نقد فیلم Kingdom: Ashin of the North | پادشاهی آشین شمالی

در نوشتار نقد فیلم Kingdom: Ashin of the North به یکی از فیلم های زامبی محوری که به شدت خاص ساخته شده است خواهیم پرداخت. با زنگ تفریح همراه باشید.

فیلم Kingdom: Ashin of the North ممکن است یک ساخته غیرضروری به نظر برسد، اما میتواند کنجکاوی مخاطب را با یک روایت جذاب و تصویری راضی کننده برآورده کند. Hallyu (موج کره ای) به خصوص با نمایش های قابل دسترسی بیشتر روی سیستم عامل های دیجیتال همچنان در حال ظهور است.

با این وجود، انتخاب بیش از حد موسیقی متن و بیش از حد دراماتیک کردن، شما را از تجربه زیستی که در ساختار روایی فیلم شکل می‌گیرد خارج میکند (گرچه کره جنوبی همچنان یکی از بهترین صنعت تولید سریال های تلویزیونی است).

نقد فیلم Kingdom: Ashin of the North

پادشاهی آشین شمالی

 

نقد فیلم Kingdom: Ashin of the North , نقد فیلم پادشاهی آشین شمالی , بررسی پادشاهی آشین شمالی , بررسی فیلم Kingdom: Ashin of the North

فاجعه، خیانت و یک کشف مرموز انتقام یک زن را برای از دست دادن قبیله و خانواده اش دامن میزند. آشین جوان گیاه و کتیبه ای کوچک را بر روی دیواره غار پیدا میکند که در مورد چگونگی زنده کردن مردگان روی آن نوشته شده است. او کنجکاو است زیرا مادرش به آرامی در حال مرگ است و با وجود کارهایی که او و پدرش انجام داده اند، دیگر نمیتواند راه حلی پیدا کند. او رهبر غیر رسمی دهکده است و همچنین جاسوسی برای جوزون در برابر جورچنز است. او در صف دستیابی به موقعیت رسمی است که به خانواده وضعیت بسیار خوبی میبخشد اما همه اینها در آستانه پایان یافتن است.

ببر

مجموعه ای از اجساد بر روی کوه یافت میشود و به نظر میرسد مردگان یورچن هستند که در اطراف کوه به صورت مخفیانه در حال جمع آوری جینسنگ وحشی بودند. چیز مهمی نیست، مگر اینکه آنها به کشتن مردم خود توجه نکنند و این دقیقاً همان چیزی است که میتواند باعث شود ارتش بزرگ آنها به طور ناگهانی به سرزمین چوسون حمله کند. سرانجام مشخص شد که پدر آشین میرود و به آنها میگوید که مردم توسط یک ببر کشته شده اند. آنها حتی یک مهمانی شکار برای جستجوی ببر برگزار میکنند و اولین سکانس اکشن عالی فیلم را ترتیب میدهد.

دروغگویان بزرگ و کوچک

نقد فیلم Kingdom: Ashin of the North , نقد فیلم پادشاهی آشین شمالی , بررسی پادشاهی آشین شمالی , بررسی فیلم Kingdom: Ashin of the North

پدر بیچاره هرگز فرصتی پیدا نکرد و در حالی که صلح بین جورچن ها و جوزون برقرار است، آشین به روستای خود برمیگردد تا آن را در آتش ببیند و همه را کشته. او چاره ای جز رفتن به اردوگاه چوسون و التماس از آنها برای یافتن مقصر ندارد. او برای انتقام برای پدرش هر کاری میکند و ما سالها او را دنبال میکنیم زیرا زندگی او حالا پر از خشم و کینه شده است.

آشین دوباره به زندگی باز می‌گردد

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های زامبی محور کره ای | 10 تا از برترین ها را بشناسید

آشین که وظیفه جاسوسی از یورچن ها مانند پدرش را بر عهده داشت، به طور مخفیانه وارد اردوگاه آنها میشود و مردی کم توان را پیدا میکند که برای مرگ التماس میکند. او کسی نیست جز پدرش! شخصیت در طول فیلم سفری را طی میکند و اینجاست که به نظر میرسد از آن نقطه بدون بازگشت عبور کرده است. شواهد جدید نشان میدهد که این جورچن ها نبودند که مردم او را کشتند بلکه همان چوسون بود که در تمام این مدت خدمت کرده است. او خوشحال نیست.

نقد فیلم Kingdom: Ashin of the North , نقد فیلم پادشاهی آشین شمالی , بررسی پادشاهی آشین شمالی , بررسی فیلم Kingdom: Ashin of the North

فروشنده مرگ

fه نظر میرسد که آشین خاموش میشود و همه کسانی که در چند سال گذشته با آنها آشنا شده، سرانجام اکنون خود را در لیست کثافت‌آلود او قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 2022 | فیلم هایی که حتما باید دید

خوب زیستن بهترین انتقام نیست

به ما گفته شده و معتقد شده ایم که یک زندگی به خوبی گذرانده شده بهترین انتقام است. مزخرف! آشین به این نوع کارها اهمیتی نمیدهد. هنگامی که او متوجه میشود چه اتفاقی برای دهکده اش افتاده و چه کسی مسئول این سختی بوده است؟ هیچ کس در امان نیست. ما او را در مهارت های تیراندازی با کمان دیده ایم، بنابراین هنگامی که او بالاخره تمام نینجاها را از میان میبرد، تعجب آور نیست. او عفونت را در اردوگاه نظامی چوسون از بین میبرد و برای دیدن ویرانی نشسته است.

صحنه یادآور حملات این مجموعه است و ما میبینیم که آشین در حالی که مکان را در هرج و مرج مطلق قرار میدهد، روی ساختمان ها و بر بالاترین جایگاه انتقام جویی ایستاده است. او یکی از آخرین مرده‌های زنده را به سمت بقایای دهکده قدیمی خود میکشاند، جایی که میبینیم گروهی از مردم را به زنجیر کشیده و از دهانشان جز خون و کثافت چیز دیگری به بیرون نمی‌ریزد.

نقد فیلم Kingdom: Ashin of the North , نقد فیلم پادشاهی آشین شمالی , بررسی پادشاهی آشین شمالی , بررسی فیلم Kingdom: Ashin of the North

کمی تحلیل

آشین کیست؟ هیچ کس قبل از این نسخه ویژه نمیدانست که او کیست. فقط با حضور مختصر جون جی هیون باعث شده است تا طرفداران برای ادامه این فیلم هیجان انگیز مشتاق تماشای این فیلم شوند. تنها چیزی که ما میدانیم این است که استانهای شمالی چوسون به یک قتل‌گاه مملو از زامبی تبدیل شده است. و به نظر میرسد که آشین با توجه به اینکه در کنار ارواح ایستاده است، پاسخ همه چیز را ارائه میدهد. کنجکاوی در همین مسئله ویژه به پایان میرسد، و در ادامه پیشینه آشین را تا دیدار سرنوشت ساز او با بازیگران اصلی جستجو میکنیم.

آنچه فیلم Kingdom: Ashin of the North را از ثانیه‌های اول جذاب میکند، انتقاد سیاسی و اجتماعی سنگین آن است، علی رغم اینکه به عنوان یک فیلم اکشن زامبی به بازار عرضه می‌شود.

زمینه سیاسی در فیلم Kingdom: Ashin of the North با درگیری داخلی و خارجی بین دو ملت کاملاً غلیظ است و همه اینها بر زندگی و تصمیمی که آشین برای پیشرفت روایت گرفت، تأثیر گذاشت.

Kingdom: Ashin of the North محور شخصیت مرموز جون جی هیون بازیگر برتر کره جنوبی خواهد بود که در آخرین ثانیه های فینال فصل دوم ظاهر می‌شود. این نکته نه تنها داستان وارث مرموز دهکده قبیله ایوژین شمالی را روایت میکند بلکه سرانجام ریشه گیاه رستاخیز را که باعث بهمن حوادث غم انگیزی است که جوزون و زنی را که همه رها کرده اند – آشین – برانگیخته، آشکار خواهد کرد.

برای مخاطبانی که برای یک فیلم زامبی خودشان را تشنه نشان می‌دهند، می‌شود این فیلم را امیدوار کننده دانست. اما همانطور که قبلاً گفتیم، ارواح در Kingdom بیشتر شبیه یک مترسک از بالا به عنوان ویترینی از تصاویر پر زرق و برق و تصویربرداری اکشن مهیج است. در عوض، این درگیری انسانی است که پادشاهی را با شخصیت غنی و عمیق خود بسیار مهیج، محصور و به ویژه حماسی ساخته است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های هندی 2021 | فهرست بهترین فیلم های بالیوودی

تراژدی آشین خود آن چیزی است که Kingdom: Ashin of the North را بسیار جذاب میکند. نگاه به او به عنوان یک دختر بی گناه با عصبانیت عمیق انتقام جویی پس از حمله فاجعه‌آلود به یک جنگجوی قوی با اعتقاد شخصی خود، تحولی است که باید به دنبالش بود. آشین با فیلمنامه نویسی عالی و عملکرد خارق العاده از کیم سی آه و جون جی هیون، شخصیتی را برای خود مهیا می‌کند.

با این وجود، چیزی وجود ندارد که بتواند کنجکاوی مخاطبان را برآورده کند. این فیلم به هیچ وجه فیلم بدی نیست، بخش سوم انفجاری فیلم نیز چیزی وجود دارد که باید ارزش یادآوری را داشته باشد.

نقد فیلم Kingdom: Ashin of the North , نقد فیلم پادشاهی آشین شمالی , بررسی پادشاهی آشین شمالی , بررسی فیلم Kingdom: Ashin of the North

مشخصات

  • کارگردان: سونگ هون کیم
  • نویسنده: یون هی کیم
  • بازیگران: جون جی هیون، سی آه کیم، پارک بایونگ یون، کیو هوان کو و رو هه کیم
  • تدوین: چانگجو کیم

 

بیشتر بخوانید:

 

ممنون که ما را تا انتها دنبال کردید، نظر شما در خصوص نقد فیلم Kingdom: Ashin of the North چیست؟ نظرات خود را با زنگ تفریح به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *