بهترین بازی های ابرقهرمانی برای کامپیوتر |‌ مهمترین ها را بشناسید

در این مطلب قصد داریم تا بهترین بازی های ابرقهرمانی برای کامپیوتر را به شما عزیزان معرفی کنیم، پس تا انتهای این مطلب همراه زنگ تفریح باشید.

ابرقهرمانان افراد تیپیکالی هستند که در دنیایشان با پدیده‌های شرور به‌خصوص ابر ضدقهرمانان مبارزه می‌کنند. آنان معمولاً دارای صفات فراطبیعی یا ابر انسانی هستند که در رسیدن به اهدافشان از آنان استفاده می‌کنند. به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم که اینان اسطوره‌های دنیای مدرن هستند. احتمالاً شما هم متوجه شده‌اید که در یک دهه اخیر، ابرقهرمانان در سینما و بازی‌های ویدیویی به‌شدت محبوب شده‌اند و خوب هم می‌فروشند. البته یک سری از آن‌ها نظیر سوپرمن، بتمن و این اواخر اسپایدرمن همیشه پر سر و صدا بوده‌اند اما حالا تنوع این کاراکترها زیاد شده و همه طرفداران خاص خود را هم دارند.

بهترین بازی های ابرقهرمانی برای کامپیوتر

مهمترین ها را بشناسید

 

بازی موبایل Marvel: Future Fight

وضعیت ابرقهرمانان در بازی‌های ویدیویی به خوبی سینما نیست چراکه تعداد بازی‌هایی که بر این اساس تولید می‌شوند خیلی زیاد بوده و آثار درخور توجه و کم نقص در آنان کم تعداد است. بنابراین در این مقاله کوشیده‌ام ۱۰تا از بهترین بازی‌های ابرقهرمانی را به شما معرفی کنیم؛ هرچند که بعضی از این کاراکترها در بیش از یک بازی خوش درخشیده‌اند. البته مقاله، منحصر به محصولات دو شرکت بزرگ DC و مارول نیست بلکه حتی بازی‌هایی را که ابرقهرمانانی مخصوص به خود داشته‌اند، هم ذکر کرده‌ایم. چینش فهرست ذیل بر اساس کیفیت بازی‌ها نیست چراکه اصلاً این بازی‌ها سبک‌های متضادی دارند و نمی‌توان آنان را به راحتی بر اساس میزان کیفیتشان دسته‌بندی کرد.

Injustice 2

بازی Injustice 2

سازنده‌های مورتال کامبت تا به حال در دو سه بازی کوشیده‌اند ابرقهرمانان را در سبک بازی مبارزه‌ای بگنجانند. آخرین تلاش آنان Injustice 2 نام دارد که در آن کاراکترهای مختلفی از دنیای کمیک‌های DC با هم مبارزه می‌کنند. داستان بازی‌های Injustice اساساً آن‌قدر آبکی و بی‌سر و ته است که ارزش دنبال کردن را ندارد. بالاخره اگر بخواهید کاراکترهایی نامربوط به هم را کنار هم بگذارید حتماً به قصه‌ای بی‌منطق نیاز دارید. اما بازی از منظر مبارزات، بسیار درخشان است. انگار که دارید یک مورتال کامبت ابر قهرمانی بازی می‌کنید که خشونت در آن تقلیل یافته است. اینجا از خون و خونریزی و تیکه پاره شدن مبارزان خبری نیست اما حرکات ویژه‌ای که می‌توانید اجرا کنید واقعاً زیبا و حماسی هستند. مبارزات در عین این‌که سریع هستند، پویانمایی‌های بسیار روانی دارند و حتی در میان‌پرده‌ها نیز حرکات ریزی مثل جنبش عضله صورت شخصیت‌ها خیلی طبیعی و دیدنی است.

Viewtiful Joe

بازی Viewtiful Joe

کاراکترهای ابرقهرمانی، معمولاً اول از کتاب‌های مصور شروع می‌کنند بعد از سایر رسانه‌ها سر در می‌آورند. در مورد بازی ویوتیفول جو، قضیه برعکس است. این بازی توانست با موفقی که به‌دست آورد به سایر رسانه‌ها مثل مانگا و انیمه‌ها نیز راه پیدا کند. Viewtiful Joe یک اثر فکاهی و غیر جدی به سبک‌های بزن برو جلو است که شما در محیطی دو بعدی جلو می‌روید و تعداد زیادی از دشمنان را با مشت و لگد از پا در می‌آورید، مثل بازی Streets of Rage کنسول سگا. بازی به خاطر استایل منحصربه‌فردی که داشت بسیار مورد تحسین قرار گرفت و نسخه دوم آن هم تولید شد. ویوتیفول جو از آثار دوران طلایی پلی‌استیشن ۲ است.

The Wonderful 101

بازی The Wonderful 101

۱۰۱ شگفت‌انگیز، دست پخت کسی نیست جز آقای هیدکی کامیا که بازی Viewtiful Joe را نیز وی خلق کرده بود. این بازی هم سبک خاصی دارد و کلیشه‌ها را کنار می‌زند. دوربین بازی، بالا به پایین است و شما به‌صورت هم‌زمان، دسته‌ای از ابرقهرمانان مینیمالیستی را کنترل می‌کنید که می‌توانند خودشان را به اشکال مختلف تبدیل کنند. البته بازی، کاراکتر اصلی هم دارد اما تأکید بر همکاری گروهی است و حتی می‌توانید مردم بی‌گناهی را که در خطر هستند، نجات دهید و به گروه قهرمان خود اضافه کنید. هرچه تعداد افراد شما بیشتر باشد به قدرت‌های بیشتری برای مبارزات و حل معماها دست می‌یابید. این تأکید بر کار گروهی به توسعه‌دهنده اجازه داده حالت چند نفره همکاری نیز برای بازی در نظر بگیرد. به‌طور کلی، تجربه بازی The Wonderful 101 بسیار سرگرم‌کننده است اما باز هم داستان بازی اصلاً جدی نیست و شما باید با تروریست‌های فضایی بجنگید!

Infamous Series

بازی-Infamous-second-son

بازی‌های اینفیموس در انحصار کنسول‌های شرکت سونی هستند. سونی تا به حال چند نسخه از این بازی را برای پلی‌استیشن ۳ و ۴ عرضه کرده که بازی کردن هر کدام از آنان در نوع خودش خالی از لطف نیست. به خصوص که قهرمان بازی جدید است و این شما هستید که می‌توانید ویژگی‌های بدنی او را ارتقا بدهید بدون این‌که پس زمینه‌ای از زندگی او داشته باشید. البته تا به حال، ابرقهرمانان زیادی در دنیای کمیک‌ها بوده‌اند که بتوانند برق یا دود را کنترل کنند. اما اینفیموس فقط در مورد قدرت‌های عجیب و غریب نیست. شما در برابر انتخاب‌های اخلاقی قرار می‌گیرید و باید برای سرشت اخلاقی قهرمانتان تصمیم‌گیری کنید. فعلاً سونی این مجموعه بازی را رها کرده اما شاید در نسل بعد و پلی‌استیشن ۵ شاهد یک نسخه جدید از این سری باشیم.

بیشتر بخوانید: آپدیت جدید CSGO ؛ مپ Ancient جایگزین مپ Train می شود

X-Men Origins: Wolverine

بازی X-Men Origins: Wolverine

مجموعه مردان ایکس، هزار جور بازی ویدیویی دارد اما در این میان، یکی از شخصیت‌های کاریزماتیک این سری، پتانسیل خیلی بالایی برای حضور در بازی‌ها دارد و او کسی نیست جز ولورین که هم دو تا فیلم منحصر به خود دارد و هم بازی‌هایی که بهترین آنان هم X-Men Origins: Wolverine است. این بازی در زمان خود گرافیک بسیار خوبی داشت و نماهای دوردست زیبایی را شامل می‌شد. پویانمایی پاره پاره شدن بدن ولورین و ترمیم خودکار آن هم جالب بود. از سوی دیگر، این از معدود بازی‌های مردان ایکس است که خشونت در آن موج می‌زند و یک سره در حال تکه پاره کردن دشمنان هستید که در نوع خود بسیار جالب کار شده. میان‌پرده‌های از پیش رندر شده این بازی هم بسیار خیره‌کننده هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های آفلاین اندروید 2021 | با گرافیک بالا و حجم کم

Marvel’s Spider-Man

بازی Spider-Man

تا به حال شصتاد تا بازی اسپایدرمن ساخته شده است! بعضی مثل نسخه Friend or Foe متوسط رو به بالا بوده‌اند و خیلی‌ها نیز مفتشان گران بوده. اما نسخه اخیر اسپایدرمن که در انحصار پلی‌استیشن ۴ است استاندارد ساخت بازی‌های ابر قهرمانی را تا حدودی ارتقا بخشید. در این بازی، همه چیز در بهترین حالت خود ساخته شده است. اول از همه، شهری بزرگ و بسیار پر جزییات زیر پای شما است که می‌توانید در آن تار بیندازید و میان آسمان خراش‌ها تاب بخورید. مکانیسم‌ها و پویانمایی‌های تار پرتاب کردن و در میان زمین و آسمان معلق ماندن، آن‌قدر نرم و هیجان‌انگیز است که در کلمات نمی‌گنجد و حتماً باید آن را امتحان کنید. اکشن بازی هم کاملا در حرکت و پویا کار شده و به همراه صحنه آهسته‌های سینمایی و قدرت‌های فراطبیعی عنکبوتی، بسیار نفس‌گیر و خلاقانه در آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های ماشینی |‌ مهمترین ها را بشناسید

Batman: Arkham Series

بازی Batman: Arkham Origins

بتمن از زمان میکرو به این طرف، در هزار جور بازی در سبک‌های مختلف ظاهر شده است که بعضی از آن‌ها هم واقعاً خوب بوده‌اند. اما از وقتی وارد دنیای بازی‌های سه بعدی شدیم، سری بازی‌های Arkham این مجموعه بوده‌اند که توانستند تراز جدیدی از بازی‌های ابرقهرمانی را معرفی کنند. از همه زیبایی‌های این بازی که بگذریم باید بگوییم بر خلاف خیلی دیگر از آثار ابر قهرمانی، سری آرکام، داستانی عمیق و جدی را روایت می‌کند. اساساً کاراکتر بتمن همیشه در دنیایی سیاه و جدی با دشمنانش دست و پنجه نرم می‌کرده است. مجموعه Arkham هم از این قاعده مستثنی نیست. جالب‌تر این که داستان‌گویی محیطی هم در این بازی غوغا می‌کند. این بازی‌ها نشان دادند لازم نیست برای داستان تعریف کردن از میان‌پرده‌های طولانی یا دیالوگ‌های بی‌شمار استفاده کنید. بلکه می‌توانید بدون حوصله سر بر بودن منظور خود را برسانید. مبارزات این بازی به قدری فرمول کم نقصی داشتند که به یک استاندارد در بازی‌های اکشن بدل شدند.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های اندرویدی | مهمترین ها را بشناسید

The Punisher

بازی The Punisher

کاراکتر پانیشر یا مجازات‌گر همان‌گونه که از نامش بر می‌آید آدم خشنی است. در واقع، او بیشتر ضدقهرمانی یاغی است تا ابر قهرمان. او ویژگی بدنی فراطبیعی ندارد، فقط یک اعصاب داغان دارد که حاصل کشته شدن خانواده‌اش است. از این رو، او راه افتاده و آدم بدهای دنیایش را قتل عام می‌کند. بازی پانیشر که در سال ۲۰۰۴ عرضه شد در مجموع همین داستان را دنبال می‌کند و خیلی خشن است. در واقع، سازندگان مجبور شدند اثر خود را تا حدودی در زمینه صحنه‌های خشونت‌آمیز سانسور کنند تا بتوانند آن را به بازار بفرستند. البته امروزه جلوه‌های دیداری بازی قدیمی شده و مثل آن روزها بحث‌برانگیز نیست. پانیشر، گان پلی خوبی هم دارد و شما می‌توانید دو سلاح را هم‌زمان باهم حمل و استفاده کنید. در کل، Punisher اکشن خیلی خوبی است به شرط آن که با خشونت و روند خطی مراحل کنار بیایید.

Marvel vs. Capcom Series

بازی marvel vs capcom 3

یکی از انواع بازی‌ها که می‌توانند خیلی سرگرم‌کننده و بامزه باشند، بازی‌های Cross over هستند. یعنی عناوینی که کاراکترهایی از دنیاهای مختلف در برابر هم قرار می‌گیرند. در این بازی هم شخصیت‌های محوری بازی‌های شرکت کپکام نظیر لیون کندی در رزیدنت ایول و دانته در شیطان هم می‌گرید در تخاصم با ابرقهرمانان شرکت مارول، نظیر مرد عنکبوتی و دکتر استرنج قرار می‌گیرند. همان‌طور که قبلاً گفتیم در چنین بازی‌های پر از کاراکتر معروف، نمی‌توان انتظار قصه‌ای مهم و درگیرکننده داشت اما گیم‌پلی این مجموعه بازی به‌خصوص در نسخه‌های اخیر، کم نظیر است. در واقع مبارزات بازی آن‌قدر شلوغ و پر از آتش و خشم‌های کارتونی و تصویر پر کن است که شاید در اوایل اصلاً متوجه نشوید کی به کی است. اما بعد از مدتی که بر کنترل‌ها و تصویر بازی مسلط شوید از آن کاملاً لذت خواهید برد.

Prototype Series

بازی‌های پروتوتایپ هم از آن عناوین ابرقهرمان محور هستند که شخصیت اصلی در واقع بیشتر یک ضد قهرمان است. البته این به انتخاب‌های خودتان هم بستگی دارد. می‌توانید راه بیفتید در شهر و هر عابر پیاده‌ای را که می‌بینید بکشید یا این که در استفاده از قدرت‌های خود خویشتن‌دار باشید. در این بازی‌ها، ویروسی کشنده در سراسر شهر پخش شده و شما باید مسببان آن را به سزای اعمالشان برسانید. Prototype، یک اکشن جهان باز بوده که خرابی و آشوب همه جای آن را فرا گرفته است. مردم را می‌بینید که از ترس شما و سایر موجودات درون شهر جیغ‌کشان در حال فرار هستند و مرگ و شورش همه‌جا را فرا گرفته است. حقیقتا اتمسفر این بازی واقعاً ترسناک و کم نظیر است و ماجرایی پر از پیچش‌های داستانی را نشان می‌دهد. توصیه می‌شود اگر از بازی خوشتان آمد، برای سر در آوردن از داستان زیبای این مجموعه، حتماً هر دو نسخه را بازی کنید و تنها به یک شماره از آن اکتفا نکنید.

 

 

 

خوشحالم که تا انتهای این مطلب زنگ تفریح را دنبال کردید، در بخش نظرات بگویید جای کدام بازی در این لیست خالی بوده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *