بهترین ماشین های سدان 2021 | مهمترین و جذاب ترین ها را بشناسید

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین سدان‌های سال 2021 آشنا کنیم پس تا انتهای این مطلب همراه با زنگ تفریح باشید.

اما قبل از آن، نگاهی به سگمنت سدان بیاندازیم؛ پیش از آن‌که شاسی‌بلندها بازار خودروی جهان را به تسلط خود درآورند و پیکاپ‌ها با رشد خیره‌کننده همه را حیرت‌زده کنند، این سدان‌ها بودند که صنعت خودروسازی جهان را به جایگاه امروزی ترقی داده‌اند. امروزه مشاهده خودروهای چهاردرب یا سدان در تمامی خیابان‌ها و جاده‌ها به منظره‌ای عادی تبدیل شده است و جای تاسف دارد که این خودروهای دوست‌داشتنی، در حال واگذاری جایگاه خود به شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها هستند؛ چراکه از نظر رانندگان باهوش، سدان‌ها بهترین خودروها برای رانندگی روزمره تلقی می‌شوند که اتفاقا امروز قصد داریم در مقاله بهترین سدان‌های 2021 نگاهی به بهترین سدان‌های امسال بپردازیم.

خودروسازان امروزه برای آن‌که بتوانند توجه مشتریان را به خرید سدان‌ها جلب کنند، محصولات خود را با ویژگی‌های مختلفی به بازار می‌فرستند. یک سدان موفق در بازار امروز، ممکن است عملکردی اسپرت داشته باشد، از سواری نرم و راحتی بهره‌مند باشد، کیفیت ساخت مثال‌زدنی داشته باشد یا به طیف گسترده‌ای از امکانات و فناوری‌ها مجهز باشد. تمامی این مشخصه‌ها در کنار هم، برای مشتریان اهمیت دارند و علاوه‌برآن، استفاده از قوای فنی پلاگین هیبریدی نیز به روش معمول خودروسازان برای کاهش آلایندگی و مصرف سوخت سدان‌ها تبدیل شده است.

سدان‌های موفق در جهان

صرف نظر از تمامی گفته‌های فوق، عملکرد کلی یک سدان است که موجب می‌شود این خودرو را موفق بدانیم. در این نوشتار، نگاهی به بهترین سدان‌های امسال داریم؛ خودروهای چهاردرب استثنایی و جذاب که هم‌چنان در برابر هجوم کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها مقاومت می‌کنند و روح رانندگی را زنده نگه داشته‌اند. با ما همراه باشید تا بهترین سدان‌های سال 2021 را مورد بررسی قرار دهیم.

شماره یک بهترین سدان‌های 2021 : بی ام و سری 3

بی ام و سری 3 اولین گزینه در فهرست بهترین سدان‌های 2021 است که به آن می‌پردازیم. نسل هفتم بی ام و سری 3، در سال 2019 با کد اتاق G20 به بازار بازگشت و به ستاره فروش بازار سدان‌های جمع‌وجور تبدیل شد. بی ام و سری 3 در طول چهل سال گذشته، خودرویی مناسب برای افرادی بود که به جز هندلینگ فوق‌العاده و سواری پویا، به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنند.

موتورهای درنظرگرفته‌شده برای بی ام و سری 3، به‌خوبی پاسخ‌گوی نیاز مشتری هستند و فضای داخلی این خودرو نیز آن‌قدر جادار است که یک خانواده کوچک در آن راحت خواهند بود. کیفیت مواد استفاده‌شده در ساخت کابین بی ام و سری 3 نیز مثال‌زدنی است.

با توجه به کوچک‌ترشدن پیشرانه خودروهای بی ام و در نسل جدید، ممکن است سری 3 از نظر جذابیت نسبت به مرسدس کلاس C ضعیف به نظر برسد، اما اگر نسخه‌های شش‌سیلندر 320d یا 330d را خریداری کنید، بسیاری از قابلیت‌های رانندگی حیرت‌آور را در آن‌ها خواهید یافت. نسخه پلاگین هیبریدی 330e نیز مورد توجه رانندگانی قرار خواهد گرفت که در ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند و به دنبال خودرویی کم‌مصرف و اقتصادی هستند.

شماره دو: جگوار XE ؛ خودروی جذاب فهرست بهترین سدان‌های امسال

جگوار XE، با امیدها و آرزوهای بسیاری توسط شرکت انگلیسی جگوار به بازار عرضه شد؛ اما در عمل، نتوانست عملکرد موفقی را از خود به نمایش بگذارد. با این حال، وقایع نامطلوب مانع از آن نمی‌شوند که جگوار XE را در لیست بهترین سدان‌های سال 2021 میلادی قرار ندهیم. جگوار XE، خودرویی است که با تمرکز کامل بر راننده ساخته شده است و در مقایسه با اکثر خودروهای انگلیسی، راحتی بیشتری را برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد.

جگوار XE با طیف گسترده‌ای از موتورهای بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می‌شود که در فهرست بهترین سدان‌های 2021 نیز حضور دارد؛ اما اگر تمایل دارید بهترین نسخه این خودرو را در اختیار بگیرید، باید تیپ‌های فول‌آپشن با موتور بنزینی توربوشارژر و سیستم چهارچرخ محرک را خریداری کنید. فضای صندوق جگوار XE در مقایسه با بی ام و سری 3 و مرسدس بنز کلاس C، اندکی کوچک‌تر است؛ اما به‌زودی نسخه فیس‌لیفت این خودرو با بهینه‌سازی‌های متعدد از راه خواهد رسید.

شماره سه: آلفارومئو جولیا؛ نماینده ایتالیا در فهرست بهترین سدان‌های سال 2021

برند ایتالیایی آلفارومئو برای مدت‌ها در حاشیه بازار قرار داشت؛ اما با عرضه جولیا مجددا به بازی بزرگان بازگشت. آلفارومئو جولیا براساس پلتفرم مخصوص خودروهای دیفرانسیل عقب ساخته شده است؛ از این رو، رانندگی با این خودرو آن‌قدر جذابیت دارد که بتوانیم رانندگی جولیا را با بهترین سدان‌های اسپرت بازار مقایسه کنیم.

آلفارومئو جولیا ترکیبی از وزن سبک، هندلینگ متعادل و احساس جمع‌وجوربودن در جاده است که حتی در تیپ‌های پایه با موتورهای دیزلی نیز احساس می‌شود و جایی مناسب در فهرست بهترین سدان‌های امسال برای خود دارد. فضای داخلی جولیا در سال 2020 برای مقابله با رقبا به‌روز شد و موتور V6 توربوشارژر 503 اسب‌بخاری تیپ فول که توسط فراری توسعه داده شده است، به اندازه کافی دلیل منطقی برای خرید این خودرو را فراهم می‌کند.

شماره چهار: مرسدس بنز کلاس C؛ خودروی بی‌رقیب بنز در بهترین سدان‌های سال 2021

درحالی‌که بی ام و سری 3، جگوار XE‌ و آلفارومئو جولیا تمرکز خود را بر راننده و کیفیت رانندگی قرار داده‌اند، مرسدس بنز با کلاس C بار دیگر استانداردهای لوکس را در کلاس خودروهای کوچک ارتقا داد و جایی مناسب در بهترین سدان‌های سال 2021 برای خود کنار گذاشت. نسل جدید مرسدس بنز کلاس C، با کد اتاق W205 شناخته می‌شود و بهترین مواد استفاده‌شده برای ساخت کابین یک سدان کوچک را در این خودرو مشاهده خواهید کرد.

هندلینگ مرسدس بنز کلاس C، به اندازه رقبا سرگرم‌کننده نیست؛ اما باید توجه کرد که مرسدس بنز، برای رانندگی آرام و باوقار ساخته شده است و نباید از آن انتظار عملکرد اسپرت داشته باشید. مرسدس بنز حتی موتورهای پرسروصدا را در نسل جدید کلاس C حذف کرده و به جای آن، از پیشرانه‌های آرام‌تری بهره گرفته است که حاصل آن، کابین آرام و ساکت این خودرو است. C300de و C300e نیز دو نسخه دیزلی – برقی و بنزینی – برقی از نسل جدید کلاس C هستند که تنوع خوبی از گزینه‌های هیبریدی را پیش روی مشتریان سدان‌ها قرار داده‌اند.

شماره پنج: تسلا مدل 3 ؛ سورپرایز فهرست بهترین سدان‌های 2021

این‌که محصولی از تسلا توانسته است در لیست ده سدان برتر سال 2021 میلادی قرار گیرد، نشان‌دهنده توانایی‌های قابل‌احترام این خودروساز نوآور آمریکایی است. تسلا مدل 3، برادر کوچک‌تر و ضعیف‌تر تسلا مدل S محسوب می‌شود که از فضای داخلی ساده‌تر و کوچک‌تری برخوردار است؛ اما به اندازه کافی، جذابیت دارد تا مشتریان را به خرید یک سدان برقی ترغیب کند.

تسلا مدل 3 برای سال 2020 که سورپرایز فهرست بهترین سدان‌های 2021 نیز به‌شمار می‌رود، با به‌روزرسانی‌های متعددی همراه بوده است که ازجمله آن‌ها، می‌توان به رینگ‌های جدید، تریم داخلی متنوع و سیستم تهویه به‌روزتر اشاره کرد. هم‌چنین با اصلاحاتی که در سیستم انتقال قدرت و باتری‌های تسلا مدل 3 انجام شده، برد این خودرو نیز افزایش یافته است.

شماره شش: ولوو S60

نسل سوم ولوو S60 نیز یکی از بهترین سدان‌های سال 2021 میلادی است. نکته جالب درخصوص نسل سوم ولوو S60، مونتاژ این خودرو در جایی خارج از سوئد برای نخستین بار است. اکنون ولوو S60 در کارولینای جنوبی به تولید می‌رسد و خودرویی کارآمد با ظاهر زیبا برای مسافرت‌های خانوادگی است.

ولوو S60 به‌هیچ‌عنوان خودرویی اسپرت محسوب نمی‌شود؛ اما برای افرادی که به دنبال هندلینگ روان و سواری راحت هستند، بهترین گزینه است؛ با این حال، توصیه می‌شود بالاترین تیپ ولوو S60 را خریداری نکنید؛ چراکه رینگ‌های بسیار بزرگ این تیپ، مانع از دست‌یابی به راحت‌ترین سواری ممکن می‌شوند.

شماره هفت: آئودی A4 ؛ خودروی محشر آلمانی در فهرست بهترین سدان‌های امسال

بهترین سدان‌های امسال

آئودی A4 را می‌توان هوشمندترین خودرو در لیست بهترین سدان‌های سال 2021 قلمداد کرد. این خودرو، از ظاهری زیبا به‌همراه پیشرانه‌های اقتصادی بهره‌ می‌برد و به سیستم‌های دستیار راننده مجهز است که موجب سهولت کار راننده در پیمایش مسیرهای طولانی می‌شوند.

آئودی A4 از نظر فضای داخلی و قسمت بار نیز وضعیت مطلوبی دارد و به‌خوبی می‌تواند نیازهای یک خانواده معمولی را پاسخ‌گو باشد. آئودی A4 برای سال‌ها خودروی محبوب مصرف‌کنندگان سازمانی بوده است؛ اما به دلیل فقدان مدل پلاگین هیبریدی در حال حاضر، این محبوبیت خدشه‌دار شده است.

شماره هشت:‌ فولکس واگن پاسات

بهترین سدان‌های امسال

فولکس واگن پاسات که حضور کوتاه‌مدتی در بازار کشورمان داشت، یکی دیگر از بهترین سدان‌های سال 2021 میلادی است. پاسات سال‌ها است که در بازار خودروهای سدان حضور دارد و ترکیبی موفق از فضای داخلی مطلوب، کیفیت قابل‌قبول، رانندگی نرم و راحت و پیشرانه‌های قدرت‌مند را به خریداران خود ارزانی می‌دارد.

اکنون مشتریانی که به مسائل زیست‌محیطی اهمیت می‌دهند، می‌توانند فولکس واگن پاسات را در تیپ هیبریدی GTE خریداری کنند. فولکس واگن پاسات به طور هم‌زمان، می‌تواند با آلفارومئو جولیا و جگوار XE از نظر پویایی رانندگی به رقابت بپردازد؛ درحالی‌که برای علاقه‌مندان به سبک رانندگی آرام، همانند یک سدان لوکس و بی‌صدا عمل می‌کند.

شماره نه: واکسهال اینسیگنیا گرند اسپرت؛ خودروی گم‌نام بهترین سدان‌های 2021

بهترین سدان‌های امسال

خودروساز بریتانیایی واکسهال، هیچ‌وقت در دنیای خودرو برند مطرحی نبود و نسل دوم واکسهال اینسیگنیا نیز محصولی چندان شناخته‌شده در سطح بازار محسوب نمی‌شود؛ با این حال، ارزش فوق‌العاده واکسهال اینسیگنیا گرند اسپرت در مقابل وجه پرداختی، آن را به یکی از بهترین سدان‌های سال 2021 میلادی تبدیل کرده است.

فضای داخلی واکسهال اینسیگنیا نسبت به اکثر خودروهای هم‌رده، جادارتر است و کیفیت مواد استفاده‌شده در ساخت کابین نیز به اندازه‌ای رضایت‌بخش است که قیمت این خودرو را توجیه می‌کند. پیشرانه‌های در‌نظر‌گرفته‌شده برای واکسهال اینسیگنیا، دو لیتری بنزینی و 1.5 لیتری دیزلی هستند که عملکرد سریع و خشنی را از خود نشان نمی‌دهند؛ اما برای پیمایش مسافت‌های طولانی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، ایده‌آل هستند.

شماره ده: کیا استینگر

بهترین سدان‌های امسال

خودروهای کره‌ای طی دو دهه اخیر، به چالش‌گران اصلی برندهای ژاپنی و اروپایی تبدیل شده‌اند و حال پرچم‌دار کیاموتورز یعنی کیا استینگر، قصد دارد این چالش را به بهترین نحو ادامه دهد.

ترکیب ظاهر زیبا، هدلینگ عالی و پیشرانه قدرت‌مند، از کیا استینگر یک سدان افسانه‌ای ساخته است که در عین ارائه قابلیت‌های فنی جذاب، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز دارد. کیا استینگر برای سال 2021، با رنگ‌های جدید و سیستم سرگرمی به‌روزرسانی‌شده، در دسترس مشتریان است؛ درحالی‌که موتورهای ضعیف‌تر و کوچک‌تر، جای خود را به پیشرانه‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر داده‌اند.

کلام پایانی بررسی بهترین سدان‌های 2021

اگر به لیست بهترین سدان‌های امسال میلادی نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که رقابت بین برندهای اروپایی، کره‌ای و آمریکایی در جریان است و ژاپنی‌ها از این رقابت کنار گذاشته شده‌اند؛ البته این مساله، به‌هیچ‌عنوان ناقض فروش گسترده خودروهایی هم‌چون تویوتا کمری نخواهد بود؛ اما به نظر می‌رسد تمرکز بیش‌ازحد ژاپنی‌ها بر فاکتورهای اقتصادی، سدان‌های این کشور را از جذابیت تهی کرده است. خودروهایی هم‌چون تویوتا کرولا و هوندا سیویک، امروزه اقتصادی‌تر از هر زمان دیگری بوده و تنها برای افرادی جذاب هستند که بودجه اندکی برای خرید خودرو در اختیار دارند یا به‌شدت اقتصادی فکر می‌کنند.

 

 

ممنون که این مطلب را تا آخر مشاهده کردید، نظرات خود را با من در زنگ تفریح به اشتراک بگذارید و بگویید کدام ماشین در این جایش خالی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *