بهترین بازی های اندرویدی 2021 | با گوشی خود سرگرم شوید

قرار است در این مطلب بهترین بازی های اندرویدی 2021 را به شما معرفی کنیم، پس تا انتهای این مطلب همراه با زنگ تفریح باشید.

گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند روز به روز قدرتمندتر می‌شوند و توانایی بیشتری در اجرای بازی‌ها به دست می‌آورند. پس از اینکه این دستگاه‌های هوشمند، کنسول‌های قابل حمل را به کلی از صحنه روزگار محو کردند، حالا با قدرت روزافزونی که به دست آورده‌اند، کم کم می‌توانند یک رقیب جدی برای کنسول‌های خانگی نیز قلمداد شوند! کوچک بودن گوشی‌ها و تبلت‌ها و امکان دسترسی به آن‌ها در هر شرایطی باعث شده تا انجام بازی‌ها بر روی این پلتفرم بسیار ساده‌تر بوده و افراد بیشتری به آن‌ها گرایش پیدا کنند.

اگر شما هم به عنوان کاربر گوشی یا تبلت هوشمند به دنبال یک بازی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت خود هستید، در ادامه با دیجی رو همراه باشید چرا که قصد داریم تعدادی از بهترین بازی های اندروید را در سبک‌‌های مختلف برای شما معرفی کنیم.

بهترین بازی‌ های اکشن اندروید

Call of Duty: Mobile

Call of Duty: Mobile

سری بازی‌های کال آف دیوتی از محبوب‌ترین عناوین اکشن در دنیای بازی‌های ویدیویی هستند. این سری تاکنون چندین نسخه ناموفق در پلتفرم موبایل داشته اما در نهایت عنوانی که در سال 2019 در سبک بتل رویال عرضه شد توانست نظر مخاطبان را جلب کرده و به یکی از بهترین بازی‌های موبایلی تبدیل شود. Call of Duty: Mobile مانند دو رقیب اصلی خود یعنی پابجی و فورتنایت از رقابت‌های بتل رویال 100 نفره پشتیبانی می‌کند و البته مودهای کلاسیکی مانند دث مچ (Deathmatch) را نیز همچنان حفظ کرده است. اگر از علاقه‌مندان سبک بتل رویال و اکشن اول شخص هستید، به هیچ عنوان نباید بازی Call of Duty: Mobile را از دست بدهید.

لینک بازی Call of Duty: Mobile در گوگل پلی

Fortnite

Fortnite

اغراق نیست اگر بگوییم فورتنایت شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین بازی بتل رویال این روزهاست. این عنوان اکشن که گرافیک کارتونی جذابی دارد شما را در نقش یکی از شخصیت‌های بازی قرار داده و به همراه 99 بازیکن دیگر در یک جزیره زیبا رها می‌کند تا برای زنده ماندن تلاش کنید! تنوع بالای شخصیت‌ها و سلاح‌های بازی به همراه وسایل نقلیه مختلفی که در گوشه و کنار نقشه بازی پراکنده شده‌اند، از مهمترین دلایل محبوبیت فورتنایت هستند. همچنین گرافیک بازی نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد و البته این موضوع باعث شده تا برای تجربه روان فورتنایت به یک گوشی یا تبلت قدرتمند نیاز داشته باشید.

لینک بازی Fortnite در اپیک گیمز

PUBG MOBILE

PUBG MOBILE

بازی پابجی را می‌توان پایه‌گذار بازی‌های بتل رویال به شکل امروزی آن دانست. این بازی در ابتدا در سال 2017 برای رایانه‌های شخصی عرضه شد اما به مرور راه خود را به دیگر کنسول‌ها و پلتفرم‌ها باز کرد و در نهایت در سال 2018 تحت عنوان پابجی موبایل روانه بازار گوشی‌های هوشمند شد. این عنوان که توسط استودیوی پابجی از زیرمجموعه‌های شرکت نام آشنای تنسنت گیمز (Tencent Games) توسعه داده شده، یک محیط جزیره‌ای بسیار وسیع را پیش روی شما قرار می‌دهد که در هر گوشه و کنار آن آیتم، وسیله نقلیه، دشمن و … نهفته است. گرافیک واقع‌گرایانه و جذابیت بالای رقابت‌های پابجی موبایل از اصلی‌ترین عوامل محبوبیت این عنوان هستند که باعث شده‌اند بعد از سال‌ها هنوز هم سرورهای بازی بسیار شلوغ باشند.

لینک بازی PUBG MOBILE در گوگل پلی

Evoland 2

Evoland 2

بدون تردید Evoland یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های موبایلی سال‌های اخیر است که شماره دوم آن با گرافیک بهتر و گیم پلی بهبود یافته‌تر نسبت به نسخه اول در سال 2015 روانه بازار شد. در این بازی شما کنترل یک شخصیت با نام دلخواه را در دست گرفته و به سفر در تاریخ بازی‌های ویدیویی می‌روید! Evoland 2 اشارات فراوانی به بهترین و معروف‌ترین بازی‌های تاریخ دارد و سبک و ظاهر گرافیکی آن هم در مراحل مختلف تغییر می‌کند تا حس نوستالژی بیشتری به مخاطب القاء شود. در Evoland 2 می‌توانید تجربه بازی‌هایی با گرافیک دو بعدی و پیکسلی و همچنین بازی‌های سه‌بعدی جدیدی مانند زلدا را مرور کرده و شاهد چگونگی تحول دنیای گیم در سالیان اخیر باشید. در روزهایی که همه بازی‌های موبایلی تقریباً شبیه هم شده‌اند و تنوع و خلاقیت خاصی به چشم نمی‌خورد، تجربه Evoland 2 می‌تواند بسیار لذت بخش باشد و از همین رو پیشنهاد می‌کنیم حتماً این بازی جذاب را امتحان کنید.

لینک بازی Evoland 2 در گوگل پلی

BattleOps

BattleOps

اگر اهل بازی‌های اکشن اول شخص کلاسیک و داستانی هستید، حتماً در سال‌های اخیر و به واسطه تمایل اکثر سازندگان به تولید بازی‌های چند نفره و آنلاین، در پیدا کردن بازی مورد علاقه خود دچار مشکل شده‌اید. اما نباید ناامید شوید، چرا که خوشبختانه هنوز هم استودیوهایی هستند که به فکر بازیبازهایی مانند شما باشند و بازی BattleOps هم محصول یکی از این استودیوها با نام Techouse Games است. در این بازی شما در نقش سربازی ظاهر می‌شوید که مطابق کلیشه‌های همیشگی دنیای گیم و بازی‌های اکشن اول شخص، به ناگاه خود را در یک میدان نبرد می‌یابد بدون اینکه چیزی از گذشته به یاد داشته باشد. با اینکه داستان کاملاً کلیشه‌ای است و هیچ نوآوری خاصی ندارد اما برای اینکه شما را وارد بازی کردده و انگیزه لازم را برای به پایان رساندن مراحل بدهد، کافی است. گرافیک جذاب، گیم پلی روان، امکان اجرای آفلاین و داستانی بودن از بارزترین مشخصه‌های BattleOps هستند که آن را از عناوین چند نفره و تکراری این روزها کاملاً متمایز می‌کنند.

لینک بازی BattleOps در گوگل پلی

بهترین بازی‌ های ماجرایی اندروید

Minecraft

Minecraft

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های یوبی سافت |‌ جذاب ترین های این شرکت را بشناسید

ماینکرافت از آن دست بازی‌هایی است که نیازی به معرفی کردن ندارند. این بازی که توسط استودیوی موجانگ توسعه یافته در ابتدا در سال 2011 عرضه شد و بعدها نسخه موبایلی آن هم برای کاربران سیستم عامل اندروید در دسترس قرار گرفت. ماینکرافت را می‌توان نزدیک‌ترین بازی ویدیویی به لگو (LEGO) دانست. همان‌طور که بسیاری از ما در کودکی از ساختن اشیاء گوناگون با لگوها لذت می‌بردیم، در ماینکرافت هم ساخت و ساز بسیار جذاب سات و البته محدودیت‌های یک بازی فیزیکی در اینجا به هیچ وجه وجود ندارد. بنابراین، می‌توانید هر آنچه را که در ذهن دارید در ماینکرافت بسازید و حتی یک شهر کامل خلق کنید! البته در این بین باید با دشمنان بازی که شب‌ها به شما حمله کرده و ساخته‌هایتان را نابود می‌کنند، مبارزه کرده و برای بقا بجنگید.

لینک بازی Minecraft در گوگل پلی

Genshin Impact

Genshin Impact

اگر گوشی یا تبلت اندرویدی قدرتمندی دارید و می‌خواهید یک بازی ماجرایی مشابه با نمونه‌های کنسولی را تجربه کنید، Genshin Impact می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. این بازی توسط استودیوی چینی miHoYo و به صورت رایگان برای سیستم عامل اندروید ساخته و عرضه شده است. البته Genshin Impact تنها برای اندروید نبوده و نسخه‌های کنسولی آن بر روی پلی استیشن 4 و نینتندو سوئیچ در دسترس است. بازی از لحاظ ظاهر گرافیکی و گیم پلی شباهت زیادی به آخرین نسخه زلدا دارد که برای نینتندو سوئیچ عرضه شده است. گرافیک فوق العاده بازی اولین چیزی است که به محض اجرای آن توجه شما را جلب خواهد کرد. در واقع، بازی بیشتر از اینکه به عناوین موبایلی شباهت داشته باشد، یک عنوان کنسولی تمام عیار است! داستان جالب Genshin Impact هم یکی دیگر از نقاط قوت آن است که شما را تا انتها با خود همراه می‌کند.

لینک بازی Genshin Impact در گوگل پلی

Oceanhorn

Oceanhorn

در بازی Oceanhorn به گشت و گذار و اکتشاف در اقیانوس‌ها پرداخته و پا به جزایر اسرارآمیز و ناشناخته خواهید گذاشت. دنیای بزرگ بازی و گیم پلی 10 ساعته آن که تماماً به صورت آفلاین و داستانی است، به حدی است که تا مدت‌ها می‌تواند شما را درگیر خود کند. جزایری که به آن‌ها قدم می‌گذارید، مملو از آیتم‌ها، معماها، دشمنان و ماجراجویی‌های جذاب هستند و سیستم ارتقاء شخصیت و اضافه کردن تجهیزات نیز بازی را از یکنواختی و تکراری شدن خارج می‌کند. گرافیک بازی با اینکه کارتونی و بچگانه به نظر می‌رسد، اما بسیار خوش ساخت و زیباست و رنگ‌های شاد آن برای اغلب افراد می‌توانند جذاب و چشم نواز باشد. به واسطه آفلاین بودن بازی پیشنهاد می‌کنیم آن را روی گوشی خود نصب کرده و هر وقت که از فضای مجازی و اینترنت دور بودید، چند مرحله از آن را انجام داده و اوقات فراغت خودتان را پر کنید.

لینک بازی Oceanhorn در گوگل پلی

CASE: Animatronics – Horror game

CASE: Animatronics - Horror game

بعد از بازی شاد و مفرح Oceanhorn، در ادامه قصد داریم تا شما را با یک بازی ترسناک با تم تاریک آشنا کنیم. CASE: Animatronics برای کسانی که عاشق فیلم‌ها و بازی‌های ترسناک هستند یکی از بهترین انتخاب‌هاست. داستان بازی در یک اداره پلیس جریان دارد که یک هکر کنترل آن را به دست گرفته و تمام راه‌های ارتباطی را با دنیای خارج را قطع کرده است. حال، این وظیفه شماست که در محیط تاریک و مخوف این اداره و با استفاده از آیتم‌هایی که به دست می‌آورید، معماها و چالش‌های پیش رو را یکی پس از دیگری حل کرده و از محیطی که در آن گرفتار شده‌اید، نجات پیدا کنید. سازندگان CASE: Animatronics در طراحی بازی خود از معروف‌ترین بازی‌های ترسناک تاریخ مانند سری سایلنت هیل و رزیدنت اویل الهام گرفته و تلاش کرده‌اند تا یک عنوان ماجرایی خوش ساخت را پیش روی مخاطب قرار دهند.

لینک بازی CASE: Animatronics در گوگل پلی

Milkmaid of the Milky Way

Milkmaid of the Milky Way

بازی‌های ماجرایی اشاره و کلیک زمانی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی بودند که بیشتر روی رایانه‌های شخصی عرضه می‌شدند. اما با پیشرفت صنعت گیم و ورود کنسو‌ل‌های بازی قدرتمند، این ژانر کم کم به فراموشی سپرده شد و این روزها دیگر نمی‌توان عنوان بزرگ و جدیدی را پیدا کرد. اگر شما هم از دوست‌داران بازی‌های اشاره و کلیک بوده‌اید و دلتان برای بازی‌های این سبک تنگ شده، پیشنهاد می‌کنیم بازی Milkmaid of the Milky Way را روی گوشی خود نصب کرده و اوقات خوشی را به یاد روزگاران قدیم سپری کنید. گرافیک بازی به صورت پیکسلی اما به همان سیک و سیاق بازی‌های کلاسیک طراحی شده و در همان ابتدا می‌تواند شما را به یاد عناوین مشهور ماجرایی بیندازد. در این بازی کنترل یک زن جوان به نام روت را بر عهده دارید که به صورت کاملاً اتفاقی با یک سفینه فضایی مواجه شده و درگیر ماجراهایی می‌شود که بهانه بسیار خوبی برای پیشبرد مراحل هستند. گشتن دقیق تمام صحنه‌ها و جمع‌آوری آیتم‌های مختلف و استفاده کردن آن‌ها در مکان‌های مناسب اصلی‌ترین کارهای شما در بازی هستند که برای یک بازی ماجرایی روالی عادی محسوب می‌شود.

لینک بازی Milkmaid of the Milky Way در گوگل پلی

بهترین بازی ‌های ریسینگ اندروید

GRID Autosport

GRID Autosport

بازی‌های سبک ریسینگ یا همان ماشین‌سواری در سال‌های اخیر تحولات و پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند اما با این حال، امروزه کمتر می‌توان عنوان کامل و تمام عیاری را بر روی پلتفرم موبایل یافت. چرا که اغلب بازی‌های ریسینگ موبایلی برخلاف نسخه‌های کنسولی مملو از خریدهای درون برنامه‌ای هستند که برای بسیاری از افراد آزار دهنده بوده و به تجربه بازی لطمه می‌زنند. خوشبختانه GRID Autosport از این روند تبعیت نکرده و می‌توان گفت با یک بازی ریسینگ خوش ساخت مشابه بازی‌های کامل کنسولی طرف هستیم. این بازی به صورت یک بسته کامل و بدون خرید درون برنامه‌ای یا تبلیغات داخل بازی عرضه شده و با یکبار نصب آن می‌توانید به تمام محتوای بازی دسترسی داشته باشید. GRID Autosport بیش از 100 پیست مسابقه مختلف و تعداد زیادی ماشین را در اختیار شما می‌گذارد تا با رقبا به رقابت پرداخته و مراحل را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. در انتها باید به گرافیک بازی هم اشاره کنیم که یک سر و گردن از اغلب بازی‌های ریسینگ موبایلی بالاتر بوده و انصافاً چیزی از نسخه‌های کنسولی کم ندارد.

لینک بازی GRID Autosport در گوگل پلی

Table Top Racing: World Tour

Table Top Racing: World Tour

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های جنگی 2021 | 5 تا از بهترین ها را بشناسید

بازی Table Top Racing: World Tour به واقع خون تازه‌ای در رگ‌های سبک ریسینگ در اندروید دمیده و آن را از تکرار و یکنواختی خارج کرده است. این بازی که شباهت زیادی به عناوین موفق قدیمی مانند میکرو ماشینز و ماریو کارت دارد، کنترل ماشین‌های کوچکی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در یک پیست رومیزی به رقابت با هم می‌پردازند. طراحی موانع و پیست‌ها به نحوی است که کوچک بودن ماشین‌ها کاملاً احساس می‌شود و انگار وارد یک رقابت در دنیای کوتوله‌ها شده‌اید! مسابقات Table Top Racing: World Tour از سرعت و هیجان بالایی برخوردار هستند و بسیاری از قوانین دنیای واقعی در آن نقض می‌شود. در واقع، تنها هدف شما رسیدن به خط پایان است و در این مسیر ممکن است از ابزارها و ترفندهای مختلفی استفاده کنید. سیستم ارتقاء و آپگرید ماشین‌ها و مکانیزم کسب تجربه نیز باعث می‌شود تا مراحل بازی ارزش چند بار بازی کردن را داشته باشند و هر بار چالش‌های متفاوتی را تجربه کنید.

لینک بازی Table Top Racing: World Tour در گوگل پلی

Rush Rally 3

Rush Rally 3

اگر از علاقه‌مندان مسابقات رالی هستید، احتمالاً از دو بازی قبل چندان هیجان‌زده نشده‌اید. اما نگران نباشید، بازی Rush Rally 3 کاملاً ویژه شما طراحی شده است. این بازی گرافیکی فوق العاده و در حد بازی‌های کنسولی دارد و حالت‌ها و مودهای متنوع آن شما را از هر عنوان ریسینگ دیگری کاملاً بی‌نیاز می‌کنند. روان بودن کنترل ماشین‌ها برای یک بازی ریسینگ مسئله‌ای کاملاً حیاتی است و خوشبختانه Rush Rally 3 در این زمینه نیز کاملاً موفق ظاهر شده است. شما می‌توانید با مراجعه به تنظیمات بازی سیستم کنترل دلخواه خود را انتخاب کرده و به انجام بازی بپردازید. جاده‌ها و مسیرهای مسابقه هم تنوع بسیار خوبی دارند و شما را کاملاً غرق جریان بازی می‌کنند. در یک کلام، اگر دوستدار مسابقات رالی هستید، نباید Rush Rally 3 را از دست بدهید.

لینک بازی Rush Rally 3 در گوگل پلی

Need for Speed: Most Wanted

Need for Speed: Most Wanted

سری بازی‌های Need for Speed برای علاقه‌مندان سبک رانندگی و ریسینگ کاملاً آشنا هستند. نسخه‌های متعدد این مجموعه برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها عرضه شده و طرفداران بسیاری دارند. همین موضوع نیز باعث شده تا کمپانی EA‌ تصمیم بگیرد یکی از محبوب‌ترین نسخه‌ها یعنی Need for Speed: Most Wanted را برای گوشی‌های موبایل روانه بازار کند. با اینکه در این نسخه خبری از جهان باز و گشت و گذار آزادانه در شهر نیست و تمامی مسابقات در مسیرهای خطی جریان دارند، اما لذت رانندگی و دریفت کشیدن چیزی است که در بازی‌های دیگر کمتر می‌توانید مشابه آن را پیدا کنید. Need for Speed: Most Wanted سعی کرده تجربه‌ای کلاسیک و آرکید از سبک ریسینگ را ارائه کند و در این هدف نیز کاملاً موفق بوده است. گرافیک زیبا و چشم‌نواز بازی هم یکی دیگر از نقاط قوت آن است که بعد از گذشت سال‌ها از عرضه نسخه اولیه،‌ هنوز هم جذابیت و تازگی خود را حفظ کرده است.

لینک بازی Need for Speed: Most Wanted در گوگل پلی

Mini Motor Racing

Mini Motor Racing

تقریباً تمام بازی‌های سبک ریسینگ از یک نمای دوربین تکراری (پشت ماشین و یا داخل ماشین) استفاده می‌کنند و تنوع در این سبک از بازی‌ها کمتر به چشم می‌خورد. با این حال، Mini Motor Racing یکی از معدود بازی‌هایی موفق سبک رانندگی است که از دوربینی متفاوت و از نمای بالا به پایین بهره می‌برد. به واسطه همین سیستم دوربین متفاوت، کنترل بازی با آنچه که در عناوین ریسینگ معمولی دیده‌اید فرق دارد و باید گفت تاحدودی سخت‌تر شده است. بالا بودن هوش مصنوعی رقبای کامپیوتری هم به این سختی دامن زده و در اوایل بازی ممکن است کمی ناامیدتان کند. اما اگر چند مرحله ابتدایی را با موفقیت به اتمام رسانده و شروع به تهیه آپگریدها و به خصوص نیترو کنید، مسابقات بسیار ساده‌تر شده و راحت‌تر خواهید توانست از پس رقبا بربیایید. اگر از علاقه‌مندان سبک ریسینگ هستید، برای تنوع هم که شده پیشنهاد می‌کنیم حتماً این بازی را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کرده و چند مرحله از آن را امتحان کنید.

لینک بازی Mini Motor Racing در گوگل پلی

بهترین بازی‌ های معمایی اندروید

The Room: Old Sins

The Room: Old Sins

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های جهان باز | مهمترین و جذاب ترین ها را بشناسید

سری بازی‌های Room از بهترین عناوین معمایی در دنیای اندروید هستند. گرافیک جذاب، معماهای پیچیده و روند گیم پلی عالی بازی‌های این سری باعث شده تا کسانی که تنها چند دقیقه با مراحل گاهاً سخت یکی از آن‌ها سر و کله زده باشند، هیچ وقت این بازی را فراموش نکنند. استودیوی Fireproof Studios پس از ساخت سه نسخه شماره‌دار از این مجموعه، بازی The Room: Old Sins را در سال 2018 روانه بازار کرد که از بسیاری جهات با بهبود و پیشرفت همراه بوده است. برخلاف سه‌گانه اول، در این نسخه برخی المان‌های ماجرایی هم به بازی اضافه شده و کار شما تنها به حل معماها خلاصه نمی‌شود. در واقع، باید با گشت و گذار در مراحل و جمع‌آوری برخی آیتم‌ها و البته حل معماها که مهمترین مشخصه سری Room است، راه خود را در مراحل پیدا کنید. علاوه بر همه این‌ها، The Room: Old Sins این بار از سیستم اچیومنت گوگل پلی گیمز نیز پشتیبانی کرده و سیوهای آن در فضای ابری ذخیره می‌شوند. بنابراین، با ریست فکتوری کردن گوشی و یا حتی خرید یک گوشی جدید، می‌توانید بازی خود را دقیقاً از همان جایی که مانده بوده ادامه دهید.

لینک بازی The Room: Old Sins در گوگل پلی

Hidden Folks

Hidden Folks

انجام دادن بازی‌هایی معمایی معمولاً به صبر و حوصله زیادی نیاز دارند و باید حواس خود را به طور کامل معطوف بازی کنید. اما در این بین، برخی عناوین هم هستند که بیشتر جنبه مفرح بودن قضیه را جدی گرفته‌اند و سعی کرده‌اند تا تنها برخی از حس‌های کاربر را درگیر کرده و مغز او را بیش از حد به چالش نکشند! Hidden Folks یکی از این بازی‌هاست که توسط تنها یک نفر ساخته شده و بر روی پلتفرم‌های مختلف از جمله اندروید در دسترس قرار گرفته است. ایده بازی اصلاً جدید نیست و تا به حال چندین و چند بازی با این ایده ساخته شده‌اند؛ یک صفحه شلوغ پیش روی شما قرار می‌گیرد و باید یک فرد یا یک شی خاص را در آن پیدا کنید. اما فرق Hidden Folks با بقیه بازی‌ها این است که می‌توان عشق و علاقه سازنده را در جای جای بازی مشاهده کرد. تمامی نقاشی‌ها و تصاویر با دست کشیده شده و افکت‌های صوتی هم اغلب به صورت دهانی تولید شده‌اند! این بازی برای وقت‌هایی که خسته و بی‌حال بر روی مبل یا کاناپه لم داده‌اید و حوصله انجام دادن بازی‌های جدی و چالشی را ندارید، بهترین انتخاب است.

لینک بازی Hidden Folks در گوگل پلی

Shadowmatic

Shadowmatic

بازی با سایه‌ها برای همه افراد، از کوچک تا بزرگ، بسیار جذاب و مفرح است. سازندگان خلاق بازی Shadowmatic در استودیوی Triada Studio Games این ایده ساده و پیش پا افتاده را به کار گرفته و اثری خلق کرده‌اند که ساعت‌ها می‌تواند شما را پای گوشی یا تبلت هوشمندتان نگه دارد. دقیقاً همان‌طور که در جمع‌های خانوادگی و هنگام سایه‌بازی کردن، تلاش می‌کردیم با دستان خود تصویر یک خرگوش یا غو را بر روی دیوار ترسیم کنیم، در Shadowmatic هم باید اشیا مشخصی را به وسیله سایه‌ها بر روی پرده ایجاد کنید. البته در اینجا به انگشتان دست‌تان محدود نیستید و می‌توانید از ابزارها و شکل‌های مختلف برای درست کردن سایه استفاده کنید. اینکه یک شیء را چطور در برابر منبع نور بچرخانید و آن را با چه زاویه‌ای قرار دهید، تا سایه مورد نظرتان شکل بگیرد، به مرور چالش برانگیز خواهد شد و در مراحل بالاتر می‌تواند حسابی از مغزتان کار بکشد! از آنجا که این بازی هیچ گیم پلی پیچیده و خاصی ندارد، می‌تواند برای بچه‌ها و یا افراد مسن هم بسیار مفرح و جذاب باشد.

لینک بازی Shadowmatic در گوگل پلی

Path of Giants

Path of Giants

یکی از زیرژانرهای سبک معمایی، مسیریابی است و همان‌طور که از نام آن برمی‌آید هدف در اینگونه بازی‌ها پیدا کردن راه و رساندن یک کاراکتر به انتهای مسیر است. بازی Path of Giants دقیقاً در همین سبک طراحی و تولید شده است. شما در این بازی کنترل سه شخصیت کوچک و دوست‌داشتنی را برعهده دارید که هر کدام رنگ مخصوص به خود را داشته و در هر مرحله باید به مکعبی که همان رنگ را دارد،‌ برسند. البته در این بین، تعامل شخصیت‌ها با یکدیگر بسیار عالی است و باید به هم کمک کنند تا هر کدام به مکعب هم رنگ خود برسند. به عنوان مثال، هر شخصیت می‌تواند شخصیت دیگر را به ارتفاع بالاتر نقشه برساند و یا به پایین آمدن او از ارتفاع کمک کند. باز کردن درها و پل‌ها برای عبور دیگر کاراکترهای بازی یک نمونه دیگر از این همکاری است. در مجموع، بازی روند بسیار جالبی دارد و پیدا کردن راه هر سه کاراکتر بازی باعث شده تا معماها در مراحل بالای بازی سخت و چالش برانگیز باشند.

لینک بازی Path of Giants در گوگل پلی

Monument Valley

Monument Valley

بیشتر بخوانید:بهترین بازی های ابرقهرمانی برای کامپیوتر |‌ مهمترین ها را بشناسید

هر دو شماره از بازی Monument Valley از بهترین بازی‌های سبک معمایی در پتلفرم اندروید هستند. برخلاف اغلب بازی‌هایی که دیده‌اید، در Monument Valley به جای حرکت دادن کاراکتر بازی باید کل مرحله را حرکت دهید و بچرخانید! در واقع، در این بازی همه چیز به خطای دید بستگی دارد و باید با چرخاندن مراحل و سکوها کاری کنید که شخصیت کوچک داخل مرحله بتواند از موانع رد شده و خود را به انتهای مسیر برساند. شماره اول Monument Valley یک داستان کاملاً استاندارد و مراحلی جذاب را ارائه می‌کند و در شماره دوم نیز همه چیز بهینه‌تر و متنوع‌تر از قبل شده است. به همین دلیل انتخاب تنها یک شماره از بین این دو بازی راحت نیست و پیشنهاد می‌کنیم تا هر دو نسخه را تجربه کنید. تنها ایرادی که شاید بتوان به Monument Valley گرفت، کوتاه بودن آن است.

لینک بازی Monument Valley 1 در گوگل پلی
لینک بازی Monument Valley 2 در گوگل پلی

بهترین بازی‌ های ورزشی اندروید

eFootball PES 2021

eFootball PES 2021

کونامی در ساخت بازی فوتبال سابقه‌ای طولانی دارد و سری وینینگ الون آن حتی بعد از گذشته دهه‌ها هنوز هم برای بسیاری از کاربران شیرین و خاطره انگیز است. این شرکت در سال 2020 تحولی بزرگ در سری محبوب فوتبالی خود ایجاد کرد و با تغییر نام آن از Pro Evolution Soccer به eFootball سعی دارد تا این تغییر بزرگ را یادآوری کند. در دنیای موبایل معمولاً کونامی و EA تا به حال، حضور جدی و پرقدرتی نداشتند و به سیستم عامل اندروید به چشم یک پلتفرم هدف نگاه نمی‌کردند. اما موضوع در مورد eFootball PES 2021 کاملاً متفاوت است و کونامی سعی کرده تا نسخه‌ای شبیه به نسخه‌های کنسولی را برای گوشی‌های تلفن همراه در دسترس قرار دهد. در زمینه گیم پلی بازی بهبودهایی نسبت به نسخه‌های پیشین به چشم می‌خورد و گزینه‌های بیشتری هم برای انجام رقابت‌های آنلاین و چند نفره به بازی اضافه شده است. در این میان نباید از گرافیک فوق العاده eFootball PES 2021 هم غافل شویم که آن را در زمره یکی از بهترین بازی‌های ورزشی اندروید قرار داده است.

لینک بازی eFootball PES 2021 در گوگل پلی

Motorball

Motorball

اگر یک گیمر کنسولی یا PC باشید، حتماً با بازی راکت لیگ آشنایی دارید. این بازی که در سال 2015 عرضه شد، عنوانی متفاوت در سبک ورزشی بود و به سرعت توانست در بین مخاطبان به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. Motorball را می‌توان نزدیک‌ترین بازی به راکت لیگ در دنیای اندروید دانست. در این بازی هم درست مانند راکت لیگ هدایت یک ماشین را در زمین فوتبال بر عهده دارید و باید توپ بزرگ مسابقه را وارد دروازه حریف کنید! البته برخلاف راکت لیگ که گرافیک سه‌بعدی دارد، Motorball به صورت ایزومتریک و با دوربین بالا به پایین طراحی شده که البته با توجه به محدودیت‌های کنترل گوشی‌های موبایل، چنین تصمیمی از سوی سازندگان کاملاً منطقی و عاقلانه بوده است. رقابت‌های آنلاین Motorball بسیار جذاب و نفسگیر هستند و مطمئناً تنها با یکبار امتحان کردن می‌تواند شما را مجذوب خود کند.

لینک بازی Motorball در گوگل پلی

Grand Mountain Adventure: Snowboard Premiere

Grand Mountain Adventure: Snowboard Premiere

علاقه‌مندان بازی‌های زمستانی ممکن است انتخاب‌های زیادی در بین عناوین اندرویدی نداشته باشند اما Grand Mountain Adventure یکی از بهترین‌ها در این زمینه است. همان‌طور که از نام بازی مشخص است، شما در دل یک کوهستان پوشیده از برف قرار دارید و باید با چوب‌های اسکی خود به ماجراجویی در این کوهستان بپردازید. با اینکه همه ما عادت داریم، بهترین بازی‌ها را با دوربین روی شانه و با دید سه‌بعدی تجربه کنیم، اما در گوشی‌های هوشمند شرایط متفاوت است و به واسطه محدودیت‌هایی که در زمینه کنترل بازی وجود دارد، باید در زاویه دید تغییراتی اعمال شود. با توجه به همین مسئله Grand Mountain Adventure دوربینی با زاویه دید تقریباً ایزومتریک را انتخاب کرده و البته به خاطر سرعت بالای کاراکتر در حین اسکی کردن، دوربین در فاصله‌ای دور قرار گرفته است. مجموع این تغییرات که شاید در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسند، باعث شده‌اند تا یک تجربه لذت بخش از اسکی کردن را در گوشی اندرویدی خود پیش رو داشته باشید. جزئیات گرافیکی، صداگذاری، کنترل و … همگی در بالاترین سطح خود قرار دارند و شما را ساعت‌ها پای بازی نگه خواهند داشت.

لینک بازی Grand Mountain Adventure در گوگل پلی

Bowling Crew

Bowling Crew

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های گیمینگ 2021 | مهمترین ها را بشناسید

بازی بولینگ با وجود ایده ساده‌ای که دارد همواره از محبوب‌ترین بازی‌های ما انسان‌ها بوده و از کوچک و بزرگ همگی دوست دارند، تا شاهد سقوط کردن پین‌ها در اثر اصابت توپ باشند. خوشبختانه تجربه بولینگ در بازی‌های ویدیویی هم به ساده‌ترین شکل ممکن بوده و پیچیدگی خاصی در طراحی آن به چشم نمی‌خورد. Bowling Crew یکی از این بازی‌هاست که برای سیستم عامل اندروید منتشر شده و همان چیزی است که طرفداران بولینگ می‌خواهند. انواع حالت‌های مختلف مسابقه به صورت آفلاین و آنلاین، گرافیک سه‌بعدی زیبا و تنوع بالای مراحل و توپ‌ها باعث شده‌اند تا تجربه بازی تکراری نشده و برای مدت‌ها شما را سرگرم کند. اگر از علاقه‌مندان ورزش بولینگ هستید، حتماً پیشنهاد می‌کنیم Bowling Crew را امتحان کنید.

لینک بازی Bowling Crew در گوگل پلی

FIE Swordplay

FIE Swordplay

یکی از جالب‌ترین بازی‌های ورزشی اندروید که در اینجا قصد داریم به شما معرفی کنیم، شمشیربازی یا FIE Swordplay است. شمشیربازی از جمله آن ورزش‌هایی است که کمتر در بازی‌های ویدیویی به آن پرداخته شده است و به همین واسطه فدراسیون جهانی شمشیربازی خود دست به کار شده تا بازی FIE Swordplay را برای آشنایی هر چه بیشتر افراد با این ورزش مفرح، تولید کند. این بازی هم به صورت آفلاین و هم آنلاین قابل انجام است و مهارت‌های شما را در زمینه شمشیربازی به چالش می‌کشد. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که شمشیربازی را تنها در تلویزیون دیده‌اید و هیچ وقت فرصت آشنایی بیشتر با این ورزش را نداشته‌اید، الان بهترین فرصت است تا FIE Swordplay را روی گوشی خود نصب کرده و خودتان در قالب یک شمشیرباز وارد میدان مسابقه شوید.

 

بیشتر بخوانید:

 

امیدوارم از این مطلب لذت کافی را برده باشید، نظرات خود را در مورد بهترین بازی های اندرویدی 2021 با زنگ تفریح درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *