نقد فیلم اتاق فرار 2 (Escape Room 2021) | مسابقات قهرمانان

در این نوشتار به نقد فیلم اتاق فرار 2 (Escape Room 2021) در ژانر اکشن و ترسناک خواهیم پرداخت. این اثر ساخته جدید آدام رابیتل در سال ۲۰۲۱ است. در ادامه با زنگ تفریح همنراه باشید.

اتاق فرار: مسابقات قهرمانان ادامه دنباله روانی و معمایی است که در سال ۲۰۱۹ قسمت یک آن منتشر و باعث وحشت تماشاگران در سراسر جهان شد. در این قسمت شش جوان ناخواسته مجددا در سری دیگر اتاق فرار قرار می‌گیرند. آن‌ها به آرامی نقاط مشترک خود را برای زنده ماندن کشف می‌کنند و متوجه می‌شوند که همه آن‌ها قبلا این بازی را انجام داده‌اند.

ممکن است باعث شود تا شما فکر کنید که قرار است اتاق‌ها، با جزئیات بیشتری ارائه شوند و شرکت کنندگان باهوش‌تر هستند، اما این طور نیست. همانطور که از نام فیلم مشخص است، این مسابقه بین بازماندگان سری اول اتاق فرار خواهد بود.

در ادامه نوشتار نقد فیلم اتاق فرار 2 همراه ما بمانید، تا به بررسی فیلم Escape Room 2021 بپردازیم.

نقد فیلم اتاق فرار 2 (Escape Room 2021)

مسابقات قهرمانان

 

نقد و بررسی فیلم اتاق فرار 2 , بررسی فیلم اتاق فرار 2 , فیلم اتاق فرار 2 , فیلم Escape Room 2021 , فیلم Escape Room , نقد فیلم Escape Room 2021 , نقد فیلم Escape Room , نقد و بررسی فیلم Escape Room 2021 , نقد و بررسی فیلم Escape Room , بررسی فیلم Escape Room 2021 , بررسی فیلم Escape Room

هفته‌ها از وقایع 2021 Escape Room می‌گذرد و همانطور که انتظار می‌رود، زوئی و بن هنوز بسیار آسیب‌دیده هستند. با این حال، زویی از شرکت مینوس (شرکت سازنده بازی) می‌خواهد که هزینه کارهایی را که آن‌ها انجام داده‌اند بپردازد. تا او بتواند نیروی لازم برای سوار شدن به هواپیما را جمع کند.

اما ، بعد از یک نقطه خاص، زویی مصمم برای افشای اسرار شرکت مینوس، بن را به مقر مخفی شرکت در منهتن می‌کشاند. او بن را به همراه خود، در یک سفر جاده‌ای برای جمع آوری شواهد می‌برد. این سرنخ‌ها زویی و بن را به یک ساختمان اسرارآمیز در شهر نیویورک هدایت می‌کند.

اما تحولات عجیبی آن‌ها را سوار مترویی می‌کند که با سرعت از ریل خارج می‌شود و آن‌ها را به جای دیگر می‌فرستد و  این امر منجر می‌شود که آن‌ها به مختصات کشف شده در پایان سری اول این فیلم بروند. پس از یک سری اتفاقات، آن‌ها با دیگر بازماندگان اتاق فرار یک، راشل، بریانا، تئو و ناثان، در یک مترو گیر می‌کنند.

راشل شخصی است که حس لامسه ضعیفی دارد و درد را کمتر احساس می‌کند، به همین دلیل او انتخاب شده است. ناثان مردی با ایمان است، بنابراین آن‌ها (عوامل بازی) تصمیم گرفتند که ایمان او و پنج کشیش دیگر را در بازی‌های خود آزمایش کنند. برایانا یک وبلاگ‌نویس در رابطه با سفر بود، پس آن‌ها او را در شرایط بسیاری سختی قرار دادند، و اما تئو؟ خوب، او داستانش را برای خود نگه داشته است. با این همه، این امید وجود دارد که همه آن‌ها زنده بمانند تا خروج از بازی را ببینند.

فیلم اتاق فرار 2 با ده دقیقه کمتر از فیلم اول و سرعتی که، فقط دقایقی به بینندگان این اجازه داده می‌شود که اتفاقات رخ داده را پردازش کنند، مسائل پرکننده کمی دارد و اغلب خیلی سریع به اصل موضوع پی می‌بریم؛ به قیمت ضعف در توسعه شخصیت‌های جدید یا پیشبرد داستان ارائه می‌شود. سرگرم کننده است،‌ اما نه به اندازه قسمت اول آن. در آخر فیلم متوجه می‌شویم که در واقع اتفاق خاصی رخ نداده است.

معرفی یک نقطه پیچ جدید

فیلم Escape Room , نقد فیلم Escape Room 2021 , نقد فیلم Escape Room , نقد و بررسی فیلم Escape Room 2021 , نقد و بررسی فیلم Escape Room , بررسی فیلم Escape Room 2021 , بررسی فیلم Escape Room

در حالی که بسیاری از بازیکنان در اولین سری اتاق فرار مردند، ما با دو پیچ و تاب و اطلاعات جدید آشنا می‌شویم. اولی این است که، اگر مرگ آن‌ها را مشاهده نکردید، به این معنی نیست که آن‌ها مرده‌اند.

و دوم اینکه، در حالی که فقط یک Gamemaster وجود دارد، به احتمال زیاد این بازی را چند سازنده ساخته‌اند. هر اتاق جدید غیرقابل تصور و در عین حال بی‌عیب و نقص است. حال سوال اینجاست که سازندگان معما چه کسانی هستند؟ خوب، یکی از آن‌ها را می‌شناسیم، اما در مورد بقیه؟ امیدواریم در سری سوم مجموعه، این موضوع روشن شود.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم Jungle Cruise (گشت و گذار در جنگل) 2021 | داستان جدیدی نیست!

نقاط ضعف ؛ نقد فیلم اتاق فرار 2

نقد و بررسی فیلم Escape Room 2021 , نقد و بررسی فیلم Escape Room , بررسی فیلم Escape Room 2021 , بررسی فیلم Escape Room
  • عدم سرمایه گذاری در بازیکنان جدید:

بدون اینکه داستان فیلم اسپویل شود، باید گفت که توضیح شخصیت‌ها، بازیکنان و ارائه پس‌زمینه آن‌ها بسیار ضعیف است. اطلاعات کمی از آن‌ها در دست است. مثلا می‌دانیم که تئو شخصیتی است که همیشه دیر می‌کند و در راه رسیدن به تولد همسرش بود. راشل نمی‌تواند احساس درد کند و لامسه ضعیفی دارد. برایانا یک وبلاگ نویس درباره سفر است و ناثان مرد با ایمانی است که پس از زنده ماندن در اتاق فرار، به ظاهر الکلی شده است.

این یک خلاصه کوچک است که تقریبا تمام پس‌زمینه فیلم را شامل می‌شود. به همین دلیل است که گفته شد اطلاعات کمی در دست است. و سرمایه گذاری در رابطه با اطلاعاتی از زندگی و مرگ آن‌ها نشده است. که این یک نقطه ضعیف از فیلم است.

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، علت اصلی توجه اکثریت مخاطبین به قسمت اول اتاق فرار ۲۰۱۹، حضور ستارگان و چهره‌هایی آشنا بود. همه کنجکاو نقش و بازی بازیگران محبوب‌شان بودند. اما در قسمت دوم،‌ همه چهره‌ها شناخته شده هستند، و این کنجکاوی کمتر شده است.

  • آمادگی برای سری جدید این فیلم:

اگر پایان فیلم اول را به یاد می‌آورید، می‌دانید که همه چیز در مورد سوار شدن زویی به یک هواپیما برای اتاق فراری بود که مخصوص او طراحی شده بود. کل فیلم اتاق فرار 2 نیز درباره تهیه کردن مواردی است که او، برای سوار شدن به هواپیما لازم دارد.

بنابراین زمانی که صحبت از زویی به میان می‌آید، انتظار نداشته باشید که در رابطه با دیگر بازیکنان، مستر بازی و غیره، اطلاعات جدیدی کسب کنید. آنچه در رابطه با اتاق فرار 2 انتظار می‌رفت این بود که در طول دوره قرنطینه کرونا پخش شود، و این مدت منتظر سینما برای اکران نمی‌ماند.

اتاق فرار 2 لذت بخش است، اما ماجرا به سختی پیش برده می‌شود. در عوض، اتاق‌های جدیدی با فاکتور‌های ترس جدید، فارغ از عامل‌های ترس قسمت اول، ارائه می‌شود. شخصیت‌هایی که چندان مشخص نشده‌اند، وجود قسمت سوم این سری را روشن می‌کند.

درست زمانی که فکر می‌کنید آن‌ها سرانجام از اتاق فرار خارج شده‌اند، دقیقا به همان جایی که شروع کرده بودند باز می‌گردند.به نظر می‌آید قرار است نقاط مبهم این داستان در قسمت سوم مشخص شود، اما بدون تماشای اتاق فرار 2 نیز می‌توانید قسمت سه را ببینید.

  • اتاق فرار 2 فیلمی است که بعد از تماشای آن، هرچه بیشتر به آن فکر کنید، معنای آن کمتر می‌شود.

برای مثال، بازیکنانی که مرده بودند، اکنون با توجه به طرح فیلم،‌ دیگر مرده نیستند. در برخی از قسمت‌های فیلم مسائلی دیده می‌شوند که دیگر اشاره‌ای به آن نمی‌شود. مثل دزدین دختری در یک صحنه زیرمجموعه طرح اصلی فیلم. مورد بی‌معنی دیگر فیلم عدم تاثیر باران اسیدی بر روی قفل بود. باران زمانی اثر داشت که آن را جمع می‌کردند و روی قفل می‌ریختند.

تعدادی احمق نیز دیده می‌شوند که می‌دوند و موظف‌اند تا نوجوانانی که در معرض خطر هستند را نابود کنند. تصور کنید که در رابطه با این صحنه، چه جمله‌ای ممکن است در فیلمنامه نوشته شده باشد.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم The Kissing Booth 3 | بوسه ای که کارساز نیست

نقاط مثبت در نقد فیلم اتاق فرار 2

نقد و بررسی فیلم اتاق فرار 2 , بررسی فیلم اتاق فرار 2 , فیلم اتاق فرار 2 , فیلم Escape Room 2021

فیلم‌های Escape Room بدون طراحی تولید عالی و کارگردانی هنری، هیچ چیز نخواهد بود. بنابراین برای ادوارد توماس، مارک واکر و سسیلیا ون استراتاتن و خدمه عالی آن‌ها می‌ایستیم و ایستاده آن‌ها را تشویق می‌کنیم. طرح‌های عجیب و غریب آن‌ها پر از نکات و شاه ماهی‌های قرمز است که کشف آن‌ها به صورت فردی بسیار جالب خواهد بود.

فیلم اتاق فرار 2 “Tournament of Champions” نمره هیجان‌انگیزی از موسیقی که توسط برین تایلر و جان کری تولید می‌شود و طراحی صدا پر از مکانیزم‌های ساعت‌سازی، که آغاز یک معمای مرگبار دیگر پخش می‌شود، دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: جدید ترین فیلم های دی سی در سال 2021 | رقیب مارول چه میکند

نکته آخر ؛ نقد فیلم اتاق فرار 2

فیلم Escape Room , نقد فیلم Escape Room 2021 , نقد فیلم Escape Room

ممکن است فیلم اتاق فرار جالب باشد، اما بسیار احمقانه نیز است. پریم آن معنی ندارد. مکانیک در آن معنی ندارد. طرح مفهومی را منتقل نمی‌کند. اگر به دنبال منطق و داستانی عاقلانه هستید، در جای دیگر دنبال آن بگردید. و اگر می‌خواهید فیلمی پوچ اما با اعتماد به نفسی بالا را در ژانر وحشت، با تخیل و نمایشی مبهم ببینید، فیلم اتاق فرار 2021 انتخاب صحیحی برای شما محسوب می‌شود.

اتاق فرار 2 یک اشتباه مطلق است. فیلم اول دارای معماهای مبتکرانه، شخصیت‌های کنجکاو و یک طرح کاملا  آویزان در کنار هم است، اما سری دوم آن سرشار از ضعف است. انگار که کارگردان، بازیگران جوان و جذاب را در کنار هم قرار داده است، تا از ترس و اشتباهات خود جیغ و فریاد بکشند.

عوامل فیلم Escape Room

  • کارگردان: آدام رابیتل (Adam Robitel)
  • نویسندگان: ویل هانلی، ماریا ملنیک، دنیل تاچ
  • ستارگان: تایلور راسل (در نقش زویی دویس)، لوگان میلر (در نقش بن میلر)، دبوراه ان‌وول (در نقش آماندا هارپر)، توماس کوکورل (در نقش ناثان)
  • ژانر: اکشن، ماجرایی، ترسناک
  • موسیقی: جان کری (John Carey)، برین تایلر (Brian Tyler)
  • تاریخ انتشار: ۱۶ جولای ۲۰۲۱
  • مدت زمان: ۸۸ دقیقه
  • کشور: آمریکا
  • زبان: انگلیسی

 

بیشتر بخوانید:

 

خوشحالم که تا انتهای این مطلب همراه با ما بودید، نظرات خود را درباره نقد فیلم اتاق فرار 2 (Escape Room 2021) در زنگ تفریح منتشر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *