بهترین انیمه های یوری ( Yuri ) | انیمه هایی که توصیه نخواهند شد

در نوشتار بهترین انیمه های یوری به ابتذال ژانری خواهیم گرداخت که گریبان گیر جوانان ما شده است. در ادامه با زنگ تفریح همراه باشید.

از آنجایی که در کشور عزیزمان، دنیای غرب با پر رویی تمام به شدت نفوذ کرده و جوانان ما را در حال خام کردن است؛ آگاه کردن شما عزیزان از فرم نفوذهای این غربی های ناجوانمرد یکی از وظیفه های اصلی ماست و خواهد بود.

مسئله اساسی نوشتار بهترین انیمه های یوری در رابطه با تاریخچه این سبک است که حتی ژاپن تاریخ خود را هم با مسائلی این چنینی سخیف کرده است. در ادامه همانطور که در چند مطلب دیگر به برخی از این انیمه های مستهجه پرداخته‌ایم و از آثار مخرب آن‌ها شما را مطلع کرده‌ایمدر این نوشتار هم با فیگار همراه باشد تا به بررسی این ژانر بپردازیم تا کمی شما را نسبت به ابتذالی که در حال شکل گیری در لابلای فرهنگ جامعه ما است، روشن کنیم.

بهترین انیمه های یوری ( Yuri )

انیمه هایی که توصیه نخواهند شد

 

فهرست مطالب و انیمه هایی که در ادامه نوشتار بهترین انیمه های یوری برای شما در نظر گرفته ایم را در یک نگاه در لیست زیر می‌توانید مشاهده کنید:

  • تاریخچه
  • انیمه Yuru Yuri
  • انیمه Bloom Into You
  • انیمه Mai Hime
  • انیمه Citrus
  • انیمه Noir
  • انیمه Inugami-san to Nekoyama-san
  • انیمه Valkyrie Drive: Mermaid

تاریخچه

همانطور که می‌دانید انیمه یوری حول محور جامعه ای خاص و اقلیت می‌چرخد. در کل داستان انیمه های یوری در رابطه با عشق، احساس، رابطه و عاطفه بین دو جنس مونث است.

کلمه یوری در ژاپن به معنای سوسن یا زنبق است که معادل همان لیلی می‌باشد که در ژاپن نام خیلی از دخترها است. گل سوسن در ژاپن نماد یوری و رابطه بین دو جنس مونث است. نکته مهمی که وجود دارد این است که اصطلاح یوری را در ژاپن نه تنها فقط به انیمه بلکه به همه چیز مثل مانگا، لانگ ناول، ویژوآل ناول یا درواقع به هر چیزی که داستانی را مربوط به دو دختر داشته باشد، نسبت می‌دهند.

انیمه یوری وقتی مانگا متولد شد به وجود آمد. اگر بخواهیم زمانی برای آن مشخص کنیم می‌شود گفت بعد از سال 1900 مخصوصا دهه 1970 که با نوشته های نوبوکا یوشیار، یوکا ماگاشی و ریوکا ایکودا به عنوان اولین کسانی که داستان های یوری را در مانگاها آوردند، شکل خود را گرفتند.

ولی خب سبک یوری از دهه 1990 به اینور اوج گرفت و طرفدار پیدا کرد. مخصوصا وقتی در سال 2003 مجله ای تاسیس شد که فقط مانگاهای یوری را چاپ میکرد. بعد از سال 2003 هم همانطور که می‌دانید با نوعی فرهنگ سازی غلط این جامعه‌ی اقلیت در جغرافیاهای خاص جا افتاده اند. همچنین ژانر یوری در خود ژاپن به شدت جا افتاد و اکثر انیمه ها به این سمت و سو رفته اند.

نمونه‌ای از آثار هنری الهام گرفته از یوری. آثاری که روابط صمیمانه بین همکلاسی‌های مدرسه را به تصویر می‌کشد در سبک یوری رایج است.
نمونه‌ای از آثار هنری الهام گرفته از یوری. آثاری که روابط بسیار دوستانه‌ای را بین همکلاسی‌های مدرسه برای شما تصویرسازی می‌کند که در سبک یوری معمول است.

تفکر بسیار غلطی وجود دارد که برخلاف اینکه همه فکر می‌کنند در انیمه یوری هدف دختران هستند؛ هدف این انیمه های بیشتر مردان می‌باشند. و برای آن ها ساخته شده است.

لازم به ذکر است که توضیحی راجع به شوجو آی بدهیم. درواقع این عبارت از غرب وارد ژاپن و انیمه هایش شده است که می‌شود گفت ژانری در زیر مجموعه یوری است. که ساختار روایتی هدف این سبک از انیمه ها کمی ساده تر نسبت به یوری اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های تاریخ |‌ بهترین‌ انیمه های سینمایی و سریالی

اما اگر نظر ما را در رابطه با انیمه های یوری بخواهید بدانید این است که به هنگام شروع دیدن انیمه های یوری نباید توقع ساختار روایی خفن همچون اتک تایتان داشته باشید. داستان این نوع انیمه ها آنقدر سخیف هستند که می‌شود آن ها را نادیده گرفت و حتی سراغشان نرفت. چرا که جز پس‌رفت و ایست ذهنی در حوزه تفکر چیز دیگری نمی‌شود از آن ها توقع داشت.

در ادامه این نوشتار سراغ چند انیمه مطرح در این ژانر خواهیم رفت. با فیگار همراه باشید.

انیمه Yuru Yuri

بهترین انیمه های یوری , انیمه های یوری , یوری , بهترین انیمه یوری , انیمه یوری
بیشتر بخوانید: نقد انیمیشن Save Ralph (رالف را نجات بده 2021) ؛ حیوان آزاری
انیمه اول نامش یورو یوری است. این انیمه در سال 2011 در 12 قسمت پخش شد. داستان در رابطه با سه شخصیتی است که دو نفر از آن ها از کودکی دوست بوده اند و وارد یک باشگاه سرگرمی می‌شوند. که در ادامه با اضافه شدن دختری دیگر به این دو دوست، ساختار روایت این انیمه شکل می‌گیرد. حقیقتا یکی از دم دست ترین طرح‌های ممکن را برای ارائه تصاویری سخیف برای از بین بردن رشد و پرورش ذهنی جوانان انتخاب کرده‌اند. به هیچ وجه این انیمه توصیه نمی‌شود هیچ، بلکه باید این مدل تصویرپردازی‌ها را محروم کرد.

انیمه Bloom Into You

بهترین انیمه های یوری , انیمه های یوری , یوری , بهترین انیمه یوری , انیمه یوری

انیمه ای 13 قسمتی که تقریبا انیمه ای جدید به حساب می آید که در سال 2018 اکران شده است. از آنجایی که امتیاز این انیمه نسبتا بالا است حتما و قطعا یکسری آدم بولهوس رفته اند و این امتیازها را به این انیمه داده اند تا وسعت فکری و پرورش ذهن جوانان را به سمت قهقرا ببرند و هر چه که باعث پیشرفت آن‌ها می‌شود را در روان آن ها نابود کنند.

داستان در رابطه با دختری ترشیده بنام یو است که مداوم مانگاهای یوری را می‌خواند و بواسطه فضایی که برای خود می‌سازد، همیشه منتظر این است که کسی به او پیشنهاد دوستی بدهد. نکته مهمی که وجود دارد این است که هر شخصی که به او درخواست دوستی می‌دهد به هیچ وجه حسی به او ندارد و رابطه ای شکل نمی‌گیرد.

در نهایت به شورای مدرسه بنام نانومی پناه می‌برد و از او درخواست کمک می‌کند. که بعد از چند وقت همان خانم به او درخواست دوستی می‌دهد. و ساختار روایی مستهجن این انیمه یوری شکل سخیف خودش را که حتی ابتر هم نیست بلکه بدتر از ابتر است، نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نقد انیمه شیطان کش : قطار بی انتها (Demon Slayer the Movie : Mugen Train 2020) ؛ سفر خواب آور

انیمه Mai Hime

بهترین انیمه های یوری , انیمه های یوری , یوری , بهترین انیمه یوری , انیمه یوری

این انیمه در یک فصل 26 قسمتی عرضه شده که در سال 2014 پخش شده است و پخشش تا سال 2005 به طول انجامید. داستان در رابطه با چند دختر است که در طول انیمه کشف می‌کنند آن ها قدرت های خاصی دارند که با حیوانات رباتیک مبارزه کنند و آنها را شکست دهند. این انیمه به این دلیل در این لیست آمده است چون فضای اکشن خاصی را به فرم یوری اضافه کرده است که از این نظر باز قایل قبول تر از باقی انیمه های یوری به حساب می آید.

انیمه Citrus

بهترین انیمه های یوری , انیمه های یوری , یوری , بهترین انیمه یوری , انیمه یوری

انیمه ای که در 12 قسمت از روی مانگا اقتباس شده است. این انیمه به دلیل اکرانش در سال 2018 تقریبا انیمه جدیدی به حساب می آید. داستان انیمه در رابطه با دختری است که مادرش در طول سال اول دبیرستان رفتنش ازدواج می‌کند و او را مجبور می‌کند که به مدرسه ای دیگر برود.

در آن مدرسه وی دچار برخوردهای فیزیکی زوری می‌شود که در واقع داستان این انیمه حول این کاراکتر و در موقعیت همان مدرسه شکل خودش را می‌گیرد. می‌شود گفت یکی از سخیف ترین و دم دستی ترین انیمه های تاریخ سینمای ژاپن به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های Harem ( حارم ) | انیمه هایی که نباید دید!

انیمه Noir

بهترین انیمه های یوری , انیمه های یوری , یوری , بهترین انیمه یوری , انیمه یوری

انیمه ای که در بهار 2001 در 26 قسمت عرضه شده است. داستان این انیمه حول پسری می‌چرخد که نامش نویر یا نوآر است. درواقع این اسم در محله آن پسر ترسی را در وجود همه می اندازد. این پسر درگیر زیست گذشته خودش است که در حال جست و جوی جواب آن ها است. داستان این انیمه حقیقتا رازآلودترین داستان های انیمه های یوری را دارا است. فضاسازی این انیمه به شدت شبیه انیمه مانستر است اما در قااب یک انیمه یوری.

عوامل

  • ژانر: اکشن، نئو-نوآر، ماجراجویی

مجموعه تلویزیونی

  • کارگردان: کوئیچی ماشیمو
  • نویسنده: ریوئه سوکیمورا
  • استودیو: بی ترین
  • شبکه: تی‌وی توکیو
  • قسمت‌ها: ۲۶

انیمه Inugami-san to Nekoyama-san

بهترین انیمه های یوری , انیمه های یوری , یوری , بهترین انیمه یوری , انیمه یوری

سوزو و یاچیو دو شخصیت داخل این انیمه هستند که از لحاظ کاراکتری متضاد کامل هستند درواقع یکی از آن‌ها برون گرا و دیگری درون گرا است. با این حال پس از ملاقات برای اولین بار، خیلی سریع جذب یکدیگر می‌شوند. تنها نکته مثبت این انیمه یوری موسیقی خوب آن است. این انیمه 12 قسمتی به هیچ‌وجه ارزش دیدن ندارد.

بیشتر بخوانید: رازهای مخفی انیمیشن لوکا | ایستراگ های انیمیشن (Luca 2021)

انیمه Valkyrie Drive: Mermaid

بهترین انیمه های یوری , انیمه های یوری , یوری , بهترین انیمه یوری , انیمه یوری

یک پری دریایی مامور است که به یکی از پنج جزیره برود. میرل با حرکات مستهجن خود باعث می‌شود که ماموریت‌های خودش را به پایان برساند و به ماموری زیرک تبدیل شود. این انیمیشن کمی گیج کننده است و یک فصل با چند OVA دارد.

باز هم همانند انیمه قبل تنها نکته مثبت این انیمه موسیقی آن می‌باشد. قبل از تماشای پری دریایی والکیری درایو، اگر انیمه والکری درایو را که انیمه‌ای است مستقر در یک بازی ویدیویی تماشا کنید حتما به سخیف بودن طرح، داستان و شخصیت‌پردازی‌های آن پی خواهید برد و از دیدن این انیمه پشیمان خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

 

خوشحالم که تا انتهای این مطلب ما را همراهی کردید, نظرات خود را راجب بهترین انیمه های یوری ( Yuri ) با زنگ تفریح به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *