نقد فیلم Jungle Cruise (گشت و گذار در جنگل) 2021 | داستان جدیدی نیست!

در نوشتار نقد فیلم Jungle Cruise به بررسی آخرین اثر ژاومه کویت-سرا و با بازی دواین جانسون و امیلی بلانت خواهیم پرداخت. با زنگ تفریح همراه باشید.

Jungle Cruise با الهام از جاذبه های پارک های دیزنی، سرانجام پس از یک سال تأخیر به دلیل همه گیری کووید – 19 به صورت آنلاین اکران می‌شود. این شرکت سرگرمی چند ملیتی می‌خواهد موفقیت بزرگی را که به لطف مجموعه فیلم های معروف دزدان دریایی کارائیب، با الهام از جاذبه های دیگر پارک های دیزنی در سراسر جهان، به دست آمده، تکرار کند.

به طور خاص، جنگل کروز 2021 یا فیلم گشت و گذار در جنگل یکی از فیلم هایی است که اخیراً در فهرست کاتالوگ دیزنی کمترین هیجان را نزد طرفدارانش داشته است. شاید به این دلیل که بر اساس یک جاذبه پارک استودیویی ساخته شده است که هرگز در آن نبوده‌ایم، اما از سوی دیگر دواین جانسو ، The Rock، عزیز هالیوود، باعث می‌شود گیشه را برای خود کند. و امیلی بلانت جذاب، در این امر، از طرف دیگر به هیچ وجه انکار پذیر نخواهد بود.

Jungle Cruise ما را در فضای لذت تماشای ویژگی ماجراجویی فیلم هایی مانند ایندیانا جونز و معبد سرنوشت (1984)، شاهزاده موعود (1987)، و همچنین به نوعی اولین دزدان دریایی کارائیب (2003) غرق می‌کند.

نقد فیلم Jungle Cruise (گشت و گذار در جنگل)

داستان جدیدی نیست

 

نقد فیلم Jungle Cruise , فیلم Jungle Cruise , نقد Jungle Cruise , بررسی فیلم Jungle Cruise , بررسی Jungle Cruise , نقد فیلم گشت و گذار در جنگل , فیلم گشت و گذار در جنگل , نقد گشت و گذار در جنگل , بررسی فیلم گشت و گذار در جنگل , بررسی گشت و گذار در جنگل , دواین جانسون , امیلی بلانت

این اولین بار نیست که دیزنی نسخه سینمایی یکی از جاذبه های معروف پارک موضوعی خود را مطرح می‌کند. در میان همه آنها، دزدان دریایی کارائیب اولین چیزی است که به ذهن میرسد. به این مناسبت، نوبت Jungle Cruise بود، اما بازی به خوبی جک اسپارو و همراهانش پیش نمی‌رود. دلیل اصلی این است که علاوه بر این که داستان و شخصیت های اصلی یک نسخه از مومیایی (1999) هستند، نویسندگان فیلمنامه جهانی را ایجاد کرده اند که در آن همه چیز خیلی زیاد خطی پیش می‌رود، بنابراین هرگونه شگفتی در ما به ناچیز ترین حد ممکن می‌رسد.

حتی با وجود کارگردانی ژاومه کویت-سرا، Jungle Cruise ریتم ثابت و یکنواختی را در طول مدت دو ساعت خود حفظ می‌کند. اگر این یک فیلم ماجراجویی نباشد، به خودی خود چیز بدی نخواهد بود. این کشتی تفریحی، گاهی اوقات، با کسالت و دارای فضاهای تکراری زیادی ما را با خود همراه می‌کند. به این ترتیب، استعداد Collet-Serra، که فیلم های متوسط ​​و سرگرم کننده ای را کارگردانی کرده است، تحت فشار بودجه میلیونی و یک تصنع سرریز کننده خفه می‌شود.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم The Kissing Booth 3 | بوسه ای که کارساز نیست

نقد فیلم Jungle Cruise

نقد فیلم گشت و گذار در جنگل , فیلم گشت و گذار در جنگل , نقد گشت و گذار در جنگل , بررسی فیلم گشت و گذار در جنگل , بررسی گشت و گذار در جنگل

دواین جانسون کاملاً یک ستاره است، اما در جنگل کروز نمیدرخشد. اگر جذابیت او در عناوینی مانند Fast & Furious 5 یا San Andrés بی بدیل باشد، در این فیلم جدید دیزنی، جانسون بی سر و صدا به نظر می‌رسد. این نوع سناریو قطعاً سناریویی نیست که با شخصیت بازیگر بیشترین تناسب را داشته باشد، زیرا در این فیلم گرفتار تصویرهای بسیار بسته و محیطی است.

نقد فیلم Jungle Cruise

نقد فیلم Jungle Cruise , فیلم Jungle Cruise , نقد Jungle Cruise , بررسی فیلم Jungle Cruise , بررسی Jungle Cruise

امیلی بلانت بهترین چیزی است که Jungle Cruise ارائه می‌دهد. کمدی، ترس، درام، فتنه، عشق… هیچ ژانری وجود ندارد که بتواند در برابر این بازیگر بزرگ انگلیسی مقاومت کند. به این مناسبت، بلانت استعداد خود را به نمایش میگذارد و با یک بازی هوشمندانه، مزخرفاتی را که فیلم به خوردمان می‌دهد جبران میکند. این تعادل، تعادل فیلم است.

همانطور که گفته شد جذابیت بلانت و شوخ طبعی راک کمک زیادی به ساختار روایی فیلم جنگل کروز می‌کند و ما را مجبور به همراه کردن با این فیلم میکند که آغازگر این سفر به همراه این دو ستاره باشیم.

بیشتر بخوانید: جدید ترین فیلم های دی سی در سال 2021 | رقیب مارول چه میکند

امیلی بلانت در نقش دکتر لیلی هوتون دانشمندی است که به دنبال افسانه ای قدیمی است. ظاهراً جایی در جنگل آمازون وجود دارد که درختی نهفته است که برگهای آن خاصیت درمانی دارد. اگر او بتواند آن را با نقشه ای که تهیه کرده است پیدا کند، میتواند شروع گام های مهمی در زمینه پزشکی باشد.

او برای رسیدن به مکان دور افتاده ای که ممکن است درخت در آن‌جا باشد، فرانک ولف (دواین جانسون) را استخدام میکند، یک راهنمای گردشگری که قایقش روزهای بهتری را دیده است. لیلی به همراه برادر خاصش، مک گرگور (جک وایتهال)، به این سفر تن می‌دهد.

البته، آنها تنها کسانی نیستند که به دنبال درخت هستند. شاهزاده یواخیم، اشراف زاده آلمانی (جسی پلمونز) در مسیر آنها گام برمیدارد و هر جا که آن‌ها می‌روند او هم حضور به عمل می‌آورد. او درخت و توانایی های آن را برای خودش میخواهد. سپس نیلو نمولاتو (پل جیاماتی)، یک استاد دریایی حریص است که به دنبال بدهی در جستجوی فرانک است. همچنین تندروها، قبایل متخاصمی هستند که باید با آنها مبارزه کند.

صحنه های اولیه در Jungle Cruise بهترین هستند، زیرا دارای حال و هوای Raiders of the Lost Ark است. سکانس ابتدایی با لیلی که از نردبان برای فرار از موقعیتی دزد و پلیسی استفاده میکند، در اجرای آن مبتکرانه است. تماشای قایق فرانک در تلاش برای فرار از موشک های شلیک شده از زیردریایی یواخیم نیز بسیار سرگرم کننده است؛ و صحنه های خطرات رودخانه مانند یک آبشار در حال مشاهده شکل خاصی را به ساختار روایت فیلم گشت و گذار در جنگل یا جنگل کروز می‌دهد.

به هر حال قلب فیلم چیزهای فانتزی نیست، داستان انسان است. فیلم Jungle Cruise منسجم عمل می‌کند. زیرا بلانت و جانسون یک تیم رویایی هستند. در ابتدا، شخصیت های آنها در تضاد هستند. لیلی بدون توجه به کسی تصمیم میگیرد و عمل می‌کند زیرا او توسط کسی که وی را دوست می‌نامید، رانده میشود.

از سوی دیگر، فرانک یک هنرمند کلاهبردار است که به دنبال کسب درآمد بیشتر در کمترین کار ممکن است. آنها در گفتگوهای تند و تیز که یادآور کمدی های قدیمی هالیوود است، نزاع میکنند. نیازی نیست خیلی باهوش باشید تا بفهمید که این سفر خطرناکی که قرار است آن دو باهم در جریان بیاندازند باعث گرم شدن رابطه آنها با یکدیگر می‌شود. ستاره ها این انتقال حی را خیلی خوب برای ما به تصویر می‌کشند و ما را متقاعد میکنند که لیلی و فرانک برای یافتن زمینه های مشترک، موانع بین خود را از بین میبرند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مارول در سال 2021 | مهم ترین ها را بشناسید

جیاماتی و پلمونز به عنوان شخصیت های بد کار حمایتی مثال زدنی را انجام میدهند. هر دو کیفیت کارتونی کمدی واری را برای شخصیت های خود به ارمغان می‌آورند. نیلو یک ایتالیایی پر زرق و برق و در عین حال بد مزاج است و پرنده ای اغلب روی شانه او نشسته است. در همین حال، یواچین همیشه به نظر میرسد با شر خود قرار است ما را سرگرم کند. وقتی لب به دهان می‌گشاید بدخواهی موج می‌زند و وقتی دست برتر را روی کسی می‌گذارد، پوزخند رضایت بخشی روی صورتش ظاهر می‌شود.

نقد فیلم گشت و گذار در جنگل , فیلم گشت و گذار در جنگل , نقد گشت و گذار در جنگل , بررسی فیلم گشت و گذار در جنگل , بررسی گشت و گذار در جنگل

نکته مهم دیگر فیلم Jungle Cruise این است که احساس یک پارک تفریحی را تکرار می‌کند. همیشه اتفاقی در حال رخ دادن است. به محض گذراندن یک خطر، بلافاصله خطری دیگر رخ میدهد. صحنه های اکشن، همانند یک غلتک، ریتم خوبی را در لابلای ساختار روایی فیلم جنگل کروز می‌گیرد. فیلم مدام پویایی و سیال بودن خود را حفظ می‌کند، هیجان را با سرعت بی وقفه به ارمغان می آورد. وقتی این مسئله تمام می‌شود، عملاً میخواهید یک بازدم کاتارتیک را از افزایش آدرنالین که به تازگی دریافت کرده اید، بیرون دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های زامبی محور |‌ مهمترین ها را بشناسید

نتیجه گیری

نقد فیلم Jungle Cruise

Jungle Cruise یک فیلم فوق العاده قابل پیش بینی است. چیزی که بسیار شگفت انگیز است این واقعیت است که کسی فکر میکرد امیلی بلانت و دواین جانسون یک زوج سینمایی شوند؟

مشخصات ؛ نقد فیلم Jungle Cruise

  • کارگردان: ژاومه کویت-سرا
  • تهیه‌کننده: بو فلین: هیرام گارسیا، دنی گارسیا، جان دیویس، جان فاکس و دواین جانسون
  • فیلمنامه‌نویس: مایکل گرین، جان ریکوآ و گلن فیکارا بر پایه جانگل کروز اثر هارپر جف و رابرت ای. ماتی
  • بازیگران: دواین جانسون، امیلی بلانت، جک وایتهال، ادگار رامیرز، جسی پلمونس، پل جیاماتی، اندی نیمن، ورونیکا فالکون و کیم گوتیه‌رس
  • موسیقی: جیمز نیوتن هاوارد
  • فیلم‌بردار: فلاویو مارتینز لابیانو
  • شرکت تولید: والت دیزنی پیکچرز، دیویس اینترتینمنت، کمپانی فلین پیکچر و سون باکس پروداکشن
  • توزیع‌کننده: استودیو سینمایی والت دیزنی
  • کشور: آمریکا
  • زبان: انگلیسی

 

بیشتر بخوانید:

 

ممنون که تا آخر این مطلب با ما بودید، اگر نظری در رابطه با نقد فیلم Jungle Cruise (گشت و گذار در جنگل) 2021 دارید با ما در زنگ تفریح به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *