بهترین فیلم های زامبی محور کره ای | 10 تا از برترین ها را بشناسید

در این مطلب قصد داریم تا بهترین فیلم های زامبی محور کره ای را به شما معرفی کنیم, پس تا انتهای این مطلب همراه با زنگ تفریح باشید.

تولید فیلم‌های ترسناک با محوریت زامبی‌ همواره مورد توجه فیلمسازان جهان بوده و هست. یکی از دلایل ازدیاد فیلم‌های زامبی، افزایش روزافزون طرفداران این نوع فیلم‌هاست. فیلمسازان کره‌جنوبی نیز از این قافله عقب نمانده‌اند و در سال‌های اخیر فیلم‌های باکیفیتی را برای علاقه‌مندان فیلم‌های ترسناک ساختند. جالب است بدانیم فیلم‌هایی که فیلمسازان کره‌ای با موضوع زامبی ساختند، حتی مخاطبان عام را نیز به وجد آورده‌‌ است. سال 2020 را می‌توان یکی از سال‌های پر رونق برای سینمای زامبی کره‌جنوبی دانست چرا که امسال فیلم‌هایی مثل شبه‌جزیره (peninsula) و هشتگ زنده (#Alive)  پخش شدند.

همچنین در سال جاری، به دلیل شیوع ویروس کرونا که یک ویروس همه‌گیر است نگاه‌ها به سمت همه‌گیری یک بیماری که فیلم‌‌های زامبی هم به آن اشاره می‌کنند، افزایش یافت. نکته جالب درباره فیلم‌های ترسناک کره‌ای این است که تا پیش از ساخت قطاری به بوسان در سال 2016 ، به عنوان یکی از فیلم‌های پیشرو درباره زامبی‌ها، سینمای ترسناک کره‌جنوبی را ارتقا بخشید و مخاطبان خود را در سراسر دنیا داشت.

نماهای بسته و جلوه‌های ویژه قوی در سینمای ترسناک شرق‌آسیا به ویژه سینمای کره خودنمایی می‌کند؛ این ویژگی‌ها در فیلم‌های زامبی تولید شده توسط فیلمسازان کره‌جنوبی نیز به چشم می‌خورد. به دلیل افزایش فیلم‌های زامبی در کره و استقبال تماشاگران این فیلم‌ّها در سراسر جهان، گزارشی را در این رابطه آماده کردیم. در این گزارش لیست ده فیلم برتر کره‌ای با محوریت زامبی را براساس رتبه‌هایشان در سایت IMDB در اختیارتان قرار خواهیم داد.

The Neighbor Zombie زامبی همسایه (2010) – 5.0

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

زامبی همسایه در سال 2010 توانست به عنوان یک فیلم کمدی- ترسناک جایگاه خودش را پیدا کند. این فیلم یک آنتولوژی چهار قسمتی است که توسط یانگ گون هونگ و یون جانگ جَنگ ساخته شد. نام اصلی این فیلم Yieutjib jombi است و به شیوع یک ویروس ناشناخته اشاره می‌کند. این ویروس ناشناخته همه جا را فراگرفته و حتی پایتخت کره‌جنوبی، سئول را درگیر کرده است. در این فیلم که شباهت‌هایی با فیلم امریکن زامبی محصول سال 2007 دارد ،جنگ برای زنده ماندن را شاهد هستیم. در دوران قرنطینه، در حالی که خیلی از مردم به ویروس مبتلا شده‌اند و رفتارشان شبیه زامبی‌ها شده، تعدادی از افراد سعی می‌کنند تا زمان کشف واکسن، زنده بمانند و به ویروس مبتلا نشوند.

Peninsula شبه جزیره ، (2020)– 5.5

بیشتر بخوانید: نقد فیلم اتاق فرار 2 (Escape Room 2021) | مسابقات قهرمانان

نکته عجیبی که درباره فیلم شبه جزیره اثر یان سانگ هو وجود دارد این است که با وجود بازیگران مطرحی چون کانگ دونگ وون،تاکنون نتوانسته استقبال مخاطبان را به خود جلب کند. از سوی دیگر این فیلم به قطار بوسان ۲ نیز معروف شده اما رتبه‌اش از انیمیشن و فیلم قطاری به بوسان کمتر است. این فیلم درباره کهنه‌سربازانی است که ماموریتی را برای مراقبت از کامیونی پر از پول قبول می‌کند ولی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود.

Horror Stories داستان‌های ترسناک (2012) -5.7

داستان‌های ترسناک قصه‌های وحشتناکی را نشان می‌دهد که حول محور یک دبیرستان و دانش‌آموزانش می‌گذرد. این فیلم شامل چهار فیلم کوتاه می‌شود و پنج کارگردان دارد. ایم دِ وونگ، جانگ بوم شیک، هونگ جی یانگ، کیم گوگ، کیم سان و مین کیو دونگ، فیلم‌های مجموعه داستان‌های ترسناک را کارگردانی کرده‌اند. یکی از فیلم‌های ترسناک این مجموعه آمبولانس در منطقه مرگ نام دارد که کیم گوگ و کیم سان به طور مشترک ساخته‌اند. نام کره‌ای این فیلم آمبولانس (앰뷸런스) است. پنج نجات یافته در حال فرار از دست زامبی‌ها هستند. در آمبولانس فراریان یک پزشک، پرستار و یک مادر و دختر وجود دارند. دختر بیهوش است و پزشک زخمی را روی مچ دستش پیدا می‌کند که می‌تواند نشانه ابتلا به ویروس زامبی‌ باشد. پرستار در چند راهی گیر کرده و نمی‌داند چه کاری درست است. همه چیز در وحشت به سر می‌برد.

Doomsday Book کتاب دورخ (2012) – 5.9

بیشتر بخوانید: نقد فیلم Jungle Cruise (گشت و گذار در جنگل) 2021 | داستان جدیدی نیست!

کیم جی وون و ییم پیل سانگ، فیلم کتاب دوزخ را کارگردانی کردند. این فیلم علمی تخیلی شامل سه داستان خاص درباره روابط انسان مدرن در دورانی است که تکنولوژی همه جا را احاطه کرده است. این فیلم که جایزه افتخاری هیئت داوران فستیوال فانتزیا را دریافت کرده در داستان ابتدایی‌اش با نام دنیای قشنگ نو که عنوان کتابی آخرالزمانی اثر آلدوس هالسکی است روایتی زامبی‌محور را نشان می‌دهد. داستان دنیای قشنگ نو در فیلم کتاب دوزخ درباره ماده‌ای سمی است که توسط سیستم تفکیک زباله به زنجیره غذایی گاوها اضافه می‌شود؛ در نتیجه مردم با خوردن گوشت گاو تبدیل به زامبی می‌شوند.

Seoul Station ایستگاه سئول (2016) – 6.1

بیشتر بخوانید: نقد فیلم The Kissing Booth 3 | بوسه ای که کارساز نیست

انیمیشن ایستگاه سئول ، توسط یان سانگ هو ساخته شد. سانگ هو در همان سال فیلم قطاری به بوسان را براساس داستان این انیمیشن کارگردانی کرد و با استقبال زیادی روبرو شد. ایستگاه سئول درباره تلاش‌های مسافران قطار سریع‌السیر سئول به بوسان برای نجات از دست زامبی‌ها است.

#alive هشتگ زنده (2020) – 6.2

بیشتر بخوانید: جدید ترین فیلم های دی سی در سال 2021 | رقیب مارول چه میکند

تابستان امسال فیلم هشتگ زنده اکران شد. این فیلم داستان شیوع ویروسی ناشناخته است که به مغز انسان‌ها آسیب می‌زند و آن‌ها را تبدیل به زامبی می‌کند. یو آه این و پارک شین هه بازیگران اصلی هشتگ زنده هستند.

Rampant شیوع (2018) – 6.3

فیلم شیوع برخلاف دیگر فیلم‌های زامبی کره‌ای، انسان مدرن را نشان نمی‌دهد. در فیلم شیوع با یک فیلم تاریخی کره‌ای مواجه هستیم. شاهزاده کره‌ای به دنبال خرید سلاح از اروپاییان است که متوجه می‌شود اروپایی‌ها با خود زامبی آورده‌اند. شاهزاده تصمیم می‌گیرد برای نجات کشور تا جایی که می‌تواند بجنگد.

The Odd Family: Zombie on Sale خانواده عجیب: زامبی فروشی (2019) -6.5

لی مین جه فیلم خانواده عجیب زامبی فروشی را کارگردانی کرده است. این فیلم که نام کره‌ای آن 기묘한 가족 است، به ماجراهای عجیب یک خانواده اشاره می‌کند. خانواده پارک پس از مواجهه با زامبی باید خود را تغییر می‌دادند. آغاز تحولات خانواده پارک از زمانی بود که پدر خانواده توسط یک زامبی گزیده شد. در آن زمان این خانواده متوجه شدند که زامبی‌ها توسط آزمایش‌هایی غیرقانونی به وجود می‌آیند در نتیجه اعضای خانواده تصمیم گرفتند برای دستیابی به پول بیشتر از این آزمایش‌ها استفاده کنند.

The Wailing شیون (2016) -7.4

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مارول در سال 2021 | مهم ترین ها را بشناسید

فیلم شیون اثر نا هونگ جین، را به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های زامبی کره‌جنوبی می‌شناسند. یک مرد ژاپنی وارد روستای کوچکی می‌شود و در آنجا روح شیطانی‌اش را به بقیه اهالی روستا می‌بخشد. اهالی روستا تسخیر می‌شوند و خانواده‌هایشان را به قتل می‌رسانند.

 Train to Busan قطاری به بوسان (2016) ،  7.6

براساس سایت آی‌ام‌دی‌بی، بالاترین رتبه در فیلم‌های زامبی کره‌ای متعلق به قطاری به بوسان است. این فیلم توانسته نظر مساعد 94 درصد از تماشاگران را در سایت روتن تومیتوز جلب کند. قصه قطاری به بوسان درباره پدری است که با دخترش راهی بوسان می‌شود اما قطار پر از زامبی می‌شود و پدر باید از دخترش محافظت کند.

بیشتر بخوانید:

 

خوشحالم که تا انتهای این مطلب همراه با ما بودید، نظرات خود را راجب بهترین فیلم های زامبی محور کره ای در زنگ تفریح به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *