سریال حضرت موسی | تاریخ پخش، بازیگران و داستان

سریال حضرت موسی بزرگترین پروژه سیما فیلم وابسته به صداوسیما معرفی شده است. در این نوشتار به جزییات آن مانند تاریخ پخش، بازیگران و داستان می‌پردازیم. با زنگ تفریح همراه باشید.

پس از سریال حضرت یوسف (ع)، علاقه‌مندان سریال‌های تاریخی و مذهبی منتظر ساخت و پخش مجموعه حضرت موسی(ع) با کارگردانی فرج الله سلحشور بودند. چند سالی بود که پرونده ساخت مجموعه حضرت موسی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. ابهامی که با درگذشت فرج الله سلحشور نویسنده و کارگردان این سریال آغاز شد.

پس از درگذشت فرج الله سلحشور کارگردانی این پروژه به جمال شورجه سپرده شد که با بیماری او نیز ساخت سریال بار دیگر با وقفه روبرو شد. اما در نهایت کارگردانی این مجموعه به ابراهیم حاتمی کیا رسید.

سریال حضرت موسی (ع)

در طول چهار دهه گذشته صدا و سیما بارها به سراغ تولید فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی مذهبی رفته است. سریال تاریخی و مذهبی حضرت موسی جدیدترین آن‌هاست که به عنوان بزرگترین پروژه «سیما فیلم» وابسته به صدا و سیما معرفی شده است.

ابراهیم حاتمی کیا سکان هدایت این مجموعه تلویزیونی را برعهده گرفته است و جمال شورجه به عنوان کارگردان دوم در کنار حاتمی کیا همکاری می‌کند.

سریال حضرت موسی ؛تاریخ پخش، بازیگران و داستان

ابراهیم حاتمی‌کیا درباره بر عهده گرفتن سکان کارگردانی این پروژه گفته بود: «در میان آثار متعددی که ساخته‌ام، جای یک کار قرآنی را خالی می‌بینم و به همین علت با انگیزه و علاقه این مسئولیت سنگین را می‌پذیرم.»

این سریال اکنون در مرحله پیش تولید است و بر طبق شنیده‌ها این مجموعه علاوه بر مرحله انتخاب هنروران در مرحله انتخاب لوکیشن و کار بر روی فیلمنامه به سرپرستی سعید بهمن‌پور است.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های فانتزی | مهمترین و محبوب ترین ها را بشناسید

داستان سریال حضرت موسی (ع)

در سال 97 از سوی رسانه‎‌ها اعلام شد مجموعه‌ی تلویزیونی حضرت موسی(ع) در ۵۲ قسمت تولید می‌شود و متن اولیه فیلمنامه‌ی آن توسط مرحوم فرج‌الله سلحشور به‌ طور کامل نوشته بود و در ادامه حجت‌الاسلام سعید بهمن‌پور به‌ طور کامل آن را بازنویسی کرده‌اند.

داستان مجموعه حضرت موسی (ع) بر اساس قرآن و متون اسلامی نوشته شده است. حدود هزار آیه در قرآن درباره حضرت موسی(ع) و قوم بنی اسرائیل آمده که منبع مناسبی برای روایت داستان زندگی این پیامبر بزرگوار است.

همچنین روایات بسیاری از ائمه اطهار نیز درباره زندگی حضرت موسی (ع) وجود دارد که در فیلم نامه گنجانده شده است.

سریال حضرت موسی ؛تاریخ پخش، بازیگران و داستان

میرعلایی تهیه‌کننده مجموعه حضرت موسی (ع) نیز در مورد آغاز داستان سریال حضرت موسی (ع) بیان کرده است که قصه از قبل تولد ایشان و از زمان رحلت یوسف پیامبر (ع) شروع می‌شود.

این تیم سازنده تلاش دارند این پروژه فرامرزی را با بهترین کیفیت و بالاترین تراز هنری جمهوری اسلامی عرضه کنند، چرا که هم به‌جهت کیفی و هم نوع قصه متنوع و فراز و نشیب‌هایی که دارد بی‌نظیر است.

در این داستان آن‌قدر با معجزات متعدد مواجه هستیم که هر لحظه داستان سریال موسی (ع) برای مخاطب جذاب و دلپذیر خواهد بود. همچنین وی افزود:

در داستان مجموعه حضرت موسی (ع) بحث حکومت، معجزه و فتنه‌های آخرالزمانی وجود دارد. از این‌رو من تبریک می‌گویم به ابراهیم حاتمی‌کیا که این مسئولیت را پذیرفت.

بیشتر بخوانید: دانلود آهنگ نگو نه امیر تتلو + متن آهنگ

بازیگران سریال حضرت موسی (ع)

پروژه‌ی مجموعه حضرت موسی (ع) با انتشار فراخوان‌های مختلف بازیگری در شهر‌های گوناگون شکل جدی‌تری به خود گرفته است. چندی پیش در یکی از این فراخوان‌ها یوسف حاتمی‌کیا پسر ابراهیم حاتمی‌کیا فراخوان انتخاب بازیگری در استان فارس را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده است.

در این فراخوان منتشر شده گفته شده که برای انتخاب هنرمندان در روز‌های ۱۴ تا ۱۷ مردادماه اقدام خواهد شد. در این فراخوان به جزئیات مختلفی هم اشاره شده که از جمله آن می‌توان به این نکته اشاره کرد که تاکید شده است متقاضی به هیچ عنوان هیچ نوع عمل زیبایی (صورت، بینی، لب، گونه، تتو و…) نباید داشته باشد.

قرار است در این سریال الف ویژه تلویزیون که زیر نظر مرکز سیما فیلم تولید می‌شود، از بازیگران خارجی هم در کنار بازیگران ایرانی انتخاب‌شده از سراسر کشور استفاده شود.

چندی پیش جمال شورجه درگفتگو با رسانه‌ها درباره‌ی انتخاب بازیگران سریال حضرت موسی (ع) گفته بود پروژه حضرت موسی پروژه ای بزرگ و در سطح بین الملل است و به همین واسطه تیم بازیگری این سریال تیمی متشکل از بازیگران ایرانی و خارجی خواهد بود. آنچه مسلم است بازیگر نقش حضرت موسی (ع) بدون شک بازیگری ایرانی و به احتمال فراوان از بازیگران تئاتر خواهد بود.

شورجه با اشاره به شروع مذاکرات با مصطفی زمانی بازیگر سریال حضرت یوسف (ع) بیان داشته است که مذاکراتی با مصطفی زمانی شده و از وی دعوت کردیم تا در این مجموعه به ایفای نقش بپردازد.

با توجه به اینکه شروع این سریال با داستان حضرت یوسف آغاز می شود و با نظر به علاقه مصطفی زمانی بر بازی در نقش حضرت یوسف ما از حضور وی در این سریال استقبال می کنیم و خوشحالیم که این بازیگر خوب را در این پروژه داشته باشیم.

سریال حضرت موسی ؛تاریخ پخش، بازیگران و داستان
جمال شورجه نیز در گفتگویی با رسانه‌ها درباره انتخاب بازیگر نقش اول این سریال نیز گفته است: «واقعیت این است که موسی بن عمران در قصر بزرگ شده و ورزشکار و تنومند
بوده، به طوری‌که می‌توانسته با یک مشت بزند و طرف مقابل از از پای در بیاورد. او یک مبارز و عارف بوده و در عین حال این ویژگی های فیزیکال را هم داشته است.»

شورجه در مورد اینکه احتمال دارد بازیگر نقش حضرت موسی(ع) یک سلبریتی خواهد بود یا نه؟ افزود:

آنچه مسلم است اینکه ما قصد داریم ایفای نقش موسی(ع) را به یک چهره جدید بدهیم و بنابراین شخص مورد نظر سلبریتی نخواهد بود. مثل فرج الله سلحشور که در برنامه هایش سعی کرد تربیت نیرو انجام دهد و انقاقا موفق هم بود و کارهایش در فهرست کارهای فاخر و جهانی قرار گرفت.

وی که در ادامه افزود که سلحشور در مجموعه اصحاب کهف از مهتاب کرامتی و در ساخت یوسف پیامبر از مصطفی زمانی برای ایفای نقش اول استفاده کرد و جالب است که در فیلم یوسف نوجوانانی که برادران حضرت یوسف بودند از بازیگران حرفه ای هستند.

لذا شورجه نیز قصد دارد از این تجربه موفق الگو گرفته و در سریال تاریخی دینی حضرت موسی(ع) چهره جدیدی را به دنیای هنر معرفی کنند که در عین حال از بچه های تئاتری و با سابقه و کاربلد و آشنا به مفاهیم قرآن هم باشد.

همچنین میرعلایی تهیه‌کننده سریال موسی (ع)، درباره‌ی انتخاب بازیگران سریال حضرت موسی و نقش اصلی این مجموعه، گفته بود: «ما تلاش می‌کنیم برای تمام نقش‌های این سریال افرادی را انتخاب کنیم که ضمن داشتن استعداد‌های بازیگری به‌ لحاظ چهره و فیزیک همخوانی لازم را داشته باشند. هنوز مشخص نیست از چهره‌های جدید استفاده کنیم یا از بازیگران ناآشنا، در حال بررسی هستیم و برای ما ایفای نقش و تأثیرگذاری کاراکتری اهمیت دارد.»

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های جیسون استاتهام [20 فیلم برتر اکشن بر اساس نمرات]

با توجه به رویکرد جهانی و کیفیت سریال همه بازیگران سریال حضرت موسی و عوامل با نهایت دقت و وسواس انتخاب می‌شوند. وی همچنین افزود:

این سریال اثری بین المللی است که طبیعتا در آن حضور بازیگران بین المللی نیز محتمل است، روایت اصلی داستان در چندین منطقه جغرافیایی سپری می‌شود که طبعا حضور در آن‌ها بازیگران مختلف از کشورهای مختلف را طلب می‌کند، به همین دلیل لازمه موفقیت انتخاب بازیگران سریال حضرت موسی تنوع چهره و هنرپیشه‌های آن است.

سریال حضرت موسی ؛تاریخ پخش، بازیگران و داستان

چندی پیش هم پروانه معصومی یکی از بازیگران سریال تاریخی حضرت موسی (ع) در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به حضورش در سریال موسی (ع) خاطرنشان کرد:

طبق صحبتی که با جمال شورجه کارگردان سریال موسی (ع) داشته ام، قرار در این سریال تلویزیونی نقش «آسیه» همسر فرعون را بازی می کنم، البته جوانی های آسیه را بازیگر دیگری بازی می کند اما میانسالی به بعد این شخصیت بر عهده من است.

در حالی که علاقه‌مندان سریال‌های تاریخی دینی منتظر اعلام تاریخ پخش سریال حضرت موسی هستند، جمال شورجه که به عنوان کارگردان دوم در کنار حاتمی‌کیا حضور دارد در توضیحی زمان احتمالی از پیش تولید تا اتمام کار را ۵ سال اعلام کرده و اظهار داشته ساخت این مجموعه حدود پنج سالی به طول می‌انجامد.

هم اینک گروه سازنده در حال آماده سازی شرایط برای ساخت دکور عظیم این مجموعه هستند و به زودی این سریال نیز وارد مرحله تولید می‌شود.دکورهای عظیمی در شهرک دفاع مقدس برای ساخت سریال موسی(ع) در حال طراحی است و به زودی مراحل ساخت آنها آغاز خواهد شد. پس اعلام تاریخ پخش سریال حضرت موسی (ع) در این گفتار اطلاع رسانی می شود.

 

 

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های نتفلیکس | 15 تا از جذاب ترین ها / بهترین فیلم های مارول در سال 2021 | مهم ترین ها را بشناسید / دانلود اهنگ از کرج تا لنگرود فدایی + متن آهنگ / جدول پخش برنامه های شبکه MBC Persia (ام بی سی پرشیا) | مجموعه ها و فیلم ها / دانلود سریال عاشقان آسمان سرخ قسمت 11 | دانلود رایگان با زیرنویس فارسی چسبیده / بهترین انیمه های جادویی | محبوب ترین و مهم ترین ها را بشناسید

 

 

ممنون که تا آخر این مطلب ما را همراهی کردید. امید است از این مطلب لذت کافی را برده باشید. نظرات خود را درباره این مطلب یعنی (سریال حضرت موسی) با زنگ تفریح درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *