بهترین فیلم های آنجلینا جولی | بیوگرافی کامل

در این مطلب سعی داریم به معرفی بهترین فیلم های آنجلینا جولی بپردازیم. همچنین قصد داریم مختصری به بیوگرافی این بازیگر زن و سایر فعالیت های اجتماعی وی نیز اشاره کنیم. پس تا انتهای این مطلب زنگ تفریخ را همراهی کنید.

Angelina Jolie

آنجلینا جولی Angelina Jolie یکی از سرشناس ترین بازیگران زن در هالیوود محسوب می شود که به واسطه استعداد درخشان و نقش های متفاوت خود در سال های فعالیت خود بسیار خوش درخشیده است. او هنرپیشه، کارگردان فیلم، فیلم‌نامه‌نویس و نیکوکار اهل آمریکا است. او چهار بار جایزه گلدن گلوب، دو بار جایزه اتحادیه بازیگران سینما و یک بار جایزه اسکار را برنده شده‌است. جولی همچنین چندین بار رکورد بیشترین دستمزد را در میان بازیگران سینمای هالیوود از آن خود کرده‌است. جولی همسر سابق یکی از ستاره های هالیوود نیز بود. آنجلینا جولی و برد پیت زوج دوست داشتنی هالیوود بودند که همیشه در صدر اخبار سینما قرار داشتند. در ادامه علاوه بر معرفی بهترین فیلم های آنجلینا جولی به بیوگرافی و سایر حواشی زندگی او خواهم پرداخت.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های راک | ۱۰ تا از بهترین فیلم های او را بشناسید

معرفی بیوگرافی کامل آنجلینا جولی

 آنجلینا جولی

وی در شهر لس‌آنجلس متولد شد. پدر وی جان ویت است و مادرش اصالتی هلندی و فرانسوی کانادایی دارد. برادر وی جیمز هیون نیز بازیگر است. او فعالیت به عنوان مدل را از دوازده سالگی شروع کرد و در شهرهایی مثل لندن و لس‌آنجلس مدل مشهوری شد. او در جوانی در کلیپ‌های خوانندگانی چون رولینگ استونز، میت لوف، لنی کراویتز، انتولینو وندیتیو بازی کرد، اولین نقش سینمایی وی در فیلم «هکرها» بود که داستان پنج دانش‌آموز هکر را روایت می‌کند.

آنجلینا جولی از سال ۲۰۰۱ از سوی کمیسریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به عنوان سفیر حسن نیت تعیین شده و با مسافرت به نقاط دورافتاده جهان به فعالیت در زمینه حفظ حقوق آوارگان و پناهندگان مشغول است.

وی در روز ۱۹ ژوئن ۲۰۱۱ با حضور در کمپ پناهندگان سوری در شهر آلتین اوزو از توابع ترکیه با پناهندگان سوریه‌ای دیدار کرد. وی در مدرسه‌سازی نیز مشارکت داشته‌است وی قرار است از سال ۲۰۱۷ به ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا بپیوندد و به عنوان استاد مدعو در دانشگاه اقتصاد لندن دوره‌ای با عنوان «تأثیر جنگ بر زنان» را تدریس کند. جولی در کنار حرفهٔ اصلی خویش یعنی بازیگری، طراح جواهر نیز هست.

زندگی شخصی آنجلینا جولی

آنجلینا جولی و برد پیت

همسر اول وی جانی لی میلر است که در سال ۱۹۹۶ با او ازدواج کرد و در سال ۱۹۹۹ از وی جدا شد؛ همسر دوم او بیلی باب تورنتون است که در مه ۲۰۰۰ با هم ازدواج کردند، ولی سرانجام پس از ۳ سال ازدواجشان به جدایی انجامید.

پس از بازی در فیلم آقا و خانم اسمیت، او و برد پیت وارد یک دوستی عاشقانه و سرانجام در سال ۲۰۰۶ صاحب دختری به نام شیلو شدند که به خاطر باورهایشان در مورد پایان دادن به فقر و بدبختی مردم آفریقا تصمیم به تولد بچه‌شان در کشور فقیر و آفریقایی نامیبیا گرفتند. آنجلینا جولی به همراه براد پیت افزون بر سه فرزند طبیعی خود، سرپرستی مدوکس پسر بچه یتیم اهل کامبوج، پکس کودک ویتنامی و یک دختر یتیم اهل اتیوپی به نام زهرا را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم Skylines (آسمان شهر 2020) ؛ خطوط آسمان

وی در سال ۲۰۱۶ برای جدا شدن از برد پیت دادخواست داد که این کار دنیای هالیوود را در بهت و ناباوری فرو برد، او دلیل کارش را اعتیاد پیت به الکل و مخدر اعلام کرد و در دادخواست خود تنها خواسته‌اش واگذاری سرپرستی ۶فرزندش بود.

آنجلینا جولی و ابتلا به سرطان پستان

آنجلینا جولی در ۱۴ مهٔ ۲۰۱۳ اعلام کرد به دلیل دارا بودن یک ژن معیوب، احتمال ابتلای او به سرطان پستان ۸۷ درصد و ابتلا به سرطان تخمدان ۵۰ درصد بوده و به این خاطر دست به عمل جراحی ماستکتومی (پستان‌برداری) زده و آن‌ها را برداشته‌است و جراحی‌ها و مراحل درمانی وی از فوریهٔ ۲۰۱۳ تا پایان آوریل ۲۰۱۳ به درازا انجامید. وی ذکر کرد که سرطان پستان باعث مرگ مادرش شده‌است و با توجه به این عمل‌ها احتمال سرطان پستان در وی به زیر ۵ درصد رسیده‌است. او در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد به فلج بل مبتلاست.

بهترین فیلم های آنجلینا جولی

در ادامه به معرفی بهترین فیلم های آنجلینا جولی می پردازم، همراه ما باشید:

دختر از هم گسیخته Girl, Interrupted

 دختر از هم گسیخته با بازی آنجلینا جولی

این فیلم باعث شد که جولی تنها اسکار زندگی‌اش را دریافت کند. یک درام قدرتمند که دیدگاه شما نسبت به زندگی را زیرسوال می‌برد. این فیلم با یک لحن تلخ و گزنده به داستان زندگی زنان در یک آسایشگاه روانی می‌پردازد که در آن میان لیزا (با بازی آنجلینا جولی) و سوزانا (با بازی وینونا رایدر) با هم رابطه دوستانه‌ای را آغاز می‌کنند. دیدگاه‌های لیزا درباره مردم و روابط اجتماعی باعث می‌شود به مفهوم عقل و دانایی بیشتر فکر کنید. در این فیلم خشم و عصبانیت تلنبار شده‌ای دیده می‌شود که قبلاً آن را در اثر کلاسیک “دیوانه از قفس پرید” (One Flew Over the Cuckoo’s Nest) جک نیکلسون دیدیم. این فیلم به ما می‌آموزد که رستگاری می‌تواند تا چه اندازه ساده و ارزشمند باشد. یک فیلم زیبا با نقش آفرینی زیباتر.

فیلم گناه اصلی یا گناه نخستین Original Sin

Original Sin 2001

سال ساخت: 2001

داستان این فیلم مربوط به اواخر قرن نوزدهم میلادی و کشور کوبا است. در ابتدا فیلم مجازات شدن زن کلاهبرداری را نشان می‌دهد که خاطراتش را برای کشیشی بازگو می‌کند و داستانش را که زنی کلاهبردار (با بازی آنجلینا جولی) به نام بونی کسل بوده و خود را به جای جولیا راسل جا زده را نشان می‌دهد و او با کمک همکار خود مردهای ثروت‌مند را گول‌می‌زند و ثروت‌شان را مورد هدف قرار می‌دهد. در این جریانات با مردی تاجر به نام لوئیس وارگاس (با بازی آنتونیو باندراس) آشنا می‌شود با او ازدواج می‌کند و به او وابسته می‌شود، ولی با فشار همکارش مجبور می‌شود که همانند اشخاص دیگر اموال شخص موردنظر را از او گیرد و این کار را می‌کند و لوئیس از اعتماد به جولیا روسول پشیمان می‌شود و پس از مدتی پیدایش می‌کند ولی او را می‌بخشد. همکار زن کلاه‌بردار در جریانی مرد تاجر را زخمی می‌کند و خود در درگیری توسط جولیا کشته می‌شود و او را زندانی می‌کنند، اما در آخر به کمک کشیشی که خاطراتش را برایش بازگو می‌کرد فرار می‌کند و به لوئیس می‌پیوندد و با او به مراکش رفته و با هم زندگی می‌کنند. گناه اصلی یکی از به یاد ماندنی ترین و بهترین فیلم های آنجلینا جولی است.

آقا و خانم اسمیت Mr. & Mrs. Smith

Mr. & Mrs. Smith movie
Mr. & Mrs. Smith movie

سال ساخت: فیلم ۲۰۰۵

جان و جین اسمیت برای رد گم کردن و برای این‌که به‌عنوان مظنون در یک بمب‌گذاری در بوگوتای کلمبیا دستگیر نشوند به‌شکل مصلحتی با هم ازدواج می‌کنند و بعد تصمیم می‌گیرند با هم زندگی کنند اما رابطهٔ آن‌ها به‌زودی به سردی می‌گراید. آن‌ها در جلسات مشاورهٔ خانواده شرکت می‌کنند اما نمی‌توانند دلیل مشکلاتشان را کشف کنند در ادامه ما متوجه می‌شویم که جان و جین دو قاتل حرفه‌ای هستند و در استفاده از انواع سلاحها متبحرند.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم گودزیلا علیه کونگ (Godzilla vs Kong 2021) ؛ گودزیلا شکست می خورد!

سازمان‌هایی که هرکدام از آن دو را استخدام کرده‌اند رقیب و دشمن همدیگر هستند و جان و جین نیز از حرفهٔ یکدیگر خبر ندارند. آن‌ها به‌طور جداگانه مأمور می‌شوند تا یک شاهد را که شدیداً مورد محافظت است به قتل برسانند. آن دو هم‌زمان و بی‌خبر از یکدیگر دست به عملیات می‌زنند و در نتیجه نقشه‌های یکدیگر را خنثی می‌کنند، اما هر دو پی به هویت یکدیگر می‌برند.

آنجلینا جولی در فیلم آقا و خانم اسمیت

هرکدام از آن دو فکر می‌کنند که دیگری برای سرپوش گذاشتن بر اعمال تبهکارانهٔ خود دست به ازدواج زده‌است. به هرکدام از آن دو دستور داده می‌شود تا دیگری را ظرف ۴۸ ساعت نابود کند. طی یک تیراندازی سنگین، آن دو به‌طور سطحی زخمی می‌شوند و خانه‌شان نیز ویران می‌شود. اما علاقهٔ آنان به هم مانع این می‌شود که همدیگر را به قتل برسانند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی 2021 | مهم ترین ها را بشناسید

صبح روز بعد، آدمکش‌های هر دو سازمان به سراغ جان و جین اسمیت می‌آیند تا آن‌ها را به قتل برسانند. جان و جین موفق می‌شوند شاهدی را که قبلاً درصدد کشتنش بودند اسیر کنند. اما در نهایتِ تعجب درمی‌یابند که این شاهد تنها یک طعمه بوده و مسئولان دو سازمانِ تبهکاری از ابتدا می‌خواستند کاری کنند که جان و جین همدیگر را بکشند. سرانجام جان و جین موفق می‌شوند تا تمام تبهکاران را نابود کنند. بعد از اتمام این ماجراها آن دو حس تازه‌ای نسبت به یکدیگر پیدا می‌کنند. آقا و خانم اسمیت یکی از پر سر و صدا ترین فیلم های آنجلینا جولی است زیرا او بعد از این فیلم به رابطه عاشقانه خود با برد پیت ادامه داد.

پاندای کونگ‌فوکار Kung Fu Panda

آنجلینا جولی صدا پیشه شخصیت ببری

سال ساخت: 2008

پاندای کونگ‌فوکار Kung Fu Panda فیلم کمدی ووشیا اکشن پویانمایی رایانه‌ای سه بعدی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۸ می‌باشد که توسط جان استیونسن کارگردانی شده است. این فیلم اولین قسمت از مجموعه پاندای کونگ‌فوکار است. پس از آن دنباله‌هایی برای این پویانمائی ساخته و اکران شد.

داستان در چین باستان رخ می‌دهد؛ یک پاندای غریبه به نام پو آرزو دارد که استاد کونگ فو شود. هنگامی که پیش‌بینی می‌شود یک جنگجوی خطرناک (تای‌لانگ) از زندان می‌گریزد؛ جشنی برپا می‌شود تا جنگجوی اژدها در آن برگزیده شود. پس از رخدادهایی پو به عنوان جنگجوی اژدها برگزیده می‌شود. استاد شیفو ابتدا سعی می‌کند این پاندا را به علت تنبلی از جنگجوی اژدها بودن منصرف کند و در این کار گروه پنج آتشین که شاگرد اگوی هستند(افعی، ببر، میمون، مانتیس و لک لک) به استاد کمک می‌کنند اما بعداً منصرف می‌شوند و وی را آموزش می‌دهند طوری که تای‌لانگ را نیز شکست دهد و بعد از چند روز جنگ بالاخره پو تای لانگ را شکست داد.

در این انیمیشن آنجلینا جولی صداگذاری ببری یکی از شخصیت های اصلی داستان را بر عهده داشت.

مالفیسنت Maleficent

فیلم مالفیسنت Maleficent

سال ساخت: 2012-2014

مالفیسنت Maleficent فیلمی آمریکایی در ژانر فانتزی تاریک، محصول سال ۲۰۱۴ می‌باشد که کارگردانی آن را رابرت استرومبرگ و نویسندگی آن را لیندا وولورتون به عهده گرفته‌است. آنجلینا جولی در نقش شخصیت مالیفیسنت این افسانه ظاهر شده‌است. در این فیلم که بازسازی پویانمایی سال ۱۹۵۹ والت دیزنی به نام زیبای خفته می‌باشد بیشتر داستان حول محور نقش متضاد زیبای خفته یعنی پلید می‌چرخد.

شیطان یا پلید (Maleficent) دختری است که در یک خلنگ زار گسترده و زیبا به همراه پری‌ها و موجوداتی عجیب زندگی می‌کند. خلنگ زاری که در مجاورت قلمرو انسان هاست. وی دارای قلبی پاک و مهربان است…

بیشتر بخوانید: سریال های جم تی وی | زمان پخش، لیست سریال ها و بهترین ها

روزی نگهبانهای خلنگ زار به او خبر می‌دهند که دزدی کوچک جواهری را از دریاچه دزدیده و آن را پس نمی‌دهد. مالیفیسنت پیش دزد یا همان اِستِفن (Estefan) می‌رود و با زبانی نرم او را رام کرده و با او دوست می‌شود و به دوستی او هم اطمینان پیدا می‌کند زیرا زمانی که استفن با مالیفیسنت دست می‌دهد و به علت حساسیت مالیفیسنت به فلز (حلقهٔ دست استفن) دست مالیفیسنت می‌سوزد، استفن بسیار ناراحت شده و بلافاصله، با اینکه کودک فقیری هم بود، تنها جواهرش یعنی انگشتر خویش را به آب دریاچه می‌اندازد. در آن روز استفن به مالیفیسنت گفت که مادر و پدرش مرده‌اند و خود وی نیز بسیار فقیر بوده و در انبار غله زندگی می‌کند اما علاقه ای فراوان به پادشاه شدن و زندگی در قصر دارد. سال‌ها بعد مالیفیسنت چون قوی‌ترین پری خلنگ زار بود ادارهٔ آن را بر دست گرفته و ملکهٔ آنجا می‌شود. مالیفیسنت را می توان یکی از بهترین فیلم های آنجلینا جولی نامید.

مالفیسنت: بانوی اهریمنی Maleficent: Mistress of Evil

مالفیسنت: بانوی اهریمنی

سال ساخت: ۲۰۱۹

مالفیسنت: سردسته اهریمنان یا مالفیسنت: بانوی اهریمنیMaleficent: Mistress of Evil‎ فیلم فانتزی تاریک ماجراجویی به کارگردانی یواخیم رانینگ است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط لیندا وولورتون، میکا فیتزمن-بلو و نوآ هارپستر به رشته تحریر درآمده است. این فیلم دنباله فیلم سال ۲۰۱۴، مالفیسنت با بازی آنجلینا جولی است.

افسونگر شرور و دخترخوانده‌اش آرورا به دنبال روابط پیچیدهٔ خانوادگی که آن دو را به هم مرتبط می‌کند، می‌گردند. اما متحدان غیرقابل پیش‌بینی و نیروهای جدید تاریکی آن‌ها را به جهت‌های مختلف می‌کشانند.

افتخارات

  • دریافت جایزه اسکار
  • سه بار دریافت جایزه گلدن گلوپ
  • دریافت جایزه بشردوستانه ژان هرشولت
  • دو بار دریافت جایزه اتحادیه بازیگران سینما
  • آنجلینا جولی به انتخاب لیست جهانی CB150 به عنوان یکی از زیباترین زنان جهان ثبت شده‌است.
  • زیباترین زن سال ۲۰۱۱ به انتخاب مجله ونتی فر
  • دومین زن زیبای سال ۲۰۱۲ به انتخاب سایت بانوان
  • زیباترین زن سال ۲۰۱۳ به انتخاب سایت hollywood buzz
  • سومین زن زیبای سال ۲۰۱۳ به انتخاب هاف‌پست
  • سومین زن زیبای سال ۲۰۱۴ به انتخاب hollywood buzz

 

بیشتر بخوانید:

 

ممنون که تا آخر این مطلب همراه با ما بودید، نظرات خود را راجب بهترین فیلم های آنجلینا جولی با زنگ تفریح درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *