بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021 | مهمترین عناوین در این سبک

سبک بازی استراتژیک در بین بازی ها از محبوب ترین ژانرها محسوب می‌شود. در ادامه با نوشتار بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021 همراه فیگار باشید.

سبک استراتژیک جزو جذاب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین سبک ها در در پلتفرم های مختلف از جمله PC و اندروید و کنسول ها و … بوده است. با پیشرفت وسایل گیمینگ مانند اسمارتفون های معروف، سایر گوشی های هوشمند و کنسول های نسل جدید که بتوانند بازی های استراتژیک باکیفیت و سنگینی را پشتیبانی کنند، بازی‌های جدیدی در این سبک به میدان آمدند.

این سبک در پلتفرم اندروید بسیار محبوب است و عناوین زیادی برای این پلتفرم به بازار آمده است. یکی از محبوب ترین عناوین استراتژیک اندروید بازی Clash of Clans است که همچنان بعد از سال ها هنوز هم طرفداران خودش را دارد. در ادامه ما قصد داریم به شما دوستداران این سبک از بازی، بهترین بازی های استراتژیک 2021 را معرفی کنیم.

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021 ؛ معرفی بهترین ها در این سبک

بهترین عناوین در این سبک

در ادامه فهرستی از بهترین بازی های استراتژیک سال 2021 را که به معرفی آن ها خواهیم پرداخت، می‌توان مشاهده کرد.

  • بازی Total War: Warhammer II
  • بازی Civilization VI
  • بازی Shadow Tactics: Blades of the Shogun
  • بازی Northgard
  • بازی Ashes of the Singularity: Escalation
  • بازی Driftland: The Magic Revival
  • بازی Homeworld: Deserts of Kharak
  • بازی Company of Heroes 2: Ardennes Assault
  • بازی Age of Empires IV
  • بازی Supreme Commander
  • بازی Starcraft 2
  • بازی Europa Universalis IV
  • بازی The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth

بازی Total War: Warhammer II

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی Total War: Warhammer 2 نسخه‌ای از مجموعه Total War است که مشابه نسخه‌ قبلی توسط شرکت Creative Assembly توسعه یافته و توسط شرکت SEGA در سال 2018 برای پلتفرم PC منتشر شد. این بازی جزو بهترین بازی های استراتژیک محسوب می‌شود.

بخش تک نفره بازی به دو بخش مستقل تقسیم شده، بخشی که مبارزات آن به شکل نبرد های استراتژی نوبتی و در یک دنیای بسیار بزرگ اتفاق می‌افتند و در بخش دوم نبرد ها که به شکل استراتژی لحظه‌ای (RTS) در جهان فانتزی و زیبای بازی رخ می‌دهند.

بخش تک‌ نفره مهیج این بازی قابلیت گسترش و فتح را دارد که تجربه‌ تازه‌ای را برای طرفداران بازی‌های استراتژی بخصوص دوستداران Total War رقم می‌ زند، داستان این سری از سه گانه وارهمر بازی، بازیکنان را به سرزمین‌های دور در قاره‌های اسرارآمیز و پنهان برگفته از قاره آمریکا می‌برد.

این بازی در نسخه پایه خود چهار نژاد قابل انتخاب همراه با چهار قاره قابل بازی با نام‌های The Southlands ، Ulthuan ، Naggaroth و Lustria دارد ولی اگر نسخه قبلی این سری بازی های یعنی توتال وار وارهمر ۱ و دی ال سی های این بازی را داشته باشید، تعداد فشکن هایی که می‌توانید بازی کنید بسیار بیشتر خواند بود (بیشتر از ۶۰ فکشن). بازی Warhammer II به لحاظ داستانی کاملاً با سایر عناوین توتال وار متفاوت است، هر یک از چهار نژاد (و نژاد های بیشتر در صورت نصب DLC ها) در داستان این بازی تلاش می‌کنند که از گرداب جادویی که در Ulthuan قرار گرفته محافظت یا آن را نابود کنند و بازیکنان باید این کار را زودتر از دیگر نژادها شروع و به پایان برسانند.

بازی Civilization VI

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی Civilization VI یک بازی استراتژیک 4X است که توسط شرکت Firaxis Games توسعه یافته و توسط 2K Games و Take-Two Interactive توسعه یافته و منتشر شده است. این بازی برای پاتفرم های PC و macOS در اکتبر 2016 منتشر شد و در نوامبر 2018 برای PlayStation 4 و Xbox One و در نوامبر 2019 برای Android در سال 2020 منتشر شد.

سری بازی محبوب و موفق تمدن ها همواره طرفداران خود را داشته و با شبیه سازی بسیار واقعی رویدادهای تاریخی در جریان بازی، دوست داران تاریخ و جنگ های دوران قدیم را به شدت درگیر خود می‌کند. نسخه ششم بازی Civilization ، به بازیکنان این امکان را می‌دهد که در جهان قدیم، با کشورها و سرزمین های همسایه خود تعاملی جدید برقرار کنند. بازیکنان می‌توانند با راه حل هایی دیپلماتیک، امپراطوری خود را گسترش بخشند، فرهنگ خود را توسعه بخشند و برای دست‌یابی به آرمان های کشور و سرزمین مادری‌شان با بزرگ ترین رهبران تاریخی در سراسر جهان وارد نبرد شوند. 

بازی Shadow Tactics: Blades of the Shogun

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی Shadow Tactics: Blades of the Shogun یک بازی تاکتیکی در سبک استراتژی و ماجراجویی است که توسط شرکت Mimimi Productions تولید و توسط Daedalic Entertainment منتشر شده است و در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۱۶ برای پلتفرم های پلی‌استیشن ۴، مایکروسافت ویندوز، لینوکس، مک اواس، اکس‌باکس وان منتشر شده است.

عنوان Shadow Tactics: Blades of the Shogun جدیدترین ساخته استدیو ژاپنی Daedalic Entertainment است. این بازیکنان را در نقش رهبر یک‌ گروه از مبارزان ژاپنی قرار می‌دهد و این وظیفه بازیکنان است که آن‌ها را به هدف‌هایشان برسانند.

گیم پلی بازی به دلیل وجود کراکتر های مختلف با عناصر شخصیتی متنوع، شاید در ابتدا مشکل به نظر برسد، اما مطمئناً پس‌ از گذشت چند مرحله به آن عادت کرده و لذت یک گیم‌ پلی خوب را خواهید برد. گرافیک بازی نیز به زیبایی کار شده است. تمامی جزئیات بازی،‌ از طراحی محیط گرفته تا شخصیت‌ های بازی و عناصر طبیعی چون باران، باد، انفجار و… به بهترین نحو  صورت گرفته‌اند.

بازی Northgard

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی Northgard یک بازی در سبک استراتژی، شبیه‌سازی، مستقل است که توسط شرکت Shiro Games و  Playdigious توسعه یافته و به انتشار رسیده است. این بازی در تاریخ ۲۲ فوریهٔ ۲۰۱۷ برای پلتفرم های پلی‌استیشن ۴، اندروید، نینتندو سوئیچ، مایکروسافت ویندوز، لینوکس، سیستم‌عامل‌های مکینتاش، اکس‌باکس وان آمده است.

در داستان این بازی پس از سال‌ ها جستجو، سرانجام وایکینگ‌ها موفق شدند سرزمین جدیدی را برای ادامه زندگی پیدا کنند. سرزمینی به نام نورث گارد. وایکینگ‌ها برای مدتی طولانی کوچ و مهاجرت کرده و اکنون در این مسیر، به جنگجویانی کار بلد تبدیل شده‌اند. اکنون سرزمین نورث گارد، به عنوان اصلی‌ ترین گزینه پیش روی واکینگ‌ها مطرح شده و آنان ضمن سفر به این منطقه، باید با خطرات بسیاری دست و پنجه نرم کنند.

این سرزمین، سرمای خشن و بی‌رحمانه‌ای دارد. علاوه بر این، گرگ‌های وحشی، ارواح خبیث و همچنین غول‌های افسانه‌ای نیز از دیگر خطرات و چالش‌های پیش روی آن‌ها در طول این ماجراجویی هستند. بازیکنان باید با رهبری وایگینگ ها با این مشکلات روبرو شوند و با دشمنان در این سرزمین مبارزه کنند.

بازی Ashes of the Singularity: Escalation

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی Ashes of the Singularity یک بازی در استراتژی در زمان واقعی است که توسط Oxide Games و Stardock Entertainment ساخته شده است. این بازی در تاریخ 31 مارس 2016 برای پلتفرم PC منتشر شد.

در قرن 21 انسان ها توانسته اند به فناوری به نام Hailee دست پیدا کنند که آنها را برای خلق آینده انسان ها کمک می‌کند. با استفاده از این فناوری، انسان ها قادرند به سرعت در سایر فناوری ها به پیشرفت های بزرگی دست پیدا کند و به نقطه ای از تاریخ دست یابند که امکانش غیره ممکن بود. در این زمان انسان ها وارد عصر طلایی جدیدی شده اند.

بازیکنان می‌توانند برج های دفاعی جدید بسازند تا در برابر حملات دشمنان بتوانند از قلمرو و ارتش خود محافظت کنند. از مزیت تخریب پذیری ققنوس خود بهره برده و از آن در نابودی دشمنان استفاده کنند. بازی در این نسخه برای معرفی بازیکن با واحد ها و ساختمان های جدید یک سناریو ساخته که منحصرا برای این نسخه می‌باشد. Clutch of Eggs، Hatchlings، Scarab، Heart of the Phoenix، Falling Star و Skirmisher از نیرو های جدید بازی هستند که هر کدام توانایی ها و قابلیت های خود را دارند.

بازی Driftland: The Magic Revival

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی Driftland The Magic Revival بازی جدیدی در سبک استراتژی، مستقل، نقش‌آفرینی، است که توسط شرکت Star Drifters، Star Drifters Sp. z o.o منتشر شده و در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۷ برای پلتفر های پلی‌استیشن ۴، نینتندو سوئیچ، مایکروسافت ویندوز، لینوکس، سیستم‌عامل‌های مکینتاش، اکس‌باکس وان منتشر شده است.

در روایت این بازی پس از وقوع یک جنگ ویرانگر در بین جادوگرهای باستانی، یک طلسم بزرگ مانع فرو پاشیدن سیاره Driftland شده است. در شرایط فعلی، بخش اعظمی از تمدن پیشین نابود شده و تقریبا شرایط زندگی در سیاره نیز از بین رفته است. شرایط ایجاب می‌کند که جناح‌ های جنگی به آتش بس روی آورده و تمام تلاش خود را برای احیای سیاره به کار گیرند. در نهایت، با بهره‌ گیری از قدرت‌ های جادویی باقی مانده، طلسمی قدرتمند را ایجاد و تعادل نسبی جهان خود را حفظ می‌کنند.

بهد از گذشته سال ها منابع جدیدی از قدرت‌هایی جادویی پیدا شده و جادوگران جدیدی در سراسر سیاره متولد گردیدند. با این شرایط، سیاره Driftland مجددا به شکوه و عظمت خود باز‌میگردد ولی هنوز هم این احتمال وجود دارد که با یک اشتباه کل سیاره از صحنه کیهان محو گردد. در این بازی بازیکنان به عنوان رئیس جادوگران نقش‌ آفرینی می‌کنید که قلعه، برجک‌ها و … را در اختیار می‌گیرند. این وظیفه بازیکنان است که Driftland را با قدرت‌های منحصر به فرد خود رهبری کرده و این دنیای جدید را به رشد و آبادانی برسانند.

بازی Homeworld: Deserts of Kharak

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021
بازی Homeworld: Deserts of Kharak  بازیی در سبک استراتژی در زمان واقعی است که توسط شرکت Blackbird Interactive ساخته شده و توسط Gearbox Software در تاریخ 20 ژانویه 2016 برای پلتفرم های مایکروسافت ویندوز، مک‌اواس به انتشار رسیده است.

وقایع و اتفاقات داستانی، صد سال قبل از داستان نسخه اصلی بازی Homeworld و در سیاره Kharak روایت دارد جایی که یک سفینه فضایی قدیمی در این سیاره سقوط کرده و بازیکنان در نقش Karan S’jet (رهبر تیم و شخصیت اصلی عنوان Homeworld) باید این سیاره را نجات دهند.

نبردهای زمینی با خودروها و ناوهای جنگی بخش اصلی گیم‌پلی را تشکیل می‌دهند. گرچه سفینه های فضایی نیز در بازی حضور دارند، ولی جز در نبردهایی در سطح سیاره کاربرد دیگری نداشته و بر خلاف نسخه های قبلی، شاهد نبردهای کهکشانی خارج از سیاره نخواهیم بود.

بازی Company of Heroes 2: Ardennes Assault

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی Company of Heroes 2 Ardennes Assault بازیی در سبک استراتژیک است که در سال 2014 توسط SEGA ساخته و توسط Relic برای پلتفرم کامپیوتر عرضه شده است  نسخه جدیدی از بازی قهرمانان تحسین منتقدانش را برانگیخته است. ادامه داستان در جنگ جهانی برای پلتفرم های مایکروسافت ویندوز، لینوکس، سیستم‌عامل‌های مکینتاش به انتشار رسیده است.

این بازی می تواند سراسر هیجان برای بازیکنان به ارمغان بیاورد. این بازی را می‌توان بزرگترین نبرد آمریکا در جنگ های گذشته توصیف کرد که در ریتمی محوری روایت می شود. چالش های تاکتیکی و تهاجمی دشمن, مانور عظیمی از جنگ در سراسر کشور به راه انداخته است. تجربه ای جنگ های منحصر بفرد و نمایش وقعیت های خشنی از جنگ می‌تواند انتظارات بازیکنان از این بازی را برآورده سازد.

بازیکنان در روایت داستان این بازی در 11 ماموریت جدید که شامل درگیری های تاریخی و سختی خواهد بود شرکت کرده و با اهداف بلند پروازانه روبرو خواهند بود. بازی دارای 72 سطح مختلف می باشد.

بازی Age of Empires IV

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی Age of Empires IV یک بازی ویدئویی استراتژی هم‌زمان است که قرار است توسط Relic Entertainment ساخته و توسط Xbox Game Studios منتشر شود. این بازی چهارمین بازی از سری بازی Age of Empires است. این بازی قرار است اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر شود.

بازی Age of Empires IV اولین نسخه از این سری است که توسط استودیو Relic Entertainment ساخته می‌شود؛ نسخه‌های قبل همگی توسط استودیو Ensemble Studios ساخته شده بود که در سال 2009 منحل شد. استودیو Relic می‌گوید که می‌خواهد زمینه تاریخی را با گیم پلی استراتژیک عمیق ترکیب کند تا این فرنچایز را به دوران اوج و به دست هواداران پروپاقرص خود برگرداند.

8 تمدن در لحظه انتشار بازی در دسترس خواهد بود که عبارتند از انگلیسی، چینی، مغول، سلطنت دهلی، فرانسوی، سلسله عباسی، امپراتوری روم و روس. بیشتر مکانیزم‌ های گیم پلی جدید Age of Empires IV مستقیماً از Age of Empires II (به عنوان موفق ترین بازی این مجموعه) به این نسخه منتقل می‌شوند.

بازی Supreme Commander

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

Supreme Commander 2 بازی ای در سبک سری بازی‌های استراتژیک می‌باشد که در سال 2020 توسط Gas Powered Games ساخته و برای مایکروسافت ویندوز عرضه شده است. این بازی نبردی وحشیانه را در مقیاسی بسیار بزرگ برای بازیکنان به تصویر می‌کشد که بازیکنان در آن ابعاد متنوعی از صحنه یک نبرد اساسی را مشاهده خواهند کرد.

بازیکنان در بازی می‌توانند ارتشی مجهز با انواع مختلف واحدها را بسازند و تجهیزات پیشرفته نظیر ماشین آلات تکنولوژیکی را نیز به ارتش خود اضافه کنند. بازیکنان در هر لحظه می‌توانند با در پیش گرفتن استراتژی جدید جنگ، قدرت خود را به نسبت رقبا ارتقا دهند. این بازی دارای یک محوریت داستانی بسیار قوی و جذاب است که حدود 25 سال بعد از پایان نسخه اول این بازی یعنی Supreme Commander: Forged Alliance به تصویر کشیده می‌شود.

در این بازی بازیکنان می‌توانند ارتشی بزرگ را مدیریت و فرماندهی کنند که در آن واحدهای نظامی زمینی، هوایی و دریایی قابل انتخاب هستند. تجهیزات در دسترس بازیکنان، شامل سلاح‌ها و ماشین‌ آلاتی هستند که بعضا هنوز در دنیای واقعی اختراع هم نشده‌اند. بازیکنان می‌توانند با استفاده از این تجهیزات، نبردهایی مهیج و جذاب را تجربه کرده و با تصمیمات استراتژیک خود در نبردها پیروز باشند.

بازی Starcraft 2

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی Starcraft II بازیی علمی تخیلی به سبک استراتژی هم‌ زمان است که توسط Blizzard Entertainment ساخته و منتشر شده‌ است. این بازی در ژوئیه ۲۰۱۰ برای سیستم‌ عامل‌ های مایکروسافت ویندوز و مک‌اواس در سراسر جهان منتشر شد.

این نسخه از بازی Starcraft II به سه قسمت تقسیم می‌شود. در بازی سه نژاد مختلف وجود دارد. نژاد Terrans انسان های تبعیدی از زمین می‌باشند و نژاد Zergs یک نژاد قوی و استثنایی هستند و سومین نژاد Protoss می‌باشند که از تکنولوژی قوی در کنار قدرت ذهنی خود برخوردارند. در این نسخه از بازی تمرکز داستان و گیم پلی بر روی نژاد Terrans است.

وقایع داستانی بازی 4 سال بعد از بازی Starcraft Brood War بوده و بازیکنان کنترل فردی به نام Jim Raynor را در دست می‌گیرند. او رهبر گروه شروشی در مقابل Terran Dominion می‌باشد.

بازی Europa Universalis IV

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی Europa Universalis IV یک بازی راهبردی از مجموعه بازی‌های یوروپا یونیورسالیس است که توسط Paradox Development Studio توسعه داده شده و توسط Paradox Entertainment در تاریخ ۱۳ اوت ۲۰۱۳ برای پلتفرم های مک‌اواس، مایکروسافت ویندوز، لینوکس منتشر شده‌ است.

داستان بازی در قرون چهاردهم تا هجدهم اروپا به تصویر کشیده می‌شود. در این دوره اروپا در اواخر جنگ های صلیبی بوده و رفته رفته آماده می شود تا به عصر روشنگری و مدرنیسم وارد شود. در بازی بازیکنان باید تجارت کنند، دیپلماسی داشته باشند و همزمان در میدان جنگ حضور یابند. نسخه جدید این بازی، از اثرات فرهنگ و ارزشمندی یک سرزمین در کسب قدرت برای بازیکنان می‌گوید.

سرزمین هند، همچون الماس برای مناطق جغرافیایی نزدیک به آن می‌درخشد. بازیکنان لازم است که ضمن برقراری ارتباط و تعامل با متحدین خود و همچنین تقویت قوای نظامی، سناریوهای بازی را یکی پس از دیگری تکمیل کنند.

بازی The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی The Lord of the Rings: Battle for Middle-Eart یک بازی استراتژی هم‌زمان است که توسط EA Los Angeles برای مایکروسافت ویندوز در ششم دسامبر ۲۰۰۴ منتشر شد و براساس سه گانه فیلم “ارباب حلقه‌ها” ساخته پیتر جکسون، به نوبه خود بر اساس رمان ارباب حلقه‌ها جی. آر. آر. تالکین ساخته شده است.

بازی The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II یک اثر فوق دنباله‌ای‌ست بر قسمت اول بازی The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II و همچون نسخه قبلی از کمپینی با دو داستان متفاوت برخوردار می‌باشد. همچنین بازیکنان مشابه نسخه پیشین در نقش دو نیروی خیر و شر سرزمین میانه قرار می‌گیرند.

در کمپین اول بازیکنان در نقش نیروی خیر کنترل Glorfindel را برعهده می‌گیرند یک Elf که از نقشه دشمن برای حمله باخبر شده و سعی می‌کند با کمک دیگران به میدان نبرد رفته و بر نیروی دشمن غلبه کند. داستان بعدی بر روی نیروی شر تمرکز دارد، جایی که Sauron با فرستادن نیروهایی قدرتمند سعی دارد باقیمانده دشمنان خود را در شمال سرزمین میانه به قتل رسانده و از بین ببرد.

به مانند نسخه قبل، سبک بازی استراتژی لحظه‌ای بوده و بازیکنان باید سعی کنند با ساخت یک پایگاه قوی، منطقه‌ای امن برای حیات نیروهای خود بسازند. بعلاوه، بازیکنان باید در این مکان به پرورش سربازان بپردازند و سعی کنند از طریق ساخت اسلحه و جمع‌ آوری منابع برای رفع گرسنگی، افرادی قدرتمند را به میدان نبرد ببرند. در حین این کاری باید با تحقیق و ساخت ابزارهای دفاعی از پایگاه خود حفاظت کنند.

 

 

 

 

خوشحالم که تا انتهای این مطلب را مطالعه کردید، نظرات خود را با من در زنگ تفریح به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

منبع: فیگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *