رازهای مخفی انیمیشن لوکا | ایستراگ های انیمیشن (Luca 2021)

در نوشتار رازهای مخفی انیمیشن لوکا می‌خواهیم درباره ی ایستراگ های این انیمیشن جذاب برایش ما بگوییم. در ادامه با زنگ تفریح همراه ما باشید.

انیمیشن لوکا از کمپانی پیکسار که چند روز پیش به کارگردانی انریکو کازاروزا از دیزنی پلاس پخش شد، موضوع اساسی و جدی نوشتار رازهای مخفی انیمیشن لوکا خواهد بود. در ابتدای کار خلاصه‌ای از ساختار روایی این انیمیشن بگوییم و برویم سراغ ایستراگ های انیمیشنی که به شدت سر و صدا کرده است.

لوکا کارکتر اصلی انیمیشن در اعماق دریا زندگی می‌کند. که خانواده‌اش به او گوش زد کرده‌اند که مکان امن و جایی که برای زندگی او امن است همین دریاست. اما تمام فکر و ذکر لوکا از وقتی انیمیشن شروع می‌شود و‌ ما با دنیای لوکا آشنا می‌شویم این است که بدانیم بالای سطح دریا جه خبر است و چه اتفاق هایی در حال رخ دادن است.

تمام فکر و ذکر لوکا این است که بالاخره به بالای سطح دریا برسد و سر و گوش آب بدهد تا این کنجکاویش از بین برود. اما از طرفی خانواده وی او را از این کار خیلی جدی و سرسختانه از رفتن به سطح دریا منع می‌کنند. در نهایت لوکا با دوستی آشنا می‌شود که از اعماق دریا بیرون می‌آید و با دنیای فراتر از آب آشنا می‌شود و‌ کلی ماجرا برای او و مخاطبین این انیمیشن پیش می‌آید.

رازهای مخفی انیمیشن لوکا

ایستراگ های انیمیشن Luca 2021

 

در ادامه نوشتار رازهای مخفی انیمیشن لوکا شما را با مسائلی که در بخش پایین برای شما لیست شده است اشنا می‌کنیم:

  • فلسفه ایستراگ
  • رکورد پلی
  • چوپانی
  • نمو
  • مارچلو
  • آزادی
  • سنت دیرینه
  • سول
  • فوکوچیا
  • لاستارادا
  • پینوکیو
  • ماشین فست فود
  • دونالد راک
  • فدریکو فلینی
رازهای مخفی انیمیشن لوکا , ایستراگ های انیمیشن لوکا , انیمیشن لوکا , انیمیشن luca , لوکا , luca , کمپانی پیکسار , پیکسار , انریکو کازاروزا , دیزنی پلاس , دیزنی , فدریکو فلینی ,

حالا برویم سراغ ایستراگ ها و رازهای مخفی انیمیشن لوکا. قبل از هر چیز واجب است که برای برخی از علاقه‌مندان به رازهای مخفی بگوییم که ایستراگ به چه معناست!

ایستراگ از سنت مسیحی عید پاک می‌آید که یک سری تخم مرغ رنگی را جاهایی پنهان می‌کنند و بچه ها در زمانی پیدا می‌کنند. که از این سنت هم در گیم و انمیشن ها استفاده کرده‌اند.

ایستراگ هایی را جاهایی در فضاهای بازی و انیمیشن ها پنهان می‌کنند و افرادی که تیز بین تر هستند موفق به پیدا کردن آن‌ها می‌شوند. و یکسری اطلاعات بدست می‌آورند. و اگر در گیم ایستراگ پیدا کنند قاعدتا جایزه دریافت می‌کنند.

رکورد پلی

اولین ایستراگ انمیشن لوکا که قرار است با آن اشنا شویم؛ دقیقا همان ابتدای انیمیشن قرار گرفته است. آن راز دستگاه رکورد پلی است. که در انیمیشن Up هم در خانه شخصیت اول مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های کوتاه | محبوب ترین ها را بشناسید

چوپانی

دومین ایستراگ یا راز انیمیشن لوکا این است که ما می‌بینیم شغل روزانه ی لوکا چیزی شبیه چوپان است. که در دریا تعدادی ماهی دارد که باید حواسش به آن‌ها باشد. یکی از آن ماهی ها نامش انریکو هست که سرگذشتش برمی‌گردد به کارگردان فیلم انریکو کازاروزا.

نمو

سومین ایستراگ لوکا ، کلاه غواصی است. که از جایی از داستان لوکا سرش میکند تا شخصیتش از بقیه بچه های شهر پنهان بماند. دقیقا همان کلاهی که سرش می‌گذارد را ما در انمیشن نمو هم می‌بینیم. که برای کسانی که به شدت انیمیشن باز هستند بسیار جذاب و تامل برانگیز جلوه گر می‌شود.

چهارمین را مربوط می‌شود به لباس البرتو که وی در نقش دوم این انمیشن حضور پیدا می‌کند.

پنجمین ایستراگ مهم در این انیمیشن هیجان انگیز و پر از رازهای مخفی مرتبط به یک چکمه است. که در انمیشن والی دیده‌ایم که والی از آن برای نگه داشتن گیاه استفاده می‌کند؛ حالا رابطه و راز پنهان در این شباهت یا شاید هم تطابق چه می‌تواند باشد شاید در مقاله‌ای جداگانه به آن بپردازیم.

luca , کمپانی پیکسار , پیکسار , انریکو کازاروزا , دیزنی پلاس , دیزنی , فدریکو فلینی فلسفه ایستراگ

مارچلو

ششمین راز ، عکس بازیگر معروف ایتالیایی مارچلو هست. که این انمیشن همان طور که می‌دانید در کشور ایتالیا اتفاق می‌افتد و خیلی از ایستراگ ها و نکات برمی‌گردد به فرهنگ ایتالیا.

مارچلو بازیگری معروف و محبوب در ایتالیا است؛ که البرتو وقتی می ‌خواهد سوار دوچرخه اش شود نگاهی به عکس مارچلو می‌کند و انرژی دو چندانی می‌گیرد. جلو تر که می‌رویم وقتی جولیا و لوکا از سقف خانه بالا می‌روند پلانی هست که از داخل خانه‌ی ایی می‌روند. که پیرزن در حال تماشای تلویزیون خوابش برده و فیلمی که در حال پخش است درباره مارچلو می‌باشد.

آزادی

هفتمین ایستراگ در این انیمیشن مربوط به کلمه و مفهوم وسپا است. که به نوعی به وسیله‌ای مربوط می‌شود شبیه موتورسیکلت و معنای آزادی را هم می‌دهد. در واقع انیمیشن لوکا حول محور وسپا میچرخد یعنی آزادی. که لوکا و دوستانش می‌خواهند در مسابقه برنده شوند تا بتوانند یک وسپا بخرند و آزاد باشند و هر جا که می‌خواهند بروند.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های ایسکای | جدیدترین و جذابترین ها

سنت دیرینه

هشتمین راز در انمیشن های دیزنی رسم است. در جاهایی از انمیشن کدهای مخفی می‌گذارند که داخل این انمیشن هم درست است که از کمپانی pixar می‌باشد و این کمپانی ( پیکسار ) آن را ساخته، اما از پلتفرم دیزنی پلاس پخش شده است؛ که این سنت هم در این انمیشن بکار گرفته شده و از آن غافل نشدند.

در لوکا ما شاهد عدد A113 هستیم. که در بسیاری از فیلم های دیزنی و پیکسار وجود دارد. این عدد A113 یک شماره کلاس در موسسه هنر کالیفرنیا هست که فیلم سازانی مثل تیم برتون و جان لستر در آن تحصیل کرده‌اند.

رازهای مخفی انیمیشن لوکا , ایستراگ های انیمیشن لوکا , انیمیشن لوکا , انیمیشن luca , لوکا

سول

نهمین راز مربوط به انمیشن سول است. نقش دوم اسمش روح شماره ۲۲ بود. دقیقا یکی از اتفاقات اصلی انمیشن لوکا ، وقتی جلوی یک مغازه هستند و با نقش منفی یعنی اورکولیست آشنا می‌شوند و تو چلنج قرار می‌گیرند، شماره پلاک مغازه ایی که پشت سر اورکولیست هست عدد ۲۲ را نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های 2021 | محبوب ترین ها و مهم ترین ها را بشناسید

فوکوچیا

دهمین راز همان اوایل داستان خودش را به ما نشان می‌دهد.  اورکولیست را می‌بینیم که نان فوکاچیا در دست دارد که مربوط به همان مناطق ایتالیا می‌باشد. از طرفی اسم قایق اورکولیست فوکوچیا است.

لاستارادا

یازدهمین مورد مخفی در این انیمیشن روی دیوار های شهر پرتولیسو خود را نمایان می‌کند. پوستر هایی روی دیوارهای این شهر است به اسم فیلم لاستارادا که در دهه ۵۰ نقش اصلی ان جنسومیلا بر اساس ان نام گذاری شده است.

پینوکیو

در دوازدهمین راز می‌رسیم به فیلم پینوکیو که نویسنده‌اش کارلو است و در داستان لوکا اقتباسی از این فیلم هم مشاهده می‌شود. که هر دو انسان نیستند و دلشان میخواهد که انسان باشند. که در اتاق جولیا اثراتی از پینوکیو می‌بینیم.

در رابطه با سیزدهمین راز مخفی میشود به قطاری اشاره کرد که لوکا سوار می‌شود. دقیقا PA1230 است. که دقیقا آدرس pixar را به نمایش می‌گذارد. و عدد رو قطار ۹۴۶۰۸ است که همان کد پستی pixar ( پیکسار ) است.

ماشین فست فود

رازی دیگر که می‌شود در رابطه با انیمیشن لوکا به آن اشاره کرد درباره‌ی ماشین فست فود سیاره پیتزا است. که در داستان اسباب بازی ها ما دیده بودیم. آن نسخه از ماشین دلیوری این فست فود تقریبا در هر فیلم پیکسار به طرز موذیانه ای مخفی شده و بودنش در فیلم لوکا یک چالش بود.

دونالد راک

راز بعدی، دونالد راک است. و تنها شخصیت کلاسیک دیزنی نیست که در اتاق جولیا حضور دارد. او همچنین یک اسباب بازی دونالد راک دارد که به پایه تخت تکیه داده است. دونالد راکت توسط دیزنی در سال ۱۹۳۴ خلق شده است. بنابراین در زمان داستان لوکا بسیار محبوب بوده است. شاید جولیا با او ارتباط برقرار کند چون هر دو علاقه به غر زدن دارند.

فدریکو فلینی

ایستراگ بعدی این است که یکی از بزرگ‌ترین تاثیرات انریکو کازاروزا هنگام ساخت لوکا ، فدریکو فلینی فیلمساز تحسین‌شده ایتالیایی بود. به ویژه که در این انیمیشن چندین اشاره به فیلم جاده فلینی محصول ۱۹۵۴ وجود دارد. پوستر آن در میدان اصلی و در همان قسمت دیواری که پوستر بیست هزار فرسنگ زیر دریا بود دیده می‌شود.

فدریکو فلینی

عوامل

  • کارگردان: انریکو کازاروزا
  • تهیه‌کننده: آندرا وارن
  • نویسنده: مایک جونز
  • بازیگران: جیکوب ترمبلی، جک دیلن گریزر، مایا رودولف و جیم گافیگان
  • شرکت تولید: پیکسار
  • توزیع‌کننده: استودیو سینمایی والت دیزنی
  • مدت زمان: ۹۵ دقیقه
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • زبان: انگلیسی و ایتالیایی

 

بیشتر بخوانید:

 

جذاب ترین شخصیت های انیمه ای | قوی ترین و شرور ترین شخصیت های انیمه ایبهترین انیمه های شونن | مهم ترین ها‌‌‌ و جدی ترین ها را بشناسیدبهترین انیمه های فانتزی | مهمترین و محبوب ترین ها را بشناسیدبهترین انیمه های تاریخ |‌ بهترین‌ انیمه های سینمایی و سریالینقد انیمه شیطان کش : قطار بی انتها (Demon Slayer the Movie : Mugen Train 2020) ؛ سفر خواب آور

 

 

ممنون که تا به اینجای کار ما را همراهی کردید، نظرات خود را در مورد رازهای مخفی انیمیشن لوکا با زنگ تفریح درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *