نقد و بررسی بازی Twelve Minutes | گیم پلی و آموزش بازی

یک سناریوی کابوس محور که بسیاری از ما می‌توانیم با آن در ارتباط باشیم، در ادامه با نوشتار نقد و بررسی بازی Twelve Minutes با زنگ تفریح بمانید.

در رسانه ای که مملو از بازی های تیراندازی آنلاین، ماجراجویی‌های اکشن جهان باز و RPG ها، تکرارهای ورزشی سالانه و موارد دیگر است، گاهی اوقات احساس می‌شود که بازی های واقعاً منحصر به فرد بسیار نیاز هستند.

شکستن بازی ها در ژانرهای جدید نه تنها دشوار است، بلکه برخوردهای جدید هم از نظر احساسی و هم از نظر مکانیک بازی نادر به نظر می‌رسد. با این حال، بازی 12 دقیقه دقیقاً چنین عنوانی است. اگرچه بی نقص نیست، 12 دقیقه یک تجربه متمایز است که روایتی را ارائه می‌دهد که به ندرت در بازی ها دیده می‌شود. نتیجه نهایی یک ساختار تک سویه است که از طریق یک حلقه بازی گاهی اوقات خسته کننده اما به طور کلی رضایت بخش در جریان قرار می‌گیرد و ذهن شما را به چالش می‌کشد.

خلاقیت چاشنی ای است که امروزه در بازی های مختلف کمتر به چشم می خورد و کاربران به ندرت می توانند شاهد رونمایی از چنین بازی هایی باشند. البته باید جانب انصاف را گرفت و به وجود بازی های خلاقانه نیز اذعان کرد. بازی دوازده دقیقه از آن بازی هایی است که شما را با مفهوم خلاقیت آشنا خواهد کرد. در ادامه با زنگ تفریح همراه باشید تا به نقد و بررسی بازی Twelve Minutes بپردازیم.

نقد و بررسی بازی Twelve Minutes

گیم پلی و آموزش بازی

داستان بازی دوازده دقیقه مطمئنا از همان آغاز شما را مجذوب خود می کند زیرا با چیزی مواجه می شوید که هیچ گونه سر نخی درباره آن ندارید. این بازی بر اساس یک لوپ داستانی بنیان نهاده شده است. اگر بدانید که در یک لوپ زمانی گیر افتاده اید و تنها 12 دقیقه فرصت دارید تا معمایی پیچیده را حل کنید چه می کنید؟ در واقع در بازی Twelve Minutes شما تنها 12 دقیقه زمان دارید تا صدها نکته جدید درباره زندگی تان بدانید و بتوانید این سرنخ ها را کنار هم بگذارید تا رهایی یابید.

در این بازی فقط خودتان می دانید که زمان در حال تکرار شدن است. اگر فیلم «روز موش خرما» با بازی قشنگ بیل مورای را دیده باشید می فهمید که روند بازی به چه شکل است. در این فیلم/ بازی شخصیت اصلی داستان روزها برایش تکرار می شود و این ماجرا را جز خودش کسی نمی داند.

ایده بازی از لوئیز آنتونیو است که سعی نموده خلق بازی را با مواردی مثل استفاده از بازیگران مشهور در نقش صداپیشه و نیز الگو برداری از آثار هیچکاک بزرگ ترکیب نماید و یک تجربه متفاوت در مدیوم ویدئو گیم ارائه نماید. با نقد و بررسی بازی Twelve Minutes همراه زنگ تفریح باشید.

بررسی بازی ۱۲ دقیقه , نقد بازی ۱۲ دقیقه , بررسی بازی twelve minutes , نقد بازی twelve minutes , نقد و بررسی بازی twelve minutes , بازی دوازده دقیقه , نقد بازی دوازده دقیقه , بررسی بازی دوازده دقیقه , نقد و بررسی بازی دوازده دقیقه

اگرچه توسعه بازی دوازده دقیقه قبل از همه گیری آغاز شد، اما این یک بازی است که به نظر می‌رسد کاملا در زمان خود در جریان است و به هر آنچه که دراطرافش می‌”ذرد بی اعتنایی می‌کند. اساساً بازی ۱۲ دقیقه درباره مردی است که بدترین شب زندگی خود را بارها و بارها تجربه میکند و در محدوده یک آپارتمان کوچک سه خوابه محبوس شده است. نه تنها زمان، بلکه فضایی که آن زمان در آن زندگی می‌کند نیز تکرار می‌شود.

بیشتر بخوانید: شرکت راک استار گیمز | بهترین و بدترین بازی های این شرکت کدامند

Twelve Minutes یک کابوس را در زمینه یک تریلر تعاملی زنده میکند که در آن شما باید دریابید که چرا مردی که ادعا میکند پلیس است به خانه شما وارد میشود تا شما و همسرتان را بکشد. وضعیتی که هر 12 دقیقه تکرار میشود. اما بر خلاف واقعیت یک سال و نیم گذشته، حلقه زمانی دوازده دقیقه نقطه مقابل حبس را در آزادی ارائه میدهد که به شما این امکان را میدهد تا با جزئیات کوچک محیط خود تعامل داشته باشید و باز شدن هر حلقه را بیشتر مد نظر قرار دهید.

داستان بازی دوازده دقیقه

اعلام تاریخ عرضه بازی Twelve Minutes با انتشار تیزر جدید [E3 2021] - زومجی

داستان بازی دوازده دقیقه حول محور یک لوپ می چرخد. شما در نقش فرد جوانی هستید که در راهرو آپارتمانش است و می خواهد وارد خانه شود. وقتی به خانه وارد می شود همه چیز عادی به نظر می رسد. نه خبری از خطر و نه چیزی غیرعادی است و با واقعه ی رازآلودی هم سر و کار نداریم. در واقع شما در وهله اول یک مرد معمولی به نظر می رسید که از سر کار به خانه اش بر می گردد و با همسرش ارتباط برقرار می کند.

در ادامه همسرتان از سرویس بهداشتی خارج می شود و هنگامی که شما را می بیند با شما خوش و بش می کند. از اینجای بازی است که آزادی عمل شما شروع می شود و حقیقتا به عنوان یک گیمر، درمانده خواهید شد. چرا که بازی هیچ سرنخی به شما نمی دهد و شما هم می توانید تقریبا به تمام آیتم ها دسترسی داشته باشید و به همه جا سرک بکشید.

در اولین دوازده دقیقه بازی خبری از هیچ روایت خاصی نیست و بازی بر محور فعالیت های شما می چرخد. یعنی شما باید سر صحبت را باز کنید یا توی خانه تان بگردید تا بتوانید وقایع بعدی را رقم بزنید. به عبارتی جهان بازی را شما خواهید ساخت. مثلا می توانید در همان لوپ اول همسرتان را به قتل برسانید یا او را با داروی بیهوشی بخوابانید. می توانید لیوان و چاقو یا بشقاب های غذاخوری را بردارید یا توی کمد قایم شوید.

همه چیز خوب پیش می رود تا جایی که فردی در می زند و خودش را پلیس معرفی می کند. اینجاست که شما جا می خورید. وقتی که همسرتان یا شما در خانه را باز می کنید وارد منزل شما می شود و با ذکر عباراتی مبهم درباره همسر شما، وی را به قتل می رساند!

باید برایتان هزاران سوال ایجاد شده باشد و هزاران علامت سوال در ذهنتان نقش بسته باشد. در پایان، دوازده دقیقه بازی به نوعی تمام می شود و دوازده دقیقه بعدی آغاز می گردد.

وقتی لوپ اول تمام می شود کاربر از خود می پرسد که چه اتفاقی برای من افتاد؟ آن مرد که بود و چرا من و همسرم را بازداشت کرد؟ آیا واقعا پلیس بود یا دزد؟ برای جلوگیری از این اقدام باید چه کنیم؟ و هزاران سوال دیگر که می بایست آرام آرام به پاسخ آنها دست یابید. اما شاید مهمترین سوال این باشد که چرا کاربر در یک لوپ زمانی گیر افتاده و باید راس ساعت، دوازده دقیقه از نو آغاز شود؟ نگران باشید چون قرار است ریز به ریز جزئیات بازی را با نقد و بررسی بازی Twelve Minutes بررسی نمائیم. پس با ما باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش فورتنایت |‌ چگونه حرفه ای باشیم

داستان بازی دوازده دقیقه طوری طراحی شده است که کاربر را مجبور می کند به لوپ های بعدی برود. اینکه بتوانید در چند لوپ بازی را تمام کنید بستگی به هوش و ذکاوت شما دارد زیرا هر لوپ حداقل یک پیشرفت نسبت به لوپ قبلی برایتان به ارمغان خواهد آورد. اما آنچه واضح است این است که باید لوپ های زیادی را پشت سر بگذارید و البته که این امر نه تنها به ضرر شماست بلکه به نفع شما خواهد بود. در واقع این بازی به گونه ای است که می خواهد هر بار با فاش شدن رازی شما را به چالش بکشد و ترغیب تان کند تا به لوپ بعدی بروید.

در این میان نباید از یاد ببرید که اگر دوازده دقیقه تان تمام شود بازی تکرار می شود و اگر بیهوش شوید یا ضربه ای به سر یا بدن تان وارد شود لوپ بعدی آغاز می شود. یکی از ویژگی های بازی همان طور که گفتیم این است که اگر دقت کافی را داشته باشید باید در پایان هر لوپ اطلاعات تازه ای کسب کنید.

راهنمایی وجود ندارد

نقد و بررسی بازی twelve minutes , بازی دوازده دقیقه , نقد بازی دوازده دقیقه , بررسی بازی دوازده دقیقه , نقد و بررسی بازی دوازده دقیقه

در تلاش برای پی بردن به آنچه که در جریان است، بازیکن باید از هر حلقه حداکثر استفاده را بکند تا سرنخ ها و اطلاعات را بیابد. اگر به عنوان مثال بازیکن هنوز دلایلی برای نشان دادن اینکه در یک چرخه است پیدا نکرده باشد، صحبت کردن با همسر و اطلاع دادن به او که بازیکن در یک چرخه زمان است به هیچ وجه کمکی نخواهد کرد.

گیمر به عنوان یک ماجراجو یا روش کلیک و کلیک در آپارتمان سرگردان است، اگرچه به نظر میرسد با کنترل Xbox، استفاده از ماوس طبیعی تر بود. خود معماها بیشتر به کشف و درک مربوط میشوند تا تعریف واقعی یک بازی ویدئویی در سبک پازل. هر اتاق داستان خودش را می‌گوید و از جهتی به همه چیز با اهمیت می‌شود. بازی مطمئناً پیچیده است، زیرا ممکن است بازیکنان هر از گاهی هنگام گیر افتادن راهنمایی های 12 دقیقه ای بخواهند.

وب‌سایت Gamesradar به این بازی امتیاز ۹ را داده در نقد خود از این بازی به عنوان «یک شبکه رضایت بخش از اسرار، دروغ‌ها و منطق» یاد کرده و نوشته است:

  • یک تریلر مینیاتوری که در لوب پیشانی شما وارد می‌شود و حتی پس از حل معما، برای مدت‌ها در آنجا ماندگار خواهد بود.

 

نقاط قوت و ضعف بازی دوازده دقیقه : نقد و بررسی بازی Twelve Minutes

نقد و بررسی بازی Twelve Minutes

در این قسمت از نقد و بررسی بازی Twelve Minutes می خواهیم به نقاط قوت و ضعف بازی دوازده دقیقه بپردازیم. با ما همراه باشید. از ویژگی های خوب بازی که خلاقانه است و قبلا در بازی های تعاملی این تکنیک را دیده ایم دیالوگ محور بودن بازی است. شما هر بار می توانید با انتخاب گزینه های موجود، بحث را به جایی که دلتان می خواهد بکشانید. مثلا در لوپ دوم می توانید راجع به صورت حساب های منزل با همسرتان صحبت کنید و در لوپ بعدی با کسب اطلاعاتی از او بپرسید که هشت سال پیش چه اتفاقاتی رخ داده است.

به طور کلی باید گفت که بازی Twelve Minutes یک جور آزمون و خطاست! شما باید مدام آیتم های مختلف را بررسی نمائید و نقشه هایی که به نظرتان درست می رسد را عملی کنید و اگر اشتباه بود در لوپ بعدی نقشه دیگری را امتحان کنید. مهم نیست چند بار لوپ ها تکرار شود بلکه مهم این است شما از هر لوپ چیز تازه ای کشف کنید. این تکرار نیز از دیگر مزایای بازی است. چرا؟ چون هر بار که لوپ تکرار می شود شما اطلاعات بیشتری راجع به ماجرا دارید و بر سرعت عمل و تکمیل سناریوی نهایی تان می افزاید.

اگر بگوییم تعلیق عنصری است که این بازی را می سازد، بی شک درست گفته ایم زیرا بازی با معلق نگاه داشتن شما می خواهد انگیزه تان برای ادامه بازی از دست نرود. اصطلاحی که ما برای این امر به کار می بریم «قطره چکانی» است. بازی می خواهد با دادن اطلاعات به صورت قطره قطره شما را بر روی موج داستان سوار کند و نهایتا با پاسخ دادن به سوالات شما، به ساحل آرامش برساند.

از دیگر نقاط قوت و ضعف بازی دوازده دقیقه بازی دادن آزادی عمل به مخاطبان است. شما تقریبا تمام وسایل خانه را می توانید تکان دهید یا به هر اتاقی که می خواهید سرک بکشید. استفاده و بهره وری از این دوازده دقیقه کاملا در اختیار شماست و حتی می توانید تمام آن را صرف خوردن دسر موردعلاقه تان کنید. البته همان طور که گفتیم این کنش و واکنش شماست که داستان را می سازد و به شما سرنخ می دهد. اگر صاف سر جایتان بایستید و حرکتی نکنید، پلیس می آید وشما و همسرتان را دستگیر می کند.

اما در کنار چنین مزایایی برای بازی می توان از معایب و نقاط ضعف آن هم صحبت کرد. چیزی که در همان لوپ های ابتدایی توی ذوق می زند، محدود بودن دایره صحبت کردن و گزینه های انتخابی است. معمولا باید از میان سه الی چهار گزینه یکی را برای ادامه مکالمه برگزینید. گاهی نیز در مواقع حساس گزینه ای برای گفتن دیالوگ ندارید یا دیالوگ موجود، آن قدر پرت است که رغبتی در شما ایجاد نمی کند. نقطه ضعف دیگر بازی محدود بودن آیتم های خانه است. سازندگان بازی می توانستند به جای قرار دادن یک کاناپه و میز ناهارخوری با چند کاسه و بشقاب و یخچال در سالن اصلی، از آیتم های جذاب دیگری استفاده کنند که بر پیچیدگی بازی بیفزاید. وجود هر آیتم می توانست ذهن مخاطب را قلقلک دهد و وی را راهنمایی یا بعضاً گمراه کند. همچنین امکان ترکیب کردن آیتم ها نیز جالب است اما انتظار می رفت که بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش بازی پابجی |‌ چگونه حرفه ای شویم

زاویه دید از دیگر مواردی است که جای صحبت بسیاری دارد. شاید بعضی از کاربران این زاویه دید را مضحک بدانند و از چنین تجربه ای لذت نبرند اما باید بگوییم که انتخاب چنین زاویه دوربینی کاملا هوشمندانه بوده است. شما با این زاویه دید می توانید به تمام نقاط خانه و آیتم ها اشراف داشته باشید. همچنین این زاویه دوربین بر رمزآلودی بازی می افزاید. این بود از نقاط قوت و ضعف بازی دوازده دقیقه!

در نقد و بررسی بازی Twelve Minutes باید بگوییم که بازی، گیم پلی ندارد و مانند دیگر بازی ها نیست. شما باید تعامل برقرار کنید تا بازی پیشرفت داشته باشد. شما می توانید با پلیس یا اورژانس تماس بگیرید و شرایط وخیم خود را توضیح دهید. می توانید توی کمد پنهان شوید و ناگهانی روی فردی که خودش را پلیس معرفی می کند هجوم بیاورید. البته پیشنهاد ما این است که دست به چنین کاری نزنید زیرا نهایتا به ضرر شما تمام می شود.

حتی برای اینکه از جان همسرتان محافظت کنید می توانید توی لیوان آب او قرص خواب بریزید تا آسیب نبیند. در جهان این بازی هر کاری می توانید بکنید.

از دیگر نقاط ضعف داستان بازی Twelve Minutes پایان سطحی و ساده آن است. نویسنده ای که آن قدر خوب همه چیز را تحت کنترل داشته در پایان داستان دچار لغزش می شود و پایانی سرد و بی روح را تحویل کاربر می دهد. یک بازی خوب هم آغاز خوبی دارد و هم پایان خوب و متاسفانه این بازی پایان خوشی ندارد.

Game Informer نیز به بازی امتیاز خوب ۸ را داده و نوشته است:

  • Twelve Minutes هم در روایت و هم در گیم‌پلی بلندپروازانه است. هرچند گیم پلی بازی اجازه انجام برخی کارها را آنطور که می‌خواستم نمی‌داد، اما همچنان نمی‌توان به تجربه آن فکر نکنم

یادآوری در قالب تکرار

نقد و بررسی بازی twelve minutes , بازی دوازده دقیقه , نقد بازی دوازده دقیقه , بررسی بازی دوازده دقیقه , نقد و بررسی بازی دوازده دقیقه

یک مزیت بزرگ برای بازی twelve minutes این است که چگونه طرح حلقه زمان خود را مدیریت میکند. مجموعه ای از وظایف در یک چرخه زمانی میتواند کل دوازده دقیقه طول بکشد و بازیکنان به سختی میتوانند همه چیز را در محدوده زمانی خاصی که تعیین شده است، انجام دهند.

با این حال، در چرخه بعدی، شوهر این را به خاطر می آورد و آن را در مورد سوالات، استدلال‌ها و هر آنچیزی که مانع پیشرفت روایی او می‌شود، به کار می‌برد. به عنوان مثال، در مراحل اولیه، شوهر باید به زن نشان دهد که واقعاً در یک چرخه زمانی قرار دارد.

این نیاز به چندین مرحله دارد و کاملاً پیچیده است. با این حال، در حلقه های بعدی، شخصیت اطلاعات جدیدی را در نوک انگشتان خود دارد، بازیکن میتواند ثابت کند که در یک لحظه در یک حلقه قرار دارد. با هر بازی که یک تایمر برای تنظیم مجدد ساعت وجود دارد (مانند The Legend of Zelda: Majora’s Mask)، زمان تقریبا میتواند به یکی از دشمنان تبدیل شود.

Gamespot نیز با ثبت امتیاز فوق‌العاده ۹ در نقد خود نوشته است:

  • وارن اسپکتر، کارگردان Deus Ex، گفته بود که دوست دارد بازی‌ای را تمرکز روی یک ساختمان در خیابان بسازد، زیرا فضای کم اجازه می‌دهد تا مکانیک‌های غیرقابل تصوری را برای گیم‌پلی خلق کنید. بازی Twelve Minutes با کاهش محدوده دید اسپکتر گیم‌پلی‌ای را خلق می‌‌کند که در آن شاهد تعامل و داستان‌سرایی غنی هستیم. این بازی شاید حلقه زمانی خود را محدود به ۱۲ دقیقه کند، اما آرزو می‌کردم که بتوانم مدت زمان بیشتری را در بازی باقی بمانم.

آموزش بازی Twelve Minutes

نقد و بررسی بازی Twelve Minutes

در ادامه نوشتار نقد و بررسی بازی Twelve Minutes، قصد داریم برای آن دسته از کاربرانی که می خواهند راه و روش بازی را بدانند آموزش بازی Twelve Minutes را گام به گام توضیح دهیم. بنابراین در این قسمت با اسپویل داستان رو به رو هستیم. توجه داشته باشید.

بازی Twelve Minutes اخیرا برای ایکس باکس و کامپیوتر عرضه شده است و توانسته امتیازهای خوبی را کسب نماید. همان طور که گفتیم بازی تمرکزش بر روایتی جذاب است اما ژانر معمایی آن شما را ترغیب می کند تا آخر همراه بازی باشید. شاید بازی را انجام داده اید و کلافه شده اید یا شاید هم صرفا به عنوان بیننده بوده اید و می خواهید بدانید که پایان این ماجرا چگونه رقم خواهد خورد. هر چه هست اکنون که این قسمت را می خوانید حتما می دانید که با خطر اسپویل مواجه هستید زیرا قصد داریم آموزش بازی Twelve Minutes را مرحله به مرحله پیش ببریم و به خوانندگان یا گیمرهای کنجکاو راه و روش این بازی را توضیح دهیم. اگر خواهان دریافت راهنمای بازی هستید در ادامه نقد و بررسی بازی Twelve Minutes همراه زنگ تفریح باشید.

روند بازی خواه ناخواه شما را برمی انگیزاند تا مکالمه هایی را با فردی که خودش را پلیس معرفی می کند و نیز همسرتان داشته باشید و واقعیت ها را از زبان هر دو بشنوید. شاید در این فکر بوده اید که یک ساعته بازی را تمام می کنید اما وقتی شروع به بازی کرده اید زمان از دستتان در رفته و وقتی به خودتان آمده اید ساعت ها پای بازی نشسته اید. قدم به قدم پیش خواهیم رفت.

گفتگو در راستای چاره جویی

بررسی بازی ۱۲ دقیقه , نقد بازی ۱۲ دقیقه , بررسی بازی twelve minutes , نقد بازی twelve minutes

علاوه بر جستجوی سرنخ ها، مهمترین عنصر بازی گفتگو است. بازیکنان از دیالوگ برای جمع آوری اطلاعات استفاده میکنند و هرچه سرنخ های بیشتری کشف شود، هم با پیدا کردن چیزها در آپارتمان و هم با صحبت کردن در حلقه های مختلف، شاخه های مکالمه جدید بیشتری آشکار میشود. در ادامه با بررسی بازی ۱۲ دقیقه همراه ما بمانید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های PS5 در سال 2021 | بازی هایی که نباید از دست داد

صداگذاری گیج کننده و قوی

نقد و بررسی بازی twelve minutes , بازی دوازده دقیقه , نقد بازی دوازده دقیقه , بررسی بازی دوازده دقیقه , نقد و بررسی بازی دوازده دقیقه

صداگذاری این داستان گیج کننده بسیار قوی است. جیمز مک آووی قهرمان داستان 12 دقیقه ای است و دیزی ریدلی نقش اصلی زن را با ته رنگی غم انگیز و پیچیده ای بازی میکند. در همین حال، ویلم دافو صدای پلیس خطرناک را به جریان می‌اندازد. هر شخصیت نقش خود را به خوبی ایفا میکند. این که آیا شوهر با جنون مبارزه با یک حلقه بی پایان مبارزه میکند، زن با محبت یک دسر را ارائه میدهد که برای یک شب احساسی آماده شده است، یا پلیس تهدید میکند و فریاد میزند، اجراها معمولاً بازیکن را مستقیماً وارد داستان هولناک میکند.

زمان هایی وجود دارد که لحظات شکست میخورند، یا زمانی که عنصر حلقه زمان، بازیکنان را پس از شنیدن صداهای تکراری (که گاهی اوقات میتواند با ریتم بالای خود تاثیرگذار هم واقع شوند) پس می‌زند، اما در مجموع این عنصر 12 دقیقه ای قوی است و دیدن سه نام بزرگ به عنوان صداپیشه همه چیز را هیجان انگیز می‌کند.

دلیل اینکه بازیکن میخواهد همچنان به دنبال پاسخ باشد و در چرخه بعدی کمی جلوتر برود این است که این معما را حل کند. داستان 12 دقیقه ای از طریق خود جهان درون بازی، اما عمدتا از طریق گفتگو، روایت می‌شود. و فینال 12 دقیقه ای بدون اسپویل ارزش این را دارد که در حلقه های زمان زیادی گرفتار شوید. در حالی که برخی از گیمرهای مشتاق ممکن است نکاتی را در مورد پیچیدگی نهایی ببینند یا پیشبینی کنند، اما پایان آن ضربه ای به دل و روده‌ی شما است و میتواند در سال‌های آینده مورد بحث قرار گیرد.

Gamespew اما با ارائه نمره متوسط ۶ برخی مشکلات بازی را در نقد خود عنوان کرده است:

  • از تجربه Twelve Minutes لذت بردم. داستان آن واقعا گیرا است و بازیگران عالی هستند. از بسیاری جهان لوئیز آنتونیو بازی قابل توجهی را منتشر کرده است. اما بسیاری از دقایق بازی صرف تمرین ناامیدی و تکرار هستید. برای ادامه دادن بازی به صبر زیادی احتیاج خواهید داشت و در نهایت من مطمئن نیستم که ارزش آن را داشته باشد.

 

راهرو آپارتمان

نقد و بررسی بازی Twelve Minutes

با ورود به صحنه بازی می بایست گزینه (CONTINUE) را بزنید و وقتی این کار را کردید می بینید که در یک راهرو قرار دارید. وقتی به زمین نگاه می کنید با فرشی مواجه می شوید که در فیلم شاینینگ یا درخشان، ساخته استنلی کوبریک مشابه آن وجود دارد. پس می توان فهمید که سازنده بازی قصد ترکیب فضاهای مختلفی را داشته و حتی برای صداپیشگی کاراکترهایش از بازیگران محبوب استفاده نموده است. پس از اینکه جلوی در برسید متوجه می شوید که کلیدهایتان را جا گذاشته اید. اکنون باید از گلدانی که توی راهرو قرار دارد استفاده کنید تا کلید یدکی را بیابید. حالا کلید را از منوی دارایی هایتان بردارید و با ماوس روی در رها کنید. در باز شده و می توانید وارد منزل خود شوید.

لوپ اول Twelve Minutes

حالا که وارد خانه شده اید نمی دانید که چه باید بکنید و می توانید منتظر همسرتان بمانید تا از سرویس بهداشتی بیرون بیاید. پس از خوش و بش کردن با او می توانید به سمت یخچال رفته و دسر موجود را روی میز بگذارید و با همسرتان میل نمایید. از جمله کارهایی که در لوپ اول باید انجام دهید:

برخیزید و چراغ را روشن کنید. اگر دقت کنید یک ماگ روی میز کنار کاناپه و یکی دیگر روی سینک است. آنها را بردارید و پر از آب کنید. حالا در یخچال را باز کنید و دو بشقاب دسر را در آنجا بردارید. همسرتان را به خوردن دسر دعوت کنید. روی ظرف کلیک کنید و دسرتان را میل نمایید. پس از انجام این کار همسرتان آماده است تا به شما هدیه ای بدهد. اگر آن را بگیرید و باز کنید با لباس نوزاد رو به رو می شود. اکنون زمان آن است که بازی را با دیالوگ های بعدی به دست بگیرید.

بیشتر بخوانید: بهترین گجت های گیمینگ 2021 | حرفه ای بازی کنید

راس ساعت 12:05 دقیقه فردی در خانه را می کوبد و خودش را پلیس معرفی می کند. همسرتان در را باز می کند و او وارد خانه شده و هر دو نفرتان را دستگیر می کند. اجازه دهید تا او کارش را بکند و سعی نکنید با او بجنگید. کمی که بگذرد همسر شما به صحبت می آید و می گوید: «ساعت…. آنجاست»

لوپ دوم Twelve Minutes

وقتی 12 دقیقه تمام شود دوباره در اتاق قرار می گیرید و فقط شما هستید که اتفاقات قبلی را به خاطر دارید. حالا زمانی که همسرتان از دستشویی بیرون می آید کنارش بنشینید و سر صحبت را باز کنید. از جمله کارهایی که باید انجام دهید:

از بین گزینه های دیالوگ به همسر خود بگویید که «حس می کنید روزها در حال تکرار شدن» است. حالا او حرفتان را باور نمی کند و باید او را قانع کنید. برای این کار روی گزینه «با چه چیزی اثبات کنم…» کلیک کنید و روی پنجره سینک ظرفشویی بزنید. راس ساعت 12:02 دقیقه رعد و برقی می زند که می توانید آن را از پنجره ببینید. حالا برخیزید و دوباره گزینه اثبات کردن را انتخاب کنید. به اتاق خواب بروید و از کشوی کمد، هدیه ای که همسرتان در لوپ قبلی به شما داده بود را به او نشان دهید.

حالا می توانید از میان دیالوگ های موجود با همسر خود صحبت کنید و او را مورد بازجویی قرار دهید. وقتی دیدید که پاسخی دریافت نمی کنید مجدداً به سمت اتاق خواب بروید و سعی کنید چراغ اتاق را روشن کنید. حالا دوباره چراغ را روشن و خاموش کنید. می بینید که برق اتصالی می کند و شما بیهوش می شوید.

لوپ سوم Twelve Minutes

نقد و بررسی بازی Twelve Minutes

حالا زمانی که وارد منزل می شوید دست خالی نیستید و اطلاعاتی دارید که سرنخ های شما به حساب می آیند. این بار صرفا ناظر باشید و کاری انجام ندهید و جایی قایم شوید. از جمله کارهایی که باید انجام دهید:

بیشتر بخوانید: بهترین موس های گیمینگ 2021 | حرفه ای تر بازی کنید

کنار در ورودی خانه، کمدی است که می توانید آنجا پنهان شوید و از لای پرده ها نظاره گر همه چیز باشید. می بینید که همسرتان وارد اتاق می شود و چراغ را روشن می کند. (چراغ اتاق وقتی برای اولین بار روشن می شود قدرت زیادی ندارد ولی در مرتبه دوم شوک الکتریکی قدرتمندی را منتقل می کند.) حالا زمان به سرعت طی می شود و مامور پلیس از راه می رسد. همسرتان را مطابق انتظار دستگیر می کند. توجه داشته باشید که نباید از مکانی که هستید خارج شوید زیرا پلیس می فهمد و شما را دستگیر می کند. وقتی که بازجویی همسرتان تمام می شود می بینید که جای ساعت جیبی را لو می دهد که در حمام قرار دارد. وقتی ساعت را بردارد همسرتان را می کشد و اکنون از کمد خارج شوید تا لوپ بعدی شروع شود.

لوپ چهارم Twelve Minutes

با ادامه آموزش بازی Twelve Minutes همراه ما باشید. بله حالا می دانید که جای ساعت جیبی کجاست و باید سرنخ های بیشتری کسب کنید. از جمله کارهایی که باید انجام دهید:

چاقو و قاشق ها را بردارید و زمانی که همسرتان از دستشویی خارج شد وارد شوید و در را پشت سرتان ببندید. در کمد را باز کنید و سعی کنید با کمی کاوش گزینه ای با نام «Ventilation grid» را بیابید. از چاقو استفاده کنید و آن را روی آن محل بکشید. خواهید دید که دریچه ای باز می شود و می توانید پاکت واچ را بردارید. برگردید و با همسرتان صحبت کنید. از او بخواهید تا در مورد گذشته اش بگوید و بگویید که می دانید چه چیزی را داخل کمد قایم کرده است. حالا باید به او بگویید که در یک لوپ زمانی گیر افتاده اید و برای اثبات حرفتان از هدیه لباس نوزاد استفاده کنید. در این مرحله همسرتان قانع می شود و ماجرایش را اعتراف می کند. سپس پلیس از راه می رسد و به آن لوپ پایان می دهد.

لوپ پنجم Twelve Minutes

به محض اینکه وارد اتاق می شوید به سمت بخچال بروید و عکس پولاروید را بردارید. از جمله کارهایی که باید انجام دهید:

وقتی همسرتان روی کاناپه نشست سر صحبت را باز کنید. مجددا در صدد اثبات برآیید که روزهایتان در حال ریستارت شدن است و بگویید که می دانید روزی که فرار کرده چه اتفاقی افتاده است. حالا تمام گزینه های دیالوگ را بزنید تا در مورد گذشته او اطلاعات بسیاری کسب کنید. مامور پلیس به لوپ پنجم پایان می دهد. حال که می دانید چرا آن پلیس می خواهد همسرتان را بازداشت کند می توانید مامور پلیس را اسیر کنید و اطلاعاتی هم از او کسب کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین مانیتور ها گیمینگ 2021 | با کیفیت بالا بازی کنید!

لوپ ششم Twelve Minutes

نقد و بررسی بازی Twelve Minutes

وارد اتاق که شدید ماگ ها را از روی میز و سینک بردارید. عکس پولاروید را نیز بردارید و نگاه دارید. از جمله کارهایی که باید انجام دهید:

با همسرتان صحبت کوتاهی داشته باشید و به سمت دستشویی بروید و در را حتما پشت سرتان ببندید. حالا قرص های توی کمد را بردارید و توی ماگ بریزید. ماگ را زیر شیر آب بگیرید و پیش همسرتان برگردید. لیوان آب را به همسرتان دهید و چراغ اتاق خواب را یک بار روشن و خاموش کنید. خواهید دید که به خواب می رود. اکنون باید توی کمد کنار در ورودی پنهان شوید. پلیس از راه می رسد و وقتی پاسخش را ندهید در را می شکند و وارد می شود. وقتی دنبال کسی می گردد توی اتاق خواب می رود و چراغ را روشن می کند اما دچار برق گرفتگی می شود و بیهوش می گردد. حالا باید به سرعت از کمد خارج شوید و توی اتاق بروید. مامور را می بینید که نقش زمین شده است. روی او کلیک کنید تا بتوانید تمام  آیتم هایش را بردارید. از دستبند او استفاده کنید و دستانش را ببندید.

بیشتر بخوانید: بهترین کارت گرافیک های گیمینگ در سال 2021 | با بهترین کیفیت بازی کنید

پس از چند ثانیه خواهید دید که به هوش می آید. روی بدنش کلیک کنید و نگذارید که برخیزد زیرا با برخاستنش لوپ پایان می پذیرد. حالا می توانید با او صحبت کنید و بازجویی را آغاز کنید. می بینید که پاسخ سوالات شما را نمی دهد. تفنگش را بردارید و نشانه بگیرید. وقتی متوجه جدی بودن شما شود، دیالوگ های مختلفی ظاهر می شود که می توانید از آنها استفاده کنید. از او بپرسید که پدرزنتان چگونه کشته شده! اکنون از دیالوگ خارج شوید و عکس پولاروید را به او نشان دهید و به او ثابت کنید که همسرتان بی گناه است. پس از انجام این کار، بحث به شخصی به نام نانی می رسد. قبل از آنکه لوپ تمام شود گوشی پلیس را بردارید و به دخترش که توی پیام های گوشی قرار دارد زنگ بزنید.

لوپ هفتم Twelve Minutes

از جمله کارهایی که باید در ادامه آموزش بازی Twelve Minutes انجام دهید:

مجددا کنار همسرتان بنشینید و به او بگویید که روزها در حال تکرار شدن هستند و به او اثبات کنید. حالا بگویید که می دانید روزی که فرار کرده چه اتفاقی افتاده است. صحبت هایتان را ادامه دهید و در مورد پلیس به او بگویید و رابطه استاد و شاگردی پلیس با پدرش را توضیح دهید. اکنون در مورد گذشته اش صحبت کنید و با نشان دادن عکس پولاروید به او نشان دهید که قاتل نیست. وقتی که روی مبل نشست درباره مادرش با او حرف بزنید. پس از چندین دیالوگ با آمدن پلیس لوپ به پایان می رسد.

بیشتر بخوانید: تریلر جدید بازی Metroid Droid منتشر شد

لوپ هشتم Twelve Minutes

نقد و بررسی بازی Twelve Minutes

حالا باید دنبال کسی بگردید که به حرف هایتان گوش دهد. از جمله کارهایی که باید انجام دهید:

با همسرتان صحبت کنید و بگویید که روزها در حال تکرار شدن هستند. توی کمد کنار در ورودی گوشی موبایلی وجود دارد که باید آن را بردارید. از موبایل استفاده کنید و با گرفتن شماره دختر پلیس با او حرف بزنید. (باید هنگامی که مامور پلیس تحت بازجویی شماست گوشی اش را چک کنید و شماره دختر او را بردارید) به دختر او بگویید که پدرش قصد دارد او و همسرش را به قتل برساند در حالی که آنها بی گناه اند. در مورد پلیس با همسرتان صحبت کنید و منتظر او بمانید. وقتی صدای آسانسور را می شنوید می بینید که قبل از ورودش به خانه تلفن موبایلش زنگ می خورد و چند ثانیه ای طول می کشد. کاری نکنید تا زنگ در خانه به صدا درآید.

در اینجا همسرتان با نشان دادن عکس به مامور، ماجرای بی گناه بودنش را توضیح می دهد. سپس مامور ساعت جیبی را می گیرد و یکسری اطلاعات راجع به برادر همسرتان می دهد و لوپ تمام می شود.

لوپ نهم Twelve Minutes

حالا می توانید تمام کارهای لوپ قبلی را تکرار کنید. از جمله کارهایی که باید انجام دهید:

با همسرتان حس ریستارت شدن روزها را در میان بگذارید و این امر را اثبات کنید. حالا باید در مورد هیولا که برادر ناتنی همسر شماست اطلاعات بیشری کسب کنید. به دختر مامور زنگ بزنید و تاکید کنید که همسرتان بی گناه است. مجددا در مورد برادر ناتنی همسرتان صحبت کنید و بگویید که پلیس برای درمان دخترش که سرطان دارد نیازمند پول ساعت جیبی گران قیمت است. پلیس از راه می رسد و ساعت رد و بدل می شود اما باید روی برادر همسرتان تاکید کنید تا پلیس اطلاعات بیشتری به شما بدهد. حالا اسم پرستار کودکی را که می گوید به خاطر بسپارید.

بیشتر بخوانید: دانلود بازی مختار ثقفی | مراحل بازی و گیم پلی و اطلاعات تکمیلی

لوپ دهم Twelve Minutes

همه چیز را مانند لوپ های پیشین انجام دهید تا پلیس از راه برسد و به جایی برسید که پلیس در مورد هیولا صحبت می کند. وقتی که مامور پلیس در حال دادن اطلاعات به شماست، سریعا روی هدیه همسرتان که لباس نوزاد است کلیک کنید و لباس را به او بدهید. حالا پلیس احساساتی شده و کنترلش را از دست می دهد. هر چه می خواهید از او بپرسید.

لوپ یازدهم Twelve Minutes

نقد و بررسی بازی Twelve Minutes

اکنون باید چاقو را بردارید و وقتی همسرتان از دستشویی بیرون آمد وارد شوید و یادتان نرود که در را پشت سرتان ببندید. ساعت جیبی را مانند قبل بردارید. وقتی برگردید می بینید که در میان دیالوگ ها، گزینه های متفاوتی وجود دارد. مجبور نیستید به آنها پاسخ دهید. و حالا روی هیچ دیالوگی نزنید و از قفسه ی کتاب ها کتابی را که همسرتان می خواند انتخاب کنید.

سخن آخر ؛ بررسی بازی ۱۲ دقیقه

بررسی بازی ۱۲ دقیقه , نقد بازی ۱۲ دقیقه , بررسی بازی twelve minutes , نقد بازی twelve minutes

دوازده دقیقه دقیقاً همان کاری را که در نظر دارد انجام میدهد، یعنی ایجاد یک تریلر عمیقاً پرتنش با مکانیک های زمان سنج. اما نکته مهم تر این است که نشان میدهد حتی بازی های مستقل میتوانند نوعی حسادت هالیوودی داشته باشند.

نکته قابل توجه این است که مسائل اخلاقی دشواری وجود دارد که بازی بر آنها متمرکز است. وقتی عزیزی را می‌کشید که می‌دانید بعد از 12 دقیقه بدون هیچ آثاری از آن قتل باز زندگی شما در جریان است، به چه کسی آسیب میرسانید؟ اگر حقیقتی که فقط شما میدانید زندگی شما را خراب میکند اما زندگی شخص دیگری را نجات میدهد، آیا مفهوم مسئولیت شکل دیگری را به خود نمی‌گیرد؟

 

بیشتر بخوانید:

 

بهتری بازی های ایرانی برای موبایل / بهترین کیبوردهای گیمینگ 2021 |‌ حرفه ای تر بازی کنید / بهترین بازی های اکشن اندروید 2021 / بهترین بازی های اکشن 2021 برای کامپیوتر | با ۱۰ تا از این بازی ها آشنا شوید / بهترین هدست گیمینگ 2021 | کدام یکی برای بازی بهتر است؟ / بهترین لپتاپ های گیمینگ 2021 | از بازی کردن لذت ببرید / بهترین بازی های ماجراجویی در سال 2021 | بازی هایی که منتظرشان هستیم / بهترین بازی های اندرویدی 2021 | با گوشی خود سرگرم شوید / بهترین بازی های یوبی سافت |‌ جذاب ترین های این شرکت را بشناسید / بهترین بازی های جهان باز | مهمترین و جذاب ترین ها را بشناسید / بهترین بازی های ابرقهرمانی برای کامپیوتر |‌ مهمترین ها را بشناسید / بهترین بازی های 2 نفره ای 2021 | بهترین ها را با دوستانتان تجربه کنید

 

 

امیدوارم از مشاهده این مطلب لذت کافی را برده باشید نظرات خود را درباره نقد و بررسی بازی Twelve Minutes با زنگ تفریح به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *