اپل آیفون 13 ؛ اطلاعاتی از دوربین آیفون جدید منتشر شد

با وجود اینکه آیفون 12 جدیدترین پرچمدار اپل محصول موفقی برای کمپانی اپل بوده است، از حالا شایعات حول محور اپل آیفون 13 جریان دارد. با ما باشید.

اخیرا اطلاعاتی از دوربین سری جدید گوشی های آیفون 13 منتشر شده که می توان به حالت پرتره هنگام فیلمبرداری و پشتیبانی از فرمت ویدئویی ProRes اشاره کرد.

گرچه تعدادی از گوشی های اندرویدی نیز از حالت پرتره هنگام فیلمبرداری بهره می برند اما عملکرد چندان خوبی از خود نشان نداده اند و هنگام استفاده از آن سوژه از پس زمینه به خوبی جدا نمی شود و بوکه مصنوعی است.

دوربین اپل آیفون 13

هر آنچه از آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ انتظار داریم – دورنگر | اخبار علمی و فرهنگی

مارک گرمن تحلیلگر بلومبرگ معتقد است کارشناسان اپل علاوه بر حالت پرتره می خواهند در گوشی های جدیدشان از فرمت ویدئویی ProRes پشتیبانی کنند. این قابلیت به کاربران امکان می دهد فیلم ها را با فرمت با کیفیت تری ضبط کنند و بتوانند ویرایش های گسترده تری روی آن انجام دهند. البته قابل ذکر است این قابلیت خاص مدل های پرو آیفون 13 است.

شاید باورکردنی نباشد اگر بگوییم اپل می خواهد به جای اعمال فیلتر بر روی کل عکس، روی جزئیات اشیاء و سایر جزئیات درون عکس استانداردهایی را ارئه دهد که این خبر خوبی برای عکاسان حرفه ای است. مثلا می توان با حفظ خنثی بودن رنگ سفید، از فیلترهای مذکور برای بازنمایی رنگ ها در دمای گرم تر یا سردتر بهره گرفت. همچنین آپشن سایه های عمیق تر و کنتراست بیشتر از دیگر جلوه های اپل آیفون 13 خواهد بود.

گرمن بار دیگر تاکید می کند که در خانواده آیفون 13، تراشه قدرتمند A15 تعبیه خواهد شد. ناچ کوچکتر و نمایشگر جدید LTPO با نرخ تازه سازی 120 هرتزی از ویژگی های نسل بعدی است.

گفتنی است یکی از ویژگی های جدید ios 15 ایجاد حالت پرتره در ویدئوهای فیس تایم است و حالا شواهد حاکی از آن است که اپل قصد دارد همین تکنیک را به دوربین فیلمبرداری ایفون های جدید منتقل نماید. اما آیا این ها، آیفون 13 را به گوشی با یکی از بهترین دوربین های جهان بدل می کند؟

 

 

 

ممنون که تا آخر این مطلب همراه با زنگ تفریح بودید، نظرات خود را در مورد این گوشی با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *