نقد فیلم The Kissing Booth 3 | بوسه ای که کارساز نیست

ما دوباره به جهان ال، لی و نوآ بازگشتیم، سه نفری که قلب بینندگان جوان Netflix را تسخیر کرد. در ادامه با نقد فیلم The Kissing Booth 3 و سایت زنگ تفریح همراه باشید.

ال ایوانز دوران نوجوانی خود را صرف بهترین کاری که در ذهنش می‌پروراند، برای دوستش، لی فلین و عشقش، نوآ فلین، کرد. اما در تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن، نتوانست خوب عمل کند. او میل خود را سرکوب کرد تا به نزدیکان خود صدمه نزند، حتی اگر به او آسیب برسد. غرفه بوسه 2 تصمیم اجتناب ناپذیری را بین دو کالج گرفت و پذیرفته شد. فیلم غرفه بوسیدن 3 دنباله غرفه بوسه ۲ است که وضوح آن قسمت از فیلم را مورد توجه قرار می‌دهد.

غرفه بوسه ۳ (The Kissing Booth 3) یک فیلم کمدی عاشقانه نوجوان آمریکایی به کارگردانی وینس مارچلو، از فیلمنامه مارچلو و جی آرنولد ساخته شده‌است. این فیلم دنباله غرفه بوسه و غرقه بوسه ۲ است. بازیگران این فیلم جوئی کینگ، جیکوب الوردی، جوئل کورتنی، تیلور زاخار پرز، مگان یانگ و میسی ریچاردسون-سلرز هستند.

در ادامه رویدادهای فیلم های قبلی، هنوز سوال های زیادی در رابطه با قهرمان داستان وجود دارد که به شدت او را درگیر خود میکند. یکی از آن سوالات این است که آیا او با دوست پسرش یا بهترین دوستش میماند یا خیر. در ادامه نوشتار نقد فیلم غرفه بوسه ۳ همراه ما و فیگار باشید.

نقد فیلم The Kissing Booth 3

بوسه ای که کارساز نیست

 

نقد فیلم The Kissing Booth 3 / نقد فیلم غرفه بوسه ۳

از بین بسیاری از کمدی های عاشقانه که Netflix هر سال برای مردم به ارمغان می آورد، یکی از موفق ترین ها فیلم غرفه بوسیدن است. اگرچه نقدها ویران کننده بودند، اما بازیگران بسیار خوب ظاهر شدند و توانستند طرفداران زیادی را با خود همراه کنند.

اگر اِل دانشگاه هاروارد را انتخاب کند، در بوستون به نوح نزدیک میشود. اما اگر او برکلی را انتخاب کند، سالهای دانشگاه خود را با Lee باید بگذراند. آیا او همچنان به انتخاب افراد مرتبط با خود و کسانی که ذهن او را درگیر خودشان کردند ادامه می‌دهد یا در نهایت آنچه را که برای او بهترین است انجام میدهد؟ غرفه بوسیدن 3 ، در اینجا، سفر اکتشاف خود را برای ال ایوانز که از بحران وجودی رنج میبرد به ارمغان می‌آورد.

در ساختار روایت قسمت سوم فیلم غرفه بوسه ، ال تصمیم میگیرد دانشگاه خود را در حالت تعلیق نگه دارد تا زمانی که بتواند با تمرکز کامل خود را برای این تصمیم آماده کند. او همچنین یک شغل تابستانی را انتخاب و در رستوران شروع به کار میکند تا در ازای دریافت هزینه های دانشگاه مقداری پول به دست آورد. با این حال، در میان همه سرگرمی ها و ماجراجویی هایش، مسئله تصمیم گیری به شکل اجتناب ناپذیری دوباره به همه هستی شناسیش ضربه می‌زند.

Elle که از ایده زندگی مشترک با نوح در بوستون را در ذهنش می‌پروراند، دانشگاه هاروارد انتخاب اصلیش می‌شود. لی ناراحت میشود، و الی برای روشن کردن و دلگرمی بهترین دوست ناراحتش، طرحی جدید ارائه میدهد. آنها با هم برنامه ریزی میکنند که آن را به بهترین تابستان تبدیل کنند.

فلین ها خانه ساحلی 80 ساله خود را به دلایل شرایط مالی خاصشان میفروشند. آنها مهمانی عجیب و غریبی را در خانه ساحلی خود ترتیب میدهند و خاطرات قدیمی را گرامی میدارند و خاطرات جدیدی را برای آینده خلق میکنند. با این حال، با شروع ماجراجویی، درگیری های خاصی شکل می‌گیرد.

پدر اِل با کسی بنام لیندا قرار ملاقات می‌گذارد که این مسئله به شدت ال را آزرده خاطر می‌کند چرا که اِل به سختی میتواند کسی را جایگزین مادرش کند. در مهمانی بزرگ، مارکو، معشوقه اِل ظاهر میشود و این واقعیت باعث میشود که یک نوح حالت نگران کننده ای را از لحاظ روانشناختی داشته باشد. بین ساختار هرج و مرجی که به وجود آمده، Elle نمیتواند شرایط شکل گرفته در ذهت لی را مدیریت کند. آیا الی قادر خواهد بود از این زندگی آشفته با روانی سالم رها شود و سعی کند برای خودش زندگی کند و نه برای دیگران؟ بیایید دریابیم.

نقد فیلم The Kissing Booth 3

نقد فیلم The Kissing Booth 3 / نقد فیلم غرفه بوسه ۳

به دلیل درگیری های مداوم بین نوح و الی، نوح سرانجام تصمیم گرفت که از الی جدا شود. او کشف کرد که الی برای بورلی انتخاب شده است اما در عین حال هاروارد را برای نزدیک ماندن به نوح انتخاب کرده است. با این حال، با نگاهی به وضعیت روابط شکننده آنها، نوح نمیخواست که الی تصمیم محکم و جدیی را بر اساس احساسات و عشق بگیرد و بعداً پشیمان شود. او را به عقب رانده تا او برای بورلی اقدام کند و با لی تحصیل کند، چیزی که او همیشه میخواست.

گاهی اوقات دوست داشتن یکدیگر کافی نیست.

نوح

نقد فیلم The Kissing Booth 3 / نقد فیلم غرفه بوسه ۳

پس از این جدایی ناراحت کننده، الی عصبانی دوستی خود را با لی قطع کرد و سه دوست دوران کودکی راه خود را از یکدیگر جدا کردند. مادر لی، سارا، متوجه وضعیت ویرانگر الی شد و به او توصیه کرد بفهمد به چه چیزی علاقه دارد به جای اینکه گزینه های خود را در میان مردم ایجاد کند و به جای شناختن خودش به دیگران وابسته شود.

بیشتر بخوانید:

Elle به سفری برای اکتشاف خود می‌رود و به کالج USC مراجعه می‌کند. نه هاروارد و نه بورلی، اما USC. چرا؟ این فیلم مواردی (نه چندان مهم) داشت که نشان میداد گرایش ال به بازی های ویدئویی وجود دارد. او برای دوره طراحی بازی های ویدئویی اقدام کرد.

اما در ادامه ساختار روایی فیلم غرفه بوسه ۳ لی یادداشت و قاب عکس الی که برای سارا ارسال شده بود می‌بیند و بر او تأثیر می‌گذارد تا تصمیم خود را تغییر دهد. او خانه ساحلی خانوادگی را که خاطرات زیادی از نوح، الی و لی را در خود جای داده بود، نمی‌فروشد.

در پایان، سه دوست از دانشگاه های مختلف برمی‌گردند اما بدون هیچ کینه ای. در حالی که الی با نوح در ارتباط نیست، لی و الی در طول سالها لحظات کوچک و بزرگ خود را به اشتراک می‌گذارند. راشل نیز از لی جدا می‌شود، بنابراین اِل تمام چیزی بود که لی در پایان داشت. اما باید بدانید که:

دوستان بیشتر از عاشقان می‌مانند.

شش سال بعد، در دیداری مجدد، دوستان دوباره به هم می‌پیوندند. راشل و لی دوباره کنار هم قرار می‌گیرند و قصد ازدواج دارند. اِل در یک شرکت کوچک بازی های ویدیویی کار می‌کند. نوح در حال بررسی پیشنهادات شغلی در یک شرکت حقوقی در نیویورک و لس آنجلس است. آنها غرق در ساختار فضاسازی شده غرفه بوسیدن در کارناوالی هستندکه چیزی جز خوشحالی را نمی‌فهمند. غرفه همیشه برای Elle مهم خواهد بود زیرا همه چیز به یک دلیل خوب اتفاق افتاده است، و این مسئله را هم ما خوب می‌دانیم هم او.

غرفه بوسه بین عاشقانه، کمدی و درام خود را می‌خلتاند. فیلمی که در مورد بلوغ شخصیت ها و بستن راه روابط و خداحافظی ها صحبت میکند، هم برای کسانی که از زیست خود راضی هستند و هم برای کسانی که فقط دوست دارند زنده بمانند.

بدترین قسمت سه گانه!

نقد فیلم The Kissing Booth 3 / نقد فیلم غرفه بوسه ۳

غرفه بوسیدن 3 احمقانه ترین قسمت از سه گانه غرفه بوسه است و این از طرف کسی است که به نوعی از دو مورد اول لذت برده است. اما هر جذابیتی که قبلاً وجود داشته است، مدتهاست که از بین رفته است. امیدواریم فیلمسازان و بازیگران از پول Netflix خود لذت ببرند، زیرا تماشاگران این کار را نمی‌کنند. به عبارت دیگر، اگر هنوز مجموعه را شروع نکرده اید، نگران پایان آن نباشید.

بیشتر بخوانید:

است که همه بدترین ویژگی های شخصیت ها را برجسته می‌کند. به طور کلی جوی کینگ را باید دوست داشت و از حضور در مدرسه راهنمایی او در New Girl، تا رسیدن به جایگاه درست حسابی در Wish I Was Here تا شروع مهیج تاریک او در The Lie. او زیبا اما غیر متعارف است و همیشه یک لایه جالب به شخصیت‌هایی که بازی می‌کند می افزاید. اما آن همه گرما و عجیب و غریب بودن در وی از بین رفته است، و الی اکنون دختری مزاحم است که ناخواسته اما آگاهانه بارها و بارها مردم را عصبانی میکند.

مشکل غرفه بوسیدن 2 بسیار زیاد بود، درواقع بیش از حد درگیر یک فیلم عاشقانه نوجوانانه شد. مشکل بدتر هم شد: این بار هیچ طرحی وجود ندارد. تصمیم بزرگ اِل در مورد اینکه به چه دانشگاهی برود (یعنی کدام پسر را باید دنبال کند) اساساً در 10 دقیقه اول حل میشود. مونتاژهای زیادی وجود دارد، مونتاژهای بسیار زیاد، و بازسازی موضوعات قدیمی.

اگر الی وقت خود را با نوح بگذراند، لی ناراحت است، اگر الی وقت خود را با لی بگذراند، ناراحتی نوح را باید در ذهن خود تحمل کنیم. سپس مارکو ظاهر میشود، تا دوباره حسادت نوح را زنده کند. هیچ رابطه ای حتی برای یک دقیقه از فیلم در مکان مناسبی قرار نمی‌گیرد، و مدام در حال فروپاشی ساختار منسجمی است که در ذهن خودمان از دو قسمت قبلی سه گانه غرفه بوسه داشتیم. این مسئله بسیار ناخوشایند، عادی و سرگرم کننده نیست – درست برعکس.

برای الی روشن نمی‌شود  که او میتواند (نه تنها باید، بلکه امکان پذیر است) دانشگاهی را بر اساس آنچه میخواهد، به جای پسری که میخواهد با او زندگی کند، انتخاب کند. او قبلاً دختر باهوشی بود که تصمیمات بدی میگرفت، حالا او فقط یک دختر احمق است که چیزی بیش از دوست دختر نوح نیست و آنها حتی میخواهند آن را از ما بگیرند.

نقد فیلم The Kissing Booth 3 / نقد فیلم غرفه بوسه ۳

مشخصات

  • کارگردان: وینس مارچلو
  • تهیه‌کننده: وینس مارچلو، میشل وایسلر، اد گلاوزر و اندرو کول-بولگین
  • نویسنده: وینس مارچلو و جی آرنولد بر پایه غرفه بوسه اثر: بت ریکلز
  • توزیع‌کننده: نتفلیکس
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • زبان: انگلیسی

 

بیشتر بخوانید:

 

امید است از این مطلب لذت برده باشید،‌ نظر خود را در رابطه با نقد فیلم The Kissing Booth 3 با زنگ تفریح به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *