بررسی مشخصات تویوتا هایلندر 2021 هیبرید | با غول جدید تویوتا آشنا شوید

امروز با شما هستیم تا بررسی مشخصات تویوتا هایلندر 2021 هیبرید انجام دهیم. پس تا انتهای این مطلب همراه با زنگ تفریح باشید.

نسل جدید هایلندر با نام تویوتا هایلندر ۲۰۲۱ به زودی راهی جاده‌های اروپا خواهد شد و این کمپانی قصد دارد این شاسی‌بلند هفت نفره را با قوای محرکه هیبریدی راهی بازار این قاره کند. هایلندر تا پیش از این فقط در بازار آمریکا عرضه می‌شد اما حالا قصد تویوتا برای عرضه آن به بازار اروپای غربی، با عرضه آن به صورت هیبریدی همزمان شده است.

مشخصات فنی تویوتا هایلندر

مشخصات حجم / میزان / تعداد
محور محرک دو دیفرانسیل
حجم موتور ۲.۵ لیتر
نوع موتور چهار سیلندر خطی/هیبرید
تنفس موتور طبیعی
حداکثر قدرت ۲۴۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۳۷ نیوتون.متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه
شتاب ۸.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
انتقال قدرت ضریب متغیر (CVT)
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
سیستم فرمان
سیستم تعلیق جلو مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب مولتی لینک
نوع بدنه کراس اوور سایز متوسط
نوع رینگ آلیاژ آلومینیومی
نوع شاسی یکپارچه
ترمز جلو دیسکی دو جداره هواخنک
ترمز عقب دیسکی دو جداره هواخنک

 

مشخصات ابعاد و اندازه‌ها
طول ۴۹۵۰ میلی‌متر
عرض ۱۹۲۹ میلی‌متر
ارتفاع ۱۷۳۰ میلی‌متر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۸۵۰ میلی‌متر
وزن خالص ۲۰۴۸ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت ۶۵ لیتر
قطر رینگ ۲۰
چرخ جلو و عقب ۵۵/۲۳۵
حجم صندوق عقب ۴۵۳ لیتر
تعداد سرنشین ۷ نفر

بیشتر بخوانید: جذاب ترین خودرو های 2020 و 2021 | از سوبارو تا خودرو های آلمانی

طراحی ظاهری هایلندر ۲۰۲۱

معرفی تویوتا هایلندر 2021 بازار اروپا | مجله پدال

این شاسی‌بلند سه ردیفه با محصولات دیگری همچون راوفور در گروه شاسی‌بلندهای قدبلند و عظیم‌الجثه قرار دارد. این خودرو بر پایه پلتفرم GA-K ساخته شده است و به همین جهت نیز تشابه زیادی با نسخه درون‌سوز عرضه شده خود در ایالات متحده دارد.

تویوتا مدعی است که هایلندر ۲۰۲۱ هیبرید می‌تواند در عرض ۸.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز برابر با ۱۸۰ کیلومتربرساعت است. البته طبق گفته‌های مدیران، تویوتا هایلندر مورد بحث در حالت الکتریکی می‌تواند حداکثر به سرعت ۱۲۵ کیلومتربرساعت برسد.

بیشتر بخوانید: بهترین خودرو های برقی در سال 2021 |‌ 15 تا از مهمترین ها را بشناسید

طراحی ظاهری هایلندر ۲۰۲۱ هیبرید

2021 Toyota Highlander Prices, Reviews, and Pictures | Edmunds

بیشتر بخوانید: بهترین خودرو های برقی در سال 2021 |‌ 15 تا از مهمترین ها را بشناسید

هایلندر ۲۰۲۱ هیبریدی چهار حالت رانندگی اکو، نرمال، اسپرت و تریل را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. این حالت‌های رانندگی حتی زمانی که خودرو از موتور الکتریکی بهره می‌برد نیز در دسترس سرنشینان آن قرار می‌گیرند.

یک جعبه دنده CVT این محصول تویوتا را همراهی می‌کند که به ادعای سازنده به‌روز‌رسانی شده و نسبت مصرف سوخت آن بسیار کاهش یافته است. این جعبه دنده سروصدای کمتری نسبت به نمونه‌های قبلی خود تولید می‌کند.

جالب است بدانید شرکت تویوتا در این شاسی‌بلند هفت نفره تمام تلاش خود را بکار برده که امکانات و تجهیزات خودروهای خانوادگی را مورد استفاده قرار دهد. به عنوان نمونه شیشه جلو این خودرو از نوع آکوستیک است و به همین جهت نیز سروصدای زیادی از بیرون به درون کابین راه پیدا نمی‌کند. همچنین متریال مورد استفاده در خودرو نیز به صورتی است که حالت سرکوب صدا داشته و صدای مرتبط با چرخ‌ها و زیرکاپوت به داخل کابین راه پیدا نمی‌کند.

از جمله امکاناتی که تویوتا درون این خودرو قرار داده می‌توان به سیستم ورود هوشمند، چراغ‌های جلوی LED و سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای اشاره کرد. همچنین تویوتا به سرنشینان هایلندر این امکان را داده است که بتوانند از صندلی‌های گرم‌شونده در کنار سیستم تهویه مطبوع استفاده کنند. از جمله امکانات و تجهیزات رفاهی دیگر این خودرو می‌توان به شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند اشاره کرد.

تریم پایه هایلندر ۲۰۲۱ هیبرید از یک مانیتور ۷ اینچی پشت آمپری در کنار یک نمایشگر مرکزی ۸ اینچی بهره می‌برد. همچنین بسته ایمنی تویوتا نیز به صورت پیش‌فرض روی تمامی مدل‌های هایلندر ۲۰۲۱ هیبرید موجود است. این سیستم شامل سیستم پیشگیری از برخورد با دستیار فرمان فعال، کروز کنترل تطبیقی، دستیار تشخیص علائم جاده‌ای، هشدار خروج از مسیر و نوربالای خودکار است.

تویوتا هایلندر XSE جدید با استایل گیراتر و دینامیک بهتر | مجله پدال

مدل‌های لوکس و فول‌آپشن این شاسی‌بلند ۳ ردیفه به چراغ‌های جلوی LED به همراه شوینده، رینگ‌های ۲۰ اینچی و درب پشت برقی مجهز هستند. در این مدل‌ها همچنین در درون کابین نورپردازی صورت گرفته است.

خریداران نسخه‌های گران‌تر هایلندر ۲۰۲۱ هیبریدی در صورت تمایل با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانند از امکاناتی نظیر سانروف پانورامیک، نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی، ناوبری ماهواره‌ای، سیستم صوتی JBL با ۱۱ بلندگو و ۱۲۰۰ وات بهره ببرند.

هنوز اطلاعات و مشخصاتی دقیقی در مورد زمان عرضه این خودرو منتشر نشده است اما به احتمال قوی در سال میلادی جاری شاهد عرضه آن در اروپا خواهیم بود.

 

بیشتر بخوانید:

 

امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت کافی را برده باشید، نظرات خود را در رابطه با بررسی مشخصات تویوتا هایلندر 2021 هیبرید در زنگ تفریح به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *