بهترین انیمه های کوتاه | محبوب ترین ها را بشناسید

در نوشتار بهترین انیمه های کوتاه به معرفی مهم ترین انیمه های کوتاه که برای طرفداران این نوع انیمه ها بسیار محبوب هستند خواهیم پرداخت. با زنگ تفریح باشید.

تماشای انیمه زمانی میتواند کار بزرگی باشد که صدها قسمت برای دیدن وجود داشته باشد. با این حال، انیمه های کوتاه برای گذراندن وقت بسیار ایده آل هستند. برای کسانی که به دنبال ورود به دنیای انیمه های ژاپنی یا انیمه های چینی هستند، طول زیاد برخی از بهترین انیمه های درام میتواند چیزی شبیه به یک دیوار باشد. ممکن است طرفداران ناروتو، One Piece یا The Legend of Galactic Heroes را با شور و اشتیاق توصیه کنند، اما این انیمه های کلاسیک، صدها قسمت دارند و آنها را برای به انتها رساندن آن‌ها جان به لب می‌کند.

بهترین انیمه های کوتاه

محبوب ترین ها و مهم ترین ها را بشناسید

 

فهرست انیمه های کوتاه را که در این نوشتار برای شما آورده ایم را می‌توانید در لیست زیر مشاهده کنید:

  • انیمه Katanagatari (12 Episodes)
  • انیمه Gunbuster & Diebuster (6 Episodes)
  • انیمه Puella Magi Madoka Magica (12 Episodes)
  • انیمه FLCL (6 Episodes)
  • انیمه Kaiba (12 Episodes)
  • انیمه A Place Further Than The Universe (13 Episodes)
  • انیمه Tatami Galaxy (11 Episodes)
  • انیمه Haibane Renmei (13 Episodes)
  • انیمه Sora No Woto (12 Episodes)
  • انیمه Erased
  • انیمه Serial Experiments Lain (13 Episodes)

Katanagatari (12 Episodes)

Katanagatari (12 Episodes)

کسانی که کاتاناگاتاری را دیده اند میدانند که این انیمه کوتاه احتمالاً قرار است رو ح آن‌ها را در خودش فرو کشد. زیرا اگرچه این نمایش فقط 12 قسمت است، هر کدام به مدت 45 دقیقه به تصویر کشیده می‌شوند.

این انیمه کوتاه برگرفته از یک رمان سبک توسط نیسیو ایسین است. کاتاناگاتاری داستان زنی جاه طلب و سرپرست جنگجویی تا حدودی کسل کننده، در تلاش برای جمع آوری 12 تیغه افسانه ای در ژاپن است. تعریف “تیغه” تا حدودی در این انیمه گسترده شده است، زیرا آن دو نفر به عنوان بخشی از تلاش خود با عروسک های زنده روبرو میشوند. از ویژگی های مهم این انیمه کوتاه، انیمیشن برجسته و دیالوگ‌های جذاب است. به هیچ وجه نباید انیمه کاتاناگاتاری را به عنوان یکی از بهترین انیمه های کوتاه از دست داد.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم Kingdom: Ashin of the North | پادشاهی آشین شمالی

Gunbuster & Diebuster (6 Episodes)

Gunbuster & Diebuster

این انیمه به عنوان یک اثر اولیه از استودیو Gainax، تهیه کننده مجموعه ای از آثار کلاسیک مانند Neon Genesis Evangelion و Tengen Toppa Gurren Lagann، قابل توجه است. نکته قابل توجه این است که Gunbuster اولین کارگردان Hideaki Anno است. مغز متفکر پشت Evangelion تدوین دهه 80 و قسمتی از داستان جنگ درباره وحشت های زمان نسبیت در سفرهای فضایی است، که در حوزه کلاسیک جایگاه خاص خودش را دارد.

Gunbuster همچنین دنباله ای به مراتب جدیدتر نیز دارد که در 6 قسمت در Diebuster 2004 عرضه می‌شود. اگرچه به دلیل ارائه و لحن بسیار متفاوت آن، نسبت به نسخه قبلی خود تا حدودی بحث برانگیز است، اما این دو داستان هنوز بخشی از یک کل هستند و شایسته است که به شکل ویژه ای به هر دوی آن‌ها توجه کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های ایسکای | جدیدترین و جذابترین ها

Puella Magi Madoka Magica (12 Episodes)

Puella Magi Madoka Magica (12 Episodes)

وقتی مادوکا را به عنوان یک انیمه کوتاه توصیه می‌کنید، بهتر است در مورد آن چیزی نگویید جز اینکه حداقل تا قسمت 3 آن را تماشا کنید. مادوکا این ژانر را به روش‌های بسیار جالبی به چالش میکشد، فقط کمی نیازمند تمرکز و توجه بیشتر برای دیدن دارد.

اگرچه مادوکا به عنوان یک مجموعه دوازده قسمتی مستقل عالی عمل میکند، اما تعدادی دنباله و داستان جانبی نیز در قالب فیلم ها و دیگر اقتباس ها وجود دارد. طرفداران به طور معمول برخی از این نوشته ها را قبل از دیدن این انیمه کوتاه ضروری میدانند، بنابراین کسانی که تمایل بیشتری برای لذت بردن دارند، میتوانند پس از اتمام مجموعه اصلی، با اقتباس های آن لذت خود را ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های کمدی 2021 | محبوب ترین ها را بشناسید

FLCL (6 Episodes)

FLCL (6 Episodes)

FLCL (یا Fooly Cooly) با ترکیب یک سبک بصری عجیب و غریب با مجموعه فضاهای وحشی و انیمیشن عالی، یکی از بهترین انیمه های کوتاه OVA از استودیو Gainax است. نائوتا یک پسر معمولی است که در یک شهر معمولی زندگی میکند، یعنی تا زمانی که زنی از فضا سراغ او نیامده بود. آن زن به نوبه خود او را وادار میکند تا یک روبات جنگنده را ظاهر کند.

اگرچه ارائه و مفاهیم آن ممکن است از نظر مفهومی عجیب باشد، اما FLCL در واقع یک کاوش شگفت آور گذار به بزرگسالی است، و اینکه دقیقاً بزرگسالی چگونه باید به نظر برسد هنگامی که شخص واقعاً به آن مقطع از زیستش می‌رسد. این انیمه کوتاه یک مجموعه کلاسیک است و فقط شش قسمت دارد. بنابراین دلیل خوبی برای عدم تماشای آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های کمدی 2021 | محبوب ترین ها را بشناسید

Kaiba (12 Episodes)

Kaiba (12 Episodes)

فریب زیبایی شناسی ساده و خلع سلاح کایبا را نخورید: این انیمه دارای فضاهایی است که از ورود به قلمرو کاملاً تاریک و تراژیک نمیترسد. شخصیت های این مجموعه در دنیایی زندگی میکنند که در آن میتوان خاطرات را در تراشه های مخصوص ذخیره کرد و به تعداد کمی از افراد اجازه زندگی ابدی میدهد. قهرمان داستان بدون خاطرات بیدار میشود. تنها دارایی او یک قفسه با عکس یک زن در آن است و همه چیز از آنجا ساختار روایی خود را شکل می‌دهد.

با توجه به نقشی که حافظه در ماهیت وجود انسان دارد و اختلافات طبقاتی و درگیری هایی که ایجاد میکنند، از نظر بصری نیز مبتکر است. حقیقتا این انیمه یکی از بهترین انیمه های کوتاه جهان است که توانسته جای خود را محکم در لیست ما ثبت کند.

A Place Further Than The Universe (13 Episodes)

A Place Further Than The Universe (13 Episodes)

چهار دختر دبیرستانی هدفی را به ظاهر غیرممکن و با عزمی بزرگ در مکانی فراتر از جهان دنبال میکنند و “محل” مورد بحث قطب جنوب است. با وجود ظاهر عجیب و غریب فضای این انیمه، کشمکش هایی که شخصیت ها باید در روابط خود تحمل کنند بسیار واقع گرایانه به نظر میرسد و باعث میشود در مجموع نمایش باورپذیر و قانع کننده ای را شاهد باشیم.

تماشای تکامل شخصیت ها به صورت جداگانه و به صورت گروهی نیز مایه خوشحالی است. در فقط دوازده قسمت،  مخاطبان به طرز استثنایی آنها را میشناسند.

Tatami Galaxy (11 Episodes)

Tatami Galaxy (11 Episodes)

این انیمه کوتاه به کارگردانی Masaaki Yuasa، یکی از کهنه کارترین آدم‌های این صنعت، زیبایی منحصر به فرد این انیمه را با لحن غریب و ساختاری به یاد ماندنی در بین طرفداران انیمه در سراسر جهان جا انداخته است.

این انیمه نیز یک مجموعه بسیار عجیب است اما به بهترین شکل ممکن ساختارش را شکل می‌دهد. این سریال داستان یک دانشجویی را دنبال میکند که سعیش بر این است زندگی عاشقانه خود را تأمین کند. اما یک پسر شیطان نیز وجود دارد که میتواند او را در هر مرحله از زندگیش منحرف کند. او همچنین در یک حلقه زمان بی وقفه گیر می‌کند، که همه چیز را در ساختار روایی این انیمه پیچیده میکند، اما بخش مهمی از دلیل جالب توجه بودن ساختار مجموعه همین مسئله می‌تواند باشد.

بیشتر بخوانید: بهتری انیمه های 2021 | جدیدترین ها را بشناسید

Haibane Renmei (13 Episodes)

Haibane Renmei (13 Episodes)

یکی از عمیق ترین آثار تخیلی که تا به حال در دنیای انیمه های تاریخ تولید شده است، همین انیمه کوتاه و منسجم است. داستان دختری جوان را بدون خاطرات گذشته خود روایت میکند، که در دنیایی ناآشنا به عنوان موجودی به نام “Haibane” متولد شده است. مجموعه شخصیتی را به نام راکا را دنبال میکند. او در مورد هموطن خود هایبان، و رازهایی که به نظر میرسد در این دنیای جدید قرار است بر روی او تاثیر بگذارند، بیشتر آشنا میشود.

ساختار انیمه Haibane Renmei در ظرافت رشد می‌کند و به همین دلیل، توضیح آنچه که این نمایش را فوق العاده می‌کند، بدون اسپویل، دشوار است. با این حال، مطمئن باشید که اگرچه ممکن است این فیلم ریتم کندی داشته باشد، اما یکی از بهترین انیمه های کوتاه با شخصیت های فوق العاده ظریف است. محیطی جذاب و منحصر به فرد را اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های 2021 | محبوب ترین ها و مهم ترین ها را بشناسید

Sora No Woto (12 Episodes)

Sora No Woto (12 Episodes)

پنج سرباز جوان در دنیایی که در یک روند نزولی قرار گرفته است، با یکدیگر ارتباط می‌گیرند. Sora no Woto مطمئناً صلح آمیزترین داستان جنگی انیمه ای است و این نشان میدهد تا حد زیادی به تمرکز بر تجربیات روزمره شخصیت های اصلی آن بسنده میکند و به نوعی لحن زندگی را قرار است برای شما فضاسازی کند.

با این حال، یک جریان مالیخولیا وجود دارد. داستان پشت این جهان تاریک است و این حس وجود دارد که نیروهای بزرگتر از شخصیت های نمایش قصد دارند سیاره را نزدیک به مرگ خود قرار دهند. با این وجود، نمایش در چنین محیطی زیبایی خاصی پیدا میکند و تأکید دارد که اگرچه ممکن است دنیایی از غم همه جا را فرا بگیرد، اما هنوز چیزهایی در آن وجود دارد که ارزش محافظت از آنها را دارد.

بیشتر بخوانید: جذاب ترین شخصیت های انیمه ای | قوی ترین و شرور ترین شخصیت های انیمه ای

Erased

Erased

ممکن است طرح منحصر به فردی نداشته باشد، اما بی نظیر است. این سریال بر اساس سفر در زمان است. فیلم ها و سریال های زیادی در مورد سفر در زمان وجود دارد، اما Erased با همه آن‌ها متفاوت است.

داستان با یک هنرمند 29 ساله مانگا شروع میشود که پدیده عجیبی به نام احیا را تجربه میکند. این مفهوم باعث میشود تا برای جلوگیری از تراژدی های اکنون زیستش به گذشته سفر کند. و یک روز، او به دروغ متهم به قتل میشود، اما این بار او 18 سال به گذشته باز می‌گردد تا با مسائلی غریب و دور از انتظار روبرو شود.

Serial Experiments Lain (13 Episodes)

Serial Experiments Lain (13 Episodes)

Serial Experiments Lain یک انیمیشن بسیار شگفت انگیز در مورد ارتباط و بیگانگی است که میتواند با افزایش ارتباطات نوع بشر از طریق فناوری ایجاد شود. یکی از وحشتناک ترین چیزها در مورد آن این است که در سال 1998 تولید شده و از نظر پیش بینی نحوه تأثیر اینترنت بر انسان به عنوان یک گونه، از زمان خود جلوتر است.

با این حال، هشدار عادلانه، ارائه و ساختار روایی آن در برخی از تصاویر عمداً مبهم به تصویر کشیده می شود. این انیمه کوتاه یکی از عجیب ترین و بهترین انیمه های کوتاه جهان است و به نظر میرسد باید بیش از هر انیمه ای به آن توجه کرد. سوالات در روند ساختار همچون دنیای فلسفه بی پاسخ میمانند. تصاویر وسعت بسیار زیادی دارند و در نهایت از بیننده دعوت میشود تا نتیجه گیری های خود را از این تریلر تکنولوژیک آشفته با موشکافی منحصر به فرد خودش بگیرد.

 

بیشتر بخوانید:

 

خوشحالم که تا به اینجای کار همراه با ما بودید، نظرات خود را در رابطه با بهترین انیمه های کوتاه با زنگ تفریح در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *