10 انیمیشن جذاب برای بزرگ‌سالان | ترس به سبک انیمیشن

در این نوشتار نگاهی به 10 انیمیشن جذاب برای بزرگ‌سالان داریم، پس زنگ تفریح را تا انتهای این نوشتار همراهی کنید.

همه ما خاطرات شگفت‌انگیزی از انیمیشین های دوران کودکی‌مان داریم، انیمیشن‌هایی که اتفاقاً گاهی اوقات به شدت الهام‌بخش بودند و تاثیرات عمیقی بر زندگی و تفکراتمان گذاشتند. اما بسیاری از این آثار به ظاهر کودکانه بر جنبه‌های تاریکی از زندگی بشر متمرکز می‌شوند. مخاطب یک انیمیشن دلهره‌آور بزرگ‌سالان هستند و متاسفانه بی‌توجهی به این واقعیت و تماشای آن‌ها توسط کودکان، تاثیرات عمیقی بر روح و روان آن‌ها می‌گذارد.

در ادامه زنگ تفریح به سراغ معرفی 10 انیمیشن دلهره‌آور برای بزرگ‌سالان رفته است؛ انیمیشن‌هایی که گاهی ترسناک و گاهی غم‌انگیزند.

10 انیمیشن جذاب برای بزرگ‌سالان

ترس به سبک انیمیشن

 کورالین (Coraline)

بهترین کارتون ترسناک

کورالین اولین انیمیشن از لیست (10 انیمیشن جذاب برای بزرگ‌سالان) است. دختری بازیگوش به همراه پدر و مادرش به خونه ای جدید در خارج از شهر نقل مکان میکنن. این خونه دارای چندین قسمته همسایه هایی هم در بالا و اطرافش داره. کورالین در حین گشتن توی خونه جدید دریچه ای کوچیک رو کشف میکنه و از روی کنجکاوی یا نیرویی مرموز به سمت اون دخمه کشیده میشه و با اتفاقات عجیبی روبرو میشه که بهتره خودت ببینی…

خانه هیولا (Monster House)

خانه هیولا در سال 2006 منتشر شد و یکی از جنجالی‌ترین انیمیشن‌های چند سال اخیر است. نظرات درباره این فیلم صفر و صد است؛ یا عاشقش هستید یا از آن متنفرید. ماجرا درباره پسر نوجوانی است که با دوران بلوغ دست‌وپنجه نرم و می‌کند و در این گیرودار با پیرمرد دمدمی‌مزاج همسایه که ظاهراً از بچه‌ها متنفر است درگیر می‌شود. پسر بچه قصه و دوستانش کم‌کم به خانه مرد مشکوک می‌شوند و می‌فهمند خانه توسط همسر مرده او تسخیر شده است!

عروس مرده (Dead Bride)

عروس مرده

پسری که برای خواستگاری الیزابت دختر مورد علاقه اش اقدام میکنه، دچار استرس میشود و تصمیم میگیره که قبل از رفتن به خواستگاری بره در جنگل که تمرین کند. ولی وسط تمرین خواستگاری یه جواب بله از خروارها خاک زیر زمین میشنوه و در کمال بهت و تعجب وارد دنیای مردگان میشه… این انیمیشن قطعا در لیست 10 انیمیشن جذاب برای بزرگ‌سالان قرار خواهد داشت.

کابوس قبل از کریسمس (The Nightmare Before Christmas)

نوبتی هم باشد نوبت انیمیشن دلهره‌آور«تیم برتون» کابوس قبل از کریسمس است. ملغمه عجیب‌وغریبی از اجساد، هیولاهای عجیب ، آهنگ‌های وحشتناک و ربودن بابانوئل!

این فیلم از زمان اکرانش در سال 1993 تا به حال به عنوان یک کالت کلاسیک شناخته می‌شود. ایده تسخیرِ یک اتفاق خوب توسط نیروهای شر و ترکیب کریسمس و هالووین یکی از نقاط قوت کابوس پیش از کریسمس است. فضای تاریک و المان‌های به کار رفته در این انیمیشن می‌تواند برای کودکان آسیب‌زا باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم آن را به همراه آن‌ها تماشا نکنید.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های کمپانی یونیورسال | مهم ترین ها را بشناسید

سومه (Tsumi)

کارتون خفن و ترسناک سومه

یک دختر ژاپنی که به خاطر یک سوء تفاهم ، بصورت تصادفی همکلاسی خودش رو به قتل میرسونه، حالا به خاطر عذاب وجدان دچار وحشتی شده و…

امیدوارم از کارتون های معرفی شده لذت برده باشی. دوست دارم این لیست طولانی تر بشه. پس اگه کارتونی میشناسی که در سطح همین کارتون های ترسناک هستن بهم معرفی کن که توی لیست قرار بدم.

واتر شیپ داون (Watership Down)

خرگوش‌ها در دنیای کودکان موجودات پشمالو و بانمکی هستند اما این انیمیشن دلهره‌آور این مفهوم را کاملاً دگرگون کرد. کل انیمیشن درباره مرگ و کشتار است و منتقدان اکیداً توصیه می‌کنند آن را به همراه کودکان تماشا نکنید.

بیشتر بخوانید: نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms | نجات زمین

واتر داون شیپ بر اساس رمانی از «ریچارد آدامز» ساخته‌شده و جهان سعادتمندی را نشان می‌دهد که استبداد کاملاً وارونه‌اش کرده است. همچنین نقایص زندگی بشری از طریق خرگوش‌ها و سایر موجودات به تصویر کشیده می‌شود.

طاعون سگ‌ها (The Plague Dogs)

طاعون سگ‌ها با ماجرای سگی شروع می‌شود که در یک آزمایشگاه تحقیقاتی شکنجه می‌شود و تا آستانه مرگ پیش می‌رود اما توسط گروهی از دانشمندان دیوانه احیا می‌شود. سگ‌های قصه ما بالاخره از این دیوانه‌خانه فرار می‌کند و از این جای داستان تازه باید شاهد داستان پر تعلیقی از تلاش سگ‌ها برای زنده ماندن و فرار آن‌ها از دست شکارچیان باشیم.

طاعون سگ‌ها انیمیشن غم‌انگیزی است و تماشای آن ممکن است تاثیرات بدی بر روحیه کودکان بگذارد.

مدفن کرم‌های شب‌تاب (Grave Of The Fireflies)

این انیمه ژاپنی در دوران جنگ جهانی دوم می‌گذرد و ماجرای پسر بچه‌ای را روایت می‌کند که در بحبوحه جنگ باید از خواهر کوچکش محافظت کند. عواقب جنگ در این انیمه آن‌قدر عریان و ناگهانی به نمایش گذاشته می‌شود که کاملاً رعب‌آور و شوکه کننده است و پایان تراژیک آن احتمالاً تا ابد در خاطرتان خواهد ماند. تماشای این انیمه استودیو جیبلی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های نتفلیکس | 15 تا از جذاب ترین ها

پارانورمن  (ParaNorman)

انیمیشن ترسناک

نورمن که یه بچه غیرعادیه مقداری با همسن و سالای خودش تفاوت داره و اون اینه که نورمن میتونه بصورت کاملا عادی ارواح رو ببینه. هر سال در شب هالووین روحی بد سرشت به شهر حمله میکنه و دست به خرابکاری و قتل میزنه. نورمن تصمیم میگیره از راز این روح سر دربیاره و شهرش رو نجات بده.

آخرین تک‌شاخ (The Last Unicorn)

ماجرای این انیمیشن درباره تک‌شاخی به نام آمالتیا (با صداپیشگی میا فارو) است که سفر ترسناک و دلهره‌آوری را برای پیدا کردن سایر تک‌شاخ‌های باقی‌مانده بر زمین آغاز می‌کند. او در این سفر با جادوی تاریکی، شیاطین و ارواح، برخوردهای شیطانی و خشونت‌آمیز و… روبه‌رو می‌شود.

آخرین تک‌شاخ هنوز هم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کلاسیک شناخته می‌شود اما درون‌مایه آن ممکن است برای کودکان و بسیاری از بزرگ‌سالان دلهره‌آور باشد.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های دهه اخیر | 20 تا از جذاب ترین ها را بشناسید / بهترین انیمیشن های پیکسار و دیزنی | به همراه چند انیمیشن مطرح دریم ورکس / بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان / بهترین انیمه های هنتای (Hentai) | انیمه هایی که به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود! / بهترین انیمیشن های 2021 | محبوب ترین ها و مهم ترین ها را بشناسید / بهترین انیمه های 2021 | جدیدترین ها را بشناسید / بهترین انیمه های تاریخ |‌ بهترین‌ انیمه های سینمایی و سریالی /

 

 

ممنون که تا انتهای این نوشتار ما را همراهی کردید، نظرات خود را درباره 10 انیمیشن جذاب برای بزرگ‌سالان با زنگ تفریح به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *