بهترین تبلت های دانش آموزی برای سال تحصیلی جدید | آپدیت شهریور ۱۴۰۰

در نوشتار جدید زنگ تفریح میخواهیم تا بهترین تبلت های دانش آموزی برای سال تحصیلی جدید را به شما محصلان عزیز معرفی کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه با ما باشید.

این روز‌ها تعداد زیادی از مردم، به ویژه والدین، به دنبال انتخاب بهترین تبلت دانش آموزی یا یافتن بهترین قیمت تبلت دانش آموزی برای فرزندان محصل خود هستند. به نظر می‌رسد با توجه به شیوع کرونا و برگزاری کلاس‌های تحصیلی به صورت غیرحضوری، سال تحصیلی بعدی نیز به صورت غیرحضوری ادامه پیدا کند.

در این روزها دانشجویان و دانش آموزان هر روزه چندین ساعت در کلاس‌های آنلاین حضور دارند و باید از یک سیستم رایانه‌ای خوب، گوشی و یا تبلت با کیفیت برای حضور در کلاس‌های آنلاین استفاده کنند.

بهترین تبلت های دانش آموزی برای سال تحصیلی جدید

آپدیت شهریور ۱۴۰۰

مهمترین نکات برای خرید بهترین تبلت دانش آموزی

هر محصول در بازار ویژگی‌ها و کاربردهای مختص به خود را دارد، خریداران با توجه به اهداف و نیاز خود باید به سراغ محصولی بروند که بیشترین بازدهی را داشته باشد.

مهمترین کاربرد بهترین تبلت های دانش آموزی برای سال تحصیلی جدید ، اجرای برنامه‌های برگزاری کلاس آنلاین متصل به اینترنت و نصب چند اپلیکیشن کمک درسی است.

قیمت تبلت های دانش آموزی باید متناسب باشد تا قدرت خرید برای اقشار مختلف جامعه فراهم بشود.

بهترین تبلت های دانش آموزی برای سال تحصیلی جدید  باید نمایشگر بزرگ و باکیفتی داشته باشد، دانش آموزان گاهی بیش از چند ساعت به طور مداوم با تبلت کار می‌کنند و به نظاره کلاس‌های آنلاین می‌نشینند، به همین دلیل یک نمایشگر با کیفیت از شاخصه‌های مهم برای انتخاب تبلت دانش آموزی است.

پردازنده و مقدار رم مناسب نیز به سرعت کار با دستگاه و همچنین جلوگیری از هنگ کردن یا کند شدن هنگام اجرای برنامه‌های مختلف کمک می‌کند. این ویژگی به خصوص در حین برگزاری کلاس‌های آنلاین بسیار مهم است، زیرا هنگ کردن دستگاه در حین کلاس به معنای قطع ارتباط و از دست دادن چندین دقیقه از مباحث مهم درسی است.

تبلت دانش آموزی باید به یک دوربین اصلی و سلفی خوب مجهز باشد. عکس گرفتن از تکالیف درسی و ارسال برای معلم همچنین آنلاین بودن در کلاس و روشن بودن دوربین سلفی برای نشان دادن حضور دانش آموز از جمله شرایطی هستند که در بسیاری از کلاس‌های غیرحضوری رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: عجیب ترین گجت های دنیا | اما کاربردی و کارآمد

باتری با ظرفیت بالا یکی از مهم‌ترین مزایای بهترین تبلت های دانش آموزی برای سال تحصیلی جدید است، اتصال به اینترنت به صورت مستمر برای برگزاری کلاس‌های آنلاین به سرعت شارژ باتری را خالی می‌کند. با اتصال دستگاه به شارژر و استفاده همزمان نیز معمولا سرعت کار با تبلت افت می‌کند که این مورد برای دانش آموزان جالب نیست.

حافظه مناسب برای ذخیره‌سازی فایل‌های ویدئویی آموزشی، تصویر تکالیف و نصب برخی برنامه‌های پرحجم برگزاری کلاس آنلاین نیز اهمیت فراوانی دارد.

داشتن قلم هوشمند برای نوشتن نیز می‌تواند به نکته‌برداری آسان در کلاس کمک فراوانی کند، با وجود قلم هوشمند نیاز زیادی به دفتر و خودکار نخواهید داشت اما مشکل آنجاست که قلم هوشمند تنها در مدل‌های گران قیمت یافت می‌شود.

با توجه به این نکات بهتر است بدون از دست دادن زمان به معرفی بهترین تبلت‌های دانش آموزی و بهترین قیمت تبلت دانش آموزی برویم.

بهترین مدل و قیمت تبلت دانش آموزی پایین‌رده

نکته: قیمت تبلت دانش آموزی برای والدین اهمیت فراوانی دارد. به همین جهت در این گزارش سعی می‌شود بیشتر به مدل‌های مقرون‌به‌صرفه پرداخته شود.

تبلت آیپد ایر 2019

تبلت آیپد ایر 2019

این تبلت 10.5 اینچی برای اولین‌بار در سال 2019 توسط شرکت اپل معرفی‌شد. این تبلت در دو مدل وای‌فای (Wifi-Only) و داده (Cellular Data) تولیدشده است که قیمت نسخه دیتا کمی بالاتر از نسخه وای‌فای است. این تبلت اولین انتخاب ما در لیست بهترین تبلت ها برای دانش آموزان است.

اپل در ساخت این تبلت از پردازنده A12 Bionic شش هسته‌ای استفاده‌کرده است و سه ظرفیت 64 ، 128 و 256 گیگابایت را به‌عنوان حافظه داخلی در این تبلت قرارداده است.

نکته مهمی که باید در خرید به آن توجه داشت این است که گوشی‌ها و تبلت‌های ساخت شرکت اپل از درگاه حافظه خارجی (Micro SD) پشتیبانی نمی‌کنند. پس اگر به مقدار حافظه بیشتری نیازدارید پس بهتر است یکی از ظرفیت‌های 128 یا 256 گیگابایت را انتخاب‌کنید.

آیپد ایر 2019 از 3 گیگابایت رم تشکیل‌شده و کیفیت دوربین اصلی این تبلت 8 مگاپیکسل است. همچنین یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی نیز در این تبلت مورداستفاده قرارگرفته است.

از دیگر ویژگی‌های تبلت آیپد ایر 2019 می‌توان به باتری لیتیومی با ظرفیت 30.2 وات ساعت ، قابلیت ویرایش و اسکن اسناد، تکالیف مدرسه و حسگر اثرانگشت اشاره‌کرد.تبلت آیپد ایر 2019 با سیستم‌عامل ios نسخه 12.1 روانه بازارشده‌بود که هم‌اکنون این تبلت قابلیت ارتقا به نسخه 14 آی او اس را دارد.

قیمت آیپد ایر 2019 (در زمان نگارش این مقاله) حدود 19 میلیون تومان می‌باشد.

تبلت لنوو Tab E7 TB-7104f

این مدل ارزان‌ترین در لیست بهترین تبلت های دانش آموزی برای سال تحصیلی جدید در بازار ایران است که البته خیلی از شاخصه‌هایی که در بالا ذکر کردیم را ندارد، اما قیمت آن بسیار مناسب است. این تبلت 7 اینچی از پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک MT8167 و تنها یک گیگابایت رم بهره می‌برد. حافظه داخلی 8 گیگابایت و دوربین اصلی دو مگاپیکسلی از جمله دیگر مشخصات تبلت لنوو Tab E7 TB-7104f هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین کارت گرافیک های گیمینگ در سال 2021 | با بهترین کیفیت بازی کنید

با توجه به قیمت و مشخصات این تبلت، نباید انتظار زیادی از آن داشت اما سری تبلت‌های Tab E7 لنوو کار راه‌انداز هستند و از پس پردازش‌های سبک برمی‌آیند. این تبلت از اندروید 8 بهره می‌برد و ظرفیت باتری آن 2750 میلی‌آمپرساعت است.

با توجه به این مشخصات، از این تبلت تنها برای کارهای سبک مانند چک کردن شبکه‌های اجتماعی یا حضور در کلاس آنلاین می‌توان استفاده کرد. اما در هر صورت قیمت این تبلت بسیار مناسب است و می‌تواند کار شما را راه بیندازد. همچنین درون جعبه تبلت یک محافظ صفحه و کاور ژله‌ای نیز وجود دارد.

آیپد پرو 2018 (12.9 اینچ)

آیپد پرو 2018 (12.9 اینچ)

شاید تبلت های آیفون به دلیل قیمت نتوانند در لیست بهترین تبلت های دانش آموزی برای سال تحصیلی جدید حضور داشته باشند اما از لحاظ کیفیت و کارایی جزو بهترین ها هستند.

اندازه صفحه‌نمایش این تبلت، 12.9 اینچ است و از مهم‌ترین تفاوت‌های آن با آیپد ایر 2019 در وجود سنسور تشخیص چهره است. آیپد پرو 2018 در ظرفیت‌های 64 ، 256 و 512 گیگابایت تولیدشده است.

دوربین جزو نقاط قوت اصلی این تبلت می‌باشد. اپل در ساخت آیپد پرو 2018 ازدوربین اصلی 12 مگاپیکسلی استفاده‌کرده که قابلیت فیلم‌برداری 720p با سرعت 240 فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی نیز 7 مگاپیکسلی می‌باشد و قابلیت تشخیص‌چهره نیز توسط دوربین سلفی وجود دارد.

آیپدپرو 2018 با سیستم‌عامل ios 12 عرضه‌شده بود و هم‌اکنون ios 14 که از معرفی آن حدود 2 هفته‌ای می‌گذرد در دسترس کاربران آیپدپرو 2018 قراردارد.آیپد ایر 2019 از پردازنده قدرتمند A12 Bionic X هشت هسته‌ای بهره می‌برد قیمت حدودی آن در بازار ایران بین 40 تا 45 میلیون است.

تبلت لنوو TAB M7 7305X (بهترین انتخاب)

معرفی تبلت

برای خرید تبلت با قیمت کمتر از 3 میلیون تومان، مدل TAB M7 7305X بهترین انتخاب است. این تبلت به پردازنده مدیاتک MT8765B همراه با دو گیگابات رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین ربات های 2021 | از خدمتکار تا حیوان خانگی

اندروید 9 و باتری 3950 میلی‌آمپرساعتی در کنار سخت افزار مناسب، این مدل را به یکی از تبلت‌های میان‌رده خوب بازار تبدیل کرده که قطعا پاسخگوی نیاز دانشجویان و دانش آموزان خواهد بود.

نمایشگر 7 اینچی تبلت M7 از نوع IPS LCD تولید شده و کیفیت معمولی دارد. در این مدل دوربین اصلی و سلفی هر دو، از سنسور 2 مگاپیکسلی بهره می‌برند که برای تماس تصویری یا حضور در کلاس آنلاین بد نیستند.

آیپد 2019 نسل هفتم

 آیپد 10.2 (نسل هفتم)

آیپد 2019، 10.2 اینچی است و حدود ۴۸۳ گرم وزن دارد. پردازنده به‌کار رفته در این تبلت A10 Fusion  است که نسبت‌به پردازنده‌های آیپد ایر ۲۰۱۹ و آیپد پرو ۲۰۱۸ قدیمی‌تر و ضعیف‌تر است. میزان رم این تبلت ۳ گیگابایت است و در دو ظرفیت ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت در بازار عرضه‌شده است.

دوربین اصلی این تبلت 8 مگاپیکسلی است و یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی نیز در سمت جلوی تبلت قراردارد. از لحاظ کیفیت عکس‌برداری و دوربین نیز آیپد 2019 از آیپد ایر 2019 و آیپد پرو 2018 ضعیف‌تر است اما قیمت آن نسبت به این دو مدل پایین‌تر است و می‌توان این تبلت را با قیمت حدود ۱۱ میلیون در بازار ایران تهیه‌کرد.

از دیگر ویژگی‌های اصلی این تبلت می‌توان به رم 3 گیگابایتی، حسگر اثرانگشت، دریافت بروزرسانی ios 14 و شارژر 12 واتی اشاره‌کرد.

سامسونگ گلکسی Tab A 8.0 2019 (SM-T295)

قیمت تبلت دانش آموزی

سامسونگ شرکتی است که در ساخت بهترین تبلت های دانش آموزی برای سال تحصیلی جدید از همه رقبای خود جلو تر است، زیرا این تبلت های دانش‌ آموزی کیفیت بالا و قیمت پایینی دارند.

سامسونگ در بازار تبلت‌ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و مدل گلکسی Tab A 8.0 2019 یکی از جدیدترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین تبلت‌های این شرکت است که به دلیل کیفیت بالا، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: آیپدهای تیتانیومی اپل | مقاوم ترین محصولات هوشمند جهان!

این تبلت با نمایشگر 8 اینچی و بدنه پلاستیکی، علاوه بر اندازه بزرگ، وزن سبکی دارد. سامسونگ در این مدل از پردازنده چهار هسته‌ای کوالکام SDM429 استفاده کرده است. این پردازنده در کنار 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه اصلی، قدرت پردازش خوبی دارد.

برجسته‌ترین شاخص تبلت Tab A 8.0 جدید سامسونگ، باتری با ظرفیت بیش از 5100 میلی‌آمپرساعت است که مدت زمان زیادی شارژ نگه می‌دارد. دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی در کنار دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی و همچنین اندروید 9، از دیگر مشخصات جذاب این تبلت به شمار می‌روند.

لنوو Tab 4 8

Lenovo Tab 4 8

اگر به‌دنبال یک گزینه اقتصادی و معمولی برای فرزندان خود هستید لنوو تب 4  8 یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. این تبلت 8 اینچی در سال 2017 توسط شرکت لنوو معرفی‌شد. سیستم‌عامل تبلت لنوو تب 4  8 ، اندروید 7 است و پردازنده اسنپ دراگون 425 در آن استفاده‌شده است.

حافظه داخلی این تبلت 32 و 64 گیگابایت می‌باشد. البته این تبلت برخلاف تبلت‌های آیفون قابل ارتقا است و می‌توان از Micro SD برای ارتقا حافظه دستگاه استفاده‌کرد.

دوربین اصلی تبلت لنوو تب 4  8 ، 5 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی نیز 2 مگاپیکسلی است. همانند آیپد 10.2 از این تبلت نیز نباید انتظار زیادی در زمینه دوربین داشت و این تبلت در زمینه دوربین حرف زیادی برای گفتن ندارد.باتری این تبلت 4850 میلی‌آمپر است و قیمت حدودی آن در بازار ایران 3.5 میلیون تومان است.

تبلت هواوی میت‌پد T10s

هواوی یکی دیگر از شرکت‌هایی است که تبلت‌های بسیار خوبی را روانه بازار کرده که این مدل‌ها کیفیت بسیار بالایی دارند و انتخاب خوبی برای خریداران هستند. میت‌پد T10s یکی از تبلت‌های میان‌رده با کیفیت هواوی محسوب می‌شود که علاوه بر طراحی زیبا و نمایشگر با کیفیت، قدرت پردازشی بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: آنر مجیک فولد | چه زمانی ارائه میشود

این تبلت بزرگ 10 اینچی، یکی از سبک‌ترین تبلت‌های 10 اینچی بازار به شمار می‌رود. این تبلت به پردازنده اختصاصی کایرین 710F در کنار 3 گیگابایت رم مجهز شده که برای کارهای معمولی و نیمه سنگین مناسب هستند. نمایشگر میت‌پد T10s با رزولوشن 1200 در 1920 و تراکم 224 پیکسل در هر اینچ، کیفیت بسیار خوبی دارد و برای انجام کارهای روزانه مناسب است.

دوربین اصلی 5 مگاپیکسل، دوربین سلفی 2 مگاپیکسل و باتری 5100 میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های این مدل هستند.

لنوو Tab 4 10 پلاس

تبلت لنوو تب 4 10 پلاس جزو پرچم‌داران لنوو در سال 2017 محسوب می‌شد. این تبلت از یک صفحه‌نمایش 10.1 اینچی و 4 گیگ رم ساخته‌شده است.

حافظه داخلی این تبلت 64 گیگابایت می‌باشد و قابلیت پشتیبانی از حافظه خارجی Micro SD تا 1 ترابایت را نیز داراست. پردازنده لنوو تب 4 10 پلاس نیز اسنپ‌دراگون 625 می‌باشد که این پردازنده از قدرت پردازش خوبی برخوردار است و جواب‌گوی بازی‌های نیمه سنگین نیز می‌باشد.

سیستم‌عامل تبلت لنوو 4 10 پلاس اندروید 7 (نوقا) است و ظرفیت باتری این تبلت نیز 7000 میلی‌آمپر می‌باشد. در نهایت دوربین اصلی این تبلت 8 مگاپیکسل است و دوربین سلفی آن نیز 5 مگاپیکسلی است.قیمت حدودی این تبلت در بازار ایران 8 میلیون تومان می‌باشد.

تبلت سامسونگ گلکسی تب (2019) A10.1

سامسونگ گلکسی تب (2019) A10.1

صفحه‌نمایش 10.1 اینچی با سیستم‌عامل اندروید 9 و حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی با 3 گیگابایت رم از مشخصات اصلی تبلت سامسونگ گلکسی تب A10 است.

دوربین اصلی این تبلت 8 مگاپیکسل است و رزولوشن دوربین سلفی 5 مگاپیکسل می‌باشد.سامسونگ در ساخت این تبلت از پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس 7904 استفاده‌کرده که این پردازنده از قدرت پردازش خوبی برخوردار است.

باتری این دستگاه 6150 میلی‌آمپری می‌باشد و قیمت حدودی آن در بازار ایران 6میلیون و 500 هزار تومان است.

 

بیشتر بخوانید:

جدید ترین و بهترین تبلت های 2021 | فهرست تبلت های مورد انتظار سال جدید! / بهترین گجت های گیمینگ 2021 | حرفه ای بازی کنید / بهترین گجت ها برای حیوانات خانگی / بهترین گجت ها برای دوران کرونا / بهترین کیبوردهای گیمینگ 2021 |‌ حرفه ای تر بازی کنید / بهترین هدست گیمینگ 2021 | کدام یکی برای بازی بهتر است؟ / بهترین لپتاپ های دانشجویی 2021 | زیبا، مدرن و کارآمد / بهترین گوشی های 5G در سال 2021 | پر سرعت بودن را تجربه کنید / بهترین لپتاپ های گیمینگ 2021 | از بازی کردن لذت ببرید / بهترین ساعت های هوشمند 2021 | راهنمای خرید بهترین اسمارت واچ

 

 

خوشحالم که ما را تا به اینجای کار دنبال کردید، نظرات خود را درباره نوشتار بهترین تبلت های دانش آموزی برای سال تحصیلی جدید با زنگ تفریح به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *