بهترین فیلم های راک | ۱۰ تا از بهترین فیلم های او را بشناسید

دواِین جانسون (Dwayne Johnson) که او را با نام مستعار «راک» (The Rock) می‌شناسیم بازیگر اهل ایالات متحده است که به یکی از ستاره‌های به یادماندنی در سینمای جهان تبدیل شده. با زنگ تفریح همراه باشید.

راک که او را بیش‌تر با فیزیکِ فوق‌العاده‌اش می‌شناسند حدود 8 سال به عنوان یک کشتی گیر (WWE) فعالیت کرد و سپس در سال 2005 به طور جدی وارد سینما شد و نشان داد که علاوه بر فیزیکِ عالی، مهارت‌های بسیاری هم در بازیگری دارد؛ او سال 2019 موفق به دریافت جایزه «نمادِ نسل» (Generation Icon Award) از MTV شد.

در ادامه به 10 تا از بهترین فیلم‌های راک اشاره می‌کنیم که ترکیبی از فیلمِ خوب و نقش آفرینیِ خوب از سوی دواِین هستند.

بهترین فیلم‌های راک (دواِین جانسون)

 

  • خبر چین – Snitch
  • شاه عقرب – Scorpion King 2002
  • دارودسته فوتبالیست‌ها – Gridiron Gang
  • از پا افتاده – The Rundown
  • سن آندریاس – San Andreas
  • اسمارت را بگیر – Get Smart
  • هرکول – Hercules
  • سریع و خشن – Fast and Furious
  • موانا – Moana
  • جومانجی – Jumanji

 

خبرچین – Snitch

Dwayne Johnson in خبر چین - Snitch

این فیلم محصول سال 2013 است و با وجود اینکه نمره‌ی خوبی از منتقدین دریافت نکرده یکی از بهترین نقش آفرینی‌های دواِین جانسون تابحال به حساب می‌آید.

راک در این فیلم نقشِ پدری دلسوز و فداکار را بازی می‌کند که در عین حال بسیار قوی و خطرناک است، راک که تازه از همسرش جدا شده پیامی از او دریافت می‌کند مبنی بر اینکه پسرشان «جِیسون» به دلیل دست داشتن در جابجایی مواد مخدر دستگیر شده و بعد متوجه می‌شود که جِیسون باید 10 سال از زندگی‌اش را در زندان سپری کند.

او برای خارج کردن پسرش از زندان دست به دامن یک وکیل می‌شود و پیشنهادی دریافت می‌کند که برای شناسایی عوامل گروه مواد مخدر باید وارد این گروه شود، او برای خارج کردن پسرش از زندان حاضر می‌شود به عنوان یک نفوذی وارد این گروهِ خلافکار شود.

شاه عقرب – Scorpion King 2002

شاه عقرب - Scorpion King 2002 راک

باید اعتراف کنم که از دیدگاه کلی فیلم «شاه عقرب» احتمالا در هیچ لیستی جز ده فیلم برتر دواِین جانسون نیست، این فیلم بیش‌تر از اینکه فیلمِ خوبی باشد برای این انتخاب شده که نقش مهمی در تبدیل شدن راک به یک ستاره‌ی هالیوودی داشته است و اگر فقط بازیِ خود راک را در نظر بگیریم عملکردِ بسیار خوبی در این فیلم داشته، البته شاه عقرب فیلمِ بدی نیست اما اگر نقشِ این فیلم در مسیر زندگی دواِین جانسون را نادیده بگیریم قطعا جز ده فیلم قرار نخواهد گرفت.

این فیلم با الهام از یک جنگجوی افسانه‌ای مصری به نام «شاه عقرب» ساخته شده، داستان به حدود پنج هزار سال پیش برمی‌گردد زمانی که یکی از فرمانروایانِ «گموراه» تصمیم می‌گیرد همه‌ی مردم صحرا نشین را از بین ببرد؛ از بین همه‌ی قبایل صحرا تعداد کمی باقی مانده‌اند که تنها در صورتی شانس زندگی دارند که باهم متحد شوند اما آن‌ها هیچگاه با هم متحد نبوده‌اند.

دواِین جانسون در این فیلم نقش «مِتایوس» (Mathayus) که یک جنگجوی خبره است را دارد، کسی که با شمشیر و همه‌ی ابزار پیرامونش مبارزه می‌کند، علاوه بر این مِتایوس در این فیلم در یک رابطه‌ی عاشقانه نیز قرار می‌گیرد که رویِ دیگر سکه‌ی راک یعنی مهارت‌های بازیگریِ او را تا حدی به نمایش می‌گذارد.

دارودسته فوتبالیست‌ها – Gridiron Gang

دارودسته فوتبالیست‌ها - Gridiron Gang راک

یکی از اولین فیلم‌های غیرِ اکشن راک است که بجای سر شکستن و آدم کشتن در آن نقش یک رهبر تمام عیار را ایفا می‌کند، یک درام جذاب که چالش بزرگی برای دواِین جانسون به حساب می‌آمد چون در این فیلم دیگر نمی‌توانست پشت صحنه‌های اکشن و بدنِ آماده‌اش پنهان شود و کاملا حرکاتش، احساساتش و رفتارش زیر نظر بود از آنجایی که دواِین خیلی خوب از پس این نقش برآمد حتما ارزش تماشا را دارد.

بیشتر بخوانید: 10 تا از بهترین فیلم های کیریستوفر نولان | فیلم هایی که دیدنشان واجب است

فیلمنامه داستان فردی به نام «شان پورتر» (Sean Porter) را روایت می‌کند که از یک داستان واقعی الهام گرفته شده، شان مسئول یک آسایشگاه برای خلافکارانِ جوان و نوجوان است، او تصمیم می‌گیرد برای آموزش بچه‌های آسایشگاه آن‌ها را در قالب یک تیم فوتبال قرار دهد تا همدلی، همکاری و نظم را یاد بگیرند.

 

از پا افتاده – The Rundown

از پا افتاده - The Rundown از دواین جانسون

«از پا افتاده» که بارها از شبکه‌های رسانه ملی هم پخش شده و یک دوبله بسیار با کیفیت دارد یکی دیگر از فیلم‌های تعیین کننده در کارنامه‌ی دواِین جانسون بود، باوجود اینکه فیلم نتوانست در گیشه فروش خوبی داشته باشد اما دواِین برای بازی در نقش Beck مورد ستایش قرار گرفت و مسیر خودش را به سمت فیلم‌های اکشن با چاشنی طنز باز کرد به طوری که همین فیلم تا به امروز نقش‌های موفق و مهم بسیاری را برای او در پی داشته است؛ اکشن و طنز دو ژانری که راک را به یکی از بزرگترین ستاره‌های هالیوودی تبدیل کرده‌اند.

راک در این فیلم نقش یک جایزه بگیرِ بین المللی را دارد که به طرز عجیبی در کارش از اسلحه استفاده نمی‌کند، بازیِ او در کنار «شان ویلیام» (Sean William) به یک زوج کمدی جذاب تبدیل شده که علاوه بر اکشنِ زیبای فیلم، لحظات خنده دارِ خوبی دارد، از دیدن این فیلم _البته اگر تابحال آن را ندیده‌اید_ لذت خواهید برد.

سن آندریاس – San Andreas

سن آندریاس - San Andreas  از دواین جانسون

«سن آندریاس» محصول سال 2015 و فیلمی درباره‌ی بلایای طبیعی است، این فیلم پر از صحنه‌های اکشنِ با کیفیت و یکی از فیلم‌های پرفروش سال 2015 بوده که تقریبا طنزِ خاصی ندارد و جدی دنبال می‌شود.

راک در این فیلم نقش یک نیروی نجات خبره را دارد که افراد زیادی را از بلایای مختلف نجات داده و مورد احترام همه‌ی همکارانش است، ولی اینبار شرایط زندگی بدجوری دامن گیرِ او شده او درحالی که مردم را از یکی از بزرگترین زلزله‌های تاریخ، سونامی و ریزشِ ساختمان‌ها نجات می‌دهد همزمان باید با طلاق و یک دخترِ سرخود هم کنار بیاید.

با وجود اینکه سن آندریاس فقط یکی دیگر از فیلم‌های بلایای طبیعی بود که از جلوه‌های ویژه کامپیوتری استفاده می‌کرد و چیز جدیدی برای ارائه نداشت، علاقه‌ی بینندگان به دواِین جانسون باعث شد که این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی دست یابد و حدود 475 میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: 10 فیلم برتر مارتین اسکورسیزی | فیلم هایی که دیدنشان واجب است

اسمارت را بگیر – Get Smart

اسمارت را بگیر - Get Smart

بعد از حدود یک دهه بازیگریِ راک او پیشنهاد بازی در فیلم «اسمارت را بگیر» را دریافت کرد این فیلم یکی دیگر از فیلم‌های اکشن-کمدی و یکی از بهترین‌های این سبک با بازیِ دواِین جانسون در کنار «استیو کارِل» (Steve Carell) ستاره‌ی کمدیِ هالیوود است.

داستان فیلم درباره‌ی ماموران مخفی آژانس امنیتی ایالات متحده است که به طرز نامعلومی اطلاعات همه‌ی آن‌ها پخش شده و یک سازمان ناشناس درحال کشتن همه‌ی مامورهاست، حال ماموران امنیتی در پی پیدا کردن سازمان مورد نظر هستند.

البته در این فیلم بیش‌تر از آنکه داستان اهمیت داشته باشد، موضوع سرگرمی است؛ فیلمی پر از سکانس‌های اکشن و طنز، مایک از Aisle Seat درباره‌ی این فیلم گفته: “Get Smart یک نمونه‌ی کامل در انتخاب درست بازیگران و پیاده‌سازی صحیح یک ایده است، این یکی از سرگرم کننده‌ترین فیلم‌هایی بود که

هرکول – Hercules

راک در فیلم هرکول

هرکول یکی از شخصیت‌های افسانه‌ای و یکی از جنگجویانی است که خون خدایان در رگ‌هایش جریان دارد، در طی سالیان افراد زیادی نقش هرکول را بازی کرده‌اند اما شک دارم که حتی تعداد کمی از آن‌ها فیزیکِ بازی کردن در این نقش را داشته‌اند، فقط یک نگاه به دواِین جانسون بیاندازید کافیست که قانع شوید هرکول نیمه-خداست.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های کره ای 2021 | جدیدترین ها را بشناسید

البته فیلم هرکولِ سال 2014 یک تغییر در داستان اصلی بوجود آورده به این صورت که مشخص نیست هرکول نیمه‌-خدا است یا فقط یک انسان معمولی و داستان فیلم هم حول همین محور می‌چرخد که هرکول سعی دارد دیگران را قانع کند که قهرمان است نه فقط یک جنگجوی معمولی.

بیایید یکم روراست باشیم انسانِ معمولی یا نیمه-خدا فرقی نمی‌کند، بهتر است که طعم مشت‌های او را نچشید!

سریع و خشن – Fast and Furious

سریع و خشن - Fast and Furious

مجموعه‌ی «سریع و خشن» که مُعَرِف حضورتون هستند، درواقع این مجموعه‌ی پر سرو صدا که سال آینده سریع و خشن 9 و امسال یک اسپین آف با نام هابز و شاو از آن پخش خواهد شد، قبل از پخش شدن قسمت پنجم در حال مرگ بود که با حضور راک در قسمت پنجم در نقش «هابز» (Hobbs) دوباره احیا شد و هم اکنون یکی از موردانتظارترین عناوین دنیاست.

سریع و خشن به طور کلی داستانِ گروهی با رهبری فردی به نام «تورِنتو» است که ماموریت‌های مختلفی در سراسر دنیا انجام می‌دهند، این مجموعه در ابتدا با ایده‌ی یک گروه ماشین سواری خیابانی ساخته شد ولی از قسمت‌های آینده مسیرش کم کم دچار تغییر شده و کاملا از ایده‌ی اولیه فاصله گرفت، سریع و خشن تقریبا همیشه در گیشه موفق است و آخرین عنوان این سری تنها با 250 میلیون دلار هزینه‌ی تولید بیش از 1.2 میلیارد دلار فروش داشت.

نقش راک در این فیلم در ابتدا کم رنگتر بود ولی با استقبال مردم، نه تنها نقش پر رنگ‌تری در فیلم گرفت بلکه حتی یک فیلم جداگانه با نام «هابز و شاء» هم که در بالا به آن اشاره شد درحال ساخت است که یکی از نقش‌های اصلی داستان را راک در نقش هابز بازی می‌کند.

موانا – Moana

موانا - Moana راک

انیمیشن «موانا» (Moana) یکی از بهترین انیمیشن‌های دهه اخیر از دیزنی که سال 2016 یکی از پرفروش‌ترین عناوین سال بود، بسیاری از موفقیتش را مدیون صدا پیشگی دواِین در نقش «مائویی» (Maui) است، مائویی یک شخصیت قوی هیکل و چابک در فیلم است که البته نیمه-خدا است و انسان نیست، صدا پیشگی راک در این انیمیشن مورد تمجید قرار گرفت که یکی از بهترین آثار زندگی او به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های نتفلیکس در سال 2021

داستان درباره‌ی دختری نوجوان است که برای نجات مردمش راهیی دریا می‌شود او در میانه‌ی راه با یک نیمه-خدای قوی هیکل به نام مائویی آشنا می‌شود که او را در سفرش همراهی و هدایت می‌کند تا به یک ملوان کامل تبدیل شود و بتواند در اقیانوس و از کنار هیولاهای مختلف عبور کند.

موانا اولین صدا پیشگیِ دواین جانسون نیست و او در گذشته هم در آثاری مثل «The Mummy Returns» و «The Family Guy» صداپیشگی کرده بود اما قطعا موانا بزرگترین و بهترین کارِ صداپیشگیِ دواین جانسون به حساب می‌آید.

مجموعه جومانجی – Jumanji

Dwayne johnson در جومانجی - Jumanji

سال‌ها بعد از جومانجیِ سال 1995 با بازی «رابین ویلیامز» (Robbin Williams) عنوانی که به نظر می‌توانست به یک مجموعه‌ی موفق تبدیل شود دنباله‌ای برایش ساخته نشد و سال 2017 بود که بالاخره یکبار دیگر نام جومانجی سر زبان‌ها افتاد اما اینبار فیلم جومانجی فقط نام عنوان قبلی را به دوش می‌کشید و از بسیاری جهات متفاوت بود.

فیلم جومانجی یکی از همکاری‌های بسیار موفق دواین جانسون و «کوین هارت» (Kevin Hart) بود که بجز این عنوان در فیلم «اطلاعات مرکزی» (Central Intelligence) هم در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند و با همین دو فیلم می‌توان از آن‌ها به عنوان یکی از بهترین زوج‌های کمدی دنیا یاد کرد، با اینکه «اطلاعات مرکزی» در این لیست قرار ندارد این فیلم را از دست ندهید چراکه یکی از بهترین طنزهای سال‌های اخیر است.

«جومانجی: به جنگل خوش آمدید» (Jumanji: Welcome to the Jungle) یا همان جومانجی 2017 یک فیلمِ سرگرم کننده، اکشن و طنزِ قوی است که داستان چهار نوجوان دبیرستانی که با دستگاهِ بازیِ عجیبی وارد یک دنیای دیگر می‌شوند را روایت می‌کند، در این دنیای جدید آن‌ها باید مراحل بازی را طی کنند و در کنار هم بازی را تمام کنند تا بتوانند از این دنیای مجازی خارج شوند.

فیلم جومانجی 2017 حدود 1 میلیارد دلار در گیشه فروش داشت و یکبار دیگر نشان داد که در سینمای امروز دواین جانسون مساوی است با فروشِ بیش از حدِ انتظار در گیشه، فیلم جومانجی 2019 هم موفقیت دیگری برای دواین جانسون بود.

 

بیشتر بخوانید:

 

ممنون که ما را تا انتهای این مطلب همراهی کردید، نظرات خود را در رابطه با بهترین فیلم های راک با زنگ تفریح در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *