بهترین مانیتور ها گیمینگ 2021 | با کیفیت بالا بازی کنید!

بهترین مانیتور های گیمینگ ،برای شما ترکیبی بی نقص از وضوح تصویر( رزولوشن)، میزان فریم و کیفیت رنگ را به ارمغان می آورند که موجب پویایی و جذابیت هر چه بیشتر جهان بازی های مورد علاقه شما می شود. این مانیتور های گیمینگ باعث می شوند که کلاس بازی شما بالا رود و استایل بازی شما نیز بهبود یابد.

خرید بهترین مانیتور های گیمینگ یک سرمایه گذاری بسیار عالی برای سیستم بازی آینده شما خواهند بود زیرا برای مدت زمان زیاد در کنار شما خواهند بود و از سخت افزار های مختلف پشتیبانی خواهند کرد؛ همچنین دوام زیادی دارند و نیازی به تعویض آن ها نخواهید داشت. با در نظر گرفتن همین موضوع، هزینه بالا برای یک مانیتور گیمینگ، بی شک ارزش آن را دارد. مانیتور گیمینگ مناسب مدتی طولانی بر روی میز شما خواهد بود و شما هم هنگام بازی مدت زیادی به آن خیره می مانید پس انتخاب نمایشگر مخصوص بازی به همین خاطر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. .

در ابتدا، فاکتور انتخاب شما در بهترین مانیتور های گیمینگ، باید سازگاری با کارت گرافیک سیستم شما باشد. اگر می خواهید که GPU شما از نهایت قدرت خود استفاده کند از مانیتوری استفاده کنید که کشش قدرت بالای آن را داشته باشد. یک مانیتور معمولی تنها نقش یک گزینه حداقلی را بازی می کند اما اگر کارت گرافیک قدرتمند Nvidia دارید، اطمینان حاصل کنید که مانیتوری که می خرید، G-Sync یا Free-Sync سازگار با G-Sync باشد تا بیشترین بهره را از آن ببرید. اگر هم که به دنبال ارتقا کارت گرافیک خود هستید و می خواهید یکی از بهترین کارت گرافیک هایی را که از کیفیت ۱۴۴۰p یا بالاتر پشتیبانی می کنند را خریداری کنید، از خرید یک مانیتور ۱۰۸۰p قطعاً صرف نظر کنید.

با کارت گرافیک هایی مثل Nvidia RTX 3080 و AMD’s RX 6000-series که در هر رزولوشنی، میزان فریم بسیار خوبی به شما می دهند، بازی کردن با کیفیت ۴K به یک واقعیت تبدیل شده است. اگر شما می خواهید زمان زیادی را صرف گشتن و انتخاب بهترین مانیتور های گیمینگ نکنید و نیز هزینه‌ی کمتری برای آن پرداخت کنید، ما همچنان مانیتور ۱۴۴۰p با ۱۴۴Hz را به شما پیشنهاد می کنیم؛ این مانیتورها عملکردی عالی با قیمتی پایین دارند. اگر هم که می خواهید مانیتوری داشته باشید که تا سال ها در بالا ترین سطح باشد، ما مانیتور های ۴K و ۱۴۴۰p را پیشنهاد می کنیم. اگر هم که به دنبال بهترین مانیتور گیمینگ با بالا ترین میزان فریم هستید.

قبل از خرید در نظر بگیرید که می خواهید فریم را در بالا ترین سطح برای بازی های سریع و اکشن و رقابتی داشته باشید وعلاوه بر آن نسبت ابعاد بزرگ تصویر را هم می خواهید که به شما نمایی باز و پویا از صفحه ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های کمپانی یونیورسال | مهم ترین ها را بشناسید

بهترین مانیتور های گیمینگ ۲۰۲۱

با کیفیت بالا بازی کنید!

مانیتور گیمینگ LG 27GN950-B

بهترین مانیتور های گیمینگ - LG UltraGear

اندازه صفحه: ۲۷ اینچ – نوع پنل: نانو IPS – نسبت ابعاد تصویر ( Aspect ratio): 16:9 – رزولوشن : ۳۸۴۰×۲۱۶۰

زمان واکنش‌دهی: یک هزارم ثانیه – میزان فریم: ۱۴۴Hz – وزن : حدوداً ۷.۶ کیلوگرم

مهم ترین ویژگی ها :رنگ های درخشان و زنده -سازگار با G-sync و Freesync- زمان واکنش‌دهی عالی برای یک مانیتور ۴K

حالت ۴K گیمینگ یک قابلیت ویژه محسوب می شود. شما برای گرفتن میزان فریم عالی در چنین رزولوشن بالایی به یک قدرت رندرینگ بالا نیز نیاز دارید. اما اگر یک کارت گرافیک بسیار سطح بالا مانند RTX 3080 دارید، رویای بازی کردن با کیفیت ۴K برای شما به واقعیت تبدیل می شود.

LG UltraGear اولین مانیتور گیمینگ ۴K نانو IPS و ۱ هزارم ثانیه ای است که به نحوی مناسب قدرت کارت گرافیک نسل بعد شما را به نمایش می گذارد. این مانیتور ۲۷ اینچی ۴K یک میزان فریم ۱۴۴Hz، زمان واکنش‌دهی یک هزارم ثانیه دارد که برای یک مانیتور بزرگ و ۴K نکته بسیار شگفت انگیزی است. نکته خارق العاده و تاثیرگذار دیگر آن، تکنولوژی Nano IPS است که یک محدوده رنگی وسیع تر و زاویه های دید بهتر برای شما فراهم می کند.

LG UltraGear 27GN950-B برای شما صفحه نمایشی فوق العاده است که کیفیت تصویر IPS عالی علی‌رغم قابلیت های محدود HDR، رنگ های زیبا و کنتراست خوب در بازی ها را به ارمغان می آورد. G-sync تصویری با ثبات تر و روان تر در بازی فراهم می کند و میزان فریم بیش‌تر و زمان واکنش‌دهی کم‌تر نیز به این ویژگی کمک می کنند.

مانیتور گیمینگ Gigabyte G27Q

بهترین مانیتور های گیمینگ - Gigabyte G27Q

اندازه صفحه: ۲۷ اینچ – نوع پنل: IPS – نسبت ابعاد تصویر ( Aspect ratio): 16:9 – رزولوشن : ۲۵۶۰×۱۴۴۰

زمان واکنش‌دهی: یک هزارم ثانیه – میزان فریم: ۱۴۴Hz – وزن : حدوداً ۹.۴ کیلوگرم

مهم ترین ویژگی ها: کیفیت تصویر فوق العاده – عملکرد گیمینگ عالی – قابلیت های کارآمد متعدد

Gigabyte G27Q به شما ثابت می کند که نیازی به پرداخت هزینه گزاف برای خرید یک صفحه نمایش مناسب IPS 1440p ندارید. با قیمت ۳۳۰ دلار، مانیتور ۲۷ اینچی گیگابایت دارای ویژگی های متعدد و از همه مهم تر، دارای یک محدوده رنگ غنی و نمایش گیم پلی روان است. میزان فریم ۱۴۴Hz نیز به این گیم پلی روان کمک شایانی می کند. Gigabyte G27Q یک تصویر پویا و با جزئیات را به نمایش می گذارد. ویژگی های اضافی نیز بسیار کاربردی است و ارزش هزینه ای را که پرداخت کرده اید را دارد.

Gigabyte G27Q از نظر مشخصات فنی، مانیتوری نه چندان پیشرفته به نظر می رسد. صفحه نمایش آن صاف و ۲۷ اینچی است که رفرش ریت ۱۴۴Hz دارد. طراحی آن نیز به شکلی نیست که در میان دیگر مانیتور ها جلب توجه کند اما در حقیقت یکی از بهترین مانیتور های گیمینگ است که ما سراغ داریم. نه تنها یک پنل زیبا و خوب بلکه قابلیت HDR دارد و ویژگی های به درد بخور زیادی را نیز در خود جای داده است که می تواند تجربه گیمینگ شما را بهبود ببخشد.

بیشتر بخوانید: پرافتخارترین تیم‌های تاریخ فوتبال | نگاهی به افتخارات باشگاه های جهان

مانیتور گیمینگ Pixio PX277 Prime

بهترین مانیتور های گیمینگ - Pixio

اندازه صفحه: ۲۷ اینچ – نوع پنل: VA – نسبت ابعاد تصویر ( Aspect ratio): 16:9 – رزولوشن : ۲۵۶۰×۱۴۴۰

زمان واکنش‌دهی: یک هزارم ثانیه – میزان فریم: ۱۶۵Hz – وزن : حدوداً ۷.۳ کیلوگرم

مهم ترین ویژگی ها: میزان فریم ۱۶۵Hz – قیمت مناسب تر از بقیه مانیتور های گیمینگ

Pixio PX277 Prime مانیتوری است که هر آن‌چه را که از یک مانیتور گیمینگ می خواهید با قیمتی معقول تر در اختیار شما قرار می دهد. پنل ۲۷ اینچی ۱۴۴۰p آن نیز فریم ریتی ثابت و ۱۶۵ هرتزی دارد و همچنین با free sync سازگار است و با کارت گرافیک های پشتیبانی شده لذت گیمینگ فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهید کرد. گفته شده صفحه نمایش نیز به عنوان ضد انعکاس نور است و در روشن ترین محیط ها نیز به خوبی تصویر را نمایش می دهد؛ همچنین حاشیه باریک صفحه Pixio PX277 Prime نیز یک نکته مثبت دیگر به شمار می رود.

اما بزرگ ترین دلیل فروش خوب مانیتور گیمینگ Pixio PX277 Prime، قیمت پایینتر آن نسبت به دیگر مانیتور ها است. این مانیتور یک انتخاب فوق العاده برای کسانی است که به دنبال یک صفحه نمایش بزرگ با میزان فریم خوب هستند و نمی خواهند هزینه نسبتا زیادی برای آن پرداخت کنند.

این مانیتور همانند دیگر نمونه های گران قیمت تر طراحی جالبی ندارد. با این حال پنل Pixio PX277 Prime برای گیمرهایی مناسب است که بودجه کمتری دارند و دست دادن چند قابلیت کوچک مانیتور چندان برایشان مهم نیست. به علاوه این که عملکرد بسیار خوبی را از از این مانیتور خواهند دید.

مانیتور گیمینگ Acer Predator X38

بهترین مانیتور های گیمینگ 2021

بهترین مانیتور گیمینگ با صفحه عریض و منحنی

اندازه صفحه: ۳۷.۵ اینچ – نوع پنل: IPS – نسبت ابعاد تصویر ( Aspect ratio): 24:9 – رزولوشن : ۳۸۴۰×۱۶۰۰

زمان واکنش‌دهی: یک هزارم ثانیه – میزان فریم: ۱۴۴Hz (175 Hz overclocked) – وزن : حدوداً ۹.۵ کیلوگرم

مهم ترین ویژگی ها: رزولوشن فوق العاده – پنل IPS با کیفیت و پاسخگو – میزان فریم ۱۷۵ هرتزی

اگر انتخاب شما برای خرید مانیتور گیمینگ، بهترین و پر زرق و برق ترین انتخاب ممکن است و محدودیتی از لحاظ بودجه نیز ندارید، Acer مانیتور مناسب شما را ساخته است. Acer Predator X38 یک غول ۳۷ اینچی است که صفحه عریض و منحنی دارد و از لحاظ کیفیت تصویر نیز خارق العاده است. این مانیتور دارای یک پنلِ تقریبا ۴K QHD فوق عریض است که رزولوشن ۳۸۴۰×۱۶۰۰ دارد. با نسبت تصویر ۲۴:۹ ، پنل IPS فوق العاده به نظر می رسد و ابعاد بزرگ نیز به این معنا است که شما لذت عالی گیمینگ را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: عجیب ترین گجت های دنیا | اما کاربردی و کارآمد

صفحه نمایش نیز دارای تکنولوژی G-Sync است که میزان فریم آن نیز تا ۱۷۵ هرتز متغیر است. این میزان فریم نسبت به سایر مانیتور های منحنی بازار واقعا تعجب‌آور است. صفحه نمایش بزرگ، برجسته و زیبا است. طراحی با حاشیه ناچیز نیز یک ظاهر بسیار جذاب به مانیتور داده است. اگر شما به دنبال یک مانیتور هستید که توجه همه را به خود جلب کند ، Acer Predator X38 بهترین انتخاب در میان مانیتور های عریض است و واقعاً هم صفحه بسیار وسیعی دارد.

ارتفاع مانیتور نیز از دیگر نمایشگر هایی که در بالا معرفی کردیم بیشتر است و رزولوشن بالاتری هم دارد. در بازی هایی که به خوبی از رزولوشن های فوق عریض پشتیبانی می کنند در این مانیتور احاطه و در دنیای بازی ها غرق می شوید.

مانیتور گیمینگ ROG STRIX XG17AHPE قابل حمل

اندازه صفحه: ۱۷.۳ اینچ – نوع پنل: IPS – نسبت ابعاد تصویر ( Aspect ratio): 16:9 – رزولوشن : ۱۹۲۰×۱۰۸۰

زمان واکنش‌دهی: سه هزارم ثانیه – میزان فریم: ۲۴۰Hz – وزن : حدوداً ۱ کیلوگرم

مهم ترین ویژگی ها: آسان برای استفاده – بسیار سبک و باریک – صفحه نمایش سریع ۲۴۰ هرتز – باتری مناسب

همواره به مانیتور های قابل حمل به عنوان یک سخت افزار کاربردی نگاه می کردیم و هر بار که مانیتور قابل حمل دیدیم، شخصی آن را به لپ‌تاپ خود متصل کرده بوده و اسناد را به نمایش گذاشته بوده است. مانیتور های قابل حمل برای شما – بدون هیچ مشکلی – نقش یک صفحه نمایش ثانویه را دارند حالا مانیتور ROG STRIX XG17AHPE از سری مانیتورهای قابل حمل است و به آن عملکرد های یک مانیتور گیمینگ حرفه ای را نیز اضافه شده است.

این صفحه نمایش باریک و سبک ۱۷ اینچی IPS، میزان فریم ۲۴۰ هرتزی به همراه زمان واکنش‌دهی سه هزارم ثانیه ای دارد. همین آن را به یک مانیتور گیمینگ عالی برای به نمایش تصویر تبدیل می کند. بازی های شوتر مثل CS:GO و اپکس لجندز با میزان فریم روان آن به خوبی سازگار اند. به لطف باتری درون ساخت ۷۸۰۰ میلی آمپری نیز می توانید چندین ساعت به بازی کردن بپردازید. قیمت این مانیتور ۵۰۰ دلار است و هم برای بازی کردن و هم کار بسیار مناسب است.

مانیتور گیمینگ Alienware 25 AW2521HF

اندازه صفحه: ۲۵ اینچ – نوع پنل: IPS – نسبت ابعاد تصویر ( Aspect ratio): 16:9 – رزولوشن : ۱۹۲۰×۱۰۸۰

زمان واکنش‌دهی: یک هزارم ثانیه – میزان فریم: ۲۴۰Hz – وزن : حدوداً ۳.۵ کیلوگرم

مهم ترین ویژگی ها: زاویه های نمایش عالی – زمان واکنش‌دهی بسیار سریع

شاید زمانی چنین انتظاری نمی رفت اما بازی کردن با فریم ۲۴۰ هرتزی بسیار رایج شده است و Alienware نیز با مانیتور زیبای AW2521HF پیشگام این تکنولوژی است و توانسته بهترین مانیتور را برای این کار طراحی کند. شاید این مانیتور ارزان ترین گزینه در میان بهترین مانیتور های گیمینگ نباشد اما استایل و عملکرد این مانیتور باعث می شود که شما قطعا آن را برای روی میز خود انتخاب کنید.

گیمر ها سرعت واکنش‌دهی فوق العاده سریع مانیتور Alienware 25 AW2521HF را در بازی های مثل ولورانت و دستینی ۲ بسیار می پسندند. پنل ۱۰۸۰p و IPS نیز بسیار روشن است و وضوح خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: عجیب ترین خانه های دنیا

اگر شما در یک اتاق روشن کار یا بازی می کنید، Alienware 25 AW2521HF از پس شدید ترین انعکاس های نور نیز بر می آید. از همه مهم تر این که این مانیتور زاویه های نمایش عالی دارد و مهم نیست شما آن را برای بازی کردن در وسط میز و یا به عنوان یک مانیتور ثانویه هنگام کار در کنار خود گذاشته باشید؛ تصویر همیشه به بهترین نحو برای شما نمایش داده می شود و روی تصویر هیچگاه سایه نمی افتد. تنها مشکل این مانیتور نداشتن قابلیت HDR و کنتراست نه چندان عالی می باشد.

مانیتور گیمینگ ROG Swift PG259QN

اندازه صفحه: ۲۴ اینچ – نوع پنل: IPS – نسبت ابعاد تصویر ( Aspect ratio): 16:9 – رزولوشن : ۱۹۲۰×۱۰۸۰

زمان واکنش‌دهی: یک هزارم ثانیه – میزان فریم: متغیر و سازگار با G-Sync و Free Sync – وزن : حدوداً ۳.۵ کیلوگرم

مهم ترین ویژگی ها: میزان فریم ۳۶۰ هرتزی – زمان پاسخ گویی عالی

اگر شما خواهان مانیتوری صاف (غیرمنحنی) با قابلیت پشتیبانی از بازی های شلوغ (مثل WoW) هستید، ROG Swift PG259QN یک انتخاب عالی برای شما است. این صفحه نمایش ۳۶۰ هرتزی فوق العاده سریع حتی به شما اجازه می دهد که محیط بازی کردن خود را آنالیز کنید تا تشخیص دهید کدام یک از دستگاه های شما بر تاخیر نمایش تصویر تاثیر می گذارد و شناسایی آن به لطف Nvidia Reflex ( اگر از کارت گرافیک RTX استفاده می کنید) امکان‌پذیر است. تشخیص و شناسایی این که کدامیک از سخت افزار ها یا ابزار بازی موجب لگ در بازی می شوند، بسیار مفید است و باعث می شود با تغییر آن ها لذت گیمینگ تبدیل به لذتی دوچندان برای شما شود.

این مانیتور آرزوی گیمر هایی است که در مسابقات رقابت می کنند. هر کس که به دنبال مزیتی در بازی های رقابتی است و سرعت برای او بیشتر از هر فاکتور دیگری اهمیت دارد، با این مانیتور می تواند به نحو احسن لذت گیمینگ را بچشد و از بازی کردن لذت ببرد. اگر شما یک مانیتور ۲۴۰ هرتزی دارید، به احتمال زیاد از آن تصویری نمایشگر خود رضایت کامل دارید اما اگر این مانیتور را در حال استفاده ببینید، متوجه خواهید شد که داستان این مانیتور با دیگر مانیتور های گیمینگ متفاوت است. قبل از خریدن این مانیتور اطمینان حاصل کنید که یک کارت گرافیک بسیار قدرتمند دارید زیرا تنها کارت گرافیکی سطح بالا توانایی بکارگیری کامل پتانسیل این مانیتور را دارد.

بیشتر بخوانید:

 

بهترین انیمیشن های دهه اخیر | 20 تا از جذاب ترین ها را بشناسید / آنجلینا جولی به اینستاگرام پیوست | بخاطر اهداف بشر دوستانه و دختران افغانستان / 10 سه‌گانه‌ برتر تاریخ سینما / بهترین موس های گیمینگ 2021 | حرفه ای تر بازی کنید / بهترین گجت های گیمینگ 2021 | حرفه ای بازی کنید / بهترین بازی های PS5 در سال 2021 | بازی هایی که نباید از دست داد / تاریخ برگزاری لیگ قهرمانان آسیا 2021 / بهترین انیمیشن های 2021 | محبوب ترین ها و مهم ترین ها را بشناسید

 

 

امید است از این مطلب لذت برده باشید،‌ نظرات خود را در مورد بهترین مانیتور ها گیمینگ 2021 با زنگ تفریح درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *