محبوب ترین ورزش های دنیا | ۱۰ تا از پر هوادار ترین ها را بشناسید

در این مطلب قرار است ۱۰ تا از محبوب ترین ورزش های دنیا را به شما معرفی کنیم، پس تا انتهای این مطلب همراه با زنگ تفریح باشید.

بین ورزش های جهان، ورزش فوتبال محبوب ترین ورزش به شمار می رود. چرا که این ورزش به نوعی تبدیل به یک تجارت و صنعت شده است و تراکنش های مالی جالبی را در برمی‌گیرد.

برآوردها نشان می دهند که بیشتر از نصف جمعیت مردم دنیا جزو هواداران فوتبال به حساب می آیند. ورزش ها در جای جای دنیا وجود دارند، اما برای دلایل های مختلف؛ مثل سرگرمی، رژیمی جهت تناسب اندام و بدنسازی و شغل انجام می شوند. بازی های ورزشی گوناگونی در دنیا محبوبیت کسب کرده اند. بسیاری از این بازی ها شاید در ابتدا محلی بوده اند و اما به مرور توسط سازمان های بین المللی اداره شده اند و قوانین پویا دارند.

همانگونه که در این نوشته برایتان خواهیم گفت بیشتر بازی ها جزو بازی های المپیک هستند، جایی که مردم کشورهای تمام دنیا برای مسابقه و رویارویی با هم در یک شهر جمع می شوند. این ورزش ها صنعت های سود آوری هستند و درآمدهای میلیاردی را بویژه در کشورهای توسعه یافته به همراه دارند.

گلف

آشنایی با ورزش گلف - همشهری آنلاین

میانگین تعداد هوادار: 450 میلیون نفر

طبق آخرین آماری که تخمین زده شده بازی گلف در سراسر جهان 450 میلیون طرفدار دارد. در واقع اجرای این بازی به اروپای غربی، خاورمیانه و آمریکای شمالی باز می گردد، سبک امروزی این بازی در کشور اروپایی یعنی اسکاتلند آغاز شد.

راگبی

راگبی را بیشتر بشناسید | اعتمادآنلاین

میانگین تعداد هوادار: 475 میلیون نفر

راگبی یکی از ورزش های گروهی پرطرفدار که در زمین چمن شبیه فوتبال و با یک توپ تخم مرغی شکل بازی می شود.

این ورزش در کشور انگلستان و سایر کشورهای مشترک المنافع بوده و برآورد جهانی از طرفدارن این ورزش 475 میلیون نفر است. نام کامل این ورزش در زبان انگلیسی، راگبی یونیون فوتبال (Rugby union football) است. در کشورهایی که این ورزش طرفداران زیادی دارد، این رشته را راگبی آنین یا فقط آنین می نامند. مانند: نیوزلند، جزایر اقیانوسیه، استرالیا و بریتانیا.

بیسبال

توپ بیس‌بال جان پیرزن تماشاچی را گرفت - مشرق نیوز

میانگین تعداد هوادار: 500 میلیون هوادار

این ورزش حدود نیم میلیارد هوادار در سراسر دنیا دارد و در ایالات متحده، کارائیب و ژاپن یکی از محبوب ترین ورزشکاران است.

این ورزش با چوب بیسبال و توپ بازی می شود. بیسبال ورزش ملی آمریکاست. به طور سنتی، در یکی از روزهای هر فصل حتی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در این ورزش حضور دارد. سافت بال هم نوعی از بیس بال است که توپ آن نرم تر و بزرگتر است.

بازی بیس بال خود از بازی های مختلفی تشکیل شده که با چوب و توپ بازی می شدند. نسخه های متفاوت این ورزش پیش از آنکه در سراسر دنیا فراگیر شود، قرن نوزدهم در آمریکا بازی میشود و محبوبیت داشت.

بسکتبال

پایان کار بسکتبال ایران در المپیک با باخت مقابل فرانسه - ایسنا

میانگین تعداد هوادار: 825 میلیون هوادار

دکتر جیمز ناسمیت در سال 1891 در شهر ماساچوست آمریکا اختراع شد. این ورزش این روزها به طور میانگین 825 میلیون هوادار در دنیا دارد. این بازی برای جایگزینی با فوتبال اختراع شد چرا که می توانست در فضای بسته بازی شود و از حوادث احتمالی جلوگیری کرد. این ورزش با دو تیم 5 نفره بازی می شود که گل را در پرتاپ توپ به حلقه ای با ارتفاع 10 پایی از سطح زمین تعریف می کند.

تنیس روی میز

بایدها و نبایدهای خرید تجهیزات و میز پینگ پنگ- اخبار سازمان‌ها و شرکت‌ها -  اخبار بازار تسنیم | Tasnim

میانگین تعداد هوادار: 875 میلیون نفر

“تنیس روی میز” یکی از مفرح ترین ورزش هاست که پیشینه ای تاریخی دارد. ریشه این ورزش هم همانند بسیاری از ورزش ها به انگلستان بر می گردد. آن زمان که شاهزادگان انگلیسی برای فرار از خورشید سوزان در خانه و فضای سرپوشیده به فکر اختراع این ورزش افتادند. این ورزش در قرن نوزدم میلادی در انگلستان به عنوان نسخه ای مینیاتوری از تنیس روی چمن آغاز شد. در کشورهای سودان، چین و کره جنوبی بیشتر بازی می شود.

والیبال

المپیک توکیو- والیبال مردان؛ تزارها از سد آمریکا گذشتند | خبرگزاری ایلنا

هفتمین ورزش پرطرفدار و گسترده ترین ورزش در بعضی کشورهای جهان است. سرچشمه اصلی این بازی در اروپای غربی و آمریکای شمالی دیده می شود، این ورزش 900 میلیون هوادار دارد. این ورزش در آمریکا و توسط ویلیام مورگان در سال 1895 اختراع شد.

بر اساس آمار اعلامی کمیته المپیک، بازی والیبال بالاتر از فوتبال، تنیس و دیگر ورزش ها محبوب ترین ورزش در بازی های المپیک است. ورزش والیبال قهرمانی جهان مهمترین و قدیمی ترین رویداد بعد از بازی های المپیک است که هر چهار سال یکبار برگزار می شود.

تنیس

آشنایی با ورزش تنیس و ویژگی های آن | وب‌سافت

میانگین تعداد هوادار: 1 میلیارد نفر

تنیس یکی از لوکس ترین ورزش هاست که هوادارن این ورزش حدود 1 میلیارد نفر در دنیا تخمین زده شده اند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که نسخه های مختلف تنیس توسط مصری‌ها، رومی‌ها و یونانیان گسترش پیدا کرده است. این ورزش متشکل از دو تیم با دو یا یک بازیکن هست که با کمک راکت توپ های تنیس را به زمین حریف می فرستند.

هاکی روی زمین

ورزش هاکی روی چمن - آتی اسپرت

میانگین تعداد هوادار: 2 میلیارد نفر

حدود 2 میلیارد نفر در سراسر دنیا طرفدار این ورزش هستند. ورزش هاکی روی زمین به شکل امروزی ابتدا در سال 1800 میلادی در کشور انگلستان توسعه پیدا کرد. هاکی پس از فوتبال بیشترین تعداد بازیکن را در بین ورزش های گروهی فضای باز دارد. هاکی در اواخر قرن نوزدم توسط انگلیسی ها وارد کشور هندوستان شد. هاکی پس از مدتی به ورزش ملی هند تبدیل شد که مقام های بسیاری را نیز بهمراه داشته است.

کریکت

کریکت؛ یک ورزش انگلیسی | اعتمادآنلاین

میانگین تعداد هوادار: 2.5 میلیارد نفر

این بازی هم مثل بسیاری از کشورها از انگلستان به سایر جهان گسترش پیدا کرده است. 2.5 میلیارد نفر آخرین برآورد طرفداران این بازی است. مهد این بازی به قرن 16 ام در انگلستان بر میگردد که دو سال بعد و در قرن 18 میلادی به ورزش ملی کشور انگلستان تبدیل شد.

پس از چند سال بخاطر استعمار بریتانیا این ورزش در کشورهایی مثل استرالیا، بخشی از آفریقا، حوزه کارائیب و هند هم گسترش یافت و انگیزه ای برای مردم این کشورها شد تا بتوانند با شکست تیم انگلستان در بازی خودشان لذت زیادی ببرند.

فوتبال

تیم برق شیراز ۷۵ ساله رقابت‌های فوتبال دسته سوم را با پیروزی آغاز کرد -  ایرنا

4 میلیارد یعنی بیشتر از نصف مردم جهان طرفدار این بازی مهم و پرهیجان هستند. فوتبال باستانی تا اوایل قرن به چین برمیگردد. ژاپنی‌ها، رومی‌ها و یونانی‌ها را بعنوان اولین بازیکنان فوتبال می شناسند.

ورزش فوتبال بیش از هر قاره دیگر، در آمریکا و اروپا محبوبیت دارد. این ورزش با 11 بازیکن برگزار می شود. جام جهانی فوتبال از بزرگترین رویدادهای ورزشیِ جهان است که در 4 سال یکبار در یکی از کشورها برگزار می شود. لیگ های مختلفی لالیگا، بوندس لیگا و چندین لیگ معتبر در سراسر دنیا هر ساله برگزار می شوند.

 

 

 

 

ممنون که تا آخر این مطلب را مشاهده کردید، نظرات خود را با زنگ تفریح به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *