ها بار دانلود شده و توانسته است نمره خود 4/3 را از گوگل پلی دریافت کند.

Need for Speed: No Limits

ژانر: مسابقه‌ای

نمره گوگل پلی: 4/1 از 5

Need for Speed: No Limits در سال 2015 توسط استودیو Firemonkeys Studios ساخته شد و Electronic Arts آن را منتشر کرد. این فرانچایز از بهترین مجموعه بازی‌های مسابقه‌ای و ماشین‌سواری است و قطعا بارها نام این مجموعه را شنیده‌اید.

Need for Speed: No Limits نیز جز لیست بهترین بازی های اندروید ماست. شما باید در خیابان‌ها مسابقه دهید و طوری مراحل را به پایان برسانید که پلیس نتواند شما را دستگیر کند. اگر به شخصی‌سازی ماشین‌ها و طراحی آنان علاقه دارید، در این بازی می‌توانید سلیقه خود را روی اتومبیل‌ها اجرا کنید.

برای این کار باید مراحل را به درستی پشت سر بگذارید و امتیازات لازم را کسب کنید. سه حالت مسابقه در این بازی وجود دارد که شامل Campaign races، Car Series races و Rival Races می‌شود. بخش Campaign races قسمت داستانی بازی است. در بخش Car Series races تنها می‌توانید با ماشین‌های تعیین شده مسابقه بدهید و جایزه کسب کنید. بخش Rival Races نیز چندنفره است. این بازی میلیون‌ها بار دانلود شده است و امتیاز خوب 4/1 را از گوگل پلی کسب کرده است.

Sky Dancer

ژانر: ماجراجویی، رانر

نمره گوگل پلی: 4/2 از 5

بازی Sky Dancer مناسب افرادی است که به ورزش هیجان‌انگیز پارکور علاقه دارند. این بازی توسط استودیو TOPEBOX طراحی شده است. طراحی بازی به خوبی انجام شده است و تصاویر آن چشم‌نواز است. گرافیک بازی به سبک مینیمال است تا چشم شما در حین بازی و پرواز بر فراز بلندی‌ها اذیت نشود. شما باید در قالب یک پارکورکار ماهر از فراز آسمان به این‌ور و آن‌ور بروید.

انتخاب موسیقی نیز بسیار دقیق انجام شده است و هیجان بازی را دوچندان می‌کند. شما باید از مسیرهای خطرناک و پرپیچ و خم عبور کنید، مکان‌هایی که کیلومترها از سطح زمین فاصله دارند. در این بازی دونده‌های زیادی وجود دارند و شما باید با به اتمام رساندن مراحل، قفل آنان را باز کنید.

Framed 2

ژانر: پازل

نمره گوگل پلی: 4/2 از 5

اگر دنبال یک بازی معمایی/پازل خلاقانه هستید، Framed 2 برای شما ساخته شده و لایق جایگاه‌اش در لیست بهترین بازی های اندروید است. شما در این بازی می‌بایست با جابجایی و جایگزین کردن پنل‌های کمیک‌بوکی که جلوی روی شماست، مراحل و موانع مختلف را پشت سر بگذارید. در واقع، به نوعی شما راوی قصه جنایی/معمایی Framed 2 هستید و ترتیب اتفاقات قصه را شما تعیین می‌کنید.

داستان این بازی پیش از قسمت اول آن اتفاق می‌افتد و جالب است بدانید که Framed (که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد)، از دید هیدئو کوجیما بهترین بازی سال بود.

Exiles

ژانر: اکشن

نمره گوگل پلی: 3/6 از 5

در لیست بهترین بازی های اندروید تلاش کردیم که بهترین بازی‌ها در هر سبکی را لحاظ کنیم و تا جای ممکن تمامی بازی‌های لیست نسخه اصلی‌شان برای پلتفرم موبایل/اندروید منتشر شده باشد. بازی Exiles برای افرادی ساخته شده که به کنسول یا کامپیوتر خود دسترسی ندارند و دل‌شان یک بازی اکشن، بزرگ و جهان باز می‌خواهد. در Exiles شما در نقش یکی از مامورهای Elite Enforcers قرار می‌گیرید و ماموریت‌تان نیز پرده‌برداری از برنامه‌های شرورانه دولت است؛ دولتی که می‌خواهد از طریق پخش یک ویروس کنترل سیاره شما را به‌دست بگیرد.

در این بازی شما قابلیت انتخاب جنسیت شخصیت و کلاس آن را دارید. همچنین شخصی‌سازی و ارتقای اسلحه‌ها که تنوع خوبی نیز دارند از دیگر ویژگی‌های بازی Exiles است. شخصیت‌تان را انتخاب کرده و اسلحه‌تان را به‌دست بگیرید که قرار است با تهدیدی بزرگ و موجوداتی بیگانه مبارزه کنید.

SimplePlanes – Flight Simulator

ژانر: شبیه‌سازی

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

اگر دست‌تان به شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت یا دیگر بازی‌های هواپیمایی نمی‌رسد، SimplePlanes در فهرست بهترین بازی های اندروید قرار گرفته تا خوی خلبانی شما را ارضا کند. جدای از قابلیت استفاده از ۵۰۰۰۰ هواپیمای مختلف در این بازی، شما می‌توانید هواپیمای اختصاصی خود را طراحی کرده و با آن در آسمان‌ها پرواز کنید. از بخش‌های فنی گرفته تا شخصی‌سازی ظاهری، برای طراحی هواپیمای شخصی‌تان در این بازی چیزی کم نخواهید داشت.

همان‌طور که از نام بازی پیداست، ما با یک عنوان شبیه‌ساز طرف هستیم و SimplePlanes نیز در این راستا سعی کرده هیچ کمبودی در طراحی بازی باقی نگذارد. سیستم پرواز در بازی پویا (داینامیک) بوده و اگر با هواپیمایتان به جایی برخورد بکنید، هواپیمای شما طوری آسیب می‌بیند که گویا در دنیای واقعی در حال پرواز بوده‌اید. جدای از دقیق بودن طراحی بازی که حتی به یادگیری شما نیز کمک می‌کند، حین پرواز برای شما چالش‌هایی تدارک دیده شده تا بیشتر از پرواز کردن لذت ببرید و سرگرم شوید.

The Room

ژانر: پازل

نمره گوگل پلی: 4/8 از 5

در دنیای بازی‌ها یک داستان جذاب و رازآلود می‌توانید راه ساختن یک بازی پازل/معمایی فوق‌العاده را باز کند و بازی The Room یک نمونه از همین نوع بازی‌هاست. یکی از تحسین‌شده‌ترین بازی های اندروید و بازی‌های معمایی، The Room با جلوه‌های دیداری فوق‌العاده واقع‌گرایانه و چشم‌نواز به شما حس یک جستجوگر و کارآگاه واقعی را القا می‌کند.

هدف اصلی شما در این بازی پشت سر گذاشتن پازل و معماهای متفاوت و متنوع است تا برسید به پازل اصلی که اگر بتوانید آن را حل کنید، پژوهشی گران‌بها در دستان شما قرار خواهد گرفت.

بهترین بازی های اندروید

Kingdom Rush Vegeance

ژانر: استراتژی

نمره گوگل پلی: 4/7 از 5

بعضی از بازیکن‌ها از یک بازی استراتژی می‌خواهند که به آنها امکانات و قابلیت‌هایی بدهد برای حمله کردن به بهترین شکل ممکن و فتح کردن دشمن. دسته دیگر از بازیکن‌هایی که به ژانر استراتژی علاقه دارند، بیشتر دوست دارند تا آن امکانات و قابلیت‌ها را برای دفاع از قلعه، شهر و مردم خود داشته باشند. خیلی از به‌وجود آمدن اصطلاح TD یا همان Tower Defense Games نمی‌گذرد، بازی‌هایی که صرفا بر روی همین مهم متمرکز هستند و تمامی بخش‌ها و مکانیزم‌هایشان ختم به دفاع از یک مکان یا منطقه می‌شود. Kingdom Rush Vegeance نیز از همین دست بازی‌هاست.

تنوع بالا و قابلیت شخصی‌سازی و ارتقای بسیار بالا باعث متفاوت شدن Kingdom Rush Vegeance شده است. جدای از تنوع و تعدد بالای شخصیت‌ها، سلاح‌ها، ساختمان‌ها و غیره، چالش‌های متعددی نیز در بازی گنجانده شده تا هیچ‌وقت از دفاع کردن از قلعه خود خسته نشوید!

Choice of Robots

ژانر: نقش‌آفرینی

نمره گوگل پلی: 4/8 از 5

مورد بعدی لیست بهترین بازی های اندروید عنوانی است که به‌طور کامل براساس متن و کلمات ساخته شده و شما در این بازی نه گرافیک خاصی می‌بینید، نه شخصیت‌هایی برای تعامل وجود دارند و نه آیتم‌هایی برای جمع کردن. Choice of Robots یک بازی نقش‌آفرینی Text-based است که در آن شما یک تا یک لشکر ربات می‌توانید بسازید و سناریوهایی را رقم بزنید که بشر شاید هیچ‌وقت به ذهن‌اش هم نرسیده باشد. ربات یا ربات‌هایی که می‌سازید همگی ویژگی‌ها و حتی شخصیت خاص خود را دارند و با آنها می‌توانید یا دنیا را به آتش بکشید یا آن را به جای بهتری تبدیل کنید.

Love You to Bits

ژانر: ماجراجویی

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

یک قصه عاشقانه دیگر در فضا، فقط این‌بار این قصه را از یک صفحه نمایش کوچک‌تر دنبال می‌کنید و در نقش عاشقی (به‌نام Kosmo) قرار می‌گیرید که برای برگرداندن معشوق‌اش (به‌نام Nova) تمام کهکشان را زیر پایش می‌گذارد. شاید با دیدن ظاهر بازی Love You to Bits بگویید که این قصه عمیق و عاشقانه به این بازی نمی‌آید، اما همین قصه عاشقانه چنین ظاهری برای خود برگزیده و بارها توسط منتقدین نیز مورد تحسین قرار گرفته است.

Love You to Bits در واقع یک بازی ماجراجویی کلاسیک (اشاره و کلیک) است که در خود شخصیت‌ها، پازل‌ها و ماجراهای رنگارنگ و خاطره‌انگیزی جا داده و ما نیز به همین دلایل تصمیم گرفتیم آن را در لیست بهترین بازی های اندروید جای دهیم.

A Good Snowman

ژانر: پازل

نمره گوگل پلی: 4/8 از 5

چالش شما در این بازی فقط این است: یک آدم برفی خوب بسازید! مگر ساختن یک آدم برفی هم کار سختی است؟ گویا در بازی A Good Snowman ساختن یک دانه خوب‌اش سخت است. در A Good Snowman شما در مراحلی پیچیده و پر از معما و پازل قرار می‌گیرید تا در نهایت بتوانید یک آدم برفی خوب بسازید. یک بازی پازل ساده اما چالش‌برانگیز، چیزی که اکثر مواقع خیلی از ما به آن در اوقات فراغت‌مان نیاز داریم.

Cultist Simulator

ژانر: کارتی

نمره گوگل پلی: 4/5 از 5

دوست‌داران بازی‌های کارتی بشتابید که این عنوان از لیست بهترین بازی های اندروید ما یکی از بازی‌های کارتی ناب است. در بازی Cultist Simulator شما در دنیایی لاوکرفتی سرشار از اسرار و رازهای خدایان و موجودات سحرآمیز قرار می‌گیرید، جایی که با درآوردن کارت‌های متفاوت و چیدن آنها کنار یکدیگر می‌توانید قصه خاص خود را روایت کنید. Cultist Simulator یک بازی کارتی روگ‌لایک است و روی روایت قصه نیز تاکید به‌سزایی دارد. دیگر چه چیزی بیشتر از این می‌خواهید؟

80 Days

ژانر: نقش‌آفرینی

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

مطمئنا همه تا الان زیاد شنیده‌اید که فرد یا افرادی در ۸۰ و اندی روز بخواهند دور دنیا (کره خاکی) یک دور کامل بزنند. همان‌طور که از نام این مورد لیست بهترین بازی های اندروید ما برمی‌آید، این بازی نیز درباره همین است؛ جایی که شما با وسیله نقلیه انتخابی خودتان (از قطار و بالن گرفته تا شتر و قاطر!) سفر ۸۰ روزه به دور دنیا را آغاز کرده و با رسیدن به هر شهر، درگیر یک قصه به‌خصوص می‌شوید.

جالب است بدانید که این بازی در سال انتشارش (۲۰۱۴) به عنوان بازی سال مجله Time برگزیده شد. همچنین حین سفر شما می‌توانید موقعیت دیگر بازیکن‌ها را نیز به‌صورت زنده ببینید.

Mini Metro

ژانر: شبیه‌سازی

نمره گوگل پلی: 4/7 از 5

اگر شهردار بودید و شهرتان مدام در حال توسعه و بزرگ‌تر شدن بود، برای ساده‌سازی رفت‌وآمد مردم چه‌کار می‌کردید؟ می‌بایست مترو بسازید تا روند توسعه شهرتان نیز کند نشود. بازی Mini Metro دقیقا همین کار را برای‌تان می‌کند. جدای از شهرهای غیرواقعی، ۲۰ شهر واقعی نیز در بازی وجود دارند که وظیفه ساختن خط‌های مترو آنها برعهده شماست و می‌بایست این کار را با دقت خاصی انجام دهید و مدام در حال بهبود خطوط رفت‌وآمد باشید.

در این بازی شبیه‌سازی مدیریت شما قابلیت ارتقا منابع و شبکه خطوط رفت‌وآمد خود را دارید و در کنار آن، می‌توانید روزانه نیز در چالش‌های زنده و آنلاین بازی شرکت کنید و با دیگر بازیکن‌ها در دنیا رقابت کنید.

Hidden Folks

ژانر: تفننی، پازل

نمره گوگل پلی: 4/6 از 5

یک بازی پازل ساده اما چالش‌برانگیز دیگر، اما این‌بار هدف‌تان از حل کردن پازل‌ها پیدا کردن فرد یا افرادی مخفی‌شده است. در محیط‌ها و موقعیت‌های متفاوت، به شما یک هدف یا یک راهنمایی کوچک داده می‌شود تا بتوانید فرد یا افراد از دید پنهان‌شده را پیدا کنید. با وصل کردن اشیا به یکدیگر، تکه‌پاره کردن‌شان، تکان دادن‌شان و غیره می‌بایست به‌دنبال راه‌هایی برای پیدا کردن افراد مخفی‌شده بگردید. بازی Hidden Folks در واقع یک نوع قایم‌باشک است که در آن زمان پیدا کردن افراد مخفی‌شده خیلی در اولویت قرار ندارد و سبک و ساختار بازی نیز خیلی بزرگ‌تر از قایم‌باشکی است که همگی با آن آشنا هستیم.

در این بازی همه چیز به‌صورت دستی طراحی شده و ۳۲ محیط برای تعامل و پیدا کردن افراد نیز وجود دارد. ناگفته نماند که در بازی بیش از ۳۰۰ هدف و فرد برای پیدا کردن وجود دارد.

بهترین بازی های اندروید

Sonic Runners Adventure

ژانر: ماجراجویی، رانر

نمره گوگل پلی: 4/4 از 5

یکی از جدیدترین آثار «سگا» که در سری بازی‌های سونیک تولید و منتشر شده Sonic Runners Adventure که در واقع بازسازی و تازه‌سازی نسخه Sonic Adventure است برای پلتفرم‌های موبایل. برخلاف بیشتر بازی‌های سونیک که می‌توانید آنها را به‌صورت رایگان روی موبایل خود تجربه کنید، Sonic Runners Adventure یک بازی پریمیوم است و می‌بایست برای تجربه آن پول پرداخت کنید. اما این بازی سونیک در حدی باکیفیت کار شده و سرگرم‌کننده است که ارزش پولی را که صرف خرید آن می‌کنید، داشته باشد.

قابلیت بازی با شخصیت‌های متفاوت (سونیک، تیلز و ناکلز) در مراحل متعدد و متنوع که با ساختار و فضاسازی بازی‌های کلاسیک سونیک طراحی شده‌اند، خودشان گواهی بر لذت‌بخش بودن تجربه این بازی هستند. جدای از روال عادی مراحل که شامل دویدن‌ها، از پا درآوردن دشمنان و باس‌ها و جمع کردن سکه و دیگر آیتم‌ها می‌شود، Sonic Runners Adventure شامل مینی‌گیم‌ها و مراحل اضافی زیادی نیز می‌شود که آنها نیز در نوع خودشان جذابیت بسیار زیادی دارند؛ مخصوصا برای طرفداران سونیک.

این بود لیست بهترین بازی های اندروید که می‌تواند مخصوصا در این روزها خیلی به کارتان بیاید و شما را با بهترین بازی های موبایلی اندروید آشنا کند. امیدواریم از خواندن این لیست لذت برده باشید و با بازی‌هایی که معرفی کردیم نیز سرگرم شده باشید. شما بیشتر کدام‌یک از بازی‌های این لیست را دوست دارید؟ آیا بازی خاصی بوده که ما از این فهرست جا انداخته‌ایم؟ برای‌مان بنویسید.

 

 

خیلی ممنون که تا آخر این مطلب همراه با من بودید، نظرات خود را در زنگ تفریح به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *