تاریخ برگزاری پارالمپیک 2020 توکیو | سمهیه‌ها و برنامه کاروان ایران

همانطور که می‌دانید زمان برگزاری پارالمپیک به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده است. در این جستار قصد داریم به تاریخ برگزاری پارالمپیک 2020 توکیو بپردازیم. با زنگ تفریح همراه باشید.

بازی‌های پارالمپیک یک رویداد چند ورزشی است که برای ورزش‌کاران دارای معلولیت‌های جسمی و ذهنی برگزار می‌شود. مسابقات پارالمپیک یکی از مهم‌ترین و مورد توجه‌ترین مسابقات ورزشی جهان برای افراد کم‌توان است که از سال 1960 تاکنون هر چهارسال یک بار برگزار شده است.

نهاد برگزار‌کننده مسابقان آی پی سی است که از سال 1988 پس از برگزاری مسابقات المپیک، در همان شهری که المپیک میزبانی می‌شد، انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تاریخ برگزاری پارالمپیک 2020 توکیو با تکراتو همراه باشید

تاریخ برگزاری پارالمپیک 2020 توکیو

پیشینه پارالمپیک به مراسم افتتاحیه المپیک ۱۹۴۸ لندن باز می‌گردد که در آن مسابقاتی برای برخی از سربازان معلول بریتانیایی برگزار شد. چهار سال بعد زمانی که ورزش‌کاران هلندی در دوره بعدی این مسابقه شرکت کردند، آن رویداد را به عنوان اولین مسابقات بین‌المللی از این نوع در تاریخ ثبت کردند.

اما در اولین دوره مسابقات پارالمپیک که سال ۱۹۶۰ در رم برگزار شد، تنها قربانیان جنگ حضور نداشتند. پارالمپیک ۱۹۷۶ تورنتو نیز اولین دوره‌ای بود که افرادی با انواع دیگر معلولیت (به جز فلجی پائین‌تنه) هم در آن شرکت داشتند.

از المپیک ۱۹۸۸ سئول مسابقات در شهر میزبان المپیک برگزار می‌شود و به موجب موافقت‌نامه سال ۲۰۰۱ کمیته بین‌المللی پارالمپیک و کمیته بین‌المللی المپیک تصویب کردند از المپیک ۲۰۱۲ لندن هر دو رویداد المپیک و پارالمپیک به‌طور همزمان در یک شهر برگزار شود. در ادامه قصد داریم به تاریخ برگزاری پارالمپیک 2020 توکیو بپردازیم. با ما همراه باشید.

زمان برگزاری پارالمپیک 2020

تاریخ برگزاری پارالمپیک 2020 توکیو

در ابتدا قرار بود زمان برگزاری پارالمپیک 2020 از ۲۴ ژوئیه تا ۹ اوت ۲۰۲۰ باشد، اما در مارس ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد، همچنین امسال هم به دلیل درگیری دنیا با کووید 19 تصمیم بر این شد بازی‌ها بدون تماشاچی برگزار شود.

علی‌رغم این که برگزاری بازی‌ها برای سال جاری یعنی 2021 برنامه ریزی مجدد شذ اما نام این رویداد را توکیو ۲۰۲۰ قرار دادند. جلب است بدانید اولین بار است که بازی‌های المپیک به جای لغو به تعویق می‌افتد و برنامه ریزی می‌شود. تاریخ برگزاری پارالمپیک 2020 توکیو بین 16 اوت و ۵ سپتامبر ۲۰۲۱، ۱۶ روز پس از اتمام المپیک برگزار خواهد شد.

المپیک 2020 چهارمین بازی‌های المپیک است که پس از  توکیو ۱۹۶۴ (تابستان)، ساپورو ۱۹۷۲ (زمستان) و ناگانو ۱۹۹۸ (زمستان) در ژاپن برگزار می‌شود. توکیو قرار بود بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۴۴ را میزبانی کند اما در سال ۱۹۳۸ به دلیل جنگ دوم چین و ژاپن از مسابقات خارج شدند. توکیو اولین شهر آسیا است که بازی‌های تابستانی را دو بار برگزار می‌کند. بازی‌های ۲۰۲۰ پس از المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در پیونگ‌چانگ، کره جنوبی و قبل از بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن، چین، دومین بازی از سه دوره المپیک متوالی است که در شرق آسیا برگزار می‌شود.

چگونگی انتخاب میزبان پارالمپیک 2020

تاریخ برگزاری پارالمپیک 2020 توکیو

در صد و بیست و پنجمین نشست کمیته بین‌المللی المپیک که در 7 سپتامبر 2013 بود، یونتس آبرس آرژانتین میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک انتخاب شد.

شهرهای استانبول ترکیه، مادرید اسپانیا و توکیو ژاپن نامزدهای نهایی بودند، در رای‌گیری اولیه آرا به این ترتیب بود: استانبول ۲۶، مادرید ۲۶ و توکیو ۴۲ که با توجه به تساوی آرای استانبول و مادرید رای‌گیری حذفی انجام شد و نتیجه بدین صورت بود: استانبول ۴۹، مادرید ۴۵ بنابراین مادرید از رقابت خارج شد. در رای‌گیری دور بعد استانبول ۳۶ رأی و توکیو ۶۰ رأی به‌دست آوردند که در نهایت توکیو به عنوان میزبان المپیک ۲۰۲۰ انتخاب شد.

برنامه بازی های ایران پارالمپیک 2020

تاریخ برگزاری پارالمپیک 2020 توکیو

دهکده بازی‌های پارالمپیک توکیو در روز سه شنبه 26 مرداد ماه بازگشایی می‌شود و برنامه بازی های ایران پارالمپیک 2020 از روز سه شنبه دوم شهریوماه به صورت رسمی در توکیو افتتاح خواهند شد. همانطور که گفتیم برنامه بازی های ایران پارالمپیک 2020 از دوم شهریور آغاز و تا چهاردهم آن ماه ادامه دارد. کمیته ملی پارالمپیک قرار است ۶۴ ورزشکار را در بخش تیمی و انفرادی به این دوره از بازی‌ها ارسال کند.

کاروان ایران در این دوره از بازی‌های پارالمپیک توکیو در ۱۰ رشته ورزشی بسکتبال باویلچر، والیبال نشسته، دو میدانی، وزنه برداری، جودو، تیراندازی، تیروکمان، قایقرانی و پاراتکواندو و دوچرخه سواری در پارالمپیک توکیو حضور خواهد داشت. در تصاویر پایین می‌توانید تاریخ شروع پارالمپیک 2020 و برنامه بازی‌های ایران را مشاهده کنید. برنامه نمایندگان ایران در پارالمپیک توکیو را از لینک زیر دانلود کنید.

 

برنامه رقابت ایرانی ها در پارالمپیک توکیو 2020

 

 

 

 

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید، نظرات خود را با زنگ تفریح در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *