بهترین فیلم های نیکول کیدمن | 14 تا از مهمترین ها را بشناسید

در این مطلب می‌خواهیم بهترین فیلم‌های نیکول کیدمن را به شما مخاطبان عزیز زنگ تفریح معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

نیکول کیدمن (Nicole Kidman) در بین با استعدادترین بازیگران زن نسل خویش است که با هنر و زیبایی خویش ستاره سینما شده است. با وجود اینکه او زیباست اما می تواند استعداد خود را به رخ کشیده و توجه بیننده را به هنر خود معطوف کند. یکی از فیلم های موفق او “بیلی باتگیت ” (Billy Bathgate) بود که براساس یک رمان ساخته شد. چهار سال بعد با حضور در فیلم “برایش مردن” (To Die For – ۱۹۹۵) جایزه گلدن گلوب را به دست آورد و نامزد اسکار هم شد. او در این کمدی سیاه نقش یک فرد روانی را ایفا کرد که می خواست به قتل دست بزند. او در دهه ۹۰ یکی از ستارگان هالیوود بود و در کنار همسرش تام کروز یک زوج هنری محسوب می شدند. آن دو در سال ۱۹۹۹ و پس از ضبط طولانی آخرین فیلم استنلی کوبریک، “چشمان کاملا بسته” (Eyes Wide Shut – ۱۹۹۹) از هم جدا شدند. طلاق آن ها شوکه کننده بود زیرا آن دو در ظاهر باهم بسیار خوب بودند و ناگهان اعلام طلاق نمودند.

او با شخصیت آزاد و رهای خود یکی از زنان قدرتمند و شجاع این صنعت محسوب می شود. همانطور که الیزابت تیلور در سال های قبل تر نشان داده بود که با زیبایی می توان به شکوه رسید، کیدمن هم مسیر او را دنبال کرد. او هرگز عقب نشینی نمی کند. زیرا تا به حال جایزه اسکار را از آن خود کرده، در بسیاری از جوایز نامزد شده و هالیوود او را دوست دارد، موفقیت هایی که شاید کروز به آن نرسیده باشد. او از طلاق عبور کرد، دردهای خود را به هنر تبدیل نمود و از خود یک ستاره ساخت. کیدمن چه در نقش اصلی چه در نقشه مکمل، همیشه بهترین خود را به اجرا گذاشته است.

بهترین فیلم های نیکول کیدمن

10 تا از مهمترین ها را بشناسید

 

Nicole Kidman almost gave up acting. She stars in three movies this month - Los Angeles Times

 

نابودگر – ۲۰۱۸ – Destroyer

Destroyer Trailer: Nicole Kidman Is a Cop On the Edge – /Film

فیلم نابودگر داستان زندگی و ماجراجویی یک کاراگاه اداره پلیس لس آنجلس به نام ارین بل (با بازی نیکول کیدمن) را حکایت می‌کند. زمانی که او تنها یک پلیس جوان محسوب می‌شد، به عنوان یک فرد نفوذی و مامور مخفی، وارد یک باند شد و در نهایت در کویر کالیفرنیا، اتفاقات غم‌انگیزی برای او رخ داد. زمانی که سال‌ها بعد، رئیس این باند دوباره ظاهر شد و فعالیت‌های خود را از سر گرفت، ارین بل وظیفه‌ی خود دانست تا کاری انجام دهد. به همین دلیل تصمیم گرفت که دوباره به همان اعضای باقی‌مانده‌ی باند نفوذ کند و گذشته‌ی خود را ورق بزند. او تصمیم داشت تا هر کاری را که از دستش برمی‌آید انجام دهد تا شیاطینی را که گذشته‌ی او را نابود کرده بودند، از بین ببرد.

نیکول کیدمن همیشه خیلی خوب می‌تواند خود را با شرایط وفق دهد اما در رابطه با این فیلم می‌توان گفت که او نه تنها هم‌رنگ جماعت می‌شود و خود را با شرایط وفق می‌دهد، بلکه او کاملا به شخصی جدید با پوست و ظاهری تازه تبدیل می‌شود. او درون خود را تغییر می‌دهد تا با وضعیت سخت شخصیت تناسب پیدا کند.

دور و دورتر – Far and Away

دور و دورتر - Far and Away

دور و دورتر (Far and Away) یک فیلم درام و عاشقانه به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی ران هاوارد است که در سال 1992 اکران شد. باب دلمن نیز در امر تهیه‌کنندگی و نویسندگی هاوارد را همراهی کرد.

فیلم دور و دورتر نتوانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و نمرات چندان خوبی دریافت نکرد. منتقدان به فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌های این اثر ایراد گرفته و آن‌ها را کاملا گنگ توصیف کردند.

فیلم دور و دورتر با وجود نقدهای منفی که دریافت کرد، توانست سود خوبی را برای سازندگانش رقم بزند. این فیلم با بودجه تولید 60 میلیون دلاری‌اش، حدود 137 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در فیلم دور و دورتر به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نیکول کیدمن، تام کروز، توماس گیبسون، رابرت پروسکی، باربارا بابکوک و روکو سیستو اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های آنجلینا جولی | بیوگرافی کامل

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: این فیلم داستان مهاجرت ایرلندی‌ها به آمریکا برای کسب زمین و زندگی بهتر درسرزمین جدید را به تصویر می‌کشد و داستان اصلی آن در مورد عشقی است که در این سفر بین جوزف دانلی و وشانون کریستی ایجاد می‌شود. آن‌ها در آغاز با هم روابط دوستانه‌ای ندارند؛ ولی آرام آرام به هم وابسته می‌شوند و رقابت بر سر کسب زمین مرغوب این عشق را به نهایت می‌رساند.

بامب شل – ۲۰۱۹ – Bombshell

بامب‌شل – Bombshell

“بامب شل” را می‌توان اولین فیلم درباره تجاوز و آزار جنسی پس از جنبش #من هم (#MeToo) دانست که پیش از این آغاز شده بود. فیلم براساس داستان واقعی زنان شجاعی ساخته شده که خالق فاکس نیوز، یک امپراتوری دنیای رسانه، را به پایین کشیدند.

فیلم با حضور بازیگرانی چون “شارلیز ترون“، “نیکول کیدمن” و “مارگو رابی” که هردو برنده جایزه اسکار شدند، بازیگران درخشانی دارد. اجرای آنها نقطه قوت فیلم بوده که یک فیلم با زمان‌بندی مناسب است. “رابی” و “ترون” هردو نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگران مکمل و بهترین بازیگر نقش اصلی درام شدند.

استرالیا – Australia

استرالیا – Australia

استرالیا (Australia) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی باز لورمن است که در سال 2008 اکران شد. لورمن در امر نویسندگی تنها نبود و نویسندگانی همچون رونالد هاروود، استوارت بیتی و ریچارد فلانگان در این راه او را همراهی کردند.

فیلم استرالیا موفق به جلب نظرات مثبت منتقدان نشد و نمرات پایینی را دریافت کرد. منتقدان فیلم‌نامه‌ این فیلم را پر از ایرادات مختلف دانسته و به روند داستانی آن انتقاد داشتند. این فیلم طی مراسم اسکار در تنها در بخش بهترین طراحی لباس نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب آن نشد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های راک | ۱۰ تا از بهترین فیلم های او را بشناسید

فیلم استرالیا موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما جذب کند و فروش خوبی در باکس‌آفیس داشته باشد. این فیلم با بودجه تولید 130 میلیون دلاری‌اش حدود 211 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هیو جکمن، نیکول کیدمن، دیوید وانهام و برایان براون اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم استرالیا بدین شرح است: در حاشیه جنگ جهانی دوم یک زن انگلیسی از طبقه اشراف به دورافتاده‌ترین قاره سفر می‌کند و در آنجا با طبیعتی وحشی و انسان‌هایی خشن مواجه می‌شود. این زن در آن‌جا مزرعه بزرگی را به ارث برده است. او به نگهداری از مزرعه علاقه‌ای ندارد، اما با اصرارهای مردی که در آنجاست تصمیم می‌گیرد که آن‌جا را بازسازی کند و در این راه تجربیات زیادی به دست می‌آورد تا اینکه نیروهای ژاپنی آن سرزمین را بمباران می‌کنند.

دروغ‌های کوچک بزرگ – ۲۰۱۷ – Big Little Lies

Big Little Lies season 2 review: HBO, Meryl Streep school Kabir Singh in the true meaning of violent love - Hindustan Times

سریال “دروغ‌های کوچک بزرگ” به کارگردانی “ژان-مارک لی” که در بهار سال ۲۰۱۷ از شبکه HBO پخش شد، داستان سه زنی را روایت می‌کند که با وجود دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زندگی‌شان، گرفتار رسیدگی به یک قتل می‌شوند. نیکول کیدمن در هر دو فصل این سریال نقش زنی که با مشکلات عاطفی شدید روبرو است را به زیبایی ایفا کرد. در فصل دوم این سریال که در سال ۲۰۱۹ پخش شد، او در کنار مریل استریپ به نقش‌آفرینی پرداخت و در نشان دادن فروپاشی شخصیت “سلست” بسیار موفق بود.

زیبایی آمریکایی – American Beauty

The stupidly short shelf life of 'American Beauty' | Yardbarker

زیبایی آمریکایی (American Beauty) یکی از بهترین فیلم های نیکول کیدمن به شمار می‌آید که در سال 1999 اکران شد که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده سام مندس قرار داشت. بروس کوهن و دان جیکز تهیه‌کنندگان فیلم زیبایی آمریکایی بودند. داستان این فیلم نیز توسط آلن بال به رشته تحریر درآمد.

فیلم زیبایی آمریکایی پس از اکران تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های فیلم‌نامه، فیلم‌برداری، بازی بازیگران و کارگردانی تمجید کردند.

بیشتر بخوانید: 10 تا از بهترین فیلم های کریستوفر نولان | فیلم هایی که دیدنشان واجب است

این فیلم طی مراسم اسکار در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که درانتها در پنج بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای بازی کوین اسپیسی، بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین فیلم‌برداری موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم زیبایی آمریکایی طی مراسم گلدن گلوب نیز در شش بخش نامزد دریافت جایزه بود که توانست در سه بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه این جایزه را کسب کند.

این فیلم موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما بکشاند و سود بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان بیاورد. فیلم زیبایی آمریکایی که با بودجه 15 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 356 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کوین اسپیسی، آنت بنینگ، تورا بیرچ، وز بنتلی، کریس کوپر، آلیسون جنی، منا سواری، سو کیسی و ماریسا جرت وینوکر اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم زیبایی آمریکایی بدین شرح است: فیلم راجع‌به یک مرد میانسال به نام لستر برنهام است که در یک مجله تبلیغاتی مطلب می‌نویسد. او دارای همسری به نام کارولین است. آن‌ها به هیچ وجه زندگی خوبی ندارند و روابطشان مدت‌هاست رو به سردی نهاده و تنها عامل حفظ خانواده آن‌ها دخترشان جینی است. لستر علاوه بر این مشکلات دچار افسردگی نیز شده‌ است و مدت‌هاست که زندگی خود را پوچ می‌داند.

سهره طلایی – ۲۰۱۹ – The Goldfinch

The Goldfinch' has worst box office opening of the year so far - Deseret News

کتاب “سهره طلایی” اثر “دونا تارت” برنده جایزه پولیتزر شد. داستان درباره مردی جوان به نام “تئودور دکر” می‌باشد. تئو در هنگام کودکی شاهد مرگ مادرش در یک بمب گذاری بود، این اتفاق تأثیر شدیدی بر زندگی او می‌گذارد و باعث می‌شود زندگیش تغییر کند. پس مدتی تئو توسط خانواده‌ای ثروتمند به فرزندخوانگی قبول می‌شود، اما پس از آشنایی با مردی عجیب و غریب، با مجرمان آشنا شده و به دنیای جعل آثار هنری وارد می‌شود. حالا پدری الکلی، دوست دختری بی خاصیت، رابطه پیچیده عشقی، مادری خوب اما خونسرد و مردی خطرناک که از رازهای تئو با خبر است، همه را به این وضعیت اضافه کنید. داستان پیوسته پیچیده‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: 10 فیلم برتر مارتین اسکورسیزی | فیلم هایی که دیدنشان واجب است

“انسل الگورت” که همین الان هم به دلیل بازی در “بخت پریشان” (The Fault in Our Stars) و “بیبی راننده” (Baby Driver) طرفداران زیادی در بین نوجوانان دارد، در این فیلم به عنوان شخصیت اصلی ایفای نقش می‌کند. “نیکول کیدمن“، “جفری رایت”، “سارا پالسون”و “لوک ویلسون” دیگر ستارگان می‌باشند. “سهره طلایی” توسط “جان کراولی” ساخته شده است که برای کارگردانی فیلم “بروکلین” (Brooklyn) نامزد جایزه اسکار شده بود.

شیر – Lion – ۲۰۱۲

شیر – Lion

یک فیلم تاثیرگذار که از یک داستان واقعی اقتباس شده و درباره یک پسر پنج ساله هندی به نام سارو است که در شهر کلکته، که از خانه اش هزاران کیلومتر فاصله دارد، گم می شود. او مشکلات زیادی را متحمل شده و سرانجام یک خانواده در استرالیا سرپرستی او را برعهده می گیرند. ۲۵ سال بعد می خواهد خانواده اش را پیدا کند. کیدمن نقش مادری را ایفا می کند که سارو را به سرپرستی گرفته. او در این نقش که باید حساس و قوی باشد، خوش درخشیده است.

داگویل – Dogville

داگویل – Dogville

داگویل (Dogville) را نیز می‌توان در لیست بهترین فیلم های نیکول کیدمن قرار داد. لارس فون تریه به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این پروژه همکاری کرد. لینه بورلوم و لارس یونسون نیز وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های نتفلیکس در سال 2021

فیلم داگویل موفق شد مورد استقبال منتقدان قرار بگیرد و نقدهای مثبتی را دریافت کند. ازجمله بازیگرانی که در فیلم داگویل به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نیکول کیدمن، هریت آندرسون، لورن باکال، پل بتانی و پاتریشیا کلارکسون اشاره کرد.

فیلم داگویل فروش چندان درخشانی در باکس‌آفیس نداشت و تنها کمی بیشتر از بودجه تولیدش فروش کرد. این فیلم که با بودجه 10 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 16 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم داگویل بدین شرح است: دختر جوانی که دختر یک گنگستر است از دست پدرش فرار می‌کند و وارد یک دهکه کوچک به نام داگویل می‌شود. او قصد دارد تا با اهالی دهکده ارتباط برقرار کند. مردم در ابتدا بسیار سرد با وی برخورد می‌کنند؛ اما جوانی که او را پیدا کرده به او کمک می‌کند تا مردم دهکده او را بپذیرند. بعد از مدتی همه چیز تغییر می‌کند.

فریب‌خورده – The Beguiled – ۲۰۱۷

Film Review: Sofia Coppola's 'The Beguiled'

در این فیلم کیدمن نقش مدیر یک مدرسه دخترانه در زمان جنگ داخلی را ایفا می کند و همانطور که انتظار می رود در نقش یک زن سرد و سرسخت ظاهر می شود. نقشی که استحقاق نامزدی در اسکار را داشت. در این میان با پناه آوردن یک سرباز زخمی، از او مراقبت کرده و زخم هایش را التیام می بخشد و با وجود اینکه میداند وجود او در یک مدرسه دخترانه می تواند خطرناک باشد، اما بدون ترس آماده است تا از همه چیز مراقبت کند. دیالوگ او “تبر را بیاور” می تواند ترسناک باشد.

دیگران – The Others

دیگران - The Others

دیگران (The Others) یک فیلم در ژانر ترسناک است که در سال 2001 اکران شد و به موفقیت تجاری بزرگی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم تماشایی برعهده آلخاندرو آمنابار قرار داشت. خوزه لوئیس کوئردا نیز تهیه‌کننده این فیلم تماشایی بود.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های کره ای 2021 | جدیدترین ها را بشناسید

فیلم دیگران تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. منتقدان این فیلم را به دلیل داستان مهیج، بازی محشر گروه بازیگری (به‌خصوص بازی نیکول کیدمن) و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار دادند.

فیلم دیگران به موفقیت‌هایش چشمگیرش در گیشه نیز ادامه داد و سود بزرگی را برای سازندگانش رقم زد. این فیلم که با بودجه 17 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 209 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نیکول کیدمن، فیونولا فلانگان، کریستوفر اکلستون، الین کاسیدی و اریک سایکس اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم دیگران بدین شرح است: حوادث فیلم در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم جریان دارد. گریس استورات یک مادر کاتولیک است که به‌همراه دو فرزند کوچکش در یک خانه پرت زندگی می‌کند. فرزندان او، آن و نیکولاس یک نوع بیماری نادر حساسیت به نور دارند؛ بنابراین، زندگی آن‌ها با یک‌سری قوانین عجیب و پیچیده که برای محافظت آن‌ها از اشعه آفتاب در نظر گرفته شده، همراه شده ‌است.

خز – Fur – ۲۰۰۶

Fur, an Imaginary Portrait of Diane Arbus | Portrait, Film stills, Diane arbus

کیدمن در نقش یک عکاس مشهور به نام دایان آربوس با همسایه اش، با بازی رابرت داونی جونیور، مردی که بدنش پراز موی ضخیم است، آشنا شده و هردویشان در نقش های خود درخشان ظاهر می شوند. او از این مرد عکس گرفته، دردهایش را میبیند، تنهایی اش را در آثار خود به رخ می کشد و رفته رفته به او علاقه مند می شود. یک فیلم عجیب با همکاری داونی جونیور و کیدمن که به نظر می رسد در کنار هم درخشان هستند.

ساعت‌ها – The Hours

ساعت‌ها - The Hours

ساعت‌ها (The Hours) یکی از بهترین فیلم های نیکول کیدمن به شمار می‌آید که توسط استیون دالدری کارگردانی شد. این فیلم برپایه رمانی به همین نام اثر مایکل کانینگهام تولید شد. مایکل کانینگهام و دیوید هر فیلم‌نامه این فیلم را نوشتند. وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم ساعت‌ها نیز برعهده اسکات رودین و رابرت فاکس قرار داشت.

فیلم ساعت‌ها مورد توجه منتقدان قرار گرفت و تمجید آن‌ها را به همراه داشت. منتقدان این را به دلیل کارگردانی قدرتمند، بازی عالی بازیگران، فیلم‌نامه محشر و شخصیت‌پردازی‌های عالی مورد تحسین قرار دادند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های جنایی نتفلیکس | لیست بهترین های نتفلیکس در مورد مافیا و جنایت

این فیلم طی مراسم اسکار در نه رشته (ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی) نامزد دریافت جایزه بود که در آخر موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای بازی نیکول کیدمن را کسب کند.

این فیلم در مراسم گلدن گلوب نیز در شش رشته نامزد دریافت جایزه بود که توانست در دو بخش بهترین فیلم درام و بهترین بازیگر زن فیلم درام برای بازی نیکول کیدمن این جایزه را کسب کند.

فیلم ساعت‌ها در گیشه قدرتمند ظاهر شد و توانست با استقبال مخاطبان روبه‌رو شود. فیلم ساعت‌ها با بودجه تولید 25 میلیون دلاری‌اش، حدود 108 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به نیکول کیدمن، جولین مور، مریل استریپ، اد هریس و جان سی ریلی اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ساعت‌ها بدین شرح است: این فیلم داستان یک روز از زندگی سه زن در سه مکان مختلف و در سه زمان مختلف را نشان می‌دهد. ویرجینیا وولف نویسنده در سال 1923 در حال نگارش رمان خانم دالووی، لورا براون زنی خانه دار در سال 1951 در حال خواندن رمان خانم دالووی و کلاریسا واگان زنی که در سال 2001 به مانند خانم دالووی قرار است ترتیب یک مهمانی را بدهد.

لانه خرگوش – Rabbit Hole – ۲۰۱۰

Rabbit Hole (2010) directed by John Cameron Mitchell • Reviews, film + cast • Letterboxd

یک زوج عزادار می خواهند مرگ فرزندشان که با رفتن به خیابان مقابل خانه، تصادف کرد، را فراموش کنند. کیدمن در نقش این مادر اندوهگین و ماتم زده با مایلس تلر، نوجوانی که رانندگی آن خودرو را برعهده داشت و او هم حال و روز خوبی ندارد، رابطه عجیبی را آغاز می کند. آن دو با نزدیک شدن به هم می خواهند این رنج را فراموش کنند. در حالی که برای رسیدن به بخشش یک راز جدید به وجود می آورند. در حقیقت این فیلم نشان می دهد که زندگی با وجود سختی ها ادامه دارد. کیدمن در این فیلم تمام محدودیت های بازیگری را کنار می زند و در فیلمی حضور می یابد که در ابتدا سرد و ماتم زده و در انتها تاثیرگذار است.

 

بیشتر بخوانید:

 

دانلود قسمت 130 عشق مشروط با دوبله فارسی | دانلود رایگان سریال ترکی تو درم را بزن / بهترین کانال های تلگرام فیلم | 12 کانال تلگرام برای عاشقان فیلم و سریال / نقد سریال Nine Perfect Strangers | اضطراب، خیانت، ترس، شرم و احساس گناه / نقد فیلم Annette (آنت 2021) | دنیایی خیره‌کننده با شهروندانی سراسیمه‌ / نقد فیلم Reminiscence (خاطره پردازی 2021) | پایانی شیرین با داستانی تلخ / بهترین انیمیشن های کمپانی یونیورسال | مهم ترین ها را بشناسید / بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان / بهترین انیمه های کوتاه | محبوب ترین ها را بشناسید /

 

 

 

خیلی خوشحالم که تا انتهای این مطلب ما را همراهی کردید، نظرات خود را در مورد بهترین فیلم های نیکول کیدمن با زنگ تفریح در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *